Permalänk
Skrivet av VeteraneN:

finns det garanti på sakerna så är det lugnt men blir det fysiska skador gjorda av han som bygger så skall han stå för ansvaret, då det inte går andvända garantin på fysiska skador, om det visas.

men självklart tex, jag fumlar med grafikkortet och tappar det i backen elr något liknande så får man ju stå sitt kast och köpa ett nytt...
men om jag satt ihop saker och ting rätt så att allt ska fungera men det itne gör det, då blir det till att felsöka och reklamera

Visa signatur

Cpu: i7 920 @ 3,8 Ghz HT on || Cpukylning: Corsair H100 || MoBo: Asus rampage II Gene || Grafik: Gigabyte GtX670 WF || Ram: corsair dominator 8gb || Chassi: Fractal design Arc || HDD: 128GB samsung 840 || Drivs av ett Corsiar vx 550W

Permalänk
Medlem

Kan också hjälpa till.
Jag finns i Göteborg, men reser ofta till Trollhättan. Helst sker montering hos mig, men annars kan jag åka runt mot en kopp kaffe.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Avstängd

1.Montering av datorsystem
- Kabeldragning ingår
- ESD skydd används

2.Felsökning av datorsystem
- Moderkort
- Processor
- Grafikkort
- Minnen
- Nätdelar

Jag finns i Huddinge/Flemingsberg. Montering sker hos mig. Sker montering hos dig och du bor i norrort/västerort eller Söderort*

Söderort* =Resor längre än till Tullinge kräver resersättning på 120kr

Bara höra av sig över PM så återkommer jag till er!

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

Jag ställer gärna upp bor i Tranås har byggt 5 datorer och installerat drivritinet och operativsystem nås på min mail Fredde._kan@hotmail.com eller mobil 0767763544

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Medlem

Tycker namnen i listan borde ordnas i bokstavsordning efter stad, helst uppdelat i län, Kanske är för mycket jobb?

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malawie:

Tycker namnen i listan borde ordnas i bokstavsordning efter stad, helst uppdelat i län, Kanske är för mycket jobb?

Tog mig friheten och ordnade upp skåningarna.

Skåne:

  • unbound - Höör

  • SideWinder86 - Kristianstad

  • Lunait - Lund Post

  • Nizor - Lund Post

  • ORanje - Lund Post

  • norowner - Lund

  • Nattmannen - Malmö Post

  • arganis - Malmö

  • grasp247 - Malmö

  • tedeman1998 - Skanör

  • Ohlert90 - Trelleborg

  • roykio - Ängelholm/Klippan

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Hur går det folket på swec? har ni fått hjälpt någon än?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Burks:

Hur går det folket på swec? har ni fått hjälpt någon än?

Trådskaparen verkar inte ta detta seriöst längre, så Nej..

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Jag kan också "hjälpa" till, finns i Jönköping-regionen.

Jag tar inget som helst ansvar för ev. skadade komponenter. dock så är man ju människa och går att prata med =D

är alltid försiktig och använder alltid "armbandet"

//mvh enRödjävel

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjRaven:

Trådskaparen verkar inte ta detta seriöst längre, så Nej..

Har jag missat ett privat meddelande från dig personligen, jag vill inte tro det så förklara gärna vad jag kan göra för att verka mer seriös.

Något som är mindre snack och mer fakta är att några personer skrivit till mig privat och uttryckt missnöje med personer de hjälpt. Jag hoppas att alla är tacksamma för den hjälp de får.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Avstängd
Skrivet av arganis:

Något som är mindre snack och mer fakta är att några personer skrivit till mig privat och uttryckt missnöje med personer de hjälpt. Jag hoppas att alla är tacksamma för den hjälp de får.

Var ju tråkigt att höra!

Citat:

Om Du är intresserad av att vara med och är kunnig, skriv i tråden så lägger jag till Dig

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Skrivet av DjRaven:

Var ju tråkigt att höra!

Kan tillägga att jag bad arganis om hjälp med felsökning han svarade snabbt och var trevlig, vi kom på vad som var fel och vad som skulle bytas. Så att säga att han inte tar det seriöst kan jag inte hålla med om.

Permalänk
Medlem

Stockholm

Jag finns i Stockholm. Skicka pm så kan vi lösa det.

Permalänk
Medlem

Även jag kan hjälpa till med att sätta ihopa datorer i Skåne, samt att uppgradera laptops. Hör av dig med vad för laptop det är, typ Clevio, Alienware eller liknande
Jobbade på en Dator firma i Skurup ett tag innan jag blev resemontör

Jag har byggt 7 stationär och uppgraderat 9 laptops. Uppgraderingar innefattar ny CPU, GPU, HDD eller Ram
(Alla laptops kan INTE bli uppgraderade på alla punkter)

Är ni i närheten av Ystad/Skurup med omnejd och har behov av råd eller bygghjälp så hör gärna av er.

Nås på PM, Mail eller Telefon.

Mvh: Marcus O

0703321952

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

Problem med min första databygge

Skrivet av Rådström:

Rådström, Gävle. Eftersom jag har eget företag som sysslar med just det här så vill jag gärna inte bygga datorer åt andra gratis. Däremot hjälper jag gärna till och lär ut om någon vill lära sig och ev. ha någon med som har gjort det förr.

Kul initiativ!

Hejsan!!!!!! Jag vet inte riktigt hur det funkar att få hjälp, jag har nyss blivit medlem på forumet. Efter lite letande hittade jag din inlägg och det är så pasande eftersom jag bor i Gävle.
Jag ska försöka beskriva problemet. Jag har kopplat ihop följande delar.

NZXT Lexa S
Asus P8Z68-V Pro\gen3
Intel Core i7 2600K 3.4GHz, 8MB
CorsairGS 800W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus, Standar. 4x 6+2pin PCIe, 8x SATA, 140mm Fläkt

Jag har kopplat alla anslutningar där dem ska vara enligt mitt tycke fläktarna går till fläkt kontroller som är inbygd i lådan.
När jag sätter igång nätaggregatet lyser start och reset kanapen som är i Moderkortet efter + en liten diod som sitter bredvid 2 små knapar på högra hörnen uptill (sät framifrån)
När Jag Trycker på Start Kanapen i lådan eller den på modekortet så gör alla fläktarna en liten antyda till att börja snurra men ingenting mer de snurrar inte. Nu är det så att jagråkade tappa fläkten till kyllaren när jag skulle sätta den på plats så att en fastsätnings anordnig gick sönder men jag tror inte själva fläkten är trasig tyvär så har jag inte möjlighet att prova den.

Jag vet inte om det här låter vettig för dig eller om det är tillräcklig med information. Jag uppskattar all hjälp jag kan få det är första gången jag ger mig in på ett sånt här projekt, så det mesta är ganska nytt för mig jag har bytt kort och minne på mina gamla datorer men inget mer.

Tack på förhand och hoppas att höra från dig (en sak till jag vet inte riktig vart jag skall leta efter savaret till det här har inte fatta riktig hur allt det här med forumet fungerar så jag skriver min mail "el-mystico@hotmail.com")
Mystico

Permalänk
Medlem

Alla ni som erbjuder hjälp bör tänka på att ifall något händer, vad fan som helst, så kan det hända att den ni bygger datorn åt kommer lägga skulden på er och kanske kräva er på pengar eller göra livet surt för er. Därför kanske det borde stå i första inlägget att om man ber någon om hjälp här så gör man det på egen risk och byggaren avsägs från ansvar. Sorry om jag uttrycker mig lite klumpigt men tror alla fattar vad jag vill ha sagt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mystico:

Hejsan!!!!!! Jag vet inte riktigt hur det funkar att få hjälp, jag har nyss blivit medlem på forumet. Efter lite letande hittade jag din inlägg och det är så pasande eftersom jag bor i Gävle.
Jag ska försöka beskriva problemet. Jag har kopplat ihop följande delar.

Mystico

Kanske bättre i egen tråd?

Skrivet av aml417:

Alla ni som erbjuder hjälp bör tänka på att ifall något händer, vad fan som helst, så kan det hända att den ni bygger datorn åt kommer lägga skulden på er och kanske kräva er på pengar eller göra livet surt för er. Därför kanske det borde stå i första inlägget att om man ber någon om hjälp här så gör man det på egen risk och byggaren avsägs från ansvar. Sorry om jag uttrycker mig lite klumpigt men tror alla fattar vad jag vill ha sagt.

Definitivt att det kommer hända, bra påminnelse:) Sen får vi hoppas att inga muppar som gillar och förstöra för andra eller de som INTE kan bygga skriver här och vill hjälpa till.

Permalänk
Medlem

även jag kan ställa upp på att hjälpa till vid behov, finns i hässleholm(hästveda)

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Jag hjälper gärna till att montera datorer och jag finns i Arvika. Använder mig av ESD-skydd vilket ses som självklart.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag aldrig ta hjälp av någon som hjälper till gratis, folk som inte tar betalt känns inte helt profissionella(no offense). Jag menar, jag skulle gärna jobba gratis på Swec redaktionen och testa prylar, men skulle de tro att jag då gör ett bra jobb? Svar nej.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Henke420:

Personligen skulle jag aldrig ta hjälp av någon som hjälper till gratis, folk som inte tar betalt känns inte helt profissionella(no offense). Jag menar, jag skulle gärna jobba gratis på Swec redaktionen och testa prylar, men skulle de tro att jag då gör ett bra jobb? Svar nej.

Handlar ju om intresse. Varför skulle jag ta betalt för att få göra något jag tycker är roligt? Om det dessutom är en tjänst åt någon så är det win-win. Varför finns ens detta forumet tror du? Varför hjälper dess medlemmar andra medlemmar här? Vi får ju inte betalt?

Jag har hellre en kunnig Sweclockers-medlem som bygger min dator när jag kan se på och vara med under byggandet, än någon tafflig datorfirma.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Handlar ju om intresse. Varför skulle jag ta betalt för att få göra något jag tycker är roligt? Om det dessutom är en tjänst åt någon så är det win-win. Varför finns ens detta forumet tror du? Varför hjälper dess medlemmar andra medlemmar här? Vi får ju inte betalt?

Jag har hellre en kunnig Sweclockers-medlem som bygger min dator när jag kan se på och vara med under byggandet, än någon tafflig datorfirma.

Men Sweclockare bygger ju sina datorer själva?;) Skicka hit dina nya datordelar så bygger jag gärna den åt dig Jag tycker också att det är extremt roligt att bygga, byggsatser är alltid roligt. Men om du bygger åt någon annan, tar du då ansvar om någon del går sönder? Jag bara säger att det känns lite fel det hela. Sen säger folk att de gärna bygger åt andra om de står för besinkostnader etc. Jag tycker att man ska hålla det nöjet för sig själv. Tror inte det är särskilt många som kommer be er att bygga datorn åt en "just sayin"
(ursäkta östgötskan )

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Henke420:

Men Sweclockare bygger ju sina datorer själva? Bjuder du in en medlem och så går du och tar en fika medans han/hon bygger datorn åt dig? Jag tycker också att det är extremt roligt att bygga, byggsatser är alltid roligt. Men om du bygger åt någon annan, tar du då ansvar om någon del går sönder? Jag bara säger att det känns lite fel det hela. Sen säger folk att de gärna bygger åt andra om de står för besinkostnader etc. Jag tycker att man ska hålla det nöjet för sig själv. Tror inte det är särskilt många som kommer be er att bygga datorn åt en.

Alla gör inte det, och det är dagligen trådar där folk är osäkra och vill ha hjälp. Stort forum, vet du.

Skulle jag vilja ha hjälp med att bygga en dator, och inte själv hade kunskapen till det eller närstående med kunskapen, så skulle jag kunna ta hjälp av en Sweclockersmedlem, ja. Antingen hade denne kunnat ta sig till mig och byggt medan jag tittat på. Jag hade betalat resekostnader och en fika eller liknande, men inte mer. Annars hade jag kunnat åka till denne med mina datordelar, och då hade jag plockat med mig symbolisk betalning, vem säger nej till ett par läsk eller något?

Alla tycker inte det är roligt att bygga datorer, alla bryr sig knappt ens, de vill spela, inte meka. Att det då finns Sweclockersmedlemmar som erbjuder sig att kostnadsfritt hjälpa dessa, endast för nöjet, ser jag som enbart positivt. Att det senasre inte blir jättemånga byggnationer är ju en annan sak, men jag gråter inte floder om jag inte får bygga datorer, men det är ju en rolig grej.

Jag skulle till och med kunna ställa upp på att "lära" någon att bygga sin egen dator, liksom som hjälp och support. Alltid kul att lära någon annan, och då slipper man dessutom ansvarsbiten etc.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Jag kan hjälpa med allt inom IT, montering, felsökning, installation med mera.
Hässleholm / Skåne.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Alla gör inte det, och det är dagligen trådar där folk är osäkra och vill ha hjälp. Stort forum, vet du.

Skulle jag vilja ha hjälp med att bygga en dator, och inte själv hade kunskapen till det eller närstående med kunskapen, så skulle jag kunna ta hjälp av en Sweclockersmedlem, ja. Antingen hade denne kunnat ta sig till mig och byggt medan jag tittat på. Jag hade betalat resekostnader och en fika eller liknande, men inte mer. Annars hade jag kunnat åka till denne med mina datordelar, och då hade jag plockat med mig symbolisk betalning, vem säger nej till ett par läsk eller något?

Alla tycker inte det är roligt att bygga datorer, alla bryr sig knappt ens, de vill spela, inte meka. Att det då finns Sweclockersmedlemmar som erbjuder sig att kostnadsfritt hjälpa dessa, endast för nöjet, ser jag som enbart positivt. Att det senasre inte blir jättemånga byggnationer är ju en annan sak, men jag gråter inte floder om jag inte får bygga datorer, men det är ju en rolig grej.

Jag skulle till och med kunna ställa upp på att "lära" någon att bygga sin egen dator, liksom som hjälp och support. Alltid kul att lära någon annan, och då slipper man dessutom ansvarsbiten etc.

Är man medlem på Swec borde man vara intresserad av hårdvara. Emil och Jonas nämner ju ofta i fredagspanelen att " Nu ska vi snacka om det vi gillar mest, nämnligen hårdvara"
Det är jätte fint som du säger men, du bjuder väl inte in någon när du ska bygga? Jag tycker varje sekund av bygget är värt sin vikt i guld. Detta forum är till för datorentusiaster inte några " super duper hardcore gamers"
Detta är min åsikt och jag respekterar din likaså.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Henke420:

Är man medlem på Swec borde man vara intresserad av hårdvara. Emil och Jonas nämner ju ofta i fredagspanelen att " Nu ska vi snacka om det vi gillar mest, nämnligen hårdvara"
Det är jätte fint som du säger men, du bjuder väl inte in någon när du ska bygga? Jag tycker varje sekund av bygget är värt sin vikt i guld. Detta forum är till för datorentusiaster inte några " super duper hardcore gamers"
Detta är min åsikt och jag respekterar din likaså.

Det kanske man är, men inte till den graden att man vill riskera sina datorprylar genom att försöka bygga själv, och man kanske inte orkar lära sig. Knappast alla på Sweclockers som kan / vågar bygga sin egen dator, och det blir väldigt tydligt om man läser många av trådarna där folk ber om hjälp.

Jag bjuder inte in någon, nej. Men det är för att jag kan det, och är en van datorbyggare. Första gången jag byggde en dator hade jag en van kompis med, vilket underlättare betydligt, och han lärde mig mycket. Har man ingen sådan kompis skulle en erfaren Sweclockare duga gott åt mig. Du tycker att bygget är värt sin vikt i guld, för att det är roligt. Det gör jag också, samt att jag gillar att hjälpa folk. Därför erbjuder jag min hjälp, win-win liksom.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Och så frågar ju folk i forumet om hjälp för att de vill bygga själva, nya medlemmar som vill lära sig är alltid roligt! De bygger inte för att de tycker det är jobbigt och bara vill spela. Utan för att de tycker det är spännande och roligt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Detta forum är till för datorentusiaster inte några " super duper hardcore gamers"
Detta är min åsikt och jag respekterar din likaså.

Hmm, jag tror nog detta forum för längesedan slutade att vara vad det en gång var, numera är det en salig blandning av alla möjliga människor här, från renodlade amatörer som knappt tagit i en datordel till de mest hyperkunniga.

Söker man hjälp på t.ex google eller liknande är det väldigt ofta till Sweclockers man blir länkad vilket innebär att många nybörjare kommer hit.

Som påpekat förut i tråden, om man inte har någon kompis som är kunnig skulle det vara superskönt med en Sweclockerskompis som kom och hjälpte en att bygga första gången, visa vilka grejer som var vilka, vad dom gör osv osv. Alla tycker inte att det är så där störtskönt att pilla ihop saker för kanske 10 000 om dom inte gjort det förut

Permalänk
Medlem
Skrivet av grapnel:

Hmm, jag tror nog detta forum för längesedan slutade att vara vad det en gång var, numera är det en salig blandning av alla möjliga människor här, från renodlade amatörer som knappt tagit i en datordel till de mest hyperkunniga.

Söker man hjälp på t.ex google eller liknande är det väldigt ofta till Sweclockers man blir länkad vilket innebär att många nybörjare kommer hit.

Som påpekat förut i tråden, om man inte har någon kompis som är kunnig skulle det vara superskönt med en Sweclockerskompis som kom och hjälpte en att bygga första gången, visa vilka grejer som var vilka, vad dom gör osv osv. Alla tycker inte att det är så där störtskönt att pilla ihop saker för kanske 10 000 om dom inte gjort det förut

Alla har varit nybörjare. Som jag nämnde tidigare så är det ett litet projekt som man ska hålla för sig själv. Jag är relativt ny och jag skulle inte vilja att någon erfaren byggare skulle komma hem till mig och smälla ihop min dator på ett ögonblick. Forumet är till för frågor och kunskapsdelning. Om man inte tycker datorbyggande är intressant så bör man köpa en färdigbyggd. Sen har man ju mer valmöjligheter om man bygger själv. Men det är en sak som man får avgöra själv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Personligen skulle jag aldrig ta hjälp av någon som hjälper till gratis, folk som inte tar betalt känns inte helt profissionella(no offense). Jag menar, jag skulle gärna jobba gratis på Swec redaktionen och testa prylar, men skulle de tro att jag då gör ett bra jobb? Svar nej.

Ideellt arbete kallas det. Bara för att man arbetar gratis med något roligt åt någon annan gör man kanske inte ett dåligt jobb? Nu har ju som tidigare talare sagt en salig blandning av medlemmar med helt olika kunskapsnivåer. Så det skadar ju inte att kolla upp personen man kontaktar, dvs. personens forumaktivitet.