Massiv Minecraft Server!

Permalänk

Massiv Minecraft Server!

Hejsan, jag har en dedicated server med 24 GB ram och 100/100 internet lina. Jag undrar om det finns intresse för en 200 slots minecraft server?

Uppdaterar om det finns intresse.

Med vänlig hälsning
TheAxelNilsson.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Finns väl alltid intresse för en större server om allt sköts ordentligt.
Att det finns ordningsamma admins, vettiga plugins som fungerar osv samt en bra hemsida/forum.

Permalänk
Ljusskygg

Jag gillar stora servrar, om du vill kan jag hjälpa till också. Jag har spelat Minecraft sedan slutet av 2009 och har hostat 2 servar, därav jag har varit admin på ca 4st

Cheers!

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SimonMattila:

Jag gillar stora servrar, om du vill kan jag hjälpa till också. Jag har spelat Minecraft sedan slutet av 2009 och har hostat 2 servar, därav jag har varit admin på ca 4st

Cheers!

Jag har tyvär inga stora minecraftskills men spelar gärna:)
Har en liten jäkel själv för privat användande.

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av tcntad:

Jag har tyvär inga stora minecraftskills men spelar gärna:)
Har en liten jäkel själv för privat användande.

Menade inte dig egentilgen XD
Jag failade lite och råkade göra ett citat på dig hahah
Menade till TS att jag kan hjälpa till ifall han skulle villja

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av TheAxelNilsson:

Hejsan, jag har en dedicated server med 24 GB ram och 100/100 internet lina. Jag undrar om det finns intresse för en 200 slots minecraft server?

Uppdaterar om det finns intresse.

Med vänlig hälsning
TheAxelNilsson.

http://minecrafthell.com/

Vi är en svensk/engelsk server som verkligen skulle vara intresserade av detta. Vi har ganska stora planer, men det som flaskar just nu är server kapaciteten! Du kan kontakta mig på skype eller via mail.

Mail: fronix@fronix.se

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk

Jag hade gärna varit inne på servern!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SimonMattila:

Menade inte dig egentilgen XD
Jag failade lite och råkade göra ett citat på dig hahah
Menade till TS att jag kan hjälpa till ifall han skulle villja

Jag förstod det:p

Jag spelar somsagt jättegärna på en större server, tyvär är jag inte bra på det hehe.

Permalänk

Trevligt med bra respons, synd dock att det inte har blivit lika mycket respons som jag hade hoppats på, med det kommer väl om det blir en bra minecraft server.
Jag skulle behöva hjälp av personer som är villiga att bygga en grundvärld först, så att allting inte blir helt kaos när vi öppnar. De får såklart privilegier när servern öppnar public.

Med vänliga hälsningar
Axel

Permalänk
Medlem

För att det ska bli en "stor och populär" server krävs det mer än att du bara har hårdvaran som krävs.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Ljusskygg

Trevligt med bra respons, synd dock att det inte har blivit lika mycket respons som jag hade hoppats på, med det kommer väl om det blir en bra minecraft server.
Jag skulle behöva hjälp av personer som är villiga att bygga en grundvärld först, så att allting inte blir helt kaos när vi öppnar. De får såklart privilegier när servern öppnar public.

Med vänliga hälsningar
Axel

Som sagt, jag kan hjälpa!

Visa signatur
Permalänk

Med vänliga hälsningar
Axel

Kör på offline mode för fler spelare, dock kmr du få folk som försöker griefa men med rätt plugins kan dom endå inte. Ska du ha det skicka ett PM kan hjälpa dig bygga upp server lite.

Permalänk
Medlem

Med vänliga hälsningar
Axel

Jag kan också hjälpa till om du vill. Skulle vara jättekul att få börja från grunden, har inte fått möjlighet till det på någon större server utan bara på mina egna servrar

Visa signatur

Chassi: Cooler Master 690 II Advanced Black and White | Moderkort: Asus P8Z77-V | CPU: i5-3570k @ 3,4GHz | Kylning: Antec kühler 620 2x 120mm PnP | GPU: Gigabyte HD7970 GHz OC | Nätagg: Corsair GS 600W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP Blue @ 1600MHz | Lagring: 120GB Intel 330 SSD, 3x 250GB Western Digital Caviar Black @ RAID5, 320GB Western Digital Caviar Black, 500GB Western Digital Caviar Blue | Skärm: Benq G2420HD

Permalänk
Medlem

Ska du skapa en server så är jag gärna med från start! allt blir så mycket roligare om man får vara med från punkt ett! skicka gärna ett pm om det blir av

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk

Jag är också gärna med

Permalänk

Skulle vara kul att vara med, räkna med mig.

Permalänk

Jag kan nog hoppa in på ett hörn också

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

jag är oxå intresserad av att hjälpa till från start

Permalänk
Medlem

Kan även jag bidra med vad som helst egentligen, har varit administratör för ett större onlinespel förut (300+ spelare) men det var ett tag sedan ... Gillar även minecraft