Permalänk
Medlem

Facebook tappar anslutning frekvent

Godkväll!
Facebook har hoppat ner till och från för mig ett väldigt långt tag just nu. Fungerar inte propert med någon webbläsare alls, på två konton totalt.
Verkar bara som att det är här hemma det inte funkar då det funkar på jobbet.

Provat med 2 olika DNSer (Googles samt den tilldelade) förgäves. Även provat att uppdatera Java. Formaterade t.om. om datorn nyligen (Inte pga. detta, var i behov av det..)

Det som händer är att jag kan få anslutning till ansiktsboken men så släpper uppkopplingen till sidan och både chatten samt resten av sidan åker ner i princip, står bara och tuggar..

Fel 101 (net::ERR_CONNECTION_RESET): Anslutningen återställdes.
detta fel får jag om den laddar utan resultat.

Kan få notifikationer och chattar osv. Men när jag skall klicka på t.ex. den notifikationen jag fått så händer detta.

Det är som om en viss del av anslutningen dör till och från och detta börjar bli aningen störande.

Visa signatur

6700K / 16GB DDR4 / 1.5 TB SSD / Corsair CS750M / RTX 2070 OC

Permalänk
Medlem

Up we go!

Visa signatur

6700K / 16GB DDR4 / 1.5 TB SSD / Corsair CS750M / RTX 2070 OC

Permalänk
Medlem

Är det bara Facebook som krånglar? Hur är det med t.ex. youtube eller annat?

Ett test med en annan dator på samma anslutning kan ge dig svar på om det är anslutningen eller datorn.
Är det anslutningen bör du nog kontakta din support där.

Är det datorn finns en del att kika på. Eftersom du skriver att du testat olika läsare bör vi kunna skippa tankar om att det är läsare, cache, eller olika plugin som bråkar.
Nästa steg känns som att du bör kolla lite på vad du har för antivirus, brandväggar, ip-blockers etc.
Det kan även vara drivrutiner för ditt nätverkskort.
Iaf lite som du kan kika på, svårt att lösa ett sånt här problem på distans när man inte kan gräva själv.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av iHenked:

Up we go!

Och så får vi en påminnelse om att inlägg som enbart är till för att flytta tråden högre upp på sidan inte är tillåtet. (S.k. bumpning).

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av iHenked:

Godkväll!
Facebook har hoppat ner till och från för mig ett väldigt långt tag just nu. Fungerar inte propert med någon webbläsare alls, på två konton totalt.
Verkar bara som att det är här hemma det inte funkar då det funkar på jobbet.

Provat med 2 olika DNSer (Googles samt den tilldelade) förgäves. Även provat att uppdatera Java. Formaterade t.om. om datorn nyligen (Inte pga. detta, var i behov av det..)

Det som händer är att jag kan få anslutning till ansiktsboken men så släpper uppkopplingen till sidan och både chatten samt resten av sidan åker ner i princip, står bara och tuggar..

Fel 101 (net::ERR_CONNECTION_RESET): Anslutningen återställdes.
detta fel får jag om den laddar utan resultat.

Kan få notifikationer och chattar osv. Men när jag skall klicka på t.ex. den notifikationen jag fått så händer detta.

Det är som om en viss del av anslutningen dör till och från och detta börjar bli aningen störande.

Har du Realtek chip för nätverksanslutningen kan du ta en titt på detta inlägg:#12490842

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Jag blev frekvent utloggad från Facebook då jag anslöt det till Skype, så fort jag använde Skype så loggades jag ut från Facebook. Löste då problemet genom att ta bort Skype appen på Facebook. Kanske kan vara något liknande som spökar för dig?

Visa signatur

MacBook Pro Retina 2013:
2,8 GHz (3,3 GHz) Dual-Core i7
16 GB 1600 MHz DDR3L
256 GB PCIe-baserad flashlagring