Permalänk
Medlem

Age of kings problem

Blev lite sugen på att lira Age of empires: Age of kings.
Mitt första problem: När man använder skivan som vanligt och ska starta spelet dyker endast laddningsskärmen upp och sen försvinner den utan att det händer något mer. Tydligen ett vanligt problem med Windows 7. Så enda sättet att lösa det problemet, vad jag har läst, är att köra på no-cd crack. Så nu funkar spelet och singelplayer utan problem.

Till mitt andra problem, orsakat av lösningen på mitt första: Kan inte lira mp över lan då den vill ha en cd inmatad. :/

Har googlat efter eventuella lösningar men det dyker bara upp en massa skit. Så tänkte höra om någon har lyckats kringå detta problem med detta spel från stenåldern på en windows 7 maskin.

Regards

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk

Du har redan besvarat din egen fråga.

Permalänk
Medlem

Mer eller mindre, att det inte går att lira mp på AOEII... Men om någon lyckats så får ni gärna hojta till iaf....

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk

Jag och lite kompisar brukar lira Aoe II ibland och det funkar finfint med ett bra no-cd crack eller skiva!

Jag rekomenderar denna: www.widescreengamingforum.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=1810...

För att lira i högre upplösning samt att den fixar problemen med win7!

Visa signatur

Arch Linux + Mate + Herbstluftwm = <3