Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Har Sweclock ingen policy om att lägga in bilde på sig själv? blev lite rädd såhär på morgonkvisten.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av SteelSide:

Spontan reaktion - Killen har nog rökt på.

Verkar som det:P förstog inte ett skit av det han skrev.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Information angående hårddiskar ur Smarta Deals

Information gällande hårddiskar beställda ur vår Smarta Deals-kampanj.
Tyvärr har det vid vår kvalitetskontroll uppdagats att denna hårddisk inte uppfyller våra krav, och vi kan därför inte leverera produkten till dig.

Istället kommer vi att skicka en ersättningsprodukt från Seagate till dig. Denna hårddisk har samma prestanda som den hårddisk du beställde från början. Om du har beställt en hårddisk i färg kommer vi tyvärr inte att kunna leverera denna, då ersättningsprodukterna endast finns i svart. Vi kommer, i det tilfälle, skicka en svart hårddisk istället.

Din beställda modell kommer att bytas ut enligt nedan:
Artikelnummer 5020639311 “(500GB) OEM External hard disk Drive 2.5 inch” ersätts av Seagate modell STBX500200
Artikelnummer 5020639313 “(1TB) OEM External hard disk Drive 2.5 inch” ersätts av Seagate modell STBX1000200
Artikelnummer 5020639314 “(2TB) OEM External hard disk Drive 2.5 inch” ersätts av Seagate modell STBV2000200

Samtliga av dessa hårddiskar har extern strömförsörjning och är alla USB 3.0. De är även kompatibla med 2.0

Vi beräknar kunna leverera hårddisken till dig vecka 28.

för er som missat

Permalänk
Medlem

Ångrar att jag inte beställde en eller två stycken, om det stämmer att man får en 2tb 3,5" istället skitbra affär ju

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mosq1to:

Information angående hårddiskar ur Smarta Deals

Information gällande hårddiskar beställda ur vår Smarta Deals-kampanj.
Tyvärr har det vid vår kvalitetskontroll uppdagats att denna hårddisk inte uppfyller våra krav, och vi kan därför inte leverera produkten till dig.

Istället kommer vi att skicka en ersättningsprodukt från Seagate till dig. Denna hårddisk har samma prestanda som den hårddisk du beställde från början. Om du har beställt en hårddisk i färg kommer vi tyvärr inte att kunna leverera denna, då ersättningsprodukterna endast finns i svart. Vi kommer, i det tilfälle, skicka en svart hårddisk istället.

Din beställda modell kommer att bytas ut enligt nedan:
Artikelnummer 5020639311 “(500GB) OEM External hard disk Drive 2.5 inch” ersätts av Seagate modell STBX500200
Artikelnummer 5020639313 “(1TB) OEM External hard disk Drive 2.5 inch” ersätts av Seagate modell STBX1000200
Artikelnummer 5020639314 “(2TB) OEM External hard disk Drive 2.5 inch” ersätts av Seagate modell STBV2000200

Samtliga av dessa hårddiskar har extern strömförsörjning och är alla USB 3.0. De är även kompatibla med 2.0

Vi beräknar kunna leverera hårddisken till dig vecka 28.

för er som missat

Dold text

Jag beställde 2x2TB@2.5", men var inte intresserad av 2x2TB@3.5", så jag mejlade cdon och jag fick då erbjudande om att byta till 2x1TB@2.5" i stället och då bara betala 499kr/disk. Mycket bra jobbat cdon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Verkar som det:P förstog inte ett skit av det han skrev.

Själv tänkte jag mer google translate

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur hög den interna disken i 1tb modellen är? Skulle ju vara bra att kunna stoppa in den i laptopen:)
Har kommit fram till att det nog är en STBD1000100 inuti men hittar inga uppgifter om höjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hekke:

Någon som vet hur hög den interna disken i 1tb modellen är? Skulle ju vara bra att kunna stoppa in den i laptopen:)
Har kommit fram till att det nog är en STBD1000100 inuti men hittar inga uppgifter om höjd.

Skalet är 15.5mm för 500GB och 22mm för 1TB iaf. Gissar på att 1TB-disken är tjockare än en vanlig laptop-disk.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem

Varför inte samla all information till Första sidan?

Vilken disk ersätter 2tb 2.5"? Det blev en 3.5? Men vilken modell? Finns det ett säkert svar?

Vilken disk ersätter 1tb 2.5"? Vilken modell?

Så slaffsigt när man läser igenom alla sidor, man blir tokig!

Permalänk
Skrivet av Philippk:

Varför inte samla all information till Första sidan?

Vilken disk ersätter 2tb 2.5"? Det blev en 3.5? Men vilken modell? Finns det ett säkert svar?

Vilken disk ersätter 1tb 2.5"? Vilken modell?

Så slaffsigt när man läser igenom alla sidor, man blir tokig!

Upprepar officiella inlägget.

Skrivet av CDON.COM:

Hej

För att dementera alla rykten som florerar så går vi nu ut med informationen om vilka modellbeteckningar som hårddiskarna har.

Alla hårddiskar är ifrån Seagate och modellbeteckningarna för respektive storlek hittar ni nedan:

500Gb är modell STBX500200
1TB är modell STBX1000200
2TB är modell STBV2000200

Det stämmer att vi inte har dessa i ordinarie sortiment, detta är ett begränsat parti som vi har köpt in.

MVH Josefina på CDON´s kundservice

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Varför inte samla all information till Första sidan?

Vilken disk ersätter 2tb 2.5"? Det blev en 3.5? Men vilken modell? Finns det ett säkert svar?

Vilken disk ersätter 1tb 2.5"? Vilken modell?

Så slaffsigt när man läser igenom alla sidor, man blir tokig!

Det finns ett officiellt svar ifrån cdon på den frågan i tråden. Jag håller med dig om att det kan vara svårt att hitta och att TS bör uppdatera första inlägget med den informationen.
#12413012

Permalänk

Folk verkar ha missat mitt inlägg:

Citat:

Citat:
Hej,

Jag beställde en extern 2tb 2,5" disk, som jag nu inte får enligt ett mail jag fick från er.

Ni har erbjudit mig en 3,5" extern istället, är det denna? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=455213

Erbjuder ni några andra ersättningsdiskar? Om ersättningsdisken är disken jag länkade till, så skulle jag vilja ha en annan. Denna disk har nämligen fått en massa dåliga omdömen, såsom att den blir väldigt varm och tickar eller att den knappt fungerar.

Scenario:
"Du beställer en Audi A2 för att du vill ha en liten stadsbil, men audi har problem i fabriken och kan inte skicka dessa modeller. Äsh vi har massor med A4or ståendes, och skickar dig en sådan istället. Fortfarande en bil med 5 säten och motor. Ingen skillnad ju. (bara att den drar mer bensin och är fysiskt större)".

Säger inte att jag absolut inte vill ha en 3,5", men jag vill hellre ha en 2,5" än en 3,5". Formatet är alltså viktigare än kapaciteten, för mig. Framförallt så vill jag inte ha disken jag länkade till, om det nu är den som är ersättningsdisken. Tycker ni skall erbjuda lite alternativ, istället för att erbjuda en eventuell "lottodisk", för att inte förlora kunder. Givetvis inom samma prisklass som kampanjvarans ordinarie pris, vilket var runt 1200sek.

Mvh x

Citat:

Svar 2012-06-26 14:19

Hej x,

Tack för att du kontaktade oss.

Vi har mottagit ditt ärende och skickat det vidare till vår elektronik-avdelning som återkommer till dig så fort som möjligt.

Citat:

Svar 2012-06-26 14:34

Hej x,

Det stämmer att det är den produkten du länkar till, jag förstår ditt resonemang, men nu har vi tyvärr inte fler alternativ, det vi kan hjälpa dig med är att vi kan byta till en 1TB som är 100 kr billigare och den har inte extern strömförsörjning.

Länkade 1TB till dig här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1298198

[/QUOTE]

.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme3
Athlon II X4 640@3.6Ghz med Hyper TX3
8GB DDR3@1600MHz
Powercolor 280x TurboDuo OC
Corsair CX 400w

Permalänk
Medlem

Ja eller så kan ni läsa typ 2-3 poster upp och minst en gång per sida 1-3 sidor bak, tycker folk är aldelles för stressade för att köpa saker, ni kommer nog förmodligen alla att dö tidigt i livet.(Hjärtattacken ligger nära till) Att folk får sådan panik över att dom inte vet vad dom ska få, tycker ni skulle struntat i att beställa diskarna från första början om det nu var så jobbigt att inte veta EXAKT vad ni får.

Elgiganten osv har väldigt bra affärer för er som vill klämma på saker innan ni betalar för dom.

Sen tycker jag ni ska sluta följa varje post i denna tråd som att det vore cdon eller någon som jobbar på cdon som skrivit det, ni får ju panik VARJE gång någon skriver en gissning, även om dom skriver att det låter helt osannolikt.

Jag tycker personligen att 99% av er behöver semester och kanske tillochmed gå till doktorn och fråga efter lugnande medicin.

Permalänk

Eftersom allt verkar ha löst sig...väntar ju bara på leverans...hoppas att dessa diskar nu kommer:)
Därför kommer jag att sluta följa denna tråd då det inte längre finns några ?-tecken på vad vi kommer att få...
Over and out!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Är det någon i Göteborg som funderar på att avbeställa sin 3.5" så köper jag den gärna för 600!

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av diamanten:

Folk verkar ha missat mitt inlägg:

Troligtvis (förhoppningsvis) så stirrade representanten lite för snabbt på produkten du länkade och missade att det faktiskt inte är den modellen som de gått ut och sagt att det ska bli.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

nu är det åter möjligt att via sin order klicka sig vidare in på den 2,5" 2TB disk som vi beställt. Varför?
Om de lagt in information på den sidan om att den produkten inte kommer att levereras och att man får en ersättningsprodukt så hade det väl varit ok, men nu är det som en vanlig produkt som är slutsåld och man kan även aktivera bevakning på dessa.
http://cdon.se/hemelektronik/%282tb%29_oem_extern_h%C3%A5rddi...

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Om det finns någon som vill avbeställa någon pga att det är 3.5' så köper jag den gärna av er.
Kan även slänga med en rabattkod att använda på CDon med 50kr.
Pris jag kan betala beror självklart på vilken size.

Skicka mig ett PM eller citera.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Har avbeställt 4 st diskar 2tb men CDON har inte tagit bort ordern.
Om diskarna mot förmodan skickas ändå kan jag dela ut dessa mot självkostnadspris i Skåne.

Permalänk
Medlem

Jag fick också erbjudandet att välja mellan en 1tb 2.5" för 499 eller en 2Tb 3.5" för 599, men jag tror dock jag ska avbeställa. Den här tråden har spårat ur:)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Oskarrr:

Jag fick också erbjudandet att välja mellan en 1tb 2.5" för 499 eller en 2Tb 3.5" för 599, men jag tror dock jag ska avbeställa. Den här tråden har spårat ur:)

Jag Köper den av dig om du inte vill ha!!!!!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Denna tråden är ju rent episk, 1132 poster och 135 000 visningar O.o

Permalänk

Jag ser fram emot ersättningsdiskarna även om det hade varit fint att slippa strömadaptern. (dagens i-landproblem)
Jag, till skillnad från många andra, har tidigare enbart bra erfarenheter utav Cdon.com. Förutom just det här ärendet som verkade vara lite förvirrat (men inte så lätt för de på kundtjänst kanske), så knöt de ihop säcken fint på slutet iaf. Jag är som sagt nöjd. Blir till att sälja ena disken och behålla den andra.

Och jepp. Denna tråd är epic. Den har allt en bra film ska ha. Mystik, konspirationsteorier, förtvivlan, ilska, rädsla, uppgivenhet, humor, glädje. En helkvällstråd. Fram med popcornen och mys!!

Permalänk

Va alla är inne på popcorn, själv har jag gått upp 5-6kg pga pizza, chips och öl

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av twebbas:

Mystik, konspirationsteorier, förtvivlan, ilska, rädsla, uppgivenhet, humor, glädje.

ett äkta drama kort och gott..

tycker dock att konstruktionen bitvis var ofokuserad samt trampande och repetitiv bara för att fylla ut längden. denna är trådars svar på Harry Potter och LotR. undrar bara vad för slags filmslut det kommer bli?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Självklart lite besviken på att 2TB kommer med strömsladd och inte bara usb; det utesluter att man använder dem som extern och portabel lagring, det skulle bli för klumpigt. Får bli att koppla in dem internt istället. Rätt nöjd eftersom mina Samsung F1:or sjunger på sista versen. De köpte jag också för ca 30 öre/GB. Med tanke på dagens prisläge så är jag som sagt nöjd ändå.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av borz:

Har avbeställt 4 st diskar 2tb men CDON har inte tagit bort ordern.
Om diskarna mot förmodan skickas ändå kan jag dela ut dessa mot självkostnadspris i Skåne.

Absolut men kan du skicka till mig med frakt om jag skickar förfrankerat paket att bara stoppa skiten i?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

God morgon tråden!
Nån som hört vad det var för fel på diskarna?
Vore ju stort av cdon och gå ut med det här i tråden, så den kan leva vidare ett tag till...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

God morgon tråden!
Nån som hört vad det var för fel på diskarna?
Vore ju stort av cdon och gå ut med det här i tråden, så den kan leva vidare ett tag till...

Skickades från m.sweclockers.com

själv väntar jag på trollinlägget att det är någon som har fått tre diskar och två av dom klickar redan.