Permalänk
Medlem

Dayz Heli Crash Sites

Någon som vet hur dessa fungerar i 1.7.0?
Jag har snubblat över 7 st den senaste veckan och inte en enda av dem har haft loot, bara massa zombies som spawnar när man går nära.

Permalänk

Jag har hittat loot runt helikoptern.

Permalänk
Medlem

Det Rillepille säger stämmer. Looten finns nu inte längre inne i helikoptern. Den ligger utspridd runt om.
Detta har jag fått bekräftat av Vipeax(dayz dev).

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem

Hittade min första för några dagar sen, och det fanns lite loot runt den. Mycket svår att se var den, men den fanns där. Var en PP-19 med ett magasin, och sen lite annat utan värde...

Vad har ni hittat?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Hittade 2 st crash sites idag. Bara ca 500m ifrån varandra dessutom.
Vid den första fanns det 2st BAF AS50 sniper rifles med ett magasin vardera. Inget jag behövde. Skrek ju bandit över hela skiten när man kollade upp vapnet.
http://dayzwiki.com/wiki/index.php?title=BAF_AS50

Vid den andra fanns det 1st FN FAL med 2st magasin samt 1st FN FAL ANPV S4 med 3st magasin.
http://dayzwiki.com/wiki/index.php?title=FN_FAL
http://dayzwiki.com/wiki/index.php?title=FN_FAL_ANPV_S4

Jag tog ju givetvis FN FAL ANPV S4 och samlade ihop magasinen så jag hade totalt 5st. Detta vapen ska tydligen vara det absolut svåraste att hitta enligt DayZ Wiki. Men hade jag vetat om att det var ett kikarsikte med nightvision så hade jag tagit FN FAL istället. Jag tycker personligen att det är skit eftersom jag inte leker bandit och skjuter folk på natten. Ser ingen funktion för överlevnad. Dessutom så blir man ju blind i flera sekunder efter att man har siktat in på dagtid. Nä, ska nog fan loota fram en M1014 igen som jag hade innan. Den fäller lika fort med samma kraft, effektiv på 250m (slugs) och är dessutom ett snäpp tystare. Lättare att hitta ammo framförallt.

Sedan så hittade jag en Coyote Backpack. Otroligt nog så försvann 3st FAL magasin ut i tomma intet när jag skulle byta backpack. De fanns varken i den gamla backpacken, i den nya backpacken, på marken eller i mitt gear. Efter det så blev jag bara förbannand och tog mig till en säker plats och loggade ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Hittade 2 st crash sites idag. Bara ca 500m ifrån varandra dessutom.
Vid den första fanns det 2st BAF AS50 sniper rifles med ett magasin vardera. Inget jag behövde. Skrek ju bandit över hela skiten när man kollade upp vapnet.
http://dayzwiki.com/wiki/index.php?title=BAF_AS50

Vid den andra fanns det 1st FN FAL med 2st magasin samt 1st FN FAL ANPV S4 med 3st magasin.
http://dayzwiki.com/wiki/index.php?title=FN_FAL
http://dayzwiki.com/wiki/index.php?title=FN_FAL_ANPV_S4

Jag tog ju givetvis FN FAL ANPV S4 och samlade ihop magasinen så jag hade totalt 5st. Detta vapen ska tydligen vara det absolut svåraste att hitta enligt DayZ Wiki. Men hade jag vetat om att det var ett kikarsikte med nightvision så hade jag tagit FN FAL istället. Jag tycker personligen att det är skit eftersom jag inte leker bandit och skjuter folk på natten. Ser ingen funktion för överlevnad. Dessutom så blir man ju blind i flera sekunder efter att man har siktat in på dagtid. Nä, ska nog fan loota fram en M1014 igen som jag hade innan. Den fäller lika fort med samma kraft, effektiv på 250m (slugs) och är dessutom ett snäpp tystare. Lättare att hitta ammo framförallt.

Sedan så hittade jag en Coyote Backpack. Otroligt nog så försvann 3st FAL magasin ut i tomma intet när jag skulle byta backpack. De fanns varken i den gamla backpacken, i den nya backpacken, på marken eller i mitt gear. Efter det så blev jag bara förbannand och tog mig till en säker plats och loggade ut.

Lämnade du AS50, you crazy man haha? FN_FAL finns inte ammo till någonstans så den kan du använda en dag kanske, AS50 har du i ryggan som alternativ till ditt close combat vapen och det använder m107 ammo som är ganska vanlig. AS50 dödar med 1 skott i foten på 1000m och är hyfsat tyst så när du har banditer efter dig så är den skön att dra fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Lämnade du AS50, you crazy man haha?...

Yup :).

Skrivet av cracko:

när du har banditer efter dig så är den skön att dra fram..

Tyvärr så har jag aldrig sett en bandit med egna ögon, utan ett timglas har dykt upp och sedan är det slut.

Permalänk
Medlem

Som sagt looten fins runtomkring helikoptern de kan vara lite svårt att se pga högt gräs, igår hitta vi 3st pp-19 och en FAL vid ett par krasch platser.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Första crash siten jag hittade fanns det en M249 Saw och Bizon SD medans på den senaste jag hittade fanns det bara kamouflage kläder, men som det sägs så brukar det ligga runt om helikoptern.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Vet att det brukar vara helisites runtomkring green mountain ibland, var hittar ni dom?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Bestämmde mig för att spela lite dayz en timme innan jag skulle sova och befann mig ganska nära airfield så jag beslutade mig för att gå dit och på vägen hittar jag en crash site med en M107.

Här har ni ungefära platsen, kan ha varit på andra sidan vägen eller stigen.
http://img820.imageshack.us/img820/9484/dayz.png

Dold text
Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Hittade en fin crash site igår. 2 x FN FAL ANPV S4, 3 x FN FAL samt 12 FN FAL-magasin

Synd bara att man inte kan stänga av night vision i siktet på FN FAL ANPV S4...

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem

Jag har hittat ett par (~10-15) stk. med min grupp genom veckan. Har hittat två L85:or, en massa PP-19:or, detsamma med olika FN FAL:er och en M107:a och AS-50. Älskar dessa helikoptrar.

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag skulle dela med mig med en karta på potentiella crashsites:
http://i.imgur.com/yHcFP.jpg

Permalänk
Medlem

Var finns dom? Är det högt upp i de norra delarna eller kan man hitta dom utanför Cherno tex.?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Var finns dom? Är det högt upp i de norra delarna eller kan man hitta dom utanför Cherno tex.?

Så vitt jag vet finns det inga i närheten av kusten/cherno (för lätt för nyspawnade/noobs att hitta starka vapen då)

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Kan tipsa er som hittar en L85 med IR-sikte om att inte ens försöka använda den på över 300m. Den har zeroing på upp till 800m så man blir lätt lurad till att tro den ska fungera på det avståndet men den träffar inte. Den är bra för att hitta folk med men själva vapnet är en stor besvikelse. Värt det för coolhetsfaktorn dock med IR-sikte och IR-laser som bara syns i NVGs.

Permalänk
Medlem

Hittade en crash site mitt på NW-airfield. Där fanns bara ammunition dock i lådorna Någon som rensat tidigare kanske?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Om någon råkar vara i trakten?
Jag kastade nyss en M107 och en FN Fal på servern RU4 vid en crashsite:
Jag lovar att jag loggat ur och inte ligger och väntar.
Fast ju fler som läser detta ju större risk att möta mörkret. Åtelvarning.
Edit: Jag ångrar att jag skrev detta och insåg att det kan gå fel. Allt sker på egen risk. Sov gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Så vitt jag vet finns det inga i närheten av kusten/cherno (för lätt för nyspawnade/noobs att hitta starka vapen då)

Tycker det finns lättare ställen och hitta vapen på vid kusten än att leta vid vrak, men i vraken finns såklart oftast bättre loot och chans till riktigt bra saker.

Vet ej om det har nämnts tidigare, kartan som länkades så verkar det som det är stora områden som dom spawnar random på eller många olika fasta punkter(tror inte vi fick en enda på samma ställe fast det va samma fält) . Detta då jag och en kompis igår hittade ett tiotal, vi va på olika servrar och bytte servrar efter en rundtur. Så ta dessa punkter som en markering att de spawnar på dom fälten, så det går inte göra en karta på vart dem finns exakt, kan va bra och veta.
En sista sak, högt gräs, ställ ned grafikinställningarna på, tror det är objects eller vad det va så försvinner mycket gräs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleyy:

Tänkte att jag skulle dela med mig med en karta på potentiella crashsites:
http://i.imgur.com/yHcFP.jpg

intressant. har hittat två crash sites och ingen av dem är utmärkta på din karta. du kan komplettera med en i sydvästra hörnet av NW airfields landningsbana och en i fältet nordöst om sjön Prud.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

intressant. har hittat två crash sites och ingen av dem är utmärkta på din karta. du kan komplettera med en i sydvästra hörnet av NW airfields landningsbana och en i fältet nordöst om sjön Prud.

tror heli crash sites kan spawna var som helst på mappen, sett Screenshots på crash site vid utkanten på elektro, samt en polare som lootade en heli crash site mitt på startfältet i NW airfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

intressant. har hittat två crash sites och ingen av dem är utmärkta på din karta. du kan komplettera med en i sydvästra hörnet av NW airfields landningsbana och en i fältet nordöst om sjön Prud.

Skrivet av Pyootr:

tror heli crash sites kan spawna var som helst på mappen, sett Screenshots på crash site vid utkanten på elektro, samt en polare som lootade en heli crash site mitt på startfältet i NW airfield

Dem har stora fält där de har chans och spawna(inte på andra saker och inte i skogen såklart), helt random är dem inte men exakta positioner är värdelösa.
Sen finns en mycket senare karta på de officiella forumet: http://oi49.tinypic.com/312ttfa.jpg (vet inte om detta är den nyaste, men det är den jag hade uppe och orkar inte gå in på forumet och leta upp det)

Jag hittar inte mina helis på samma ställe som dem på kartan, i närheten på samma fält ja, så gå inte blint efter de röda pluttarna på kartan. (Ja, jag upprepar mig då det verkar va folk som inte läste min post längre upp)

Permalänk

Hittade precis min första helikopter, 1 bandage, 1 epi pen och 2 st m14 aim eller nått sånt, hade jag otur eller har någon vart där innan?
Hur långt åt varje håll kan looten ligga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dayz-Nooben:

Hittade precis min första helikopter, 1 bandage, 1 epi pen och 2 st m14 aim eller nått sånt, hade jag otur eller har någon vart där innan?
Hur långt åt varje håll kan looten ligga?

Det brukar va mer, det kan va så att det va allt med. Det är lite random men jag har hittat upp till 4 vapen (4 FN FAL) på samma heli, jag hade kollat vidare, jag hittade bara en bizon och lite random bandage och morfin på en nyss(tyckte det va för lite), clippade igenom för att se så det inte låg något under, och precis när jag tänkte ge upp ser jag en symbol som visar att det finns loot, kollar där vid men ser inget och lootar och så va det NVG, så tydligen kan de spawna buggade under marken med, kanske enbart synliga till väldigt liten del.

Jag hade kollat mera om jag vart du, iaf ett litet tag beroende på vart den va (ifall den va på ett utsatt ställe hade de kanske inte vart värt och leta för länge)

Permalänk
Skrivet av Xaio:

Det brukar va mer, det kan va så att det va allt med. Det är lite random men jag har hittat upp till 4 vapen (4 FN FAL) på samma heli, jag hade kollat vidare, jag hittade bara en bizon och lite random bandage och morfin på en nyss(tyckte det va för lite), clippade igenom för att se så det inte låg något under, och precis när jag tänkte ge upp ser jag en symbol som visar att det finns loot, kollar där vid men ser inget och lootar och så va det NVG, så tydligen kan de spawna buggade under marken med, kanske enbart synliga till väldigt liten del.

Jag hade kollat mera om jag vart du, iaf ett litet tag beroende på vart den va (ifall den va på ett utsatt ställe hade de kanske inte vart värt och leta för länge)

hehe, var det inte den vi hittade / boozfob

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dayz-Nooben:

hehe, var det inte den vi hittade / boozfob

Japp det va det, hittade dock den med night vision under en annan hmm, va nog efter du gick och la dig eller om det va dagen efter, minns inte riktigt. (dock är den inte mycket och ha ifall man inte är sugen på 2 vapen då den är totalt värdelös på dagen)

Men runt om där vi va är det bra och hitta helis, så fortsätt leta där, typ där du bröt benet, runt om där är det bra ställe. Nu blir det och leka med döden och dra ned till cherno igen och hitta ghillie suiten, finns civilbostäder på andra ställen men för få :/

Permalänk

Jag hittade nyss en M107 och en M14 och några Ak'or med Kobra sikten o annat kul vid helin vid den stora flygplatsen. Jag har dödat 5 zombies, alla med yxa, inga överlevande ännu. Dafuq lyckades jag?

kan också tilläggas att jag gjort resan till flygplatsen under ca 10 timmars ensamt traskande i skogen, och levt på naturen.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Hittade en crash site mitt på NW-airfield. Där fanns bara ammunition dock i lådorna Någon som rensat tidigare kanske?

Jag var där idag runt lunchtid, hittade ovanstående

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Jag hittade nyss en M107 och en M14 och några Ak'or med Kobra sikten o annat kul vid helin vid den stora flygplatsen. Jag har dödat 5 zombies, alla med yxa, inga överlevande ännu. Dafuq lyckades jag?

Ska inte spawna AKs vid helis så någon har nog vart där och plockat på sig.
Kolla denna sidan, ignorera den procentuella chansen bara!: http://picacid.com/arma2/loot_en.html