Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Spawnar till 99% vid kusten

Permalänk

Spawnar till 99% vid kusten

Nu börjar jag ledsna på DayZ. Vet inte om det bara är jag som har haft problem och speciellt i dag.

Nästan varje gång jag varit utloggad och har loggat in igen så har jag spawnat vid kusten. Har sprungit upp mot Stary igen och nästa gång man ska logga in så är jag vid havet igen. Allt har varit jäkligt segt vid inloggning. Ofta blir man hängandes under ett längre tid vid "loading" och då har jag även hört en duns som när man lägger sig ner. Efter man kommit in så är man vid kusten. Många servrar har jag inte ens kommit in på pga långa laddningstider.

Som tur är så är alla inventarier kvar, men det är förbaskat surt att behöva springa ett bra tag vid varje start för att ta sig upp till "hot spotsen".

Någon annan som upplevt detta?

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Nu börjar jag ledsna på DayZ. Vet inte om det bara är jag som har haft problem och speciellt i dag.

Nästan varje gång jag varit utloggad och har loggat in igen så har jag spawnat vid kusten. Har sprungit upp mot Stary igen och nästa gång man ska logga in så är jag vid havet igen. Allt har varit jäkligt segt vid inloggning. Ofta blir man hängandes under ett längre tid vid "loading" och då har jag även hört en duns som när man lägger sig ner. Efter man kommit in så är man vid kusten. Många servrar har jag inte ens kommit in på pga långa laddningstider.

Som tur är så är alla inventarier kvar, men det är förbaskat surt att behöva springa ett bra tag vid varje start för att ta sig upp till "hot spotsen".

Någon annan som upplevt detta?

hände mig precis :/ va långt upp och så starta server om och jag spawna jag vid havet med all min gear. så otroligt irriterande...

Visa signatur

Corsair 750D | RTX2080 | Ryzen 7 3700x | Asus ROG Strix X570-F | 32GB 3200MHz Vengeance PRO | Corsair H100i Pro RGB | M.2 Intel 660P 512GB | Corsair AX 760 80+ Platinum
Laptop: Asus Zenbook pro UX550UV

Permalänk
Medlem

Men ni fick ju iaf ha kvar erat gear

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk

Mina saker har försvunnit flera gånger om vid byte av server samtidigt som jag spawnar vid havet. Darn!

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Men ni fick ju iaf ha kvar erat gear

loggade in igen nu och all gear va borta :/

Visa signatur

Corsair 750D | RTX2080 | Ryzen 7 3700x | Asus ROG Strix X570-F | 32GB 3200MHz Vengeance PRO | Corsair H100i Pro RGB | M.2 Intel 660P 512GB | Corsair AX 760 80+ Platinum
Laptop: Asus Zenbook pro UX550UV

Permalänk
Medlem

Samma här.
Trodde jag låg på mitt superställle sen förra helgen, men njet, stod vid vattnet som ett fån.

Sprang 8km, loggade ut när det blev en grafikbugg, loggade in o spawnade vid kusten. Gah.

Spawnar på nytt ställe vid varje inlogg.

Har suttit flera timmar å försökt hitta vettiga servrar som inte är uppdaterade.

Bajs är det, ärligt talat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag och mina polare har också haft detta problemet, förhoppningsvis så släpper de en update snart, vore inte dumt att få bort grafikbuggarna också.

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT