Permalänk
Medlem
Skrivet av djonn:

Eh. Protesterna i Israel var rätt omskrivna. Jag förstår inte ens hur du kan få det till något annat. tel aviv protests 2011 ger 6 290 träffar på Google när sökningen begränsas till bbc.co.uk och guardian.co.uk. Att BBC inte var medvetna om att Yonatan Shapira kritiserar Israel och är aktivist håller jag för osannolikt. Han skrev pilotbrevet 2003. Troligen var han inbjuden för att kommentera just för att han låg bakom det. Bilderberggruppen skrivs det om i media varje gång de har möte. The Guardian formligen kräktes ut nyheter om det under senaste mötet.

Där ser man, det var mer än vad jag visste. Av den allmäna befolkningen så är det dock inte många som har någon aning om vad bilderberg är. Dessutom är det endast det senaste åren som uppmärksamheten har ökat en aning, mötet har hållit på sedan 1954 och knappt fått någon uppmärksamhet öht, så kom inte och säg att media har gjort ett bra jobb när det gäller att utbilda vår värld om det.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahren:

Där ser man, det var mer än vad jag visste. Av den allmäna befolkningen så är det dock inte många som har någon aning om vad bilderberg är. Dessutom är det endast det senaste åren som uppmärksamheten har ökat en aning, mötet har hållit på sedan 1954 och knappt fått någon uppmärksamhet öht, så kom inte och säg att media har gjort ett bra jobb när det gäller att utbilda vår värld om det.

Fast media är ingen egen entitet utan består av en mängd olika intressen och deras jobb är inte att utbilda världen utan de förmedlar nyheter efter sina egna intresseområden oftast med vinstintresse. Uppenbarligen saknas intresse för det alltså.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahren:

Det finns inte vidare mycket att uppmärksamma. Det är mäktiga människor som träffas för informella diskussioner. Ingen press tillåts rapportera om diskussionerna. Det finns egentligen inget spännande att rapportera om, förutsatt att ingenting läcker ut av diskussionerna.

Jag gick in i Mediearkivet och sökte lite. 80-talet och bakåt verkar det vara väldigt dåligt med inlagda tidningar, men VG verkar finnas i vart fall delvis från den tiden.

http://bayimg.com/DAPMdaaDC
http://bayimg.com/DAPmgaAdC
http://bayimg.com/DapMhaadc
http://bayimg.com/DaPMiaADC

Notera karikatyren av prins Bernhard i den sista artikeln. Jag saknar sådant. Nu är det bara löjliga bildmontage i stället.

Permalänk
Medlem

Här har vi lite fler citat av gamla presidenter och andra sorters makthavare:

"The real truth of the matter is, as you and I know, that a financial element in the large centers has owned the government of the U.S. since the days of Andrew Jackson."
- U.S. President Franklin D. Roosevelt in a letter written Nov. 21, 1933 to Colonel E. Mandell House

“The Government should create, issue, and circulate all the currency and credits needed to satisfy the spending power of the Government and the buying power of consumers. By the adoption of these principles, the taxpayers will be saved immense sums of interest. Money will cease to be master and become the servant of humanity.”
- Abraham Lincoln

“It is well enough that people of the nation do not understand our banking and monetary system, for if they did, I believe there would be a revolution before tomorrow morning.”
- Henry Ford

“Bankers own the earth; take it away from them but leave them with the power to create credit; and, with a flick of a pen, they will create enough money to buy it back again... If you want to be slaves of bankers and pay the cost of your own slavery, then let the bankers control money and control credit.”
- Sir Josiah Stamp, Director, Bank of England, 1940.

http://amtruth.com/NWOquotes1

Inte ett dugg suspekt?

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Avstängd

Nej, inte ett dugg faktiskt!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Entusiast

Jag snubblade över den här filmen när jag satt och grävde igenom lite TED Talks. Ingen konspirationsteori men ändå högst relevant för tråden. Alla borde verkligen se det här klippet så kanske Aftonhoran och annan tramspress tappar ett par läsare.

http://www.ted.com/talks/ben_goldacre_battling_bad_science.ht...

De går igenom lite av de vanliga fällorna som finns där vetenskap missbrukas och misshandlas.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahren:

Här har vi lite fler citat av gamla presidenter och andra sorters makthavare:

"The real truth of the matter is, as you and I know, that a financial element in the large centers has owned the government of the U.S. since the days of Andrew Jackson."
- U.S. President Franklin D. Roosevelt in a letter written Nov. 21, 1933 to Colonel E. Mandell House

“The Government should create, issue, and circulate all the currency and credits needed to satisfy the spending power of the Government and the buying power of consumers. By the adoption of these principles, the taxpayers will be saved immense sums of interest. Money will cease to be master and become the servant of humanity.”
- Abraham Lincoln

“It is well enough that people of the nation do not understand our banking and monetary system, for if they did, I believe there would be a revolution before tomorrow morning.”
- Henry Ford

“Bankers own the earth; take it away from them but leave them with the power to create credit; and, with a flick of a pen, they will create enough money to buy it back again... If you want to be slaves of bankers and pay the cost of your own slavery, then let the bankers control money and control credit.”
- Sir Josiah Stamp, Director, Bank of England, 1940.

http://amtruth.com/NWOquotes1

Inte ett dugg suspekt?

Nu försöker du ju bara vara rolig eller hur? Lösryckta meningar bestående av 1-2 rader ska bevisa vad mer exakt? Av olika personer med vitt skilda tidsperioder samt helt enkelt tagna ur sin kontext. Du vet att du i princip kan göra likadant med Arlas kokbok och få det att låta som suspekt?

Du kan väl i rimlighetens namn i alla fall låta varje mening följas av din egen förklaring till vad du menar att det syftar på så kan vi gemensamt kolla när han höll talet och varför och se om vi inte kan få meningarna att vara mindre suspekta.

Vi kan väl börja med Lincoln-citatet. Jag förstår överhuvudtaget inte hur du kan få det till något suspekt på något sätt. Jag har försökt riktigt hårt. Är det varulvar det handlar om där alltså?

Alternativt kunde det ju vara så att han pratar om skepp som försvunnit i bermuda-triangeln. Är jag nära det du menar är suspekt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Vi kan väl börja med Lincoln-citatet. Jag förstår överhuvudtaget inte hur du kan få det till något suspekt på något sätt. Jag har försökt riktigt hårt. Är det varulvar det handlar om där alltså?

Jag tror att det suspekta är att det inte är ett citat från Lincoln, utan från den kanadensiske politikern Gerry McGeer i hans bok The Conquest of Poverty or Money, Humanity and Christianity. Det är en tolkning av Lincolns åsikter av McGeer. Man ska vara bra dum om man missförstår det när man läser källmaterialet. Så nog är det suspekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av djonn:

Jag tror att det suspekta är att det inte är ett citat från Lincoln, utan från den kanadensiske politikern Gerry McGeer i hans bok The Conquest of Poverty or Money, Humanity and Christianity. Det är en tolkning av Lincolns åsikter av McGeer. Man ska vara bra dum om man missförstår det när man läser källmaterialet. Så nog är det suspekt.

Jag får väl lägga till ett suspekt citat från Arlas kokbok:

"slaviskt eller bara vill ha lite inspiration kommer du att hitta något som får snålvattnet att rinna till. Här finns allt"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

9/11 kan inte vara ett insiderjob för så dumma är de inte. Skulle de förstöra world TRADE center och sen starta ett krig som kostar miljardtals dollar för att få tag på olja? Vem som helst ser att det inte går ihop.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Chemtrails, angående såkallade Chemtrails

Då de såkallade Chemtrails bevisligen har ämen i sig som inte är bra/alternativt är bra för annat, så undrar jag om det finns någon här på forumet som har mer information?
När Erik Meijer vad parlamentariker i EU så försökte han få fram informatiom om det här men det verkar tyvärr vara svårt, men borta i USA har dem fått fram mer information.

Vet någon något nytt? Är skeptiskt till informationen på google, så undrar om någon har en lite mer säker källa eventuellt?

Permalänk
Medlem

Har under flera års debatterande kring detta aldrig sett så mycket som röken av ett endaste trovärdigt bevis. Hela alltet har rasat så fort man krafsat lite på ytan.
Okunniga människor som övertolkar naturliga fenomen helt enkelt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Entusiast

Det är tvärt om väldigt lätt att få fram information eftersom det är vattenånga man ser. Nästa gång det är kallt ute kan du roa dig med att titta på avgasröret på bilar. Det är exakt samma sak som man ser på flygplan. Eller för den delen när du andas ut och det är kallt ute. Fukten i avgaserna/utandningsluften kondenseras till små droppar när avgaserna/luften kyls. Det är grundläggande termodynamik.

Vill du kan du få en längre utläggning om ånga. Jag läser kemiteknik/energiteknik så jag kan mina ångtabeller och mollierdiagram.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

9/11 kan inte vara ett insiderjob för så dumma är de inte. Skulle de förstöra world TRADE center och sen starta ett krig som kostar miljardtals dollar för att få tag på olja? Vem som helst ser att det inte går ihop.

beror på vilken del av konspirationen du syftar på, att människor skulle hålla tyst om 2000-talets värsta brott är högst osannolikt, att det finns de som tjänat pengar på krigföringen däremot kan mycket väl stämma, tror du inte det?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Jo men det verkar som rätt mycket människor på den här planeten föredrar att tro på de mest långsökta förklaringarna framför de som är mest logiska.

Permalänk
Medlem

Betyder inte det är så bara för det. Jorden är full av sjuka folk.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Vi tänkte ha en kväll på jobbet där vi tar ett par öl och snackar konspirationer. Vilka är de mest omskrivna som man borde få med?

Vet inte om man kanske skulle köra något tema istället för det kan bli ganska brett med allt som foliehattarna hittar på.

Några förslag på roliga ämnen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerbee:

Vi tänkte ha en kväll på jobbet där vi tar ett par öl och snackar konspirationer. Vilka är de mest omskrivna som man borde få med?

Vet inte om man kanske skulle köra något tema istället för det kan bli ganska brett med allt som foliehattarna hittar på.

Några förslag på roliga ämnen?

Konspirationer brukar ju vara dagsaktuella och dyker upp angående situationer som berör många människor. Då är det alltid nån foliehatt som funnit sanningen helt enkelt.

9/11 är väl en av de mest omskrivna just nu annars har du ju den gamla vanliga judarna kontrollerar allt-konspirationen sedan har du ju min egen favorit aliens som byggt upp hela vår civilisation för vi är ju för dumma för att lyckats med det själv. Ancient alien theory alltså.

Om du vill göra det intressant så kan du väl spåra upp några riktigt gamla konspirationer och jämföra med moderna.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Av alla konspirationsteorier som finns måste nog chemtrails vara en av de mest ogenomtänkta.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

*Tråd flyttad*

Men jag ville inte diskutera en eventuell konspiration, finns inget i min tråd som antyder att jag ville diskutera det heller? Nu är jag säkert ute och snurrar då, men jag ville ha saklig information om ett ämne. Inte hamna bland massa konspirationer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahren:

http://skeptoid.com/episodes/4225

Går igenom det rätt bra tycker jag.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av palenque:

Men jag ville inte diskutera en eventuell konspiration, finns inget i min tråd som antyder att jag ville diskutera det heller? Nu är jag säkert ute och snurrar då, men jag ville ha saklig information om ett ämne. Inte hamna bland massa konspirationer

Just sammanslagningen var dock mitt verk. Och bara att använda termen chemtrail tyder väl på att man har hatt på sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Just sammanslagningen var dock mitt verk. Och bara att använda termen chemtrail tyder väl på att man har hatt på sig?

Absolut inte, det var en fråga om någon hade mer information, jag har inte sagt vad jag tror på eller inte, vill bara ha mer information. Därför jag blev stött över att tråden hamnade i konspirationstråden.

Då kan jag likna det vid att använda "9/11", blir en sådan tråd direkt flyttad till "konspirationstråden" då? Fortfarande missnöjd och anser beslutet om att flytta min tråd var felaktigt bedömt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av palenque:

Som Elgot påpekar är själva termen "chemtrail" något som konspirationsnötter har hittat på. Det existerar nämligen inga "chemtrails" utan endast kondensationsstrimmor som fenomenet heter på riktigt. Det är i princip ett slags moln som bildas av flygplansmotorer (eller, i vissa fall, andra delar ev ett plan).

http://sv.wikipedia.org/wiki/Chemtrail
http://en.wikipedia.org/wiki/Chemtrail_conspiracy_theory
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kondensationsstrimma

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av palenque:

Absolut inte, det var en fråga om någon hade mer information, jag har inte sagt vad jag tror på eller inte, vill bara ha mer information. Därför jag blev stött över att tråden hamnade i konspirationstråden.

Då kan jag likna det vid att använda "9/11", blir en sådan tråd direkt flyttad till "konspirationstråden" då? Fortfarande missnöjd och anser beslutet om att flytta min tråd var felaktigt bedömt.

Varför skulle du inte hamna i konspirationstråden om du använder begreppet 9/11 eller menar du om man undrar någom datumet så att säga?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Som Elgot påpekar är själva termen "chemtrail" något som konspirationsnötter har hittat på. Det existerar nämligen inga "chemtrails" utan endast kondensationsstrimmor som fenomenet heter på riktigt. Det är i princip ett slags moln som bildas av flygplansmotorer (eller, i vissa fall, andra delar ev ett plan).

http://sv.wikipedia.org/wiki/Chemtrail
http://en.wikipedia.org/wiki/Chemtrail_conspiracy_theory
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kondensationsstrimma

Tack för ditt svar, så min fråga gjorde tråden självutnämnd för att platsa i konspirationstråden, jättekul! Bör sluta fråga vanliga frågor då, hade det getts lite tid för att se vart tråden leder istället för att flytta den omedelbums kanske det skulle vart bättre i mina ögon sett iallafall.

Angående ditt svar, har ingenting med konspiration att göra.... trist!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Varför skulle du inte hamna i konspirationstråden om du använder begreppet 9/11 eller menar du om man undrar någom datumet så att säga?

Ja? En fråga angående "9/11-händelsen" gör ju inte per automatik att tråden sk a flyttas till konspirationsdelen, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av palenque:

Tack för ditt svar, så min fråga gjorde tråden självutnämnd för att platsa i konspirationstråden, jättekul! Bör sluta fråga vanliga frågor då, hade det getts lite tid för att se vart tråden leder istället för att flytta den omedelbums kanske det skulle vart bättre i mina ögon sett iallafall.

Angående ditt svar, har ingenting med konspiration att göra.... trist!

Så det var inte detta du utgick ifrån alltså:

"The chemtrail conspiracy theory holds that some trails left by aircraft are actually chemical or biological agents deliberately sprayed at high altitudes for purposes undisclosed to the general public in clandestine programs directed by government officials."

Ge ett exempel på en fråga om 9/11 så förstår jag mer vad du menar. Det är väl klart det har med frågans utformning att göra om det är en konspiratorisk fråga eller inte.

Visa signatur