Permalänk
Medlem

Musproblem tillsammans med TG789vn

Hej

Har precis införskaffat telia smart med medföljande thomson TG789vn.
Hade förut en netgear router tillsammans med zyxel modem.

Problemet är att vid nerladdning av torrents så börjar musen sega och hacka sig fram. Så fort nerladdningen är klar så uppför den sig normalt.
Detta problem existerade inte förut med netgear routern.
Det är inte datorn som segar, pekplattan fungerar helt normalt och likaså en annan mus jag provat.

Hur tusan kan detta problem uppstå?

Visa signatur

~Treo the painkiller~

Permalänk

Det kan ju vara musen själv som "pajat" just då du fick det nya modemet/routern. Men jag kan genast säga att Thomson modemet/routern är värdelös. Har själv en TG585 v8 och den ska jag snart skicka till helvetet där den hör hemma. Ska man göra något annat än basic surfning så skiter den ner sig...

Visa signatur

"I believe in speed, power. Power and speed solves many things" - Jeremy Clarkson

Permalänk

Jag kan inte på något sätt tänka mig att det är modemets fel...

Permalänk
Medlem

Men varför ska den sega o rycka vid stora nerladdningar? Fungerar helt normalt annars. Datorn verkar inte jobba ihjäl sig heller när man kollar cpu användning.
Skumt...

Visa signatur

~Treo the painkiller~

Permalänk
Medlem

Du skriver inte vad det är för mus. Är det en trådlös mus kan det mycket väl vara att det stör på de frekvenser musen använder, och då kollar du enklast om det hjälper med att byta kanal på det trådlösa. TG789vn har lite bättre signal än många andra, så det kan vara en sån enkel historia.

Permalänk
Medlem

Det är en trådlös mus, Ace ml500w heter modellen. Har provat genom alla 13 kanaler nu och den rycker o stannar fortfarande. Känns som om jag ska investera i en blåtands mus eller nåt...

Visa signatur

~Treo the painkiller~