Facebook långsamt på denna anslutning och endast på denna dator.

Permalänk
Medlem

Facebook långsamt på denna anslutning och endast på denna dator.

Tjena!

Har varit så att Facebook har gått riktigt långsamt/slutat fungera den senaste månaden för min del.
Körde Facebook på min dator men hos en kompis (alltså helt annan anslutning) och då fungerade det perfekt!
Även på min andra dator går det perfekt hemma hos mig.

Så vet inte...
Alltså är det problem med att just MIN anslutning och MIN dator tillsammans krånglar.

Börjar bli rätt störande eftersom att Facebook oftast inte startar alls, och om det gör det så går väääldigt sällan att gå till en annan sida på Facebook etc. Så hjälp uppskattas!
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jo jo, om det vore så lätt..

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem som TS. Gjort i princip all felsökning jag kan tänka mig, utan att lyckas lösa problemet. Det är på min stationära dator som Facebook knappt fungerar. Med min bärbara på samma nätverk fungerar det klanderfritt. Jag trodde först att det var Chrome som var boven i dramat, men det har visat sig att jag har samma problem med alla webbläsare.

Om någon har haft detta problem och lyckats lösa det vore jag väldigt tacksam för information om hur.

Permalänk
Medlem

Behöver fortfarande hjälp med detta!

Permalänk
Medlem

Har du testat att byta dns?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk

Har samma problem men det är för pinsamt att starta en tråd om det.
Har du möjligtvis också COMHEM?

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Facebook strular på två av mina maskiner. Det är oftast bara inloggningen som inte vill fungera genom att den laddar och laddar och laddar och sedan ger "sidan kan inte hittas". Samma problem när jag försöker nå www.facebook.com i ny tab.

Irriterande.

Får replies på ping, så jag antar att felet ligger hos DNS. Kör Telia.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Facebook strular på två av mina maskiner. Det är oftast bara inloggningen som inte vill fungera genom att den laddar och laddar och laddar och sedan ger "sidan kan inte hittas". Samma problem när jag försöker nå www.facebook.com i ny tab.

Irriterande.

Får replies på ping, så jag antar att felet ligger hos DNS. Kör Telia.

Postade precis denna http://support.microsoft.com/kb/2533454/sv i en av trådarna som hade problem med facebook, kan ju vara problem med ipv6?

Permalänk
Medlem

Verkar ha fixat sig! Kör med Google DNS på IPv4 så funkar det (än så länge iaf).

Permalänk
Medlem

Har testat olika DNS flera gånger utan resultat. Testade ipv6-fixen nu men ingen skillnad där heller. Någon som har fler tips? Jag har alltele som leverantör, så det verkar inte vara leverantörsrelaterat. Nu kan jag allt som oftast inte ens öppna Facebook på den här datorn.

Edit: Vilken jävla pajas jag känner mig som Ändrade bara DNS i datorn förut. Nu har jag ändrat i routern och det verkar som att det har löst problemen. Tack för att ni fick mig att testa dns igen=)

Permalänk
Skrivet av MyZk0:

Har samma problem men det är för pinsamt att starta en tråd om det.
Har du möjligtvis också COMHEM?

Men tanke på att det finns flera ganska nya trådar i forumet där folk med olika leverantörer har problem med Facebook och TS endast har problem på ena datorn hemma så kan det ju knappast vara leverantörsberoende?

Permalänk

Jag har samma problem som TS. Det är enbart min dator i nätverket som är drabbat och datorn är ny sen en månad tillbaka och problemet har funnits sen första gången jag försökte komma åt Facebook på datorn. Facebook går väl, om än inte optimalt, med att bara kunna komma åt lite då och då men det är sjukt mycket mer störande att många sidor idag använder Facebook för kommentarer och liknanade och därmed inte fungerar som de ska.

Det jag funderar över är... Borde inte Facebook själva fixa det här problemet snart? Det verkar ju vara en hel del personer som har råkat ut för det så de bör väl kunna hitta en fix? Eller är det ett typ av problem som inte ligger hos dom egentligen?

Den där "Föredrar ipv4 över ipv6"-fixen. Går den att fixa manuellt, eller måste man använda deras installationsfil? Kan den göra så att internet krånglar ännu mer eller är det en problemfri fix? Kan andra sidor börja krångla istället? Tyckte informationen på hemsidan var väldigt dålig samt såklart översatt genom någon maskin.

EDIT: Fixen fungerade inte.

Permalänk

Har samma problem här med. Bara på en dator av 3 i hushållet som det inte funkar på. Har varit så fram och tillbaka nu i ca 3 månader. Verkligen letat igenom överallt för att hitta något formaterat C: idag men det hjälpte inte. Är inget datorsnille så kan inte gå till botten med det själv. Använder Chrome, men funkar inte i någon annan webbläsare och har comhem som leverantör.

Permalänk

En lösning på detta problem har äntligen blivit funnen och det verkar vara den slutgiltiga lösningen för den gemensamma nämnaren som alla med detta problem verkar ha är att de har ett nätverkskort inom familjen "Realtek PCIe GBE Family Controller". Lösningen är helt enkelt att uppdatera drivrutinen så kommer det att fungera.

Jag hittade lösningen här: http://forums.techguy.org/web-email/1060465-facebook-connecti...

Permalänk
Skrivet av KeanoManu:

En lösning på detta problem har äntligen blivit funnen och det verkar vara den slutgiltiga lösningen för den gemensamma nämnaren som alla med detta problem verkar ha är att de har ett nätverkskort inom familjen "Realtek PCIe GBE Family Controller". Lösningen är helt enkelt att uppdatera drivrutinen så kommer det att fungera.

Jag hittade lösningen här: http://forums.techguy.org/web-email/1060465-facebook-connecti...

Amazing, det fungerade.
Tack Windows Update... D:

Här har man bytt DNS etc... Hahah (:

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

För mig gick det bra när jag återställde drivisarna.

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliuz:

Tjena!

Har varit så att Facebook har gått riktigt långsamt/slutat fungera den senaste månaden för min del.
Körde Facebook på min dator men hos en kompis (alltså helt annan anslutning) och då fungerade det perfekt!
Även på min andra dator går det perfekt hemma hos mig.

Så vet inte...
Alltså är det problem med att just MIN anslutning och MIN dator tillsammans krånglar.

Börjar bli rätt störande eftersom att Facebook oftast inte startar alls, och om det gör det så går väääldigt sällan att gå till en annan sida på Facebook etc. Så hjälp uppskattas!
Tack på förhand!

Samma problem !
Med Varma Andetag
Rendahl