Permalänk
Medlem

gpu cooler mod+backplate

hej sweclockers

jag laddar upp lite bilder på ett mod som jag har hållit på. jag har en hd 6850 med en Accelero S1 Rev2 och på kylaren sitter en 120mm fläkt, men det inte direkt det finaste så jag tänkte leka lite med grafikkortet när jag är ledig, så jag fixade en cover till den och jag har också tänkt göra en backplate till den också men hittar inte plåtbiten jag har tänkt använda XD

varför är kylaren så? jo för att den har suttit på en hd4870

här kommer det lite bilder

gpu cooler mod+backplate

Permalänk
Medlem

Blev faktiskt rätt okej!
Alltid kul med lite ghettomoddar!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Oj, 950W nätdel. Bra jobbat endå tycker jag, hade en sådan kylare once. Fungerade otroligt bra

God jul och Gott nytt år!

Permalänk

Nice, bra jobbat. Ser väldigt bra ut för att vara en ghettomod

Visa signatur

Speldator: | Intel i7 2600k @ 4.2GHz | Corsair 16GB | 2xGTX 470 SLI | Asrock Extreme4 | SSD Intel G2 80GB |

Permalänk
Hedersmedlem

Kul mod och ser ju helt ok ut Det hade varit kul att se vad du får för temps. Sedan ett litet tips det är inget vidare att lägga grafikkortet på täcket.

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Temps Temps Temps!

Permalänk
Medlem

Haha bra jobbat! Riktigt snyggt, men temps före och efter skulle inte sitta fel

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Du vet vad alla vill ha, temps

Permalänk
Avstängd

Ganska trevligt slutresultat, från en ful skrotbit till fullt fungerande kylare som gjorde kortet snyggare överlag

Permalänk
Medlem

du tog ut bläcket ur bläckpennan du använde för att göra det stabilt va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Du vet vad alla vill ha, temps

här kommer tempsen

Skrivet av AnnoyingIB:

Haha bra jobbat! Riktigt snyggt, men temps före och efter skulle inte sitta fel

här kommer tempsen

Skrivet av Burks:

Temps Temps Temps!

Skrivet av MichaSWE:

Kul mod och ser ju helt ok ut Det hade varit kul att se vad du får för temps. Sedan ett litet tips det är inget vidare att lägga grafikkortet på täcket.

haha ok tackar tackar,@micha det ska jag komma ihåg ;D

ok här kommer en liten bild på hur det ser ut, har belastat gpu i fyra min

(obs, sido panelen öppen, annars 3C mer )

annars så låg det 57c load och 34c idle så sjukbra kylare, med stock kylaren så maxar den 93c med de klocken ska överklocka ännu mer snart

och tack för att ni kollade

Permalänk
Medlem
Skrivet av beweer:

Oj, 950W nätdel. Bra jobbat endå tycker jag, hade en sådan kylare once. Fungerade otroligt bra

God jul och Gott nytt år!

riktiga saker ;d nej men jag fick den billig och jag pallar inte byta nätagg efter vaje grafikkort byte plus att den belastas inte så mycket och så snurrar inte fläkten så mycket ;D
sjukbra kylare kolla tempsen har laddat upp en bild

tack detsamma

Permalänk

Helt okej enligt mig! Klar förbättring!

Visa signatur

Fractal Design Arc, Corsair hx750W, Crosshair IV Formula
Amd Phenom II 1055t@3,5ghz, Corsair H50 kylare, Corsair Dominator GT 2x2gb 1600mhz
XFX Amd Radeon 6970 OC 2gb gddr5, WD Caviar Black 1TB sata 3.0
3x BenQ 24" LED Eyefinity ( G2420HDBL )
Windows 7 x64 Ultimate

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

jupps! fina temps!

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Grymt! Ser klart trevligare ut och tempsen är ju jättebra.

Permalänk
Medlem

Hahahaha,

Värsta ghettomodden

Permalänk
Medlem

Asså allvarligt, du kan inte lägg ut massa bilder, på ett B grafikkort, som inte kräver så jävla mycket kylning, var du full när du gjorde skiten, helt snett

får man va med i leken, får leken tåla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghosthunter:

Asså allvarligt, du kan inte lägg ut massa bilder, på ett B grafikkort, som inte kräver så jävla mycket kylning, var du full när du gjorde skiten, helt snett

får man va med i leken, får leken tåla

Snarare du som var full när du skrev det.

"får man va med i leken, får leken tåla"

WHATTTT!? vilken lek??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghosthunter:

Asså allvarligt, du kan inte lägg ut massa bilder, på ett B grafikkort, som inte kräver så jävla mycket kylning, var du full när du gjorde skiten, helt snett

får man va med i leken, får leken tåla

för det första så kan jag lägg ut en massa bilder och du ser att jag har gjort det XD
vadå kan inte lägg ut bilder på ett B grafikkort?!!!kräver så mycket kylninggen? ja det gör det visst!! kör du din hd6870 på 1100mhz så kommer den brinna med den kylningen du har och kommer att låta som en påkörd get!!! medan jag är ut efter ett gpu som presterar båda bra och tyst även när jag spelar(min lille bror sover i mitt rum så jag vill inte direkt hålla honom vaken hela natten medan jag spelar)!!!

eyy vadå sned? sista bilden? har du ens sett galleriet(vad jag har gjort)? vet du hur mycket gpu:n väger? tyst då
btw jag dricker inte, och kalla inte mina saker för skit!!!

och klaga inte på mitt galleri!! har du sett ditt?pff
du kanske kommenterade så för att jag försökte hjälpa dej för att göra ditt galleri bättre men som pappa/farfar säger "många förtjänar inte din hjälp"

"får man va med i leken, får leken tåla"???? snacka om att vara full!!

Permalänk
Skrivet av Ghosthunter:

Asså allvarligt, du kan inte lägg ut massa bilder, på ett B grafikkort, som inte kräver så jävla mycket kylning, var du full när du gjorde skiten, helt snett

får man va med i leken, får leken tåla

Jag har ett tips på en bra hemsida till dig http://angermanagement.net/

EDIT: Bra galleri hopas man får se mer.

Permalänk
Skrivet av Ghosthunter:

Asså allvarligt, du kan inte lägg ut massa bilder, på ett B grafikkort, som inte kräver så jävla mycket kylning, var du full när du gjorde skiten, helt snett

får man va med i leken, får leken tåla

vad snackar du om ?
ett av dina galleri som är nya har och så ett ATI 6000 Serien som du själv har lagt upp en bild på .

Visa signatur

Game : Asus P8Z77-V Pro | Intel i7 3770k 4,3ghz OC | EVGA 1070 Founders | 16GB 2133mhz Corsair
Esxi 6.0 : ASRock 970 Extreeme 4 | AMD FX-8120 | 24GB RAM |NetXtreme II 1GB Dual Nic | Intel sasuc8i Raid 8P

Permalänk

Sjukt najs!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z87-GD65 Gaming CPU: i7 4770k Grafikkort: ASUS GTX 780 DCU II - (knäpptyst, supersvalt) RAM: 16GB VENGEANCE PRO 1600Mhz SSD: Samsung EVO 250GB Nätaggregat: Corsair AX860i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnugOlsson:

Sjukt najs!

tack så mycket^^ kul att du gillade det:D

håll utsikt på mina gallerier för snart laddar jag upp en annan billig/ghetto lösning för att kyla/vattenkyla kortet och göra det fint billigt^^ 90kr för ca 45C i load ^^