Permalänk
Medlem
Skrivet av Zhirgoyt:

Jag har inte följt tråden tidigare, men om man kollar på senaste posten skulle jag säga att det nog blir snyggare om du kör helcentrerat som på bild 2. Jag gillar symmetri.

ja visst känns de som att de vore sweet med så mkt symmetri som möjligt? Ska göra lite ändringar och se hur de kan bli

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

tufft bygge.

Håller med personen ovan, centrerad var snyggare.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

tufft bygge.

Håller med personen ovan, centrerad var snyggare.

Tackar!

Ah de lutar åt att de blir så faktiskt! ska bara få insidan att funka med alla komponenter också!

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

Absolut, centrerat! Mycket snyggare om du frågar mig. Tips: Om du dessutom lägger 1.5 timme på att bygga om Blu-ray spelarn, sätt eject-knappen centrerat också! Då hade du verkligen blivit unik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av epkmack:

Absolut, centrerat! Mycket snyggare om du frågar mig. Tips: Om du dessutom lägger 1.5 timme på att bygga om Blu-ray spelarn, sätt eject-knappen centrerat också! Då hade du verkligen blivit unik.

ja sitter och funderar på om jag kan bli av med den knappen helt o hållet faktiskt! eller på nått sätt dra om den så den kanske sitter på bottenplåten istället.. vet dock inte om de är nått jag vill försöka mig på då ja kanske kan pajja skiten? :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

ja sitter och funderar på om jag kan bli av med den knappen helt o hållet faktiskt! eller på nått sätt dra om den så den kanske sitter på bottenplåten istället.. vet dock inte om de är nått jag vill försöka mig på då ja kanske kan pajja skiten? :/

Eject och on/off bredvid varandra centrerat röstar jag för. Det ska gå men jag vet inte hur svårt/mycket jobb det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Eject och on/off bredvid varandra centrerat röstar jag för. Det ska gå men jag vet inte hur svårt/mycket jobb det är.

ja det hade ju också varit rätt nice! Har tittat lite närmre på blueray spelaren nu och jag måste ju antagligen löda dit förlängnings-sladdar av något slag till en ny knapp och det var väääääldigt smått där vid lödningarna så det är verkligen inget jag vill testa på själv haha! xD

Men undra om de går att dra ner luckan så att den hamnar över knappen också. så att man trycker på luckan för att öppna, nån som vet om det funkar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skulle jag kunna få veta diametern på MDPC small sleeven?
Spännande bygge btw

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Skulle jag kunna få veta diametern på MDPC small sleeven?
Spännande bygge btw

Tackar!

den varierar mellan ca 3,5-8mm beroende på hur spänd/ihoptryckt du har den, utan någon sladd i då förstås ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

ja det hade ju också varit rätt nice! Har tittat lite närmre på blueray spelaren nu och jag måste ju antagligen löda dit förlängnings-sladdar av något slag till en ny knapp och det var väääääldigt smått där vid lödningarna så det är verkligen inget jag vill testa på själv haha! xD

Men undra om de går att dra ner luckan så att den hamnar över knappen också. så att man trycker på luckan för att öppna, nån som vet om det funkar?

Antar att det skulle fungera, om luckan är tillräckligt tjock så att en knapp får plats där. Kablarna till knappen kan du nog lägga under "skivan" (där skivan ska vara) om de är tunna nog.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Antar att det skulle fungera, om luckan är tillräckligt tjock så att en knapp får plats där. Kablarna till knappen kan du nog lägga under "skivan" (där skivan ska vara) om de är tunna nog.

ja menar den knappen som sitter i fronten på bluerayspelaren nu kommer att limma fast en aluminium bit på bluerayspelarens lucka, och tänkte då om den alu biten kanske kan täcka eject-knappen med så att man kan trycka på lyckan för att på så vis även trycka in eject-knappen. Blir en väldigt stor lucka dock antagligen :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

ja menar den knappen som sitter i fronten på bluerayspelaren nu kommer att limma fast en aluminium bit på bluerayspelarens lucka, och tänkte då om den alu biten kanske kan täcka eject-knappen med så att man kan trycka på lyckan för att på så vis även trycka in eject-knappen. Blir en väldigt stor lucka dock antagligen :/

Förstod att du menade bluerayspelar-ejactknappen. ;P
Men det du sa nu var faktiskt smart tycker jag! visst den blir ganska bred, menmen. Gör du den av tunn alu sen har du några distanser så att den sidan där knappen inte är är högre upp så kan du trycka in alu'n på den sidan där knappen är och då trycka in knappen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Förstod att du menade bluerayspelar-ejactknappen. ;P
Men det du sa nu var faktiskt smart tycker jag! visst den blir ganska bred, menmen. Gör du den av tunn alu sen har du några distanser så att den sidan där knappen inte är är högre upp så kan du trycka in alu'n på den sidan där knappen är och då trycka in knappen.

ahaaa blev förvirrad när du sa "om luckan är tillräckligt tjock så att en knapp får plats där" haha

Ja visst borde det funka? Alu kommer vara 5mm tjockt iaf, eftersom att frontplåten är så tjock kommer antagligen få slipa ner den lite där knappen är eftersom att den sticker ut en millimeter längre än luckan ungefär då.. Ska skissa lite på de så får vi se hur de kan se ut!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

sådär lite snabb skissat i cad'en 2 olika förslag ja kom på nu.. Kom gärna med andra förslag om ni har några

Visar också en modell av bluerayspelaren så att man ser vart lucka och knapp sitter nånstans!

Jag är också medveten om att det är ganska mkt "glapp" i ovankant men detta är för att jag antagligen kommer lägga spelaren på 2mm tjock vibrationsdämpande matta och vill ha lite spel för de

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

sådär lite snabb skissat i cad'en 2 olika förslag ja kom på nu.. Kom gärna med andra förslag om ni har några

Visar också en modell av bluerayspelaren så att man ser vart lucka och knapp sitter nånstans!

Jag är också medveten om att det är ganska mkt "glapp" i ovankant men detta är för att jag antagligen kommer lägga spelaren på 2mm tjock vibrationsdämpande matta och vill ha lite spel för de

http://cdn.imghack.se/images/420f8a3322ec9e7e77ffb27814c7e1d8...

http://cdn.imghack.se/images/469caad07aa32f463cc82f160a62bb59...

Gillar!
Andra förslaget är bättre imo, det första ser bara "för mkt ut".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ja tror det första föslaget ser "för mkt ut" för att den högra snea linjen för knappen inte va "symetrisk" med den vänstra..

Så ja fixa till det nu så man ser hur det borde se ut och sen ett förslag då ja gjort själv luckdelen lite bredare så att knappen inte blir lika "lång" och slängde in lite mått också så man får en uppfattning med ;D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Tackar!

den varierar mellan ca 3,5-8mm beroende på hur spänd/ihoptryckt du har den, utan någon sladd i då förstås ^^

Menar med en vanlig sladd i, en 24pin/PCI-e kabel

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Menar med en vanlig sladd i, en 24pin/PCI-e kabel

3,5-5mm ungefär.. alla sladdar blir olika så går inte direkt o sätta ett fast mått på dem ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag håller med förgående talare, jag gillar centreringen mer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TTB:

Jag håller med förgående talare, jag gillar centreringen mer!

Najs! Vad tycker du om de olika luckorna för bluerayspelaren då? Sitter och gör den ritningen atm!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sådär nu har jag skickat alla ritningar för att få ett nytt prisförslag! Ska ringa företaget imorn och se vad dem säger

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Sådär nu har jag skickat alla ritningar för att få ett nytt prisförslag! Ska ringa företaget imorn och se vad dem säger

Bra! Hur gör du med brickorna? Blir de av? de blev ju så satans dyra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Bra! Hur gör du med brickorna? Blir de av? de blev ju så satans dyra.

Jag fick ju en deal på att få dem för 8kr/st så om inte allt det andra blir alldeles för dyrt kommer jag nog köra på det! om inte annat kanske jag ändrar till att beställa typ 100st istället för 160 och sätta lite brickor/rörbitar mellan Lådan blir ju så förbannat tung också kommer väga runt 10-12kg bara all aluminum verkar det som xD

Visa signatur

Permalänk

Hittade "Ultimatehandyman" på youtube. Han visar och tipsar hur man ska bearbeta Plexi. Kan kanske komma till nytta längre fram.

http://www.youtube.com/user/ultimatehandyman/videos?query=per...

Visa signatur

Chassi: Define XL, PSU: Seasonic X-460FL, MB: Asus P8Z77-V, CPU Intel Core i7-3770, CPU Kylare: Silver Arrow SB-E, RAM: 16GB CL9 1600Mhz Corsair Vengeance LP, GPU Sapphire HD 7850, GPU Kylare Arctic Accelero S1, SSD 256GB Samsung 830, HDD 2TB Seagate Barracuda Green,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas951:

Hittade "Ultimatehandyman" på youtube. Han visar och tipsar hur man ska bearbeta Plexi. Kan kanske komma till nytta längre fram.

http://www.youtube.com/user/ultimatehandyman/videos?query=per...

Ohh grymt! Detta ska ja lätt nörda igenom! Tackar så mycket

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut. Kommer fäljas

Kommer nog anfalla länken du blev given också
Har en del plexi jag inte vet hur jag skall få ihop på ett snyggt sätt ^^;

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Jag fick ju en deal på att få dem för 8kr/st så om inte allt det andra blir alldeles för dyrt kommer jag nog köra på det! om inte annat kanske jag ändrar till att beställa typ 100st istället för 160 och sätta lite brickor/rörbitar mellan Lådan blir ju så förbannat tung också kommer väga runt 10-12kg bara all aluminum verkar det som xD

En annan grej du kan göra med sidorna är att använda dig av brickorna, men bara använda 5-10 stk på vardera sida.

Så om du använder en gängstång igenom från front till baksida, kan du tex ta 8mm kopparrör och skära till lika långa distanser = så får du insyn och stabilitet ändå ju

Rören i 2m längder --> http://www.vvs-experten.se/index/forkromade-kopparror-474
bild exempel (dålig paintbild men ger en uppfattning) -> http://www.ladda-upp.com/bilder/70227/qweqwe

Visa signatur

CPU: AMD FX6100 Black Edition @ 4.2ghz Stockcooler MB: Gigabyte 970a-UD3 RAM: Corsair Vengeance 2x 4gb 1600mhz GPU: Sapphire HD6770 x2 PSU: Corsair CX600 HDD: 2x200gb Sata Seagate

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Ser intressant ut. Kommer fäljas

Kommer nog anfalla länken du blev given också
Har en del plexi jag inte vet hur jag skall få ihop på ett snyggt sätt ^^;

Ja de tycker ja du ska, om allt går som ja vill kommer de bli awesome!

Najs, snickra ihop nått najs o lägg upp här

Skrivet av unbound:

En annan grej du kan göra med sidorna är att använda dig av brickorna, men bara använda 5-10 stk på vardera sida.

Så om du använder en gängstång igenom från front till baksida, kan du tex ta 8mm kopparrör och skära till lika långa distanser = så får du insyn och stabilitet ändå ju

Rören i 2m längder --> http://www.vvs-experten.se/index/forkromade-kopparror-474
bild exempel (dålig paintbild men ger en uppfattning) -> http://www.ladda-upp.com/bilder/70227/qweqwe

ja har funderat på nått liknande faktiskt! Men varför gängstång? Känns onödigt

Jag kommer ha en 10mm och en 5mm aluminum rundstav genom radiebrickorna för att hålla dem på plats.. så funderade på o kanske köpa något lämpligt rör som passar utanpå 10mm staven.. men kommer antagligen köpa 160 radiebrickor iaf för o testa, om de nu inte blir alldeles för dyrt då! Behöver minst 85 st iaf eftersom jag kommer bocka plexiglaset runt dem för att få en jämn o fin bockning!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Ja de tycker ja du ska, om allt går som ja vill kommer de bli awesome!

Najs, snickra ihop nått najs o lägg upp här

ja har funderat på nått liknande faktiskt! Men varför gängstång? Känns onödigt

Jag kommer ha en 10mm och en 5mm aluminum rundstav genom radiebrickorna för att hålla dem på plats.. så funderade på o kanske köpa något lämpligt rör som passar utanpå 10mm staven.. men kommer antagligen köpa 160 radiebrickor iaf för o testa, om de nu inte blir alldeles för dyrt då! Behöver minst 85 st iaf eftersom jag kommer bocka plexiglaset runt dem för att få en jämn o fin bockning!

Aah på så sätt, men om du kör med 10mm genom stora hålen passar ju 12mm Förkromat koppar över, med 2mm spelrum, och runt 5mm få du kanske gå upp o köra 8 (minsta vad jag vet iaf) men 85 på vardera sida känns overkill , tror de räcker med iaf 30-40 stycken, bocka ena sidan och gör klart där, sen tar du loss dem alla igen o gör likadant på andra sidan. Smärtfritt för både dig och plånboken

Visa signatur

CPU: AMD FX6100 Black Edition @ 4.2ghz Stockcooler MB: Gigabyte 970a-UD3 RAM: Corsair Vengeance 2x 4gb 1600mhz GPU: Sapphire HD6770 x2 PSU: Corsair CX600 HDD: 2x200gb Sata Seagate

Permalänk
Medlem
Skrivet av unbound:

Aah på så sätt, men om du kör med 10mm genom stora hålen passar ju 12mm Förkromat koppar över, med 2mm spelrum, och runt 5mm få du kanske gå upp o köra 8 (minsta vad jag vet iaf) men 85 på vardera sida känns overkill , tror de räcker med iaf 30-40 stycken, bocka ena sidan och gör klart där, sen tar du loss dem alla igen o gör likadant på andra sidan. Smärtfritt för både dig och plånboken

tänk på att 12mm kopparrör betyder att det har en ytterdiameter på 12mm, innerdiametern stod det inget om tyvärr! Och den behöver vara minst 10,5, isf får kopparröret vara max 0,75mm tjockt vilket jag tvivlar på :/ Men jag kommer att spana på en liknande lösning! Möjligen att det blir aluminiumrör som jag borstar för att få en clean yta och sen svarta radiebrickor kanske..

haha nejnej inte 85 på varje sida! Det får plats 80st på varje sida.. så då tänkte jag 80 på den sida som bockas och 5 på motstående sida för att hålla den sidan på plats! Och sen dela upp så att jag har kanske 40st på varje sida när bockningen är gjord! Har även tankar på att kanske skära ut radiebrickor ur de gröna och oranga plexiglaset jag har också! typ 2-3 i varje färg på varje sida, i mönstret Grön-Orange-Grön-Orange-Grön och sen ha vanliga radiebrickor mellan dem. Kan nog bli rätt coolt!

Visa signatur