Amerikansk domstol stoppar Galaxy Tab 10.1

Permalänk
Melding Plague

Amerikansk domstol stoppar Galaxy Tab 10.1

En domstol i Kalifornien går på Apples linje och stoppar Samsungs surfplatta Galaxy Tab 10.1 för den amerikanska marknaden. Modellen anses vara för lik konkurrerande Ipad.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Man får ju krupp på världen...

Permalänk
Medlem

Ska de inte ge sig snart...

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som tror att Apple är ute efter monopol på surfplattor (globalt)?? Jag börjar förknippa dom med Hitler, det vita (eller ariska) äpplet kommer snart bytas ut mot ett hakkors.
Tycker det hela är så jävla löjligt, hur många asiatiska surfplattor finns det inte som är så förbannat lika Apples?? Gör dom ens nånting åt det?

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Dont hate the player, hate the game.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Klart det skulle va Kalifornien också, domstolen måste ju dömma för hemma laget, asså USA har ju en del skruvar lösa.
Sen tycker jag de inte är mycket lika.

USA måste ju fatta att det är fel på hur folk stämmer hit och dit och sätta stop någonstans, är väl för mycket pengar inblandade att de inte vågar säga nej.

Permalänk
Avstängd

ZOMG APPLE SUXORZ SAMSUNG FTW!!!!!11111

Sådär då har jag sammanfattat 90% av inläggen den här tråden snart kommer bestå av...

Permalänk
Medlem

Undra hur mycket Apple pröjsade domaren för att stoppa plattan..

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rawet:

Dont hate the player, hate the game.

I Detta fall är det väl Apple som utnyttjat ett trasigt patentsystem.. alltså Both hate the player and the game.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Inte nu igen?
Kan man aldrig få tycka om någonting utan att det förbjuds?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Operatören:

Du tror på allvar att domen baseras på att Apple mutade en enskild domare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginux1234:

ZOMG APPLE SUXORZ SAMSUNG FTW!!!!!11111

Sådär då har jag sammanfattat 90% av inläggen den här tråden snart kommer bestå av...

Tack Ginux! +1

Tänker inte säga rätt eller fel, men den bevisade intelligensnivån i trådarna till alla nyheter gällande detta ligger på bortom efterbliven.

Permalänk
Medlem

Varför skrev ni inte detta?

Citat:

– För en lekman är det näst intill omöjligt att särskilja Samsungs Galaxy Tab 10.1 och Apples Ipad, uppger domaren i fallet, Lucy H. Koh i sitt uttalande.

Citat:

Apple måste dock betala en borgensumma på 2,6 miljoner dollar som öronmärks som skadestånd till Samsung om det senare framkommer att domstolsbeslutet är felaktigt. Säljstoppet av Galaxy Tab 10.1 träder i kraft så snart Apple betalat borgenssumman.

http://www.idg.se/2.1085/1.456492/galaxy-tab-101-belagd-med-s...

Visa signatur

Permalänk
VR-fantast

Tim Cooks svar på cirkusen: “We can’t take all of our energy, and all of our care, and finish the painting and have someone else put their name on it”

Permalänk
Medlem

Det är synd att jag inte kan sluta köpa apple-produkter i protest eftersom jag aldrig ägt någon. Hur som helst så är det bara att grattulera apple till vinsten. Kortsiktigt tjänar de kanske på det men knappast långsiktigt då de framstår som en tjurig unge som inte kan samsas med de andra barnen i sandlådan.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Halldin:

Tim Cooks svar på cirkusen: “We can’t take all of our energy, and all of our care, and finish the painting and have someone else put their name on it”

För det är ju exakt vad Apple har gjort.. ELLER? Knappast.. Utan de förlitar sig på ett patent som inte borde ha gått igenom helt enkelt.. Apple verkar tro att allt som är fyrkantigt och har en skärm på framsidan är en ripoff på deras design, vilket är helt orealistiskt.. Patent ska skydda folks varumärken och uppfinngar.. inte inskränka på deras största konkurrent bara därför att..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Medlem

De som inte ser skillnad tycker jag ska skaffa glasögon.

Permalänk
Medlem

Börjar bli riktigt trött på den här sandlådan nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Operatören:

Frågan borde snarare vara hur mycket Apple betalade patentverket för att de skulle acceptera denna enormt löjliga patent de har..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

de här verkar ju konstigt tycker jag. Jag kunde förstå galaxy S, även om jag tycker att de var löjligt.
Men detta är ju bara sjukt, den är inte så lik ipad, de går ju inte att göra en platta så mycket annorlunda..

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

För det är ju exakt vad Apple har gjort.. ELLER? Knappast.. Utan de förlitar sig på ett patent som inte borde ha gått igenom helt enkelt.. Apple verkar tro att allt som är fyrkantigt och har en skärm på framsidan är en ripoff på deras design, vilket är helt orealistiskt.. Patent ska skydda folks varumärken och uppfinngar.. inte inskränka på deras största konkurrent bara därför att..

Jag tror Apple vill säga ifrån skarpt att dom inte tillåter att folk går in på deras patentet, lite som att låta en hund sitta i soffan EN GÅNG, ge dig fan på att den tror den får sitta där alla andra gånger..

Det är inte heller Apples fel att patenten har godkänns, lite därför dessa stämningar sker, man "testar om patenten funkar"..

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rawet:

Jag tror Apple vill säga ifrån skarpt att dom inte tillåter att folk går in på deras patentet, lite som att låta en hund sitta i soffan EN GÅNG, ge dig fan på att den tror den får sitta där alla andra gånger..

Det är inte heller Apples fel att patenten har godkänns, lite därför dessa stämningar sker, man "testar om patenten funkar"..

Nej, men det är apples fel att de ska vara så fruktansvärt tjuriga att exakt ALLT ska följas.. Dags att inse att en tablet kan inte se ut hur som helst? Allt är begränsat och samtidigt så ser inte Tab 10.1 ut som en Ipad.. Detta är uppenbart för de flesta förutom Apple som väljer att kasta sand.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

I Detta fall är det väl Apple som utnyttjat ett trasigt patentsystem.. alltså Both hate the player and the game.

Ungefär. Inte konstigt att Apple stämmer Samsung då de kommer att tjäna pengar på att göra det. Däremot känns det lite trasigt att Apple kan få patent på en enhet med blank framsida, svart ram runt bildskärmen och rundade hörn. Sen är ju operativsystemen helt olika varandra och iPaden har en fysisk hemknapp. Däremot tycker jag Samsung hade kunnat strunta i att göra ramen runt silverfärgad, detta gör den lite väl lik iPad och därför blir det såhär. Förstår inte varför inte bildskärmstillverkarna stämmer skiten ur varandra eller tillverkarna av bärbara datorer isf...

Har en Galaxy Tab 10.1 och den är inte alls speciellt lik en iPad då den har ett helt annat format, Samsungen är 16:10 och iPad 4:3

http://dailyiphoneblog.com/wp-content/uploads/2011/06/Samsung...

Har använt bägge enheterna och de är bra enheter bägge två men på lite olika sätt. Samsungen för att den går att anpassa, har flashstöd och är bättre att titta på film på. Ipaden har lite högre kvalitetskänsla och har lite bättre gränssnitt ur kartongen. Har inga planer på att byta ut min surfplatta på ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

De som inte ser skillnad tycker jag ska skaffa glasögon.

Domaren behöver upåpenbarligen glasögon, starroperation och ledarhund...

Man kanske skulle köpa en Galaxy innan de säljstoppas i Svedala? Men jag har inget behov av en surfplatta...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Ett stort problem med patent i USA är att det inte är uppfinnaren som får patentet, utan den som tar patent på det först. DVS skit-apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginux1234:

Du tror på allvar att domen baseras på att Apple mutade en enskild domare?

Snälla, bli inte så förvånad som om det är Impossible. Det är Usa och allt det sjuka kan ske där. Banker mutar och stänger ner munnar, företag som leker monopol gör vad som helst för att nå sina mål. Domare eller Jury som friar vita poliser även när de brutalt misshandlat oskyldiga afroamerikaner, domare eller jury som dömer flera års fängelse på afroamerikaner för enkla brått, som te x stjäla en ''svartvit'' tv.

Så ja, det är inte förvånande ifall Apple lyckats övertyga domaren med ett par miljoner för att få sina mål. Miljoner som domaren vet att inte ens ett 10 års arbete skulle ge honom dessa miljoner. Kör bara ett exempel, vad är 25 mille för Apple, det är nada, vad är dessa för en domare i Usa. Hela kongressen är rena cirkus fylld av Zionister som leker och styr och du tror att en domare är rena ängel.

Här har du ett exempel, orkar inte länka flera hundra exempel. Du får gärna leta vidare ifall du önskar.
http://www.youtube.com/watch?v=oY0-jCjDq5I&feature=related

Visa signatur

8700k | Rtx 2070 | 32G Ram | 27 Acer Predator Gaming Skärm 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Silldro:

Ungefär. Inte konstigt att Apple stämmer Samsung då de kommer att tjäna pengar på att göra det. Däremot känns det lite trasigt att Apple kan få patent på en enhet med blank framsida, svart ram runt bildskärmen och rundade hörn. Sen är ju operativsystemen helt olika varandra och iPaden har en fysisk hemknapp. Däremot tycker jag Samsung hade kunnat strunta i att göra ramen runt silverfärgad, detta gör den lite väl lik iPad och därför blir det såhär. Förstår inte varför inte bildskärmstillverkarna stämmer skiten ur varandra eller tillverkarna av bärbara datorer isf...

Har en Galaxy Tab 10.1 och den är inte alls speciellt lik en iPad då den har ett helt annat format, Samsungen är 16:10 och iPad 4:3

http://dailyiphoneblog.com/wp-content/uploads/2011/06/Samsung...

Har använt bägge enheterna och de är bra enheter bägge två men på lite olika sätt. Samsungen för att den går att anpassa, har flashstöd och är bättre att titta på film på. Ipaden har lite högre kvalitetskänsla och har lite bättre gränssnitt ur kartongen. Har inga planer på att byta ut min surfplatta på ett tag.

^ This.. Förstår inte varför Apple får dessa domslut med sig ens... Som sagt så ser inte Tab 10.1 ut som en Ipad förutom någon liten småsak men detta SKA inte generera i ett försälningsstop.. Och är det inte lite konstigt att det är just SAMSUNG de hoppar på gång på gång? Asus tablets ser mer ut som en ipad än vad Samsungs gör men där är det helt tyst? Verkar mer som Apple stämmer Samsung bara därför de vill lägga grus i maskineriet..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Apple är vansinnigt viktiga för amerikansk ekonomi så de får nog automatiskt lite fördelar tack vare det.

Personligen skiter jag i vilket då det inte påverkar försäljningen i Sverige.

Permalänk
Antielefant
Skrivet av ZAIZAI:

Domaren behöver upåpenbarligen glasögon, starroperation och ledarhund...

Man kanske skulle köpa en Galaxy innan de säljstoppas i Svedala? Men jag har inget behov av en surfplatta...

Ingen större risk, Apples amerikanska patent gäller inte i Sverige såvida de inte även ansökts om och godkänts här. Vi har också inte så lite skarpare krav på patent än vad USA har.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Illuminati.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.