Permalänk
Medlem

Speltorrt!

Hej,

Jag har tröttnat på dom spelen jag har haft som favoriter bra många år nu(LoL, BF3, D3, WoW, Css, Cs 1.6, Mc, Gm, GTA) så är ute efter något nytt!
Vad är det för spel jag missar? gärna spel där det går att köra online.

Häng inte upp er på att vissa spel i listan inte har funnits i "bra många år"

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Permalänk
Medlem

om du gillar c&c så kommer det nya (generals 2) ut om några månader så det kan vara värt att öva lite på de gamla generals så man är redo för generals 2=)

Permalänk
Medlem

Team fortress 2?

Annars är det bara att vänta på GW2, borderlands2 osv.

Permalänk
Medlem

DayZ kanske du har missat? Väldigt poppis just nu

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

Om du letar efter ett spel som håller i år så kan jag rekomendera DotA2. Själv har jag spelat 1400timmar på snart ett år

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

just nu tycker jag det är rätt torrt jag med, men snart kommer ju gw 2 och borderlands 2
2 titlar jag ser fram emot väldigt mycket

om du vill kan du ta och spela prototype 2 jag tyckte det var helt ok!

Permalänk
Medlem

du bör testa Warsow om du inte testat det.
http://www.warsow.net/
Gratis.
Snabb action.
Bra community.
Riktigt shooter spel.
vad mer kan man begära?

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk

Tribes ascend, try it out, finns på steam

Annars får jag väl rekommendera dota 2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoan:

du bör testa Warsow om du inte testat det.
http://www.warsow.net/
Gratis.
Snabb action.
Bra community.
Riktigt shooter spel.
vad mer kan man begära?

Lika bra att lira Quake då det där såg ut som världens fetaste ripoff

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

starcraft 2 om du gillar rts

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

starcraft 2 om du gillar rts

naj! C&C... De äldre då=)

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2 kommer ju den här månaden

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Lika bra att lira Quake då det där såg ut som världens fetaste ripoff

extremt likt quake indeed. Bara helt annan movement vilket gör detta spelet värt att testa imo, utan den egna movementen skulle detta vara quake i nytt skin.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem

Det nya Transformer Fall of Cybertron kanske
Ettan var sjukt bra

Visa signatur

Dator: AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz | 8 GB DDR3 Ram | 40GB Intel SSD | 2TB Western Digital |NZXT Vulcano | 650W Corsair PSU | Nvidia Geforce GTX 560 Ti 1 GB |

Konsoler: NES | SNES | N64 | Gamecube | GBA MICRO | Wii | PSOne | PS2 | PS3 | XBOX | XBOX360 |

Permalänk
Medlem

Amnesia. Jag sket precis på mig. Spelade nyss och detta hände...
Jag hade slut på olja som man måste ha för att ha lampan
Så går jag i en jätte lång korridor
ser pyttelite och så hör jag att någon följer efter mig så vänder jag mig om - Ingen är där..
går lite till vänder mig om igen. Står ett stort jävla monster med halvt huvud bakom mig och äter mig levande tror jag så jag pausade.. Skrek högt, sprang ut i vardagsrummet och la mig på golvet under en filt.

Nu får jag inte spela längre när mamma och pappa sover för jag kommer väcka dom.
Där kan vi snacka spel alltså. Fyfan FYYYYFAN.. vad jag är en mes.

Permalänk

Jag har fastnat grymt mycket för Blacklight: Retribution. Grymt jädra kul

Permalänk

Rekommenderar att ta en titt på NS2. Riktigt roligt! RTS/FPS spel.
http://www.naturalselection2.com/ns

Permalänk
Medlem
Skrivet av basseofc:

Amnesia. Jag sket precis på mig. Spelade nyss och detta hände...
Jag hade slut på olja som man måste ha för att ha lampan
Så går jag i en jätte lång korridor
ser pyttelite och så hör jag att någon följer efter mig så vänder jag mig om - Ingen är där..
går lite till vänder mig om igen. Står ett stort jävla monster med halvt huvud bakom mig och äter mig levande tror jag så jag pausade.. Skrek högt, sprang ut i vardagsrummet och la mig på golvet under en filt.

Nu får jag inte spela längre när mamma och pappa sover för jag kommer väcka dom.
Där kan vi snacka spel alltså. Fyfan FYYYYFAN.. vad jag är en mes.

Amnesia är cepe. Går fan inte att spela

Permalänk

Dungeon keeper

Permalänk
Medlem

DayZ är riktigt roligt jag kan sitta och spela det i timmar. hela fallout serien är otroligt bra.

Visa signatur

Fractal Design Define S || ASUS PRIME Z390-A || Intel Core i7-9700K || ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB || Corsair Hydro H100i RGB Platinum || Windows 10 Pro

Permalänk
Entusiast

Skulle rekommendera DayZ om du är van vid 30FPS, fyfan vad DayZ's optimering går mig på nerverna...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Smite

Speciellt intressant ifall man är en gammal LoL spelare.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Prova Team fortress 2, fallout 3, tekkit (ett mod till minecraft, det tillför väldigt mycket) och mirrors edge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Skulle rekommendera DayZ om du är van vid 30FPS, fyfan vad DayZ's optimering går mig på nerverna...

... Välj rätt inställningar så får du fin FPS. Jag får ca 100 utan problem ( allt högsta utom typ 3 saker ).

Men ja DayZ är fett najs.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

... Välj rätt inställningar så får du fin FPS. Jag får ca 100 utan problem ( allt högsta utom typ 3 saker ).

Men ja DayZ är fett najs.

Inte för mig..Åtminstone inte i 1920x1080, får högst 45FPS i städer med allt på det lägsta och en avg på 30FPS...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Max Payn, Minecraft

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Inte för mig..Åtminstone inte i 1920x1080, får högst 45FPS i städer med allt på det lägsta och en avg på 30FPS...

Då har du fel inställningar, jag har 7950 och du 670 ( likvärdiga ca ). Jag får 100 average överallt i 1920x1080p.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höbalen:

Hej,

Jag har tröttnat på dom spelen jag har haft som favoriter bra många år nu(LoL, BF3, D3, WoW, Css, Cs 1.6, Mc, Gm, GTA) så är ute efter något nytt!
Vad är det för spel jag missar? gärna spel där det går att köra online.

Häng inte upp er på att vissa spel i listan inte har funnits i "bra många år"

Metro 2033, STALKER serien...Dessa tar dig genom en single player du ofta får leta dagar för

Permalänk
Medlem

ska precis börja spela mass effect 3 nu, kommer jag ha kul ?

Permalänk

Själv lirar jag lite Smite, du kanske skulle testa det också f2p

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover