Uppdatering till Windows 8 kostar 350 kronor

Permalänk
Melding Plague

Uppdatering till Windows 8 kostar 350 kronor

Tvärt emot både tidigare lanseringar och envisa rykten blir kommande Windows 8 en relativt billig historia. Microsoft meddelar att en uppdatering från äldre version kommer att kosta 39,99 USD.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Äntligen!
Billigt och bra, detta borde de ha infört betydligt tidigare.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Ah, M$ vet att det inte efterfrågas men vill lura folk att byta så dom kan visa på stora siffror för win8

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Avstängd

Hur får ni $39 till 350kr? Jag får det till 280.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av karatefylla:

Hur får ni $39 till 350kr? Jag får det till 280.

Moms etc etc etc.

Men fy f*n va nice

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Va bra, då kan jag gräva fram min XP burk..

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Billigt, om man bortser att denna kostnad tillkommer per dator som man vill uppgradera..
Jag var dock dumsnål och bara köpte Windows 7 Premium på min premiära dator och förhoppningsvis får jag uppgradera till någon bättre version än Windows 8 Lamers Edition..

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Äntligen lite vettiga priser från Microsofts sida.

Permalänk
Hedersmedlem

billigare än windows 7 när det kom i alla fall men jag är fortfarande lite skeptisk till metro

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Finns det några fördelar om man kör 64-bitars win7 på Intel Sandy Bridge och stationärt.? Det grafiska gränssnittet vet jag inte om jag är direkt impad av (antar att det är vid pekplattor eller pekskärmar och telefoner detta är bra för.), så därför undrar jag om det rent tekniskt finns några fördelar?

//Lasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Billigt, om man bortser att denna kostnad tillkommer per dator som man vill uppgradera..
Jag var dock dumsnål och bara köpte Windows 7 Premium på min premiära dator och förhoppningsvis får jag uppgradera till någon bättre version än Windows 8 Lamers Edition..

Fast det är ju en uppgradering till pro, fast det kanske inte är en bra version? Fast ska man utgå från tidigare pro så får borde man få domänfuktionen etc?

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasse468:

Finns det några fördelar om man kör 64-bitars win7 på Intel Sandy Bridge och stationärt. Det grafiska gränssnittet vet jag inte om jag är direkt impad av (antar att det är vid pekplattor eller pekskärmar och telefoner detta är bra för.), så därför undrar jag om det rent tekniskt finns några fördelar?

//Lasse

Ja de finns många fördelar, bland annat Hyper-V m.m, finns mer beskrivet i denna tråden:

http://www.sweclockers.com/forum/133-windows-8/1100005-saker-...

Permalänk
Medlem

Kommer definitivt uppgradera Windows 7 Home Basic till Windows 8 (insert valfri version?) för 350 kronor.

Permalänk
Medlem

Vilka "versioner" kommer 8:an i?? Vore intressant att veta vilken man får för detta pris..

Känns som om Apples strategi på "billiga" uppdatering har inspirerat Microsoft.

Visa signatur

/m
Core i7 920@3,9Ghz|12GB|Rampage III Formula|Corsair H80|>1TB|GTX 570Ti|Antec P182|Corsair TX850M
Core i7 4770K @4,2Ghz|16GB|Sabertooth Z87|Corsair H100i|>5TB|GTX 770|Corsair 800D|Corsair TX850M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hediz:

Vilka "versioner" kommer 8:an i?? Vore intressant att veta vilken man får för detta pris..

Känns som om Apples strategi på "billiga" uppdatering har inspirerat Microsoft.

Som det står i Sweclockers nyhetsartikel och även artikeln den länkar till så är det Windows 8 Pro. Här kan du se vad det är för skillnad på de olika versionerna:

http://windowsteamblog.com/windows/b/bloggingwindows/archive/...

Permalänk
Medlem

Antar att det är en full version man får då?
Dvs om man ska formatera behöver man la inte installera w7 först för att sedan installera w8 över det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av karatefylla:

Ja de finns många fördelar, bland annat Hyper-V m.m, finns mer beskrivet i denna tråden:

http://www.sweclockers.com/forum/133-windows-8/1100005-saker-...

Tack, mycket bra länk. Det var mycket förändringar.

//Lasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av karatefylla:

Som det står i Sweclockers nyhetsartikel och även artikeln den länkar till så är det Windows 8 Pro. Här kan du se vad det är för skillnad på de olika versionerna:

http://windowsteamblog.com/windows/b/bloggingwindows/archive/...

Hmmm...andra gången jag läste så fastnade det.

Tackar!

Visa signatur

/m
Core i7 920@3,9Ghz|12GB|Rampage III Formula|Corsair H80|>1TB|GTX 570Ti|Antec P182|Corsair TX850M
Core i7 4770K @4,2Ghz|16GB|Sabertooth Z87|Corsair H100i|>5TB|GTX 770|Corsair 800D|Corsair TX850M

Permalänk
Medlem

Windows 7 blir kvar för överskådlig framtid på mina datorer, de som inte kör Linux, det räcker med att ha ett Socialt Media Experiment-OS på telefonen. Men säkert bra för de som vill att deras dator skall vara en stor Smartphone, eller helt enkelt en Smartphone med större skärm ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Det här var ju faktiskt en riktigt glad nyhet. Det är så här utvecklare ska tänka, och det är så här de minskar piratkopierandet. Jag kommer definitivt uppgradera mitt Vista till Win 8 om det kostar mig 350 kronor och det kommer ju förmodligen företaget här också göra, så det är ju hur bra som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Finns det några fördelar om man kör 64-bitars win7 på Intel Sandy Bridge och stationärt.? Det grafiska gränssnittet vet jag inte om jag är direkt impad av (antar att det är vid pekplattor eller pekskärmar och telefoner detta är bra för.), så därför undrar jag om det rent tekniskt finns några fördelar?

//Lasse

En ny funktion som verkar grym är Storage Spaces. Har potential att göra alla RAID-kort överflödiga! Microsoft borde prata högre om den funktionen...

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Silicon valley gör bra ifrån sig som anpassar sig till dagens trend, till skillnad från hollywood. Om Microsoft suttit i hollywood hade de väl höjt priset med någon tusenlapp och sedan fått igenom konstiga lagar för att kunna stämma alla som laddat ned win8 olagligt o_O

Mer sånt här vill vi se.

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

I nuvarande utförande vill jag inte uppgradera ens om det är gratis. Jag väntar på SP1 som förhoppningsvis inkluderar möjligheten till en Startmeny för de som vill ha det.

Dessutom har uppgraderingar alltid medfört problem. Det funkar alltid bättre att göra en helt ren installation.

Nu är det väl så att det inte blir jättedyrt med Retail heller kan jag tänka. Microsoft har lärt sig hur folk funkar nu efter XP > Vista, så det blir nog lockpriser på 8:an i alla segment, i alla fall i början.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Var det inte uppgraderingsskivor till Windows ME som reades ut för 200-300 kr för att folk inte uppgraderade från 98?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umiss:

Silicon valley gör bra ifrån sig som anpassar sig till dagens trend, till skillnad från hollywood. Om Microsoft suttit i hollywood hade de väl höjt priset med någon tusenlapp och sedan fått igenom konstiga lagar för att kunna stämma alla som laddat ned win8 olagligt o_O

Mer sånt här vill vi se.

Om Microsoft suttit i Hollywood hade det enda temat varit "Teal Orange".

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PerZerk:

Var det inte uppgraderingsskivor till Windows ME som reades ut för 200-300 kr för att folk inte uppgraderade från 98?

Nästan ingen uppgraderar från Vista till Windows 7 heller, hur konstigt det än må låta. Användare har sagt att de tycker att det är för krångligt att uppgradera Windowsversion, istället köper man en ny dator med den senaste versionen. Förhoppningsvis blir det lättare att uppgradera befintlig version nu. När Windows 8 är släppt går man in på www.windows.com, köper Windows 8-uppgradering för $39, installerar och så är det färdigt. Borde ta ungefär 20 minuter.

Permalänk
Medlem

Får man windows 8 för 100kr om man köpt en oem lisenc efter 1 juni?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Trevligt. Jag tycker personligen att Windows 8 verkar mycket spännande med flertalet nya funktioner som jag lär uppskatta.
Jag är övertygad om att jag kommer att kunna arbeta mig runt eventuella designmissar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcus h:

Får man windows 8 för 100kr om man köpt en oem lisenc efter 1 juni?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja om du köpt en dator med Windows 7 och OEM licens.

Permalänk
Medlem

Med tanke på priset så är det rätt steg om Microsoft över huvud taget ska få med sig en vettig skara av folk med traditionella desktops att skaffa det. Jag väntar hellre på Microsofts egna tablet om jag ska ha windows 8 för utan tryckskärm blir det bara besvärligt med gränssnittet.

Sen får vi se vad som händer. På forum som sweclockers kan många ha sin åsikt. Men det är när gemene man som inte ser skillnaden på windows och windows får tillgång till det som Microsoft får se om de blir tvungna att revidera sina beslut eller ej.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro