[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Xenoz:

Blir det något spelande ikväll :)?

Det tror jag nog - själv ska jag laga mat men jag tittar nog in senare. Kinekin och Mr_Rulle verkar vara igång på Mumble så de kommer nog att ha ett öga på adminsidan. Knata in vetja.

5 inne redan.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xenoz:

Blir det något spelande ikväll :)?

absolut. in på mumble du me

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

Tyvär är jag lite deppig just nu så har inte lust med mumble hehe :S

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Hedersmedlem

Lördagsgodis med lite battlefield! Hoppas på att folk tycker detsamma runt klockan 7-8 ikväll.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

tänker lanar vid 10-11 tiden med chips ...nån som är med?

Permalänk
Avstängd

Nu är de dags för spelande

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk

några som är med o spelar lite nu efter patchen??

Visa signatur

CPU: Inte Core I7-2600 MB: Asus P8Z68-V LX Z68
RAM: 2X Corsair classic DDR3 4GB Pc3-12800 HDD: Seagate Barracuda Green 2TB
Optisk enhet: Samsung DVDRW 22X Black SATA Chassi: Fractal Design Define R3 Ttanium
PSU:Corsair Power supply 750W TX GPU:Sapphire HD6950 1GB PCI-E Lite retail

Permalänk
Medlem

Så då var premium köpt, gör ont i mig att betala 499 för ett spel jag redan har...

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

någom som är spelsugen?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Varför är det inge folk inne på SweC servern ? :/

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DaNi8331:

Varför är det inge folk inne på SweC servern ? :/

Någon måste ju vara den första att hoppa in.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Någon måste ju vara den första att hoppa in.

Webhallen är ju alla servrar fulla på med kö hela tiden.
Och jag slår vad om att det iallafall finns 5 st SweC på varje

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DaNi8331:

Webhallen är ju alla servrar fulla på med kö hela tiden.
Och jag slår vad om att det iallafall finns 5 st SweC på varje

Det har till mycket stor del att göra att Webhallen inte kör custom inställningar som vi gör, så då får dom en stor del spelare som söker på "normal" eller "hardcore" samt alla som bara trycker på "quick join". Vi kan inte få någon av dessa, utan man måste ha alla filter av och söka specifikt på sweclockers. det är väldigt mycket svårare att fylla en custom server tack vare att EA inte bryr sig om oss som gillar "Battlefield 2 settings".

Det absolut bästa sättet att fylla servern är att hänga på vår mumble och fråga folk om dom vill hoppa in med dig under en bestämd tid, då kan man oftast fylla servern någorlunda.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Det har till mycket stor del att göra att Webhallen inte kör custom inställningar som vi gör, så då får dom en stor del spelare som söker på "normal" eller "hardcore" samt alla som bara trycker på "quick join". Vi kan inte få någon av dessa, utan man måste ha alla filter av och söka specifikt på sweclockers. det är väldigt mycket svårare att fylla en custom server tack vare att EA inte bryr sig om oss som gillar "Battlefield 2 settings".

Det absolut bästa sättet att fylla servern är att hänga på vår mumble och fråga folk om dom vill hoppa in med dig under en bestämd tid, då kan man oftast fylla servern någorlunda.

Aha, det förklarar mycket, Tack

Måste lära mig spela först så jag inte skämmer ut mig

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem

Hoppas inte allt för många ska ut ikväll!

Är sugen på lite lördagslir!

Visa signatur

Computer science major | Web programming

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tej:

Hoppas inte allt för många ska ut ikväll!

Är sugen på lite lördagslir!

Ja, man har ju ett par assignments att spela färdigt

Visa signatur

Meow

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Det har till mycket stor del att göra att Webhallen inte kör custom inställningar som vi gör, så då får dom en stor del spelare som söker på "normal" eller "hardcore" samt alla som bara trycker på "quick join". Vi kan inte få någon av dessa, utan man måste ha alla filter av och söka specifikt på sweclockers. det är väldigt mycket svårare att fylla en custom server tack vare att EA inte bryr sig om oss som gillar "Battlefield 2 settings".

Det absolut bästa sättet att fylla servern är att hänga på vår mumble och fråga folk om dom vill hoppa in med dig under en bestämd tid, då kan man oftast fylla servern någorlunda.

Har det alltid varit så?
Vill minnas att förut var det alltid fullt på swec servern kvällstid och man fick köa. Valde alltid swec servern för den har bra settings och många som styr upp att reglerna följs.

Men nu är det inte alls samma drag nå mer, spelar aldrig mer på swec för den är tom och pga begränsad speltid har jag inte tid att vänta på folk utan vill in på en välfylld server direkt.

Är det så att bf populäriteten har sjunkit eller är det ea som ändrat sökfunktionerna eller år det mer servrar som konkurrerar om spelare?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av [Molotov:

Har det alltid varit så?
Vill minnas att förut var det alltid fullt på swec servern kvällstid och man fick köa. Valde alltid swec servern för den har bra settings och många som styr upp att reglerna följs.

Men nu är det inte alls samma drag nå mer, spelar aldrig mer på swec för den är tom och pga begränsad speltid har jag inte tid att vänta på folk utan vill in på en välfylld server direkt.

Är det så att bf populäriteten har sjunkit eller är det ea som ändrat sökfunktionerna eller år det mer servrar som konkurrerar om spelare?

Det här alltid varit så. Dock var populäriteten så hög i början att det var lätt att dra igång dom flesta servrarna. Antalet spelare har sjunkit drastiskt sen vintras.

Det är som du säger, folk vill hellre använda sina timmar till att spela än att hjälpa dra igång den från grunden. Men detta skulle gå snabbare om EA tillät att custom servrar syns på samma sätt som normal/hardcore.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Meow

Permalänk
Moderator
Moderator

Fredagsröj!

Har du det som krävs?!

BF3, vilja att lira lagarbete och gärna mumble för att glädjas med andra?

Servern värms upp - klockan 19.00!!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Är redan trött på CQ så kommer nog köra vanligt ikväll Saknar conquest väldigt mycket, hoppas några kommer in på den servern?

Visa signatur

CPU Intel i7 2.80 GHz CPU-kylare Antec KÜHLER H2O 620Moderkort Gigabyte GA-P55-UD4P Grafikort Sparkle GeForce GTX 580 1536MB RAM Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Fläktar Fractal Design 120mm Silent Series x5 Hårddiskar Corsair SSD P3 Series 128GB + 5.3 tb lagrningsutrymme

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sellwin:

Är redan trött på CQ så kommer nog köra vanligt ikväll Saknar conquest väldigt mycket, hoppas några kommer in på den servern?

Absolut, conquest för mig och flera andra. Nu ska kulorna regna, laser locks pipa och javelins fara som bålgetingar! Jag vill ha en fraps med 10 javelins samtidigt ikväll på samma helistackare!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har inte kört fordon på säkert en hel månad. Ikväll ska jag minsann köra tank!

Visa signatur

Meow

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Sellwin:

Är redan trött på CQ så kommer nog köra vanligt ikväll Saknar conquest väldigt mycket, hoppas några kommer in på den servern?

Count me in!

Permalänk
Hedersmedlem

Nu blev man ju rätt sugen på lite conquest. Kommer runt 21!

Edit: stryk det, missade bussen...

Permalänk
Medlem

Något spelande ikväll på 64 servern?

Visa signatur

CPU Intel i7 2.80 GHz CPU-kylare Antec KÜHLER H2O 620Moderkort Gigabyte GA-P55-UD4P Grafikort Sparkle GeForce GTX 580 1536MB RAM Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Fläktar Fractal Design 120mm Silent Series x5 Hårddiskar Corsair SSD P3 Series 128GB + 5.3 tb lagrningsutrymme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sellwin:

Något spelande ikväll på 64 servern?

Om det kör softcore aka normal så kommer jag in

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

Om det kör softcore aka normal så kommer jag in

Nja det är ju sweCcore Så är ju blandat normal och hc. Perfekt

Visa signatur

CPU Intel i7 2.80 GHz CPU-kylare Antec KÜHLER H2O 620Moderkort Gigabyte GA-P55-UD4P Grafikort Sparkle GeForce GTX 580 1536MB RAM Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Fläktar Fractal Design 120mm Silent Series x5 Hårddiskar Corsair SSD P3 Series 128GB + 5.3 tb lagrningsutrymme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sellwin:

Nja det är ju sweCcore Så är ju blandat normal och hc. Perfekt

Suger ju pung på det :/
Är väl fölrmodligen vrickad som faktist gillar 3D spotting och mindre bullet damage

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Kan jag få link till Sweclockers server? =D

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an