Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Skärmen stänger av sig och hör konstiga ljud.

Permalänk

Skärmen stänger av sig och hör konstiga ljud.

Hej, har byggt en egen dator för inte så länge sedan.
Hade lite delar hemma så som : Grafikkort, Hårdisk och Nätaggregat.
Köpte nytt: Moderkort, ramminne och processor.

Har haft den drygt ett halv år.

Problemet är när jag sitter och spelar eller är inne på youtube kan skärmen helt plötsligt stänga av sig och jag hör konstiga ljud i headsetet.
har testat att dra ut och in skärm kontakten till datorn och dragit ut störmkontakten till skärmen med.
Datorn visar att Hårdisken jobbar men inte så snabbt, men när jag startar om datorn så funkar den som vanligt, detta har hänt mig 2 gånger den senaste veckan.

Tack i förhand

Permalänk
Medlem

Jo, nåt fel är det ju. Men det kan inte väl inte vara skärmen om det blir svart och att det blir ett ljud.

Det är nog fel på själva datorn. (obviously) Jag har ett liknande problem. Det är nättaget som är för svagt för mig. Först börjar allt hacka och ljudet loopar typ varje 1ms. Sen blir det bara svart och ljudet fortsätter. Och mina hårdiskar jobbar för fullt.

Efter en omstart så är allt normalt igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Skrivet av prixt:

Jo, nåt fel är det ju. Men det kan inte väl inte vara skärmen om det blir svart och att det blir ett ljud.

Det är nog fel på själva datorn. (obviously) Jag har ett liknande problem. Det är nättaget som är för svagt för mig. Först börjar allt hacka och ljudet loopar typ varje 1ms. Sen blir det bara svart och ljudet fortsätter. Och mina hårdiskar jobbar för fullt.

Efter en omstart så är allt normalt igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Som du säger så verkar vi ha samma problem, men tror du att det löser sig om jag byter Nättaget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusv96:

Som du säger så verkar vi ha samma problem, men tror du att det löser sig om jag byter Nättaget?

testa med en annan nättagg ifall du har en hemma?

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!