6950 med 3 skärmar. Mini-DP, ja, nej ,kanske? :p

Permalänk
Medlem

6950 med 3 skärmar. Mini-DP, ja, nej ,kanske? :p

Hejhej!

Jag vill ha tre skärmar till min dator men min ena DVI port funkar inte. Den setup jag då tänkt köra är Mini-DP, HDMI, DVI. Kan man göra det eller måste jag typ köra 2 st. mini-DP och en HDMI? I vilket fall så betyder detta att jag måste köra med en DVI -> mini DP adapter. Kommer en sån adapter funka även om jag först har en VGA -> DVI adapter och sedan kopplar in DVI delen i DVI -> mini DP vilken i sin tur går in i datorn? Så att det ser ut såhär typ, Skärm -> VGA -> DVI -> mini DP -> Datror.
De skärmar jag har är två gammla (4:3 med olika upplösning, tror en är 17" och en är 19") med en varsin VGA och DVI port och en nyare BenQ (24" 1080p) skärm med VGA DVI och HDMI portar. Grafokkortet är ett 6950, mer specs i sign.!
Nått jag borde tänka på eller göra?

MVH

Visa signatur

The geek way of life #1: Living on the edge - porrsurfa utan brandvägg.
CPU i5 750 2,66GHz @ 4.1 GHz | Thermalright Silver Arrow GPU 6950 upplåst BIOS | 930/1350 RAM Corsair XMS3 4 GB 1600 @ 1560 Ljudkort Creative Sound Blaster Audigy (fr.2001, bättre än mobo:s krets) MoBo ASUS P7P55D P PSU Fractal Newton R2 800W (overkill? Ja, tänkte uppgradera t CF men så blev de inte) HDD 500 GB intern + tot. 3 TB extern Chassi LianLi A05FNB

Permalänk
Moderator
Moderator

Att blanda 16:10 och 16:9 fungerar inte så bra. Eyefinity försöker få ut samma upplösning på alla tre skärmarna vilket inte riktigt går eftersom de är så olika i grundformat.

Det är lite vanskligt att köra HDMI ut, på vissa grafikkort så delar ena dvi porten och HDMI porten på samma kretsar, vilket gör att bara ena kan användas. Det måste du nog söka lite info på tyvärr.

Blev inte helt klok på hur du tänkt koppla men de skärmarna är inte att rekommendera ändå, blanda format är inte så lyckat.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Alltså jag tänker inte köra Eyefinity, kommer bara spela på en skärm Jag vill bara ha de andra för att kolla youtubeklipp och så medan ja spelar eller typ kolla på flera klipp samtidigt
Så det enda jag behöver veta är ju typ om jag kan koppla in en DVI -> mini DP adapter och få igång den tredje skärmen De kostar ju typ 300 så skulle suga om det inte gjorde de liksom O.o

Visa signatur

The geek way of life #1: Living on the edge - porrsurfa utan brandvägg.
CPU i5 750 2,66GHz @ 4.1 GHz | Thermalright Silver Arrow GPU 6950 upplåst BIOS | 930/1350 RAM Corsair XMS3 4 GB 1600 @ 1560 Ljudkort Creative Sound Blaster Audigy (fr.2001, bättre än mobo:s krets) MoBo ASUS P7P55D P PSU Fractal Newton R2 800W (overkill? Ja, tänkte uppgradera t CF men så blev de inte) HDD 500 GB intern + tot. 3 TB extern Chassi LianLi A05FNB

Permalänk
Medlem

Jag har själv kört 2xDVI + mini DP adapter->DVI på mitt 6950 men du måste ha en aktiv DP-adapter.

Edit: Typ denna: http://www.powercolor.com/us/products_Accessories_features.as...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Jag har själv kört 2xDVI + mini DP adapter->DVI på mitt 6950 men du måste ha en aktiv DP-adapter.

Edit: Typ denna: http://www.powercolor.com/us/products_Accessories_features.as...

Oki! Tack för svaret! Får se när jag orkar slänga 3-400 kr på sladdar o adapters meeeen, vet iaf va ja ska köpa nu ^.^

Visa signatur

The geek way of life #1: Living on the edge - porrsurfa utan brandvägg.
CPU i5 750 2,66GHz @ 4.1 GHz | Thermalright Silver Arrow GPU 6950 upplåst BIOS | 930/1350 RAM Corsair XMS3 4 GB 1600 @ 1560 Ljudkort Creative Sound Blaster Audigy (fr.2001, bättre än mobo:s krets) MoBo ASUS P7P55D P PSU Fractal Newton R2 800W (overkill? Ja, tänkte uppgradera t CF men så blev de inte) HDD 500 GB intern + tot. 3 TB extern Chassi LianLi A05FNB