Permalänk
Medlem

Tele2. Förlänger bindningstid!?!?

Fattar inte någonting. Morsan hade ett bredband för mer än ett årsedan, en sådan här usb-sticka.
Den har inte använts på ungefär ett år och har bara tickat pengar varje månad. Det var någon bindnings tid som var i vägen så det har inte varit möjligt att säga upp detta.
Nu, när det äntligen ska vara möjligt då påstår Tele2 att vi har förlängt det till 2014. Så nu ska hon betala 200-300kr (är inte säker på exakt summa) varje månad för något hon inte använder.
Problem med Tele2 är inget nytt. Tidigare hade vi ett annat bredband från Tele2 men det stängdes hela tiden av och vi hade ringt, jag vet inte hur många gånger. Hjälp lovade dom att vi skulle få, under en tid (knappt en månad) hade vi felfritt men efter det så började samma sak.
Någon mer som har Tele2 och är förbannad på dom? Något man kan göra? Verkar inte så, men nu vet jag i alla fall i förväg så i framtiden kommer jag inte ha någonting med dom att göra.

Permalänk
Medlem

Om ni inte har förlängt det eller missat något, så bör det ju inte vara så svårt för dom att se det.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Entusiast

Först och främst, kolla upp så att ni inte har förlängt det. Sen får ni helt enkelt kontakta tele2 och kräva att abenomanget blir uppsagt eftersom ni inte har förlängt det.

Om ni har rätt så finns det inga problem med att vara ihärdig.

Dock kan dom ha nån ful liten klausul som säger att abenomanget förlängs om det inte sägs upp innan det går ut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Först och främst, kolla upp så att ni inte har förlängt det. Sen får ni helt enkelt kontakta tele2 och kräva att abenomanget blir uppsagt eftersom ni inte har förlängt det.

Om ni har rätt så finns det inga problem med att vara ihärdig.

Dock kan dom ha nån ful liten klausul som säger att abenomanget förlängs om det inte sägs upp innan det går ut

Vad jag vet så har ingen rört abonnemanget på ett år. Vi har velat bli av med det sedan dess och jag har inte hört om någon förlängning.
Antingen är det dom som har fel eller någon missuppfattning någonstans.

Permalänk
Medlem

Du kan alltid kräva av dem att få se beviset på detta, alltså avtalet som ni någon gång signerat. Om det är så att dem har något finstilt med att abbonemanget förlängs om det inte sägs upp så får du helt enkelt försöka övertyga dem om att säga upp det ändå. Kan låta fjantigt men se till att det är en bestämd person som kan föra sig i en telefon som ringer och sedan är det mycket tur och träff med vilken telefonist du kommer fram till, av vissa kommer du inte få höra annat är "jag vet inte, kan inte, får inte" medans vissa bara löser.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag ändrade rubriken då den kan anses stötande.

*Rubrik ändrad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Räkna inte med för mycket. De flesta mobiloperatörer i Sverige är samma skrot och kort utan samvete eller moral. Hjälper inte allt för mycket att byta tyvärr, Telia är i min mening det enda som är någorlunda vettiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskerer:

Räkna inte med för mycket. De flesta mobiloperatörer i Sverige är samma skrot och kort utan samvete eller moral. Hjälper inte allt för mycket att byta tyvärr, Telia är i min mening det enda som är någorlunda vettiga.

Abonnemanget som vi har just nu är Com Hem och det har vi haft i ett halvår och inga problem än så länge, vi betalar för 100/10mb men jag får 115/11-12 så det är ju helt okej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacRyhage:

Du kan alltid kräva av dem att få se beviset på detta, alltså avtalet som ni någon gång signerat. Om det är så att dem har något finstilt med att abbonemanget förlängs om det inte sägs upp så får du helt enkelt försöka övertyga dem om att säga upp det ändå. Kan låta fjantigt men se till att det är en bestämd person som kan föra sig i en telefon som ringer och sedan är det mycket tur och träff med vilken telefonist du kommer fram till, av vissa kommer du inte få höra annat är "jag vet inte, kan inte, får inte" medans vissa bara löser.

Ja, dom flesta är olyckligtvis bara lata och struntar i allt och alla. Tycker inte sådan personal borde finnas!

Skrivet av MaLo:

Jag ändrade rubriken då den kan anses stötande.

*Rubrik ändrad*

Tack!

Permalänk
Skrivet av Waowt:

Abonnemanget som vi har just nu är Com Hem och det har vi haft i ett halvår och inga problem än så länge, vi betalar för 100/10mb men jag får 115/11-12 så det är ju helt okej!

Jag har inte så mycket koll på fast bredband men jag vet att så gott som alla mobiloperatörer i Sverige anställer tredjepartsföretag som använder sig av komplett omoraliska metoder med telefon och gatusäljare för att få sina abonemang sålda. Okunniga och oförsiktiga hamnar lätt i kläm. Så är det tyvärr.