Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hur får man enklast in lite ljus i datorn?

Permalänk
Medlem

Hur får man enklast in lite ljus i datorn?

Jag har en halvgammal dator, som jag tänkte sälja på blocket som "gamingdator", därför vill jag sätta in lite lampor, så det lyser lite snyggt, hur gör jag det lättast?

Permalänk
Medlem

Tror du får mer om du inte "moddar" den som en fjortis skulle ha gjort.

Annars är det väl sticksåg med metall blad och såga upp ett fönster och sätta i en list med plexiglas och ett par ccfl rör då

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Rekordmedlem

Lättast, tja.... köp 12V led spottar och tejpa fast
Men som sagt varför ska det lysa i en "spel"maskin? jag hade hellre haft arbetsljus i lådan, typ ledstripes.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Köp Bitfenix Alchemy eller vad deras LED-remsor heter, sen sätt fast dem lite snyggt med buntband.

Permalänk
Medlem

annars är de ju väldigt simpelt att bara sätta i en eller ett par fläktar med led i valfri färg

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Lättast, tja.... köp 12V led spottar och tejpa fast
Men som sagt varför ska det lysa i en "spel"maskin? jag hade hellre haft arbetsljus i lådan, typ ledstripes.

Jag inbildar mig att 12 åringar tycker om lite blått ljus