Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

var är legend och set?

Permalänk
Skrivet av pjuppi:

är det ingen som lirat diablo2? där va man tvungen o ha typ 300-400% MF för att lyckas hitta något, och endå va de otroligt svårt o få tag i något...
fast visst, det fanns ju en hel del low lvl unique/set items där, vet inte om det finns så mycke sånt i d3?

skaffa mängder av MF gear så ska du se att du kan hitta nåt nångång, om du inte har otroligt otur som mig

(jag har säkert över 100h nu, hittat 2 legendaries, inge set)

I d2 hittade du ju uniques iallafall i varje game om du gjorde en längre mfrunda.
Det är kul att få uniques även om de är kassa oftast.

Det är för låg droprate i D3 imo.
Ska det vara denna låga raten ska ju åtminstone legendaryn vara legendary när du väl får den.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Jag har lirat i 20h (jag var sent ute med att köpa det) och har hittat två legendariska items, om det kommer fortsätta droppa var 10h tvekar jag däremot oehört mycket på

EDIT: Och där fick vi tredje..

Permalänk
Medlem

Har väl runt 300h nu, och hittat 3st legendary. Ett chest armor för ~lvl 20, en 400 dps wand och nån 400 dps crossbow. Skräp, men sparar det än för att titta på i stashen, kanske är de enda jag någonsin får

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk

Kommit till A3 inferno, farmat en del A1 och aldrig sett varken legendary eller set

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

250 timmar , 2 set items och ca 10 legendary. MF runt 100. Mesta har dock varit skräp, förutom ett set item och en legendary sköld.

Permalänk
Medlem

60h 2 set 6 legendarys. Legendarys har varit skräp. Sålde ena set legs för 1,5 mille och spar ringen. Natayla's Mark tror jag den hette, riktigt fin var den iaf. Har fått bud på den på 75 mille.

Permalänk
Medlem

cirkus 120h played 90 med wizard och 30 med monk, har fått 1 legendary och 1 set del som jag sålde för 20k vardera på ah dvs vendor trash. Förövrigt så fick jag ner Diablo efter 60hours played och sprang igenom med 20k hp och inge res på gear, nu är det dags att köra hardcore där man inte kan köra glasscannon

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Ni som inte får några legendary /set item drops: Förlåt. Det är jag som tar dem.

Under de senaste tre dagarna, på runt 6h speltid totalt har jag fått fem stycken set item drops och två legendaries. En av dessa var tom. riktigt bra..

Permalänk

2 legendarys på ca 60-70h speltid

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av daroge:

Har spelat singleplayer och har klarat spelet en gång och nu står jag inför diablo igen. Men jag har inte hittat ett enda legend eller set-item. Är detta normalt?

Så där nu har jag också hittat ett legendary. Dock så passa det inte min barb. Hittade det på ett lik i öknen road to alcamus eller vad det heter. Det tog ett par min innan jag vågade mig identify. Nu ska jag söka mitt första set. Kommer säkert få hjärtklappning igen när nästa dyker upp. Kan nästan tycka att det känns bra med denna låga droprate. Det blir liksom en större kick när dom väl dyker upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Asus Prime X570-P| RTX 3070 TUF OC 8GB | Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3200 MHz | Corsair RM850W | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Fläktar 6 st be quiet! | LG 27" UltraGear 27GP83B | LG 55" TV OLED55B9PLA via AOC-HDMI 10m

Permalänk
Skrivet av daroge:

Så där nu har jag också hittat ett legendary. Dock så passa det inte min barb. Hittade det på ett lik i öknen road to alcamus eller vad det heter. Det tog ett par min innan jag vågade mig identify. Nu ska jag söka mitt första set. Kommer säkert få hjärtklappning igen när nästa dyker upp. Kan nästan tycka att det känns bra med denna låga droprate. Det blir liksom en större kick när dom väl dyker upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Det får nästan bli målet att hitta ett legendary innan man slutar

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Har spelat dagligen sedan min förra post här och fortfarande inget legendary men på HC denna gång (ca 50h)...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag har hittat en rad legendaries (13 tror jag det är) samt två set items (2, likadana lustigt nog). Har dock svårt att säga exakt hur lång tid jag spelat då jag flera gånger råkat gå afk utan att "pausa", vilket gör att spelet kan stå på en hel dag.

Ingen legendary har varit speciellt bra men set-prylarna sålde för några miljoner styck.

Permalänk
Medlem

Jag såg på nån diablo 3 sida att man behövde göra salvage på legendary för att få nån ingrediens som behövdes för crafting av nått item. Tror det gick åt två st till och med. Det blir ju sjukt svårt att få ihop det. Eftersom det är i inferno också så antar jag att mitt enda legendary (so far) itemlvl 52 inte kommer funka. Jaja en anledning att inte sälja dessa till in-game vendors iaf. (Använder inte AH, kommer aldrig göra, hela grejen med diablo för mig är att hitta allt själv).

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Asus Prime X570-P| RTX 3070 TUF OC 8GB | Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3200 MHz | Corsair RM850W | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Fläktar 6 st be quiet! | LG 27" UltraGear 27GP83B | LG 55" TV OLED55B9PLA via AOC-HDMI 10m

Permalänk
Medlem
Skrivet av daroge:

Jag såg på nån diablo 3 sida att man behövde göra salvage på legendary för att få nån ingrediens som behövdes för crafting av nått item. Tror det gick åt två st till och med. Det blir ju sjukt svårt att få ihop det. Eftersom det är i inferno också så antar jag att mitt enda legendary (so far) itemlvl 52 inte kommer funka. Jaja en anledning att inte sälja dessa till in-game vendors iaf. (Använder inte AH, kommer aldrig göra, hela grejen med diablo för mig är att hitta allt själv).

Firery Brimstone kan man få av allt som är ilvl 61eller högre (om jag minns rätt) om du salvagear det, men chansen är verkligen extremt liten. Det enda sättet du kan vara säker på att få en är om du kör salvage på en legendary med ilvl 61eller högre (dvs med level 60 som krav). Så ja, att fixa några sådana utan att köpa dem på AH är inte helt lätt. Hade jag inte sålt något på AH hade jag nog dock haft 4-5 st vid det här laget.

Permalänk
Medlem

inne på mitt 4 legendary på HC charen. dock bara skit eftersom det är under upplvlingen

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem
Skrivet av daroge:

Jag såg på nån diablo 3 sida att man behövde göra salvage på legendary för att få nån ingrediens som behövdes för crafting av nått item. Tror det gick åt två st till och med. Det blir ju sjukt svårt att få ihop det. Eftersom det är i inferno också så antar jag att mitt enda legendary (so far) itemlvl 52 inte kommer funka. Jaja en anledning att inte sälja dessa till in-game vendors iaf. (Använder inte AH, kommer aldrig göra, hela grejen med diablo för mig är att hitta allt själv).

Um du kan hitta riktigt billiga lv60 legendarys på AH som du sedan kan skrota och få Fiery Brimstones (100%), du borde göra ett undantag och faktiskt använda AH ibland.

Går som sagt även att skrota lv60 rares som någon sa men chanserna att få en Fiery Brimstone är inte allt för hög på rares.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Går som sagt även att skrota lv60 rares som någon sa men chanserna att få en Fiery Brimstone är inte allt för hög på rares.

Det går även på magic (blå) items men jag misstänker att chansen är max någon promille om man inte kör legendaries.

Permalänk
Medlem

190~ timmar speltid. 8 legendary, 2 set. Inget av värde förutom en Shoulder för ynkliga 2.2 mille.. Den roligaste jag hitta var en 20dps 2hand med min lvl 9 demonhunter, när jag började levla upp en sådan.. Snacka om att jag blev förvånad.. xd

Permalänk
Medlem

Två legendary items droppade samtidigt för mig. Dödade ett champion pack och en goblin simultant och de droppade varsin.

Permalänk
Medlem

170h+ inte ens ETT ENDA bra item

Permalänk
Medlem

Har precis nått level 60 och då fick man tydligen såna där nephalem valor när man dödade champion pack. Skitkul faktiskt, för nu har jag runt 10-12 rare varje gång min backpack är full. Mot innan då det kanske fanns max 1. Vet inte vad varje nephalem gör för min MF% men sjukt mycket i praktiken iaf. Känns ju också som att det lär dyka upp några legendary och set snart.
Kör ju fortfarande på hell så inga lvl 63 items än men jag har hittat massor av nytt. Tror jag bytt all gear ett par gånger efter jag började få nephalem valor.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Asus Prime X570-P| RTX 3070 TUF OC 8GB | Corsair Vengeance LPX 32 GB DDR4 3200 MHz | Corsair RM850W | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Fläktar 6 st be quiet! | LG 27" UltraGear 27GP83B | LG 55" TV OLED55B9PLA via AOC-HDMI 10m

Permalänk
Medlem

daroge, lägg till mig PaPaGoja#2616 så ska jag hjälpa dig på inferno a1 a2 iaf

Visa signatur

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Permalänk
Medlem

Jag har ca 550 speltimmar på min barbar och jag har hittat 20 legendaries och 2 set items har tjänat runt 100 mille på dessa. senast droppade det en stormshield sköld med hyfsade stats som gick för 10 mille.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daroge:

Har precis nått level 60 och då fick man tydligen såna där nephalem valor när man dödade champion pack. Skitkul faktiskt, för nu har jag runt 10-12 rare varje gång min backpack är full. Mot innan då det kanske fanns max 1. Vet inte vad varje nephalem gör för min MF% men sjukt mycket i praktiken iaf. Känns ju också som att det lär dyka upp några legendary och set snart.
Kör ju fortfarande på hell så inga lvl 63 items än men jag har hittat massor av nytt. Tror jag bytt all gear ett par gånger efter jag började få nephalem valor.

Man kan antagligen säg att NV ökar droprate och MF (på gear) ökar chansen för bättre loot.

MF ökar alltså inte droprate.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Skrivet av kr0owe:

Man kan antagligen säg att NV ökar droprate och MF (på gear) ökar chansen för bättre loot.

MF ökar alltså inte droprate.

Inte får du väl bättre grear för att du har högre MF?? Det är väl chansen att få en magic, rare eller legendary som ökar inte vad för stats den får när den väl har droppat

Permalänk

Börja inte dilla om hur MF fungerar om ni inte har en susning. Kommer bli samma gamla debatt all over. Finns en bra tråd om det här nånstans.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Förenklat är itemdropp processen är uppdelat i ett par steg.

1. Spelet slumpar om det ska droppa några föremål ( och i så fall hur många, och vilken itemlevel).

2. Spelet slumpar om det ska bli vitt grått blått eller högre.

3. Spelet slumpar ut vilka magiska egenskaper föremålet ska få.

4. Du plockar upp föremålet (eller inte), och identifierar det (eller inte), .

Skills som Barbarens Threatening shout tillsammans med Grim harvest runan förbättrar dina chanser att få föremål, dvs Steg 1.

Magic find förbättrar din chans att föremålen ska ha blå eller högre kvalitet, dvs Steg 2.

Nephalem Valor är helt vanlig Magic find, och som en bonus när du har 5 stackar av buffen droppar "Boss pack" minst 1 rare.

När du har plockat upp ett föremål och nått Steg 4 är det redan bestämt vilka egenskaper föremålet har. Magic find/buffar/böner till gudarna eller annat förbättrar inte chansen att det ska bli ett bra föremål med rätt egenskaper.

Permalänk

~150 spelat och har hittat 4 legendaries, dock är det låglevel legendaries förutom en ring som var användbar i 60. Legendaries är kassa i D3 och dropchansen är för låg.

Har gått tillbaka till Diablo 2 nu för att jag lessnat på Diablo 3 och det droppas uniques och set items mycket ofta. Gick in på min necro (level 37) som jag levlar nu och jag fick en wand som är användbar trots att det var level req ~25 något. Tycker om att items för lägre levlar kan vara användbara trots att du är högre level. Dock i de högre levlarna så blir det mer kassa uniques men man får iallafall uniques i varje game jämfört med D3 då man endast får legendaries med mycket tur eller med +MF gear och tid över. Visst, jag nekar inte att man måste göra så i D2 i högre level för att få bra gear men man ser iallafall sets och uniques ganska ofta.

Blev en D3 rant över det hela, sorry! Behövde "blow some steam"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: MSI Z170 Krait Gaming | Intel i7 6700K | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3070 VISION OC | 1TB NVMe | Corsair TX 750W | NZXT Switch 810 White | Tangentbord: KBD67 Lite R4 Box Jade | Ducky Premier DK9008P MX Green | Pok3r White Nordic MX Clear

Permalänk
Medlem

spelat runt 80h, 3 legend thats all.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |