Sleeping Dogs - GTA-liknande spel i Kinesisk miljö

Permalänk
Medlem

Sleeping Dogs - GTA-liknande spel i Kinesisk miljö

Ett open world-spel i gangstermiljö (eftersom det är i Kina så handlar det mycket om triader). Släpps om två veckor ungefär.

Officiell sajt:
http://www.sleepingdogs.net/
Wiki
http://en.wikipedia.org/wiki/Sleeping_Dogs_(video_game)

En walkthrough av ett uppdrag.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, blir nog att köpa detta!

Permalänk
Medlem

Jepp. Det får man nog skaffa.

Permalänk
Proffsmobbare

True Crime var ju rågrymt, är detta liknande så vore det kanon.

Finns det CO-OP bekräftat? Mina trötta ögon hittar inget om det.

Permalänk
Medlem

Vore bättre om det handlade om Japan och utspelades i Tokyo. Fatta hur snygg spelet skulle bli då

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

Vore bättre om det handlade om Japan och utspelades i Tokyo. Fatta hur snygg spelet skulle bli då

Triaderna är väl minst lika intressanta som Yakuza, om inte mer eftersom Triaderna inte haft lika stort utrymme i spelvärlden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Triaderna är väl minst lika intressanta som Yakuza, om inte mer eftersom Triaderna inte haft lika stort utrymme i spelvärlden.

Tänkte mer på hur snyggt Tokyo är egentligen, inte så att Hong-kong inte är det men Japans huvudstad är ett mästerverk

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Tittat på några filmer, och gillar det. Väldigt mycket GTA-känsla. Enda detaljen jag inte gillar är att bilarna flyger upp i luften och flippar över när man skjuter sönder ett däck. På samma sätt varje gång också. Ska vara Hong Kong-action inspirerat och därmed lite "over the top".

Permalänk
Medlem

Sleeping Dogs PC-version (Släpps digitalt i USA, 1080p@60Hz, DX11-stöd, HD-textures, AO m.m.)

Permalänk
Medlem

Har lite svårt för spel som näst intill glorifierar svårt kriminella levnadsstilar, så detta blir garanterat inget jag kommer att inhandla, även om spelet i sig verkar vara rätt bra.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mibsweden:

Har lite svårt för spel som näst intill glorifierar svårt kriminella levnadsstilar, så detta blir garanterat inget jag kommer att inhandla, även om spelet i sig verkar vara rätt bra.

då vill jag tipsa om ett spel som heter The Sims

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibsweden:

Okej... Bara det att man spelar en polis i spelet som ska sätta stopp för triaderna, hur du får det till att glorifiera kriminella levnadsstilar det förstår inte jag och det är ett datorspel och inte på riktigt så du kan vara lugn.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Körning såg hur stelt ut som helst, momentet att du skjuter sönder däcken och bilen går poff upp i luften, extremt tråkig miljö gör att jag inte kommer köpa eller spela detta. Väntar mycket hellre på GTA 5 som alltid levererar vad man vill ha.

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Okej... Bara det att man spelar en polis i spelet som ska sätta stopp för triaderna, hur du får det till att glorifiera kriminella levnadsstilar det förstår inte jag och det är ett datorspel och inte på riktigt så du kan vara lugn.

Ah jag förstår. Trodde det var som i GTA där man spelar en gangster och stjäl bilar, m.m. m.m.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Skrivet av joejjeman:

då vill jag tipsa om ett spel som heter The Sims

Haha kul att du skulle nämna det, har aldrig spelat Sims, och tror inte jag skulle gilla det heller. Spelar mest RPGs och MMOs.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibsweden:

Ah jag förstår. Trodde det var som i GTA där man spelar en gangster och stjäl bilar, m.m. m.m.

Och det är underbart!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Verkar intressant, har förhandsbeställt det

http://www.onlysp.com/2012/07/19/early-review-scores-for-sleeping-dogs-are-looking-fantastic/

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibsweden:

Haha kul att du skulle nämna det, har aldrig spelat Sims, och tror inte jag skulle gilla det heller. Spelar mest RPGs och MMOs.

Hur kan du spela rollspel och MMOs där man ofta glorifierar svårt kriminella levnadsstilar som tjuv och mördare?

Spel som WoW där man som rogue tillverkar egna gifter för att sedan mörda sin väg till status och nya kläder!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Det här spelet förtjänar mer uppmärksamhet! Själv upptäckte jag det för bara några veckor sedan och blev överlycklig över att releasedatumet var så pass nära

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Somliga har flexibel moral ...

Permalänk
Medlem

För mig som varit fan av gamla Hong Kong-actionfilmer med t.ex. Chow Yun Fat är det en skoj miljö.

Permalänk
Skrivet av Laine:

True Crime var ju rågrymt, är detta liknande så vore det kanon.

Finns det CO-OP bekräftat? Mina trötta ögon hittar inget om det.

Detta är True Crime (Hong Kong)? som köptes upp av square enix!! Jag har inte heller hört eller sett något om co-op så det lär inte bli något tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Hur kan du spela rollspel och MMOs där man ofta glorifierar svårt kriminella levnadsstilar som tjuv och mördare?

Spel som WoW där man som rogue tillverkar egna gifter för att sedan mörda sin väg till status och nya kläder!

Spelar Warrior och Shaman

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Körningen såg himla stel ut.
Någon som kan bekräfta om det är lika stelt som första filmen?
Fightingscenera såg däremot riktigt sköna ut! Lite brutala kanske, jag är inte så förtjust i övervåld (som att sparka på en bildörr med ett huvud klämt bakom).

Hoppas inte det är för enformigt med bara dödande av en mängd skurkar (tycker många spel har haft det problemet, t.ex Mafia 2 som jag blev lite besviken på när 1:an var så sagolikt bra)

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Rage3D har gjort en Sleeping Dogs PC Technical Review

Citat:

Sleeping Dogs is an open world crime game and the latest effort by United Front Games, a studio hosting developers from big studios like Black Box, Rockstar Vancouver, Radical Entertainment, and Volition. If you don't recognize them from PlayStation 3 game Modnation Racers, you likely will in the future after playing Sleeping Dogs.

If you're curious as to whether or not the game is worth playing on PC or if it's a trash port, read on for a light technical analysis

Permalänk
Medlem

Giant Bomb kör en quick look (50 min) av Sleeping Dogs på PC
http://www.giantbomb.com/quick-look-sleeping-dogs/17-6456/

Permalänk
Medlem

Såg den här:

och beställde det här:

http://www.g2play.net/store/Sleeping-Dogs-English-Language-St...

och installerar nu.. verkar ju helt ok spel

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem

Någon som har fått spelet att fungera?

Får bara fram att spelet startar och sedan försvinner rutan efter 1-2sek.

Visa signatur

Data: Ryzen 7 5800x, Corsair DDR4 2x16GB 3600MT/s, PNY RTX 3070Ti, 1x1TB nvme, 1x2TB nvme.
Laptop: Apple MacBook Air m2 - 512GB+16GB
Spelkonsoler - Nintendo Switch OLED, Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddan4:

Någon som har fått spelet att fungera?

Får bara fram att spelet startar och sedan försvinner rutan efter 1-2sek.

Testa verify integrity of game cache i Steam, kan hända att det fattas någon fil. Spelet nu i några timmar nu, riktigt skoj spel och det ser riktigt bra ut med HD texture pack, gillar också effekten när det regnar. Jag märkte dock att spelet är väldigt krävande, satte allt på max förutom AA och då rusade tempen för grafikkortet upp till 80° xD, inte heller är det bra nu när det är ~25° ute och vindstilla. Blir att fixa en egen fläktkurva.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 5900X | 32GB DDR4-3200 | Asus RTX3080 OC | Samsung M2 1TB | 750W 80+Platinum