RACE 07 söker motspelare

Permalänk

RACE 07 söker motspelare

Köpte mig nyligen en G27 och så vaknade bilracingen igång igen.
Aningen bättre än min gamla Microsoft ratt..

Hittade race07 billigt på steam då, inte alls så tokigt spel.
Känslan är så mycket viktigare än grafik som idag ofta är viktigare än allt annat tyvärr.

Undrar ifall någon här skulle vara intresserad av att köra något race framöver i multiplayer?

Skriv i tråden isåfall.

För mig funkar sena kvällar bäst...

Permalänk

Jag kör gärna lite race. Har dock inte "Race 07", men däremot rFactor och diverse F1 moddar. Vad kostade Race 07 då? Om det inte är alltför dyrt vill säga.. Kör själv med en G27a och vet hur underbar de är Sen som du skriver, sena kvällar passar bäst för min del oxå.

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk

Ja nu kostar race07 4,99Euro = 45svenska pengar

Tror jag gav samma.

Köpte även några add-ons, Retro och GT power.
Samma pris för dessa.

Lite impad av detta spel faktiskt då det är skapligt snyggt, har en helt okej känsla.
Lätt att ställa in bilar och ratt för den delen också.

Finns sämre saker man kan lägga 45kronor på

Permalänk

Jo jag kikade lite på det. Simbin brukar göra bra grejer, så jag är inte förvånad om det är rätt bra. Blir nog bara själva spelet i sig för min del. Inga add-ons än så länge. Under helgen så blir det inte mycket spelande för min del, men möjligen under nästa vecka kan jag köra.

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Skrivet av Raptor_ZyX:

Jo jag kikade lite på det. Simbin brukar göra bra grejer, så jag är inte förvånad om det är rätt bra. Blir nog bara själva spelet i sig för min del. Inga add-ons än så länge. Under helgen så blir det inte mycket spelande för min del, men möjligen under nästa vecka kan jag köra.

Samma här, vi ser om det dyker upp någon mer till nästa vecka.

Kanske skulle adda varandra på steam också för enkelhetens skull?

Permalänk
Skrivet av Guteklockaren:

Samma här, vi ser om det dyker upp någon mer till nästa vecka.

Kanske skulle adda varandra på steam också för enkelhetens skull?

Skickade pm nu. Jo, vi får hoppas det blir fel. Ju fler desto roligare

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk

Ta en titt här om ni är sugna på att köra lite mer regelbundet: http://www.swedishsimracers.com/index.php?page=forum

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk
Skrivet av LasseKongo:

Ta en titt här om ni är sugna på att köra lite mer regelbundet: http://www.swedishsimracers.com/index.php?page=forum

Inga aktiva ligor vad jag kan hitta...

Åtminstone inte i Race07

Permalänk
Skrivet av LasseKongo:

Ta en titt här om ni är sugna på att köra lite mer regelbundet: http://www.swedishsimracers.com/index.php?page=forum

Jag är egentligen inte så mycket för GT racing eller STCC eller liknande. Jag föredrar Formel 1 eller andra formel klasser där det går fortare. Att ratta runt en tung klump som understyr och känns som en tegelsten är inget för mig. Visst, kan vara kul nån gång, men inget jag fastnar för. Dock så vore det kul att köra med andra svenska förare med samma intresse.

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk

Det är ju själva grejen med multiplayer som lockar, man tröttnar snabbt på att köra mot AI'n i alla spel tycker jag.

Permalänk
Skrivet av Raptor_ZyX:

Jag är egentligen inte så mycket för GT racing eller STCC eller liknande. Jag föredrar Formel 1 eller andra formel klasser där det går fortare. Att ratta runt en tung klump som understyr och känns som en tegelsten är inget för mig. Visst, kan vara kul nån gång, men inget jag fastnar för. Dock så vore det kul att köra med andra svenska förare med samma intresse.

RACE07 har både formula och radical så det finns några snabba och lätta åk där också

Permalänk
Skrivet av Guteklockaren:

RACE07 har både formula och radical så det finns några snabba och lätta åk där också

Jo jag såg det på videon. Blir väl lite omställning ändå när man är van rfactor. Jag tänkte mer på sidan "swedishsimracers" som verkar vara mer riktad mot GT racing o.s.v.

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk

Installerade ett gratisspel idag med formel 1 bilar.
Det enda som krävs är att man äger Race07 på steam 45kr sist jag kollade.

http://www.raceroom.net/games/race-07-formula-raceroom/

Efter en snabb testsvit så tycker jag att det kändes hur bra som helst.
Man behöver ingen värstingdator heller för att maxa grafiken.

Här verkar också finnas ligor att åka i samt onlinetider att slå.

Permalänk
Medlem

Hej!

Undrar om någon skulle vara intresserad att köra Race07 fast en mod som heter ALSuperTouring3.4 90's .
Den moden liknar mycket Toca 2 eller ska man säga BTCC Touring. Så fall skicka ett pm eller skicka e-mail till mrzed99@hotmail.com . Jag spelar på sena kvällar eller tidigt på morgonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Känslan är så mycket viktigare än grafik som idag ofta är viktigare än allt annat tyvärr.

Exakt! Spel som till exempel Half-Life och Deus Ex som kom ut under slutet av 90-talet och början av 2000-talet, håller än idag, trots den utdaterade grafiken. RACE '07, ArmA 2, Operation Flashpoint: Dragon Rising och Deus Ex: Human Revolution är några av de spelen idag som bevisar att innehållet är mycket viktigare än utseendet.

Jag ber om ursäkt för det relativt stora off-topic'en, men jag var bara tvungen

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.