Surfplatta eller Ultrabook till skolan?

Permalänk
Medlem

Surfplatta eller Ultrabook till skolan?

Tjenare jag väljer mellan en ASUS Zenbook UX31E och en ASUS Transformer Pad Infinity TF700T med tangentbord till skolan. Jag kommer använda den till att surfa, streama olika klipp, se på film, skriva document, power point och snarlikt. Så jag har några frågor jag skulle behöva få svar på. Finns Microsoft office att köpa till surfplattan? Kan man koppla in mus, annat tangentbord och en större skärm? Kan kameran på framsidan användas som webcam? Om det finns något annat som är bra att veta får ni gärna skriva ner det också

Tack på förhand!

Visa signatur

Jag har ont i magen :/

Intel Core i5 3570K 3,4Ghz (Ivy Bridge)|EVGA GeForce GTX 550Ti SC|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Cooler Master Hyper 212 EVO|Asus P8H77-I mITX|A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB|OCZ ZT-series 650W 80+ Bronze|BitFenix Prodigy mITX

Permalänk
Medlem

Med dina användningsområden skulle tycker jag du sa välja en UltraBook. MS Office finns inte till Android-plattor, men det finns ju andra lösningar för det. Etc...

Permalänk
Medlem

Ultrabook utan tvivel!

Permalänk
Medlem

någon som tycker det är värt att ha en surfplatta till studier? har en nexus 7, en utan tangentbord på 7".
om man ska ha det som ett antekningsblock i stort sätt, hur bra fungerar det? någon med erfarenhet?
står mellan det eller få tag på någon 10" minisak, så om någon vill bli av med en så hör av er
ska gå BTH data o systemutveckling

Visa signatur

There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't.

Permalänk
Medlem

Ultrabook of course!

Permalänk
Medlem

De som jag har träffat som har använt sig av surfplattor verkar mest tycka att det är otympligt och de använder hellre sin laptop för studierna.

Permalänk
Medlem

Helt utan tvekan så är ultrabooken bättre.
Säg vad ni vill men android är fortfarande inget höjdar os för surf plattor.
Och även om det var det kommer du ha mycket mer nytta av en ultrabook som är lättare på alla sätt och vis att skriva på och ha att göra med överhuvudtaget.
Samt att ultrabooken kommer kännas mycket snabbare och mer användarvänlig.
Du kommer ångra dig tror jag om du skaffar en platta ist för ultrabook.
Allt du vill göra med datorn funkar bättre på en ultrabook och vissa saker av det du vill göra funkar inte alls eller är mycket krångligare att göra på en platta.

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE