Permalänk
Föredetting

Hej Victor,

I första hand får du reklamera kortet till återförsäljaren, i Sverige har du alltid tre års reklamationsrätt på elektronik. I övrigt lämnar vi själva tre års garanti på de flesta komponenter, men dessa ärenden sköts alltid via återförsäljare, undantaget de fall där de gått i konkurs.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Vi har dessvärre inga backplates som vi säljer löst. Lightningkorten kommer dock utrustade med det som standard.

OKej tack för snabbt svar.
Då Dustin inte hade några 670 PE på lager så det vart ett 680 Lightning ändå ^^

Permalänk
Föredetting

Du lär inte bli missnöjd.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Har ni några planer på att göra ett litet 670 kort liknande zotac? Då zotacs inte kommer säljas utanför korea.

http://www.sweclockers.com/nyhet/155...eforce-gtx-670

Vill fortfarande få bort pipet på A75MA-G55 vid uppstart som beror på att den inte fattar att jag inte har tangentbord/mus via PS2 och möjlighet att sänka spänningarna.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Föredetting

Vi har inga planer i nuläget på att utveckla ett mindre GTX 670.

A75MA-G55 stödjer inte sänkning av spänningarna, då den inte är dimensionerad för lägre spänningar än standardspänningarna, det stöds helt enkelt inte, är svaret jag fått.

Visa signatur

Permalänk

Hej, har ett AMD R6970 lightning som jag köpte på inet. Men när jag spelar så går det upp i 75c med 70% fläkt hastighet, medans min kompis grafikkort bara ligger på ca:50-60c (vi köpte samma grafikkort samntidigt) vilket mitt gör när jag är inne på youtube. Vi har även samma chassi med samma fläktar (HAF 912+).

//Erik

Edit: Hans grafikkort ligger på ca:50-60c med 40-50% fläkt hastighet på samma spel i samma rum.

Permalänk
Föredetting

Du kan testa leka med fläktprofilerna själv i Afterburner och se om du kan få till någon förbättring. Har din kompis bytt kylpasta på sitt kort? Låter som om det är lite sämre kontakt på ditt kort om allt är identiskt i övrigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Vi har inga planer i nuläget på att utveckla ett mindre GTX 670.

A75MA-G55 stödjer inte sänkning av spänningarna, då den inte är dimensionerad för lägre spänningar än standardspänningarna, det stöds helt enkelt inte, är svaret jag fått.

Konstigt eftersom det gick rätt bra att sänka med någon överklocknings programvara tror den var från er, dock så tappade mobot inställningarna nästan hela tiden.

Sen är det fortfarande pipet, om ni inte kommer fixa det berätta gärna hur jag får död på högtalaren eftersom det inte finns info i manualen.

Kom ihåg att citera så slipper man gå in och se efter om du svarat

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Garanti?

Hej, Har ett gtx 580 lightning och fundera på att testa lite överklockning i afterburner, verkar inte vara alltför svårt. Men det jag undrar är hur står sig garantin vid (lättare)överklockning? Visst är det 36 månaders garanti på lightning korten?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Såg tidigare i tråden att någon frågat om eran notebook GE60. Jag är själv intresserad och den finns i nuläget att köpa på cdon. Det jag undrar över är ifall den kommer komma i andra spec inom snar framtid? (GTX660/1600mhz minnen/7200rpm hdd)
Den på cdon har (enligt deras spec) 1333mhz minnen och en 750gb 5400 varvare. Antar att det stämmer?

http://cdon.se/hemelektronik/msi_ge60_i7-3610qm_8gb_750gb_15....

Permalänk
Medlem

tjenare!
jag har en liten fråga/fundering eller vad man ska kalla det. jag sitter på, som du ser i min sign, ett P67A-GD55 och jag undrar varför äldre drivrutiner inte står med i download-sektionen?

mitt MSI Live update5 upptäckte en drivrutin till ljudkortet som var nyare (Realtek v. 6.0.1.6631) så ja, jag tänkte ju att uppdateringar är ju bra... men nopp... jag fick problem med att EQn i realteks mjukvara inte fungerade...

(jag har provat att avinstallerat med revo uninstaller och även kört Driver CleanerDotNET för att försäkra att inget e kvar, men det hjälpte inte... så jag fick helt enkelt få tag i en äldre drivrutin från någon annan sida)

mvh André

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Hejsan hoppsan jag står lite i valet och kvalet ang gtx680 Lightning eller HD7970 Lightning.
Jag har läst att 680 har ni egna komponenter i era sk military class gäller detta även 7970 eller är det ett vanligt ref kort igentligen?
Jag undrar också hur står sig garantierna vid överklockning? tex XFX så är det helt ok att överklocka garantin funkar som vanligt.

Tacksam för svar mvh Daniel

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Medlem

Hej..

Har en liten fråga angående mitt moderkort..

Sitter med ett MSI Big Bang X-power X58 just nu.. Och fick för mig att starta HW-monitor idag, vet inte varför men gjorde det ändå.. När jag började läsa av värdena så blev jag ganska shockad, TMPIN1 visade 116C och det kändes ju verkligen inte rätt.. Så tänkte först att det va ett avläsningsfel.. Men beslutade att koppla in en extra 120mm fläkt och rikta över CPUn och området runtom för att se om tempen rörde sig alls.. Den sjönk lite så modifierade mitt chassi och satte in en helt ny 120mm Scythe GT 1850rpm som blåste över just den ytan.. Tempsen gick ner lite men håller sig fortfarande run 96-98C vid idle och med Firefox igång så visar den över 100C..

Är detta ett känt fel ? Och vad gör man åt det? Har försökt googla problemet men kan inte komma fram till vad jag ska göra, är det RMA som gäller eller liknande?

Mvh Christian

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk

Tjenare,

har ett rätt stort problem med mitt ny inskaffade moderkort, MSI Z77A-S01, nämligen att det inte funkar alls.

Kortet kom med i ett uppgraderingspaket från inet, http://www.inet.se/produkt/v100099/msi-uppgraderingspaket-int... , med ett Intel Core i5 3570K, två 4g RAM.

Har ett grafikkort från Gigabyte, GeForce GTX 560 1024MB OC och ett 650W Corsair nätaggregat.

Har kopplat i alla strömkablar och sladdar till respektive plats med nätaggregatet av och ur, och därefter satt i och på det samt tryckt igång på startknappen som man vanligen gör.

Det som händer är att en blå liten lampa vid CPU_Phase lyser till en halv sekund och fläktarna till CPU och chasssi går igång ett halvt varv för att sedan inte göra mycket mer. Inget ljud eller något annat än det. Rivit mitt hår över vad som kan vara felet.

Hoppas man kan få ett svar som inte lyder: Kortet är DoA.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Hejsan MSI!

Köpte en GE60-0NC i förra veckan och är väldigt nöjd med den hittills, förutom tangentbordet som är lite speciellt, känns dock bättre nu när jag vant mig vid att man måste trycka till tangenterna lite hårdare än på min förra laptop för att dem ska registrera.

Hur ser det ut med drivrutiner från nvidias 300 serie till denna? Testade senaste beta (304.79) med modifierad inf fil för att installera, men tappade ca 60% prestanda mot era 296.31, så installerade dem igen.

Samt, hur är det egentligen med garantin om man öppnar den, ser att det sitter en liten "Warranty void" klisterlapp över ena skruven, men läste i en post på notebookcheck forumet att det är okej att öppna ändå sålänge man tar det lungt och inte förstör nått? Vore intressant att sätta i en SSD i mSata porten, men inte så kul att bryta garantin efter 1 vecka.

Permalänk
Föredetting

Först och främst, ledsen för långsam respons, allesamman. Jag fick för mig att semester var en bra idé.

Skrivet av Rocky11:

Hejsan!

Såg tidigare i tråden att någon frågat om eran notebook GE60. Jag är själv intresserad och den finns i nuläget att köpa på cdon. Det jag undrar över är ifall den kommer komma i andra spec inom snar framtid? (GTX660/1600mhz minnen/7200rpm hdd)
Den på cdon har (enligt deras spec) 1333mhz minnen och en 750gb 5400 varvare. Antar att det stämmer?

http://cdon.se/hemelektronik/msi_ge60_i7-3610qm_8gb_750gb_15....

CDONs specs stämmer. Några uppdaterade modeller har jag ingen info på i nuläget, men det kommer förstås alltid. Ingenting som kommer på hyllorna de närmsta veckorna, men jag kan inte svara mer exakt än så.

Skrivet av pjuppi:

tjenare!
jag har en liten fråga/fundering eller vad man ska kalla det. jag sitter på, som du ser i min sign, ett P67A-GD55 och jag undrar varför äldre drivrutiner inte står med i download-sektionen?

mitt MSI Live update5 upptäckte en drivrutin till ljudkortet som var nyare (Realtek v. 6.0.1.6631) så ja, jag tänkte ju att uppdateringar är ju bra... men nopp... jag fick problem med att EQn i realteks mjukvara inte fungerade...

(jag har provat att avinstallerat med revo uninstaller och även kört Driver CleanerDotNET för att försäkra att inget e kvar, men det hjälpte inte... så jag fick helt enkelt få tag i en äldre drivrutin från någon annan sida)

mvh André

Hej André,

Jag ska lägga vidare din fråga med äldre drivrutiner och varför de inte listas på hemsidan. Jag antar att tanken är att man ska få det senaste från hemsidan, men det har sina problem även det, precis som du påpekar.

Skrivet av DannER:

Hejsan hoppsan jag står lite i valet och kvalet ang gtx680 Lightning eller HD7970 Lightning.
Jag har läst att 680 har ni egna komponenter i era sk military class gäller detta även 7970 eller är det ett vanligt ref kort igentligen?
Jag undrar också hur står sig garantierna vid överklockning? tex XFX så är det helt ok att överklocka garantin funkar som vanligt.

Tacksam för svar mvh Daniel

Hej Daniel,

Våra Lightningkort är alltid egendesignade för maximal överklockbarhet. Inga fingrar läggs emellan, målet är alltid att bygga det bästa grafikkortet på marknaden (vilket N275GTX, N480GTX och N580GTX Lightning alla varit, exempelvis), du behöver inte oroa dig för att få något standardbetonat.

Garantierna täcker formellt sett inte överklockning, men i praktiken är det fritt fram, då ingen kan med säkerhet påpeka att eventuella skador påstår på grund av överklockning.

Skrivet av Hjulstad:

Hej..

Har en liten fråga angående mitt moderkort..

Sitter med ett MSI Big Bang X-power X58 just nu.. Och fick för mig att starta HW-monitor idag, vet inte varför men gjorde det ändå.. När jag började läsa av värdena så blev jag ganska shockad, TMPIN1 visade 116C och det kändes ju verkligen inte rätt.. Så tänkte först att det va ett avläsningsfel.. Men beslutade att koppla in en extra 120mm fläkt och rikta över CPUn och området runtom för att se om tempen rörde sig alls.. Den sjönk lite så modifierade mitt chassi och satte in en helt ny 120mm Scythe GT 1850rpm som blåste över just den ytan.. Tempsen gick ner lite men håller sig fortfarande run 96-98C vid idle och med Firefox igång så visar den över 100C..

Är detta ett känt fel ? Och vad gör man åt det? Har försökt googla problemet men kan inte komma fram till vad jag ska göra, är det RMA som gäller eller liknande?

Mvh Christian

Hej Christian,

Jag ska kolla närmare på detta och se vad TMPIN är för sensor på XPower, om någon alls.

Skrivet av Meatbag45:

Tjenare,

har ett rätt stort problem med mitt ny inskaffade moderkort, MSI Z77A-S01, nämligen att det inte funkar alls.

Kortet kom med i ett uppgraderingspaket från inet, http://www.inet.se/produkt/v100099/msi-uppgraderingspaket-int... , med ett Intel Core i5 3570K, två 4g RAM.

Har ett grafikkort från Gigabyte, GeForce GTX 560 1024MB OC och ett 650W Corsair nätaggregat.

Har kopplat i alla strömkablar och sladdar till respektive plats med nätaggregatet av och ur, och därefter satt i och på det samt tryckt igång på startknappen som man vanligen gör.

Det som händer är att en blå liten lampa vid CPU_Phase lyser till en halv sekund och fläktarna till CPU och chasssi går igång ett halvt varv för att sedan inte göra mycket mer. Inget ljud eller något annat än det. Rivit mitt hår över vad som kan vara felet.

Hoppas man kan få ett svar som inte lyder: Kortet är DoA.

Tack på förhand.

Det är svårt att säga varken bu eller bä angående ett helt nytt system. "Lättast" är att testa komponenterna var för sig i ett annat system, funkar allting i övrigt är det moderkortet som är DOA, dessvärre.

Skrivet av blakkz:

Hejsan MSI!

Köpte en GE60-0NC i förra veckan och är väldigt nöjd med den hittills, förutom tangentbordet som är lite speciellt, känns dock bättre nu när jag vant mig vid att man måste trycka till tangenterna lite hårdare än på min förra laptop för att dem ska registrera.

Hur ser det ut med drivrutiner från nvidias 300 serie till denna? Testade senaste beta (304.79) med modifierad inf fil för att installera, men tappade ca 60% prestanda mot era 296.31, så installerade dem igen.

Samt, hur är det egentligen med garantin om man öppnar den, ser att det sitter en liten "Warranty void" klisterlapp över ena skruven, men läste i en post på notebookcheck forumet att det är okej att öppna ändå sålänge man tar det lungt och inte förstör nått? Vore intressant att sätta i en SSD i mSata porten, men inte så kul att bryta garantin efter 1 vecka.

Drivrutiner kommer komma "snart" är vad jag hört, dessvärre inget mer exakt än så. Gällande garantin får du öppna datorn för att byta minnen eller hårddiskar, kör på du.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Hej André,

Jag ska lägga vidare din fråga med äldre drivrutiner och varför de inte listas på hemsidan. Jag antar att tanken är att man ska få det senaste från hemsidan, men det har sina problem även det, precis som du påpekar.

tack så mycket :), det behöver ju inte vara som en lista med Alla drivrutiner/program/etc, utan det skulle ju räcka med en liten "archive" längst ner i varje kategori eller något liknande, så att möjligheten finns

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Hej Christian,

Jag ska kolla närmare på detta och se vad TMPIN är för sensor på XPower, om någon alls.

Okey mycket tacksam för svar,, Testade att sänka min IOH från Auto (1,1V) till 1,05V och det gjorde en skillnad på ca 8-10grader bara det, vilket känns ganska sjukt..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Det är svårt att säga varken bu eller bä angående ett helt nytt system. "Lättast" är att testa komponenterna var för sig i ett annat system, funkar allting i övrigt är det moderkortet som är DOA, dessvärre.

Ok, då är det nog tyvärr kortet som är DOA, alla andra komponenter funkar för sig i ett lite äldre kort.

Tack för ett svar.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Hjulstad:

Okey mycket tacksam för svar,, Testade att sänka min IOH från Auto (1,1V) till 1,05V och det gjorde en skillnad på ca 8-10grader bara det, vilket känns ganska sjukt..

Nu när jag tänker till lite mer och inte är helt semesterslö i hjärnan stödjer vi ju förstås inte HW-monitor rakt av, varför jag kommer ha väldigt svårt att svara på vilken sensor programmet känner av som TMPIN. Istället skulle jag råda dig att testa Control Center som är vårt egna verktyg: http://www.msi.com/service/download/utility-7154.html

Har du samma höga temperaturer där kommer du se vilken specifik sensor det är, men att du fått såpass extrema skillnader på IOH med en mindre spänningsänkning är förstås intressant... Kolla vad Control Center säger först, så ska vi se om vi kan göra något åt läget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Nu när jag tänker till lite mer och inte är helt semesterslö i hjärnan stödjer vi ju förstås inte HW-monitor rakt av, varför jag kommer ha väldigt svårt att svara på vilken sensor programmet känner av som TMPIN. Istället skulle jag råda dig att testa Control Center som är vårt egna verktyg: http://www.msi.com/service/download/utility-7154.html

Har du samma höga temperaturer där kommer du se vilken specifik sensor det är, men att du fått såpass extrema skillnader på IOH med en mindre spänningsänkning är förstås intressant... Kolla vad Control Center säger först, så ska vi se om vi kan göra något åt läget.

Tack för det snabba svaret! Ska kolla på det direkt när jag kommer hem..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Jag startade Controll Center för att kolla tempsen.. Får bara upp 2 Temps när jag öppnar Green Power och Basic, System 37C och CPU 34C...
Men känns dock fortfarande lite oroligt då HW Monitor visar 87C när jag endast startat datorn och öppnat Mozilla + Controll Center.. Och det faktum att en fläkt riktad över CPU + kringliggande sänkte graderna med ca 10C samt en sänkning av IOH med 0,05V gjorde en markant skillnad, gör ju att man funderar över vilka temperaturer TMPIN1 visar, och om dom är skadliga ?

Finns det något annat program som MSI stödjer som jag kan se fler temperaturer med?

Hade det varit så att jag inte fått temp skillnad av sänkt IOH eller en extra installerad fläkt så hade jag kunnat tänka mig att det va en tempgivare som var fel, men nu verkar det ju ändå som det finns något problem där?

Tacksam för bra support

Edit: Kan detta vara ett sammanhängade problem med BCLK stoppet kanske?

Edit 2: Såg att jag skrev fel temp på TMPIN1 , ändrade till 87C som det är i idle.. Får troligtvis lånat en IR Termometer idag så skall kolla om se om jag kan mäta upp temperaturen och se var på moderkortet den finns

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har kollat med IR temp.. Hittar ingenting som är uppe i dom 97 graderna jag har utan fläkt på sidan av chassit... Fast vet ju inte helt 100 vart jag ska leta... om du kunde märka upp det område där temperaturen ändras vid ändring av IOH Volt så kan jag ju kolla lite närmare... och som sagt, Hade tempen inte ändrats med/utan fläkt + lägre IOH så hade jag inte varit så orolig..

Mvh Christian

Visa signatur

Permalänk
Föredetting

IOH är nordbryggan, känn på nordbryggekylaren för hand. Är den inte ens varm/ljummen är det en idé att se till att den har ordentlig kontakt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

IOH är nordbryggan, känn på nordbryggekylaren för hand. Är den inte ens varm/ljummen är det en idé att se till att den har ordentlig kontakt.

Allt jag känt på är varmt. Dock inga extrema temperaturer. Skall jag köra med kortet som det är och utgå från att den temperaturen är okey?

Visa signatur

Permalänk
Föredetting

Eftersom det funkat hittills finns det ingen större anledning till oro, skulle jag säga. Om alla kylare dessutom är varma, men inte brännheta, är allting i sin ordning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Eftersom det funkat hittills finns det ingen större anledning till oro, skulle jag säga. Om alla kylare dessutom är varma, men inte brännheta, är allting i sin ordning.

Okej. Då kör jag på som vanligt då tack för den bra supporten! )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Undrar hur jag kan montera bort speakern på MSI A75MA-G55 eftersom att göra BIOS tydligen går riktigt långsamt för er.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej!

Har ett geforce gtx580 twin frozr II och får 90grader i load (3dmark 2011) med detta chassit: http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=242&area=

Är det så att twin frozr kylarna inte funkar något bra i fortress (och liknande) chassin eller är det något fel på mitt kort? Fläkten ger även ifrån sig ett skramlande läte när jag sätter på datorn om den varit avstängd en tid, lätet försvinner av sig själv efter 5-10minuter.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Inaktiv

Hej.

Köpte en Gx660 av er får 2 år sedan, är mycket nöjd. Men nu hade jag tänkt att lägga till en SSD disk i datorn, men jag hittar ingen återförsäljare som säljer en HDD-bracket. Hur skall jag gå tillväga för att få tag i en?