DayZ blir fristående spel - officiellt

Permalänk
Medlem

DayZ blir fristående spel - officiellt

http://dayzdev.tumblr.com/post/28904791570/the-end-of-the-beg...

Riktigt häftigt. Kul att det går så bra!

Permalänk
Medlem

Riktigt häftigt, detta kan bli hur stort som helst!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Synd bara att där finns så många fuskare annars ahde jag varit sugen på lira det spelet.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Riktigt bra, tycker om att dom kommer göra som Minecraft så man kan köpa det billigare under alphan.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på om den fristående skall bygga på samma motor som körs nu eller om de ska snickra ihop en ny/"bygga om" den nuvarande. Med tanke på att modden skall utvecklas parallellt med det fristående spelet så lutar det åt att de kommer att bygga på samma motor.

ArmA-motorn är inte den allra smidigaste, men ändå den jag anser passa bäst idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Jag funderar på om den fristående skall bygga på samma motor som körs nu eller om de ska snickra ihop en ny/"bygga om" den nuvarande. Med tanke på att modden skall utvecklas parallellt med det fristående spelet så lutar det åt att de kommer att bygga på samma motor.

ArmA-motorn är inte den allra smidigaste, men ändå den jag anser passa bäst idag.

Enligt rocket så kommer spelet bygga på arma 3 motorn och för att ha ska få tillgång till den måste han betala bohemia, därför kommer standalone spelet kosta ca allt från 10 dollar, 20 dollar till 30 dollar(sistnämnda inte troligt enligt dom)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trii:

Enligt rocket så kommer spelet bygga på arma 3 motorn och för att ha ska få tillgång till den måste han betala bohemia, därför kommer standalone spelet kosta ca allt från 10 dollar, 20 dollar till 30 dollar(sistnämnda inte troligt enligt dom)

Så Bohemia måste betala sig själva för att använda sig av sin egen motor?

Hoppas att ArmA 3-motorn blir mycket smidigare med exempelvis byggnader. Nu är det ibland ett helvete att bara kolla runt en dörrpost.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Så Bohemia måste betala sig själva för att använda sig av sin egen motor?

Hoppas att ArmA 3-motorn blir mycket smidigare med exempelvis byggnader. Nu är det ibland ett helvete att bara kolla runt en dörrpost.

blind elr? Rocket måste betala bohemia för att få använda arma 3 motorn till dayZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trii:

blind elr? Rocket måste betala bohemia för att få använda arma 3 motorn till dayZ

Rocket jobbar ju på Bohemia. Ska det inte utvecklas av Bohemia?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

lite läsande mellan raderna säger alltså att eftersom det blir ett annat spel så ska dem mjölka mer pengar ur det... men det är i och för sig i min mening ganska okey då det kommer bygga på en ny motor och fortfarande inte kommer bli speciellt dyrt (battlefield 3 går på sådär 7-800 kr)

Visa signatur

Någon som vet något bra att skriva här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schumplan:

lite läsande mellan raderna säger alltså att eftersom det blir ett annat spel så ska dem mjölka mer pengar ur det... men det är i och för sig i min mening ganska okey då det kommer bygga på en ny motor och fortfarande inte kommer bli speciellt dyrt (battlefield 3 går på sådär 7-800 kr)

Menar du en kopia av Battlefield 3 + Premium då eller?

Battlefield 3 kostar 299 kr på cdon (digitalt då. På skiva kostar det 279 kr.)
http://cdon.se/spel/downloads/battlefield-3-16262303

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schumplan:

lite läsande mellan raderna säger alltså att eftersom det blir ett annat spel så ska dem mjölka mer pengar ur det... men det är i och för sig i min mening ganska okey då det kommer bygga på en ny motor och fortfarande inte kommer bli speciellt dyrt (battlefield 3 går på sådär 7-800 kr)

Vi pratar om ett företag som ger deras DLC även till dem som inte betalar för det. Ett företag som står oberoende från EA/Activision/codemasters/etc. Dem hjälper alltid sin community, det är inte ovanligt att Bohemias ägare på deras forum svara på frågor som andra företag skulle ignorera eller digerera någon ansiktslös CM att ge ett "no comment/thanks for your feedback" svar.

Men ja du har rätt. Dem ska fan i helvete inte få betalt för deras arbete. Dem snåla korrumperade jävlarna.

Visa signatur

Opera user | 3.6 GHz AMD Phenom II X4 | 6144MB RAM | AMD ATI HD7870 2GB | Det är jag det.
Linux, Eating apple and smashing Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trii:

blind elr? Rocket måste betala bohemia för att få använda arma 3 motorn till dayZ

Men snälla du. Inte skall du anklaga andra för att inte läsa om du inte läst själv. Din attityd är faktiskt riktigt tråkig.

Spelet kommer att utvecklas av Bohemia med Rocket som lead developer.

Permalänk
Medlem

Jag har inte hört att den kommer att köras på ARMA III motorn ännu , men förhoppningsvis gör den det Och Dean kommer vara lead-developer!

http://youtu.be/rLAHAG2hQ4M Ser najs ut!

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Skrivet av prixt:

Menar du en kopia av Battlefield 3 + Premium då eller?

Battlefield 3 kostar 299 kr på cdon (digitalt då. På skiva kostar det 279 kr.)
http://cdon.se/spel/downloads/battlefield-3-16262303

jo naturligt vis menar jag spelet + premium då det är i princip ett krav för att få ut allt ur det och det billigaste sättet att komma undan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Någon som vet något bra att skriva här?