Permalänk
Medlem

Mobilt bredband

Detta kan låta dumt för många av er men jag använder inte mobilt bredband och har aldrig gjort det.

Fick precis ett samtal av en person som är iväg, som undrar över hur han ska få igång sitt internet. Personen som han är där med hade köpt ett 24h mobilt bredbandspaket, där han fick en lapp med inloggningsuppgifter, men han vet inte hur/var han ska logga in då han inte har tillgång till internet.... (läs det fetstilta ovan )

Permalänk
Medlem

när man stoppar i sin sticka som man måste ha med simkort i så finns det installationsfiler på denna som man sedan installerar, i denna programvara skriver man in dessa uppgifter för att det ska fungera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acetyl:

Detta kan låta dumt för många av er men jag använder inte mobilt bredband och har aldrig gjort det.

Fick precis ett samtal av en person som är iväg, som undrar över hur han ska få igång sitt internet. Personen som han är där med hade köpt ett 24h mobilt bredbandspaket, där han fick en lapp med inloggningsuppgifter, men han vet inte hur/var han ska logga in då han inte har tillgång till internet.... (läs det fetstilta ovan )

Är det usb sticka eller till mobilen?

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Inaktiv

Lapp med inloggningsuppgifter? Är definitivt inte Comviq, förmodligen inte Telia etc heller.
Låter som Telia Homerun (login.homerun.telia.com).

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Lapp med inloggningsuppgifter? Är definitivt inte Comviq, förmodligen inte Telia etc heller.
Låter som Telia Homerun (login.homerun.telia.com).

Snackade med honom för lite sen och han hade fixat det. Det var Telia Homerun.

Tack för hjälpen

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Acetyl:

Snackade med honom för lite sen och han hade fixat det. Det var Telia Homerun.

Tack för hjälpen

Score!