Intressant skärm! Achieva Shimian QH270| $400 IPS 2560x1440 Korean Monitor

Permalänk

Ok har nu fått min skärm men har inte pluggat in den. En lite varning till er som ber red-cap att skriva ner värdet på paketet, posten har sten koll på vad skärmarna är värda. Men efter lite om och men så fick jag dom att släppa paketet och fick tulla på ca 500kr. Det är nog sant det som många skriver i den här tråden att har man rätt dokumentation på sitt paket så har man större chans att slinka igenom deras koller.

Nu ska jag bara gå och köpa mig en längre DVI-D kabel och göra plats på skrivbordet!

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk

Beslutsångest, beslutsångest beslutsångest...
Står mellan en Crossover eller en Perfect pixel catleap.
Vilken hade ni valt? Vet att catleapen inte är stadig, men är fortfarande rädd att ha döda pixlar på min skärm...

Visa signatur

5900X | RTX 3090 | NR200P

Permalänk

Yes, inte en enda död pixel! woop woop!

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ascor:

Det jag menar är att en säljare som inte ens läser mitt meddelande i samband med köpet inte är en så bra säljare. Det ger mig bilden av att säljaren är oseriös och inte bryr sig om sina kunder.

Jag känner flera som kört med EMS, de fungerar kanon. Själv fick jag via EMS och det kom fram när det skulle. Även mitt paket var deklarerat som $100 och gift, och istället för att behöva betala 1200 spänn i tullavgift så fick jag betala 349. Det känns som sagt onödigt att klaga på något som troligtvis kommer att gagna dig (spara pengar).

Du överskattar dessutom polisens/tullens resurser.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem

Liten upplysning för er som väljer DHL som fraktsätt. (Har beställt en andra skärm nu som skickades med DHL. Slapp Tullavgifter helt och hållet) Det skickas med DHL Express som enbart har ombud i Arlanda. Det betyder att någon måste ta emot paketet under "kontorstid". Från 8-17 alltså. Antingen hemma eller på jobbet. Värt att tänka på för er som inte kan ta emot på jobb eller hem under arbetsdag. Vilket blev mitt fall nu.

Permalänk

Beställde en CrossOver nu från dream-seller... Hoppas på det bästa nu bara! *håller tummarna*

Visa signatur

5900X | RTX 3090 | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av baguette_2:

Beställde en CrossOver nu från dream-seller... Hoppas på det bästa nu bara! *håller tummarna*

Varför är det så många i denna tråden som känner att dem måste berätta att dem precis har beställt en koreaskärm och inget mer? Informationen är typ inget värt.

Permalänk
Medlem

En uppdatering för er som funderar på att köpa.

Jag ringde tullverket idag och fick förklarat för mig hur dom räknar, vilket jag inte visste.

Såhär ska det fungera enligt Tullverket:
Om en skärm, 19" WIDE eller större, har DVI input anslutning så skall det vara 14% avgift på den.
Källa: http://www.behardware.com/news/7965/14-tax-for-lcd-dvi-monito... + tullverket

Sen räknas Momsen till på det, efter kostnaden för frakten och de extra 14%.
Så kostnaden för din skärm räknar vi som X.

Om man då räknar utan frakten, för jag vet inte vad den ligger på.
Så blir det (X * 1.14) * 1.25, dvs i mitt fall, (2650 * 1.14) * 1.25 = 3776.25.
Så kostnaden exklusive skärmen landade på: 1126.25 (utan frakt).

Dvs, gör nissarna rätt, kan det blir dyrare än man tror, gör dom fel så kan ni komma billigt undan som de flesta verkar göra

Permalänk
Medlem

Vad rekommenderar ni att man ska säga till säljaren att ange för deklarationsvärde och enventuellt "gift"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Varför är det så många i denna tråden som känner att dem måste berätta att dem precis har beställt en koreaskärm och inget mer? Informationen är typ inget värt.

Jag ser näthandel av en vara jag aldrig sett och knappt hört talas om från en säljare jag aldrig gjort affärer med från ett land jag aldrig handlat från som en ganska stor chansning och det är betryggande att se att andra vågar ta steget.

Då du inte har något om helst intresse av skärmarna längre och är nöjd med de du har kanske du ska hålla dig till andra trådar.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

Det finns alltid folk som köper saker så jag förstår inte varför du skulle få ut något av en som skriver att han precis har beställt en koreaskärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Det finns alltid folk som köper saker så jag förstår inte varför du skulle få ut något av en som skriver att han precis har beställt en koreaskärm.

Men han skrev ju varför han tyckte att det var bra.

Kan du sluta skriva så mycket skräp och antingen vara tyst eller faktiskt tillföra något till tråden?

Recensionen av den där random sidan som postades i en egen tråd häromdagen vet jag inte om var värd så mycket. Jag vill gärna se större vettigare sidor som jag känner till göra en snabbkoll på skärmarna innan jag uttalar mig.

Men prisvärda är dom, det verkar alla hålla med om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Det finns alltid folk som köper saker så jag förstår inte varför du skulle få ut något av en som skriver att han precis har beställt en koreaskärm.

Om du resonerar så där så kan vi lika gärna stänga ner SweC forumet helt och hållet. En tråd består först och främst av en diskussion (ämnet) men det förs även en dialog inuti tråden som oftast håller diskussionen vid liv. Det sker här och jag tycker det är helt ok att en lycklig person meddelar om sitt köp även om intresseklubben noggrant antecknar. För då har vi ytterligare intryck och åsikter att vänta på och som möjligtvis hjälper framtida köpare. Svårare än så är det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Om du resonerar så där så kan vi lika gärna stänga ner SweC forumet helt och hållet. En tråd består först och främst av en diskussion (ämnet) men det förs även en dialog inuti tråden som oftast håller diskussionen vid liv. Det sker här och jag tycker det är helt ok att en lycklig person meddelar om sitt köp även om intresseklubben noggrant antecknar. För då har vi ytterligare intryck och åsikter att vänta på och som möjligtvis hjälper framtida köpare. Svårare än så är det inte.

Du får tycka vad du vill men jag står fast vid att det är totalt onödigt att skriva : jag har precis beställt en Koreaskärm "håller tummarna" osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Du får tycka vad du vill men jag står fast vid att det är totalt onödigt att skriva : jag har precis beställt en Koreaskärm "håller tummarna" osv.

Och dina kommentarer om hur onödigt det är, är väldigt nödvändiga?

Vad bra, då har vi kommit fram till att du tycker det är onödigt, medan många andra tycker det är bra, vilket är hela poängen med ett forum.
För personen med kunskapen är det onödigt att läsa ett forum, men för personen som vill lära sig är det bra.

Tack då vet vi vad du tycker och du kan sluta skriva onödiga kommentarer i den här forum tråden, gå ut på gatan och sätt upp en troll-föreställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Varför är det så många i denna tråden som känner att dem måste berätta att dem precis har beställt en koreaskärm och inget mer? Informationen är typ inget värt.

Det har mer med den här tråden att göra än de flästa av dina inlägg.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Borde adda en poll som overclockers gjort, så ser man hur många som fått ett bra exemplar och hur många som haft otur. Kan hjälpa framtida osäkra köpare.

Permalänk
Medlem

120hz.net har en sådan poll med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Du får tycka vad du vill men jag står fast vid att det är totalt onödigt att skriva : jag har precis beställt en Koreaskärm "håller tummarna" osv.

Ja "jag har beställt" tillför definitivt något till tråden. Älskar hur du betonar "koreaskärm" i varje inlägg! Okej, alla vet om att du har en skärm som är miljon gånger bättre... du behöver inte söka bekräftelse här. Blir så jävla trött på dina inlägg.

Oh btw, JAG HAR OCKSÅ BESTÄLLT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vibes:

Ja "jag har beställt" tillför definitivt något till tråden. Älskar hur du betonar "koreaskärm" i varje inlägg! Okej, alla vet om att du har en skärm som är miljon gånger bättre... du behöver inte söka bekräftelse här. Blir så jävla trött på dina inlägg.

Oh btw, JAG HAR OCKSÅ BESTÄLLT

Grattis till köpet.

Permalänk
Medlem

Är det nån som kört nån av skärmarna med GTX480?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Du får tycka vad du vill men jag står fast vid att det är totalt onödigt att skriva : jag har precis beställt en Koreaskärm "håller tummarna" osv.

Det är ingen här som tvingar dig att vara brydd. Stör du dig på simpla uttalanden och påståenden och ger gensvar på det så bidrar du lika lite till tråden som du anser dessa personer gör.

Permalänk
Medlem

För er som inte kalibrerat eller laddat in någon färgprofil som någon annan gjort gör det! Det blir otroligt stor skillnad. OBS om ni laddar in en ny profil ni hittat på nätet så betyder det inte att den är 100% rätt för just din skärm så det kan såklart behövas justera mer.

En bra guide hur ni gör och även DL länk till profil till Yamakasi catleap hittar ni här http://www.overclock.net/t/1225919/yamakasi-catleap-monitor-c...

Jag blev förvånad hur stor skillnad det var till det bättre hållet när jag ladda in catleap-d65 profilen mot min egen fixade profil. Min skärm hade en väldig kraftig grön ton visade det sig som nu är "borta"

Måste säga efter en veckas användande att 27" absolut inte är för stort som jag tidigare kunnat tänka, det är hur skönt som helst i bf3 och att kunna ha 2 webbfönster uppe i full storlek bredvid varandra. Tror nog att det kommer bli 30-32" efter denna skärm t.o.m.

Det jag märkt som stör mig mest med skärmen är glossy ytan, visst det ser snyggt ut men vafan jag vill ju se vad som händer på skärmen inte mitt eget nylle.

Permalänk
Medlem

Är riktigt sugen på beställa en Crossover 27Q
Nån som vet om de går bra att köra bf3 i 1920x1080 för att kunna köra ultra inställningar på GTX 670 i och med att dom inte har nån scaler ? Eller blir de bara skit? För i 2560x1440 får man väl inte vettiga FPS i ultra på bf3 med GTX 670?

Visa signatur

Asus P8z77-v Lx| i7 2600k@4,5ghz | Noctua NH-d15 | Intel 520 480GB | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 32GB | EVGA GTX 980 Ti | Seasonic 1000w Platinum | 2x Wd Red 6TB | 1x Segate Desktop 4TB | 1x Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB | Silverstone Raven RV02B-W | CROSSOVER 27Q LED-P 27" 2560x1440 |

Permalänk
Medlem

Jag laddade in färgprofiler som jag hittade på nätet (via länk här), men de bara förstörde färgerna på min skärm. De blev typ jättegula istället för vita. Jag har ingen aning om jag gjorde rätt, men följde instruktioner på sajten jag tog profilen från (som länkats till i den här tråden).

Har en CrossOver, om någon kan tipsa om profiler som funkat bra för dem. inte för att jag egentligen har några problem med färgerna, men är alltid kul om det går att förbättra.

Permalänk
Medlem

Känner mig helt vilse här. Kollar på att köpa en, men har ingen aning om vilka modeller det finns. Vet inte var jag ska börja. Finns det någon sammanfattning på allt någon stans? Känner inte för att läsa igenom 40 sidor...

Spelar en hel del FPS spel (BF3). Någon som vet om jag kommer kunna köra på medium-high kombinerat i 2560x1440 i 60fps med riggen i sign?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Känner mig helt vilse här. Kollar på att köpa en, men har ingen aning om vilka modeller det finns. Vet inte var jag ska börja. Finns det någon sammanfattning på allt någon stans? Känner inte för att läsa igenom 40 sidor...

Spelar en hel del FPS spel (BF3). Någon som vet om jag kommer kunna köra på medium-high kombinerat i 2560x1440 i 60fps med riggen i sign?

Har ungefär samma rigg och får 45-75 (stabil runt 55 på Caspian) på medium i den upplösningen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av landahl:

Lär dig stava, det stavas flesta inte flästa.

Hahaha har du tröttnat på att klanka ner på koreaskärmarna eller har du bara slut på superlativ om din u3011? Så länge du fattar vad han menar behöver du väl inte rätta honom?!

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Hur lång tid brukar det ta innan man kan spåra paketet med tracking# man fick från säljaren när dom skickar med EMS? Fick mail om att det skickades på morgonen i onsdags och jag ser fortfarande ingen information om paketet när jag klickar på länken.

Permalänk

Min skärm skickades den 2/8 och jag kunde tracka den på postens hemsida först 6/8. Kan fortfarande inte tracka den på ebay.

Visa signatur

INTEL CORE I7 4770K|ASUS MAXIMUS VI EXTREME |CORSAIR AX 1200i |16GB G.skill Trident X|GIGABYTE GEFORCE GTX 780 OC REV 2.0 SLI |3*CROSSOVER 27Q LED|CORSAIR OBSIDIAN 900D