Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag tänker ingenting. Jag undrar bara varför du tror Apple är bäst?

Jag trollar bara lite, alla dessa trådar brukar spåra ur pga av apple vs allt-annat. Det jag kan säga är dock att jag har haft alla iphones sedan 3gs och det har varit en fröjd. Kanske inte just för att apple har den kraftigaste telefonen eller för att de inbyggda funktionerna är bäst. Däremot har AppStore bäst appar, utan tvekan. Nuförtiden är det apparna som gör telefonen, precis som spelen avgör vare sig man väljer Xbox360 eller PS3. Appar kommer i stor sett alltid först till iOS.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

kommer vara bästa köpet du nånsin gjort kommer aldrig gå sönder.

nya telefoner kvittar om du ger 500 eller 5000:- för de går sönder ungefär lika lätt dvs överlever max garanti tiden dvs max ~3år.

har fortfarande kvar min nokia 3210 som ja hitta liggandes i ett land på grönan för typ 10år sen som reservtelefon och den är ta mig fan bättre än alla nyare jag haft.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreyas86:

Kan rekomendera Galaxy Note om du vill ha en stor skärm mer bestämt 5.3"

Samsung Note verkar najs, men en kompis sa att man inte ska köpa den på grund av nått "/

Jag:
Jag undra bara om note var bra Oo

Kompis:
NEJ.
DUDE, NEJ :@

var hans svar

Permalänk
Medlem

Samsung galaxy s3 eller galaxy nexus kan jag rekomendera starkt om du hade tänkt att fortsätta med Android. Nu med Jellybean så är det bättre än någonsin.

Visa signatur

Corsair Graphite 600t, Asus Z77 Maximus V Extreme, Intel I7 2700K @ 4,4Ghz, 2x Gigabyte 670 OC Windforce, Be Quiet! Dark Power Pro 10 850w, 4x 2GB Kingston Hyper X 1600Mhz, Kingston Hyper X SSD 128GB, 2x WD Caviar Black 1GB Raid 0, Asus Xonar Essence STX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freijd:

Samsung galaxy s3 eller galaxy nexus kan jag rekomendera starkt om du hade tänkt att fortsätta med Android. Nu med Jellybean så är det bättre än någonsin.

Så Note är inget att ha?

Permalänk
Inaktiv

Jag säger att du bör välja en Samsung Galaxy S III eller en Nokia med WP8.

S III eftersom mjukvaran är i en klass för sig, och innebär att telefonen håller längre. Man ska inte snåla för att köpa sämre grejer, det lönar sig helt enkelt inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nivv:

Apple är bäst. Släpper iPhone 5 i september. (eller announcar den iaf)

Han vill ha en smart phone...

Kör på SIII Eller Hox

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nivv:

Jag trollar bara lite, alla dessa trådar brukar spåra ur pga av apple vs allt-annat. Det jag kan säga är dock att jag har haft alla iphones sedan 3gs och det har varit en fröjd. Kanske inte just för att apple har den kraftigaste telefonen eller för att de inbyggda funktionerna är bäst. Däremot har AppStore bäst appar, utan tvekan. Nuförtiden är det apparna som gör telefonen, precis som spelen avgör vare sig man väljer Xbox360 eller PS3. Appar kommer i stor sett alltid först till iOS.

Tegra 3 spel kommer bara till Android plattformen

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Tja SweC.
Tänkte köpa ny mobil då min Wildfire S snart är helt trasig, men vet inte vilken..

Max pris är väl typ 4000-5000kr, så telefonen håller lite längre

Finns väl inget som talar för att den håller längre bara för att den kostar mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Så Note är inget att ha?

Det ryktas att en Note 2 är på gång så det kanske inte är bästa tidpunkten att köpa en 1:a nu. Sen är det ju en personlig åsikt hurvida man tycker den enorma skärmen på Noten (som sannolikt inte kommer bli mindre på 2:an) är en för eller nackdel. Personligen anser jag det mer vara en taskig kompromiss, för stor för en smartphone och för liten för en tablet.

Permalänk
Medlem

Jag tror att den nya Galaxy Note kan bli bra, den kommer ut om tio dagar om du har tid att vänta. Det är väldigt trevligt att ha en penna om man skall skriva mer än tre ord eller rita någonting. Faktum är att pennan alltid är en fördel. Jättebra prestanda med Exynos Quad, 2 Gb RAM, och det får plats ett jättebatteri i Noten.

Permalänk
Skrivet av nivv:

Apple är bäst. Släpper iPhone 5 i september. (eller announcar den iaf)

Sätter en femma på att den spräcker budgeten med 2k

Skrivet av Zibbit:

Har dom så höga priser när dom släpper nytt?

4an kostar väl 4,5-5000, och 4s 5-5500, så jag tror inte att 5an blir billigare

Skrivet av Andreas_SyntaX:

Tja SweC.
Tänkte köpa ny mobil då min Wildfire S snart är helt trasig, men vet inte vilken..

Max pris är väl typ 4000-5000kr, så telefonen håller lite längre

HTC One X och Samsung Galaxy S3 är ju de bästa just nu rent hårdvarumässigt, men jag rekommenderar också att kika på Samsung/Google Galaxy Nexus, som om inte annan kommer kännas snabbare och flyta på bättre pga android 4,1 Det finns säker cusom-roms med jelly bean till s3 pch onex också, men då ska du fippla med det

Permalänk
Skrivet av Flux69:

Finns väl inget som talar för att den håller längre bara för att den kostar mer

Eller så låter du bli att märka ord, och förstår att det är uppenbart att han menar att han vill kunna ha den länge utan att den känns gammal och slö, och inte att den ska hålla länge och inte gå sönder

Skrivet av nivv:

Jag trollar bara lite, alla dessa trådar brukar spåra ur pga av apple vs allt-annat. Det jag kan säga är dock att jag har haft alla iphones sedan 3gs och det har varit en fröjd. Kanske inte just för att apple har den kraftigaste telefonen eller för att de inbyggda funktionerna är bäst. Däremot har AppStore bäst appar, utan tvekan. Nuförtiden är det apparna som gör telefonen, precis som spelen avgör vare sig man väljer Xbox360 eller PS3. Appar kommer i stor sett alltid först till iOS.

Hur är det med den nya spotify-appen till exempel...?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _MmattiasS_:

Sätter en femma på att den spräcker budgeten med 2k

4an kostar väl 4,5-5000, och 4s 5-5500, så jag tror inte att 5an blir billigare

HTC One X och Samsung Galaxy S3 är ju de bästa just nu rent hårdvarumässigt, men jag rekommenderar också att kika på Samsung/Google Galaxy Nexus, som om inte annan kommer kännas snabbare och flyta på bättre pga android 4,1 Det finns säker cusom-roms med jelly bean till s3 pch onex också, men då ska du fippla med det

iPhone 4S har haft samma pris sedan den lanserades, dvs 5795:- för 16GB, Samsung Galaxy S3 kostade mer när den släpptes (på vissa håll gör den det fortfarande) och vad är det som gör det mer legalt? Att den sedan har "kraftigare" hårdvara (tillsammans med HTC One X som t.o.m är både en bättre och billigare lur än SGS3) spelar absolut ingen roll eftersom Android inte är optimerat för dem med deras QUAD och att den aldrig använder all den kraft, siffror säljer, folk är får som vill bli styrda och bara följer höga siffror blint

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Hur är det med den nya spotify-appen till exempel...?

Vill inte starta något iOS vs Android tjafs, är dock nyfiken på vad du menar.

Spotify har oftast släppt ny funktionalitet för iOS versionen först, som 320 kbps ljudkvalitet, mappar, radio, tablet-anpassad version osv. Vad är det som Android har fått nu som iOS versionen saknar menar du? Ärlig fråga eftersom det är en app jag använder flitigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _MmattiasS_:

Eller så låter du bli att märka ord, och förstår att det är uppenbart att han menar att han vill kunna ha den länge utan att den känns gammal och slö, och inte att den ska hålla länge och inte gå sönder

Förstår inte vad du menar?! Hållbarhet innefattar även livslängden även om den inte går sönder, så det finns fortfarande inget som talar för att den håller (funktionsmässigt för att tala klarspråk så även du förstår) längre bara för att den kostar mer än någon som kostar mindre, livslängden på en produkt ligger inte i priset, en dyr Bugatti Veyron håller inte längre än en billigare VW Passat

Permalänk
Skrivet av Flux69:

Förstår inte vad du menar?! Hållbarhet innefattar även livslängden även om den inte går sönder, så det finns fortfarande inget som talar för att den håller (funktionsmässigt för att tala klarspråk så även du förstår) längre bara för att den kostar mer än någon som kostar mindre, livslängden på en produkt ligger inte i priset, en dyr Bugatti Veyron håller inte längre än en billigare VW Passat

Det stämmer fortfarande att en dyrare mobil, som är nyare, bättre både hårdvarumässigt och kommer få nya mjukvaruuppdateringar längre kommer "hålla längre"?

Är man ute efter en Buagatti Veyron, så kommer en VV Passat kännas tråkig innan du ens har köpt den

Permalänk
Skrivet av Flux69:

iPhone 4S har haft samma pris sedan den lanserades, dvs 5795:- för 16GB, Samsung Galaxy S3 kostade mer när den släpptes (på vissa håll gör den det fortfarande) och vad är det som gör det mer legalt? Att den sedan har "kraftigare" hårdvara (tillsammans med HTC One X som t.o.m är både en bättre och billigare lur än SGS3) spelar absolut ingen roll eftersom Android inte är optimerat för dem med deras QUAD och att den aldrig använder all den kraft, siffror säljer, folk är får som vill bli styrda och bara följer höga siffror blint

Jag följer inte priserna så noga, eftersom jag är nöjd med telefonen jag har nu, och inte planerar att byta snart, men en s3a får man väl för under 5000? Och one x är ju som du säger ännu billigare (eller mindre dyr ), så båda två är under hans maxbudget 5000. Jag tror att iphone5 kommer bli helt okej. Jag gillar att de gör skärmen större, även om jag tycker att de borde våga göra fler ändringar Mjukvaran kan man tycka olika om, och vad jag tycker där är antagligen inte intressant för TS, så jag låter bli att skriva det

Jag står fortfarande kvar vid att Galaxy Nexus är det bästa valet idag. Har man mer pengar att lägga, så kan man lika gärna spara dem enligt mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Eller så låter du bli att märka ord, och förstår att det är uppenbart att han menar att han vill kunna ha den länge utan att den känns gammal och slö, och inte att den ska hålla länge och inte gå sönder

Hur är det med den nya spotify-appen till exempel...?

Skrivet av S_Z:

Vill inte starta något iOS vs Android tjafs, är dock nyfiken på vad du menar.

Spotify har oftast släppt ny funktionalitet för iOS versionen först, som 320 kbps ljudkvalitet, mappar, radio, tablet-anpassad version osv. Vad är det som Android har fått nu som iOS versionen saknar menar du? Ärlig fråga eftersom det är en app jag använder flitigt

Det skulle väl vara lanseringen av radio-funktionen. Som finns till iOS nu också. Annars vet jag inte

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Så Note är inget att ha?

Det kan jag inte heller säga, har helt enkelt för lite erfarenhet med noten, dock den enda jag känner som har en säger att den funkar dåligt med ICS.
Men som sagt, har för lite erfarenhet för att varken avråda eller rekommendera den.

Visa signatur

Corsair Graphite 600t, Asus Z77 Maximus V Extreme, Intel I7 2700K @ 4,4Ghz, 2x Gigabyte 670 OC Windforce, Be Quiet! Dark Power Pro 10 850w, 4x 2GB Kingston Hyper X 1600Mhz, Kingston Hyper X SSD 128GB, 2x WD Caviar Black 1GB Raid 0, Asus Xonar Essence STX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Samsung Note verkar najs, men en kompis sa att man inte ska köpa den på grund av nått "/

Jag:
Jag undra bara om note var bra Oo

Kompis:
NEJ.
DUDE, NEJ :@

var hans svar

Har din kompis en Note ? har han ens sett den på riktigt? eller har han ens provat den?

Skrivet av Andreas_SyntaX:

Så Note är inget att ha?

Jo jag ska lova dig att Note är bra! Visst den känns lite stor i början (typ första veckan) sen är det helt omöjligt att gå tillbaka till "en vanlig mobilskärm" helt omöjligt.
Faktum är att man skrattar inombords när man ser alla sitta med sina små skärmar, och så zoomar dom in för att dom ska kunna läsa/se! Och det bästa av allt, när man kollar film/bilder/surfar så vill kompisarna låna den istället för sin egen, för att "skärmen är så nice"

Jag var som "bäst nöjd" med min iPhone 3GS, då den var så oslagbar på allt i sin tid! Den var verkligen det, då!! Men min Note toppar det med hästlängder

Skrivet av nivv:

Jag trollar bara lite, alla dessa trådar brukar spåra ur pga av apple vs allt-annat. Det jag kan säga är dock att jag har haft alla iphones sedan 3gs och det har varit en fröjd. Kanske inte just för att apple har den kraftigaste telefonen eller för att de inbyggda funktionerna är bäst. Däremot har AppStore bäst appar, utan tvekan. Nuförtiden är det apparna som gör telefonen, precis som spelen avgör vare sig man väljer Xbox360 eller PS3. Appar kommer i stor sett alltid först till iOS.

Och väldigt många appar kommer inte förbi tröskeln ens till appstore! Och det är inte för att apple inte vill ha dom, utan det är för att dom passar inte där. Dom är inte gjorda för äpplet. Så det du skriver, ja det stämde för ett år sen!

Jag har både apple och android, och kan helt ärligt tycka att det vände för ca ett halvår sen! Finns väldigt många appar som inte ens kommer in till Apptore. Och det visste man ju att det skulle vända för eller senare i o m öppen källkod. Och visst har det vänt nu!

Har kört med iPhone sen 2G. Och har hela serien. Men visst har Google kört om Apple i högerkurvan väldigt fort senaste året med sin Android.

Min Note är så väldigt mycket roligare än min iPhone 4S

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Det skulle väl vara lanseringen av radio-funktionen. Som finns till iOS nu också. Annars vet jag inte

Nej, radio-funktionen lanserades över en månad tidigare till iOS-versionen, så det är inte det.

Har försökt google:a utan att hitta vad det är han menar men eftersom han undvek att svara på min fråga så kanske han bara gjort ett misstag?

Permalänk
Medlem

Htc one x eller galaxy nexus skulle jag gå på.
Båda är sjukt bra lurar i din budget.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Och väldigt många appar kommer inte förbi tröskeln ens till appstore! Och det är inte för att apple inte vill ha dom, utan det är för att dom passar inte där. Dom är inte gjorda för äpplet. Så det du skriver, ja det stämde för ett år sen!

Jag har både apple och android, och kan helt ärligt tycka att det vände för ca ett halvår sen! Finns väldigt många appar som inte ens kommer in till Apptore. Och det visste man ju att det skulle vända för eller senare i o m öppen källkod. Och visst har det vänt nu!

Har kört med iPhone sen 2G. Och har hela serien. Men visst har Google kört om Apple i högerkurvan väldigt fort senaste året med sin Android.

Min Note är så väldigt mycket roligare än min iPhone 4S

Det stämmer fortfarande. Majoriteten av stora utvecklare har, trots att det säljs många fler Androidtelefoner, iOS som sin främsta plattform då den är klart mer lönsam. Det finns flertalet nya undersökningar på det, bara google:a lite så får du se.

Utöver det så har du på iOS plattformen fördelen att ha ett smalare spektrum av hårdvara gör att utveckling och testning är enklare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Watertrue:

Jodå, det kan man, om man vill lägga de pengarna på en telefon.

Sen är frågan om 16GB är tillräckligt. Jag fick själv byta upp mig från 16GB 4S till 32GB för att utrymmet ofta tog slut och jag fick rensa den. Och om 16 inte räcker är det en tusenlapps steg till nästa, dvs 1,5k över budgeten, och då pratar man inte riktigt småpengar längre.

I vilket fall tycker jag att han ska vänta och se hur det går med WP8.

Till andra telefoner får man exempelvis 32GB för runt 300 genom att köpa ett minneskort....

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Medlem

Nu kommer ni säkert undra lite men
Var hos min Mormor idag, och hittade en gammal Nokia 3310a
Så sparar pengarna till nått roligare

Permalänk
Medlem
Skrivet av MammDiin:

Till andra telefoner får man exempelvis 32GB för runt 300 genom att köpa ett minneskort....

Och vad har det med saken att göra! man väljer själv, och då vet man vad man väljer, och vad man får! Och köper man det dyrt och väljer dyrt och har pengarna så är ditt tänk helt irrelevant!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Nu kommer ni säkert undra lite men
Var hos min Mormor idag, och hittade en gammal Nokia 3310a
Så sparar pengarna till nått roligare

Det gör du rätt i

Du kan ju alltid ringa med den

Och när du har tråkigt så kan du ju spela klassiken Snake

Får man fråga vad för något "roligare" du ska lägga pengarna på?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Det gör du rätt i

Du kan ju alltid ringa med den

Och när du har tråkigt så kan du ju spela klassiken Snake

Får man fråga vad för något "roligare" du ska lägga pengarna på?

Funderar på nytt tangentbort och headset

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Och vad har det med saken att göra! man väljer själv, och då vet man vad man väljer, och vad man får! Och köper man det dyrt och väljer dyrt och har pengarna så är ditt tänk helt irrelevant!

Ja inte säger jag att man inte får betala 1000 för 16GB... Men när man får dubbelt mera minne för en tredjedel av det priset och behöver utrymme på telefonen, så gör man helt klart en bättre affär att köpa en telefon som har plats för ett minneskort.
Men på Ihpone 5 så har de kanske plats för minneskort.

Och tror de flesta hellre lägger pengarna på något annat än att betala ett rätt så ordentligt överpris för något. Men jag kanske har fel?

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire