Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Inaktiv

funkar detta och spela på?

är detta e bra dator såg en annons bara och undrar? 5. AMD Athlon 5200+, 3GB minne, 500GB hårddisk, DVD-RW ?? är det bra eller funkar det och spela eller måste man köpa lite värre saker till den?

Permalänk
Medlem

de är bra man har ett chassi, windows 7 64bitars och även ett grafikkort oxå. och nej den processorn är kass!

Permalänk
Medlem

utan grafikkort blir det tungt. Resten är väll inte kanon heller men det beror ju på vad du ska spela, skiljer lite mellan BF3 och pong.

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Inaktiv

jag spelar typ tribes cs TF2 sniper elite v2 och surfar mycket på nätet. sorry trodde ni skulle förstå att jag också ska ha det.

Permalänk
Inaktiv

den här då?? AMD Phenom 8650

Permalänk
Skrivet av anon192230:

den här då?? AMD Phenom 8650

Det är sällan värt det att köpa flera generationer gamla processorer, då de oftast inte hänger med så länge till.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon192230:

den här då?? AMD Phenom 8650

Posta vilket grafikkort det är istället för processorn. Lättare att hjälpa då, då det är grafikkortet som avgör om det går att spela på eller inte

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Inaktiv

okey så om det laggar så är det grafikkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon192230:

okey så om det laggar så är det grafikkortet?

Ja.

Permalänk
Medlem

1. är de ett agp grafikkort/slott eller är de pci express 2.0/slott :P?
2. är moderkoret gjort för SATA ?

om de är agp grafikkort och IDE så bör du skaffa nytt system.

och nej om man inte sagt att man har exempel windows 7 eller windows xp hur ska man förvänta sig vad man använder och desutom haru 3gig så iof behöver du inte 64bit än förän du överstiger 3gig

angångde din processor så är den föråldrad o inge ide o skaffa sig en bättre "föråldrad processor" till helt i onödan, så om man vill tjäna mer prestanda byt till i5 eller om du är amd fan en nyare bättre men då krävs nyare moderkort dock. 1155 modellen.

Permalänk

Om du istället säger vad din budget är så kan nog någon göra en lista/hitta en annan dator, än de du hittar just nu då de datorerna på blocket/andra säljsajter ofta är överprisade

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define r7 Compact CPU: Intel Core i5 12600k CPU-kylare: Noctua NH-D15 Moderkort: msi pro Z690-A Grafikkort: Gainward GTX 1070 Phoenix Ram: Corsair Vengeance DDR4 32GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850w
Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon192230:

är detta e bra dator såg en annons bara och undrar? 5. AMD Athlon 5200+, 3GB minne, 500GB hårddisk, DVD-RW ?? är det bra eller funkar det och spela eller måste man köpa lite värre saker till den?

Öhh Nej. CPU:n är nästan 5 år gammal, 3GB ram är inte direkt högt.. med dagens minnespriser kan du få det fyrdubbla för under 600 kr.. 500GB hårddisk (beror iof på om det är 5600 eller 7200RPM) är väl hyfstat. DVD-RW är inte något man behöver direkt.. Summan av det hela: Du kan garanterat få en betydligt bättre dator..

Skrivet av zytexx:

1. är de ett agp grafikkort/slott eller är de pci express 2.0/slott :P?
2. är moderkoret gjort för SATA ?

om de är agp grafikkort och IDE så bör du skaffa nytt system.

och nej om man inte sagt att man har exempel windows 7 eller windows xp hur ska man förvänta sig vad man använder och desutom haru 3gig så iof behöver du inte 64bit än förän du överstiger 3gig

angångde din processor så är den föråldrad o inge ide o skaffa sig en bättre "föråldrad processor" till helt i onödan, så om man vill tjäna mer prestanda byt till i5 eller om du är amd fan en nyare bättre men då krävs nyare moderkort dock. 1155 modellen.

1. AMD Athlon x 2 5200+ är en CPU som passar till AM2 socketen.. Alltså är det PCI-E 2.0.
2. Det är med största sannorlikhet Sata portar på moderkortet men bara för det så borde han ändå välja ett annat system.
3. För att vara exakt så kan inte 32-bitars OS hentera över 3,2gb ram

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Ja den funkar spela på, men beror på vad kanske klarar pinball eller något dylikt.

Permalänk
Medlem

Du kan ju gärna ge oss en FULL SPECIFIKATION på burken du tänker köpa, jag är iallafall inte synsk och kan se vad du har för något!

och köpa gamla datorkomponenter med flera år på nacken är urlöjligt om du tänker spela, du kommer kunna spela nyare spel som bf3 på lägsta inställningar med lagg där minnet och processorn låser dig oavsett om du sitter på ett GTX 680 eller ett gts 250

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1901201/2012-06-13

här har du en budget gaming dator + windows 7 och OS, gt 640 är GTX 560 med DDR3 minne på ett billigare PCB med sämre bandbredd, kan väl gissa runt 10% sämre prestanda

Permalänk
Inaktiv

om vi säger att jag bara ska surfa på den då funkar den bra då? om vi tar bort spelandet för jag använder mig av min gamla. men surf dator då?