Någon mera som har bekymmer med FF13 och Adobe flash player?

Permalänk
Medlem

Någon mera som har bekymmer med FF13 och Adobe flash player?

Har sedan senaste FF samt Adobe flash fått ett irriterande bekymmer, AdobeFlash kraschar hela tiden oavsett vilken sida jag är på, ibland kan jag surfa i 10min innan det kraschar ibland räcker det jag startar webläsaren så kraschar det börjar tröttna på FF nu, hade detta bekymret i tidigare versioner utav FF men försvann för att nu återkomma igen.

Kraschar aldrig i IE9 men den vill jag helst inte använda så finns det ingen fix så blir det Opera igen för Chrome vägrar jag då jag trivs inte alls med den webläsaren.

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

Använde Google chrome innan men hade "ditt bekymmer" med den så jag installerade Firefox istället. Nu har den tyvärr slutat hantera flash helt (startade tråd om det).

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

Prova äldre version av Flash eller så kan du stänga av Protected mode-skiten i Flash: http://forums.adobe.com/thread/1018071

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagab:

Använde Google chrome innan men hade "ditt bekymmer" med den så jag installerade Firefox istället. Nu har den tyvärr slutat hantera flash helt (startade tråd om det).

Jag har förut kört Opera så länge jag kan minnas men för cirka 3årsedan något så fick jag helt plötsligt bekymmer med den läsaren då dom hade svårt hänga på resterande och gjorde dumma updateringar osv gick då över till firefox och fastnat, men nu i dag har jag på åter installerat Opera och känner mig som hemma och surfat massor hela dagen UTAN att flash eller något annat för den delen har kraschat, tycker dock att firefox känns lite snabbare vid hantering utav av 11 flikar som är mina standard flikar.

då får vi väl se om någon har lösning på bekymret eller det kommer någon ny updatering men tills dess är det Opera som gäller.

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Prova äldre version av Flash eller så kan du stänga av Protected mode-skiten i Flash: http://forums.adobe.com/thread/1018071

Skall testa detta och återkommer hur det går.

Tack för infon.

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

Säg vilken sida det är så kan jag testa med firefox aurora. Har senaste flash installerat.

Vad jag kan utläsa är att Firefox 13.0.1 skall fixa en krasch i flash 11.3

Permalänk
Medlem

Hade problem ett tag men tror att det gick över med 13.0.1

Help/About Firefox/update.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Säg vilken sida det är så kan jag testa med firefox aurora. Har senaste flash installerat.

Vad jag kan utläsa är att Firefox 13.0.1 skall fixa en krasch i flash 11.3

Skrivet av Snorren:

Hade problem ett tag men tror att det gick över med 13.0.1

Help/About Firefox/update.

Det blev värre för mig med 13.0.1

det kvittar vilken sida bara den har flash, ta sweclockers?`tradera, aftonbladet m.m kvittar vilken.

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

Skicka krasch rapport till Mozilla.

Jag använder Firefox Aurora och har inga problem.

Permalänk
Medlem

Skönt att ha fått bekräftelse på mitt bekymmer

http://www.sweclockers.com/nyhet/15570-adobe-flash-113-stalle...

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

Skumt. Jag har än så länge inte haft några som helst problem med flash. Vet ej vad andra gör för att få dem problemen. Ändå sitter jag med senaste version av följande plugins till Aurora som sägs vara krasch benägen.

Silverlight, Flash, Shockwave och Quicktime

Permalänk

Se artikel på framsidan av swec

Permalänk
Avstängd

Konstigt, avinstallerade flash i Firefox och då går det navigera på Flashtunga sidor som aftonbladet mm men verkar svårare att få bort det från internet Explorer 10. Kör med Windows 8.

Det blir bara stop, fastnar liksom med Flash.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd

Fasiken också, installerade flash-puginet i Firefox 17 och så fort flashen skulle visas på Adobes hemsida för att visa att den installerats låste sig webbläsaren.

Jag ska prova med att ändra "mms.cfg" i : Windows 64bit: C:\windows\syswow64\macromed\flash

ProtectedMode=0

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Hjälpte mot krasher och det går att köra flash från bredbandkollen men inte kolla på filmklipp, då låser sig hela härligheten, både IE 10 och FF 17.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Äntligen hittade jag en lösning:

Ovanstående lösning plus denna:

http://forums.cnet.com/7723-19411_102-555030/flash-player-11-...

Citat:

1) go to your e-mail
2) choose a letter that has a link to any You Tube.com video
3) when that video comes up right click on the video itself and
4) choose settings
5) uncheck the "enable hardware acceleration"

Gött, nu kan jag ta bort adblock för Sweclockers som är nedlusad med reklam i formatet flash! Gillar reklamen på denna sida... senare... sweclockers låste sig igen så får tyvärr blocka reklamen igen, synd.
Men YouTube och adblockad Aftonbladet fungerar, även med filmerna i flash.
Det verkar som om reklam i flash gör att det blir för mycket och FF krashar.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Nopp, fick avinstallera flash i Firefox för att kunna ta mig till adobes hemsida för att kunna ladda ner den fullständiga flashavinstalleraren från dem. Så nu har jag inte flash på datorn och känner mig som en Ipad/Iphone användare på Windows. Ni skulle vet hur mycket flash används. Dess död är överdriven.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Har nu helt gått över till Internet Explorer 10. Var några år sedan man använde Explorer men faktiskt inte så dum nuförtiden.

Visa signatur