Forza Tävlingar inom SweClockers!

Permalänk
Medlem

Blev en 2 timmars körning. Tog mig 40+ varv för att slå swesoldiers tid!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk

så nu måste jag köra 40+ för att köra om din tid,det var elakt!!! hahaha

Visa signatur

Spelat sedan 1981
Lika dålig än

Permalänk
Medlem

Herregud vad ni kör, ni pushar mig till mitt yttersta

Permalänk
Medlem

Skojj ide! Spel blir betydligt roligare när det blir lite tävling i det hela. Blev heltaggad på forza igen när jag läste den här tråden.

Visa signatur

| Sharkoon Rebel 9 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K @4.3Ghz | CM Hyper 212 Plus | GTX 580 3GB PhysX | Corsair TX V2 650W | Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Sluta att köra så fort Tq!

Jag måste ju ge dig något att göra.

Permalänk
Medlem

Kanske lite offtopic, men idag när jag tänkte damma av xboxet och lira lite forza 4 så funkade inte ratten, den funkar om man kör med batterier, men när du kopplar in ac-adapter så är den stendöd. Ratten är en MS Wireless Racing Wheel, den äldre modellen och ac-adaptern är inte orginal. Men det har funkat felfritt förut :/

Är ju värdelöst att spela med batterier och förlora forcefeedbacken.

Visa signatur

| Sharkoon Rebel 9 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K @4.3Ghz | CM Hyper 212 Plus | GTX 580 3GB PhysX | Corsair TX V2 650W | Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS |

Permalänk
Medlem

Nu har man suttit bara 2 varv och förbättrat sitt egna rekord med 3 sek med exakt samma bil, kanske ska trimma bilen lite... Är ju nära den första "icke-populära bilen med bara 0.045sek, man blir ju galen! handlar bara om så lite tid..

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem

Har försökt komma med i SeCl klubben men får inget svar:/
Vem är det här på forumet som håller i den?

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk

Hej!

Det här med en tävling verkar ju jättekul, bra initiativ av alla inblandade :).
Funderar på att ställa upp, har dock inte Guldmedlemskap för tillfället men kan ju tänka mig att skaffa det, för jag antar att det krävs?
Vill också minnas att jag tidigare sökt till Secl-garaget men tror aldrig att jag fick någon bekräftelse.
Den som håller i Secl, kan väl hålla utkik efter min gamertag: NeilPeart78.

Permalänk
Medlem

Vore kul om man kunde så någon form av lista av varvtider för alla som deltar Så man vet vart man ligger, min tid är på 44,8 sek än så länge.

Permalänk
Skrivet av RepZi:

Vore kul om man kunde så någon form av lista av varvtider för alla som deltar Så man vet vart man ligger, min tid är på 44,8 sek än så länge.

Första inlägget har en lista, antar att han/hon uppdaterar efterhand.
44,8 är bra :).

Permalänk
Medlem

Okej en ny tid, kunde inte köra fortare med min Trans Am'77 så blev tvungen att dra till med Cobran om jag ska vinna!

00:44.432 #90

Undrar om det räcker eller om jag måste pressa till mitt yttersta igen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Vore kul om man kunde så någon form av lista av varvtider för alla som deltar Så man vet vart man ligger, min tid är på 44,8 sek än så länge.

Skrivet av MclarenII:

Första inlägget har en lista, antar att han/hon uppdaterar efterhand.
44,8 är bra :).

Frozrr som arrangerar tävlingen (klubben också tror jag) är på semester. Han uppdarerar nog listan när han är tillbaka

Själv har jag konstaterat att jag inte klarar av att köra fortare än 44:9xx. Jag ska nog hålla mig till lackboxen haha!

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av maniac:

Själv har jag konstaterat att jag inte klarar av att köra fortare än 44:9xx. Jag ska nog hålla mig till lackboxen haha!

44:975 har jag gjort tidigare innan tävlingen och det med ratt och pedaler(med handkontroll har jag bara mäktat med 45:325, så din tid är minsann inget att skämmas för
Första & andra kurvpartiet är klart trixigast att få till perfekt.
Får ta & koppla in ratten igen, synd det ska vara så bökigt :/.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Frozrr som arrangerar tävlingen (klubben också tror jag) är på semester. Han uppdarerar nog listan när han är tillbaka

Själv har jag konstaterat att jag inte klarar av att köra fortare än 44:9xx. Jag ska nog hålla mig till lackboxen haha!

Är hemkommen för bara någon ynka timme sedan nu! Tar och uppdaterar listan imorgon när jag har fått krafterna tillbaka!

PS: SeCl-klubben har jag ingen ledande position i. Tror dock dom som kan släppa in folk har hållit sig borta från xboxen dom senaste veckorna/månaderna...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

44:907 nu, men fy satan vad svettigt det är
Upprepar GT: NeilPeart78

Permalänk
Medlem

Om ingen har märkt det så har jag uppdaterat listan!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Avstängd

Synd att omgivningen i spelet är i 2D röken likaså från däcken..Inget gräs på gräsmattan heller

Dom borde släppa det till PC med Tesslation och dx11! Och 1080P HD pack!

Vill ha spelet, men vill inte stödja konsolmarknaden xD

Hoppas på att MS släpper 5'an till PC med

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Synd att omgivningen i spelet är i 2D röken likaså från däcken..Inget gräs på gräsmattan heller

Dom borde släppa det till PC med Tesslation och dx11! Och HD pack!

Vill ha spelet, men vill inte stödja konsolmarknaden xD

Om du nu inte vill stödja konsol-marknaden hur har du tänkt dig att PC-marknaden ska gå framåt?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frozrr:

Om du nu inte vill stödja konsol-marknaden hur har du tänkt dig att PC-marknaden ska gå framåt?

Köpa PC-spel, och grafikkort, moderkort och lite andra PC-komponenter

Tror faktiskt M$ hade tjänat rejält om dom hade släppt Forza serien till PC med.

Hatar Pirater deras fel! säger vi

Hoppas ryktena är sanna att man kan köra 360 spel på win8, men det är nog falska rykten

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Försökte hålla mig borta från King Cobran. Testade flera olika bilar o körde säkert sammanlagt en 50-60 varv, men klarade aldrig av att komma under 48 sekunder.... Till sist gav jag upp och valde Cobran och satan i gatan vilken skillnad.

Efter 10 varv så har jag nu en tid på 0:45:737. Min gamertag är MowCow90, är med i Sweclockers klubben.

Permalänk
Medlem
Skrivet av barf:

Försökte hålla mig borta från King Cobran. Testade flera olika bilar o körde säkert sammanlagt en 50-60 varv, men klarade aldrig av att komma under 48 sekunder.... Till sist gav jag upp och valde Cobran och satan i gatan vilken skillnad.

Efter 10 varv så har jag nu en tid på 0:45:737. Min gamertag är MowCow90, är med i Sweclockers klubben.

Så det är du som är MowCow90... Jag har alltid undrat vem som döljer sig bakom det namnet, vi har ju haft några duster emellanåt

Permalänk

44,825 nu.
Satana vad enerverande det är att se rivalen glida ifrån en fast man själv tycker man tagit kurvan bra, men till slut får man till ett varv och slår honom, bara att nöta vidare i listan nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av barf:

Försökte hålla mig borta från King Cobran. Testade flera olika bilar o körde säkert sammanlagt en 50-60 varv, men klarade aldrig av att komma under 48 sekunder.... Till sist gav jag upp och valde Cobran och satan i gatan vilken skillnad.

Efter 10 varv så har jag nu en tid på 0:45:737. Min gamertag är MowCow90, är med i Sweclockers klubben.

Ska uppdatera idag hade jag tänkt mig fast det har tyvärr blivit ett litet förhinder. Nuvarande SweClockers (SeCl) klubben har fått såpass inaktiv styrelse så vi var tvungna att skaffa en ny klubb så fler medlemmar kan få vara med. Då skapades den nya SweClockers-klubben (SwKl) så alla aktiva medlemmar kan vara med. Men detta gör så jag inte kan se alla SeCl medlemmars tider om jag inte har dom på min friendlist, så du får gärna lägga ditt mig på Xbox Live (BlackDistortioN) eller gå med i SwKl-klubben där din ansökan kommer accepteras mycket snabbt då vi har aktiva medlemmar!

Kommer uppdatera main-posten om detta!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Ska uppdatera idag hade jag tänkt mig fast det har tyvärr blivit ett litet förhinder. Nuvarande SweClockers (SeCl) klubben har fått såpass inaktiv styrelse så vi var tvungna att skaffa en ny klubb så fler medlemmar kan få vara med. Då skapades den nya SweClockers-klubben (SwKl) så alla aktiva medlemmar kan vara med. Men detta gör så jag inte kan se alla SeCl medlemmars tider om jag inte har dom på min friendlist, så du får gärna lägga ditt mig på Xbox Live (BlackDistortioN) eller gå med i SwKl-klubben där din ansökan kommer accepteras mycket snabbt då vi har aktiva medlemmar!

Kommer uppdatera main-posten om detta!

Ansökte nu om medlemskap till den nya klubben.

Permalänk
Medlem
Skrivet av barf:

Ansökte nu om medlemskap till den nya klubben.

Kan inte se att vi har fått någon ny ansökan... Vad är ditt gamertag?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Ny tid: 44,688

Permalänk
Medlem
Skrivet av MclarenII:

Ny tid: 44,688

Den tiden sätter dig på en tredje plats!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av frozrr:

Kan inte se att vi har fått någon ny ansökan... Vad är ditt gamertag?

Är nu med i nya klubben, gamertag MowCow90. Min nya tid är 0:45:646

Permalänk
Medlem

Så, då har jag också gått med i klubben och lyckades efter några varv få till en tid på 45.309. GT: MrLasha.
Skaffade mig ett xbox och Forza 4 för någon månad sen och jag måste tillstå att det är ett oerhört skojigt spel. Synd bara att tiden jag har att spela på är så knapp...