Bilder på ditt senaste inköp (2012)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bAkewelle:

Om man gör rent dom och inte förstör dom på olika sätt och om man köper en handgjord annars går dom sönder ganska lätt. Mantic59 på youtube har bra info kolla in hans videos

Har sett alla hans videos två gånger

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av awqawq:

Har sett alla hans videos två gånger

Då är det barra att tuta och köra (träning träning)

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

http://i.imgur.com/EbD5G.jpg

Kindle Touch (till vänster), en liten ångmaskin (Wilesco D2) till höger

Den såg riktigt fin ut! Såg någon video på Ytube, måste nog ta och beställa!

Permalänk
Medlem

Åkte in till media markt och köpte Sleeping dogs.
429kr...

Sorry för den dåliga iphone bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fors_89:

Den såg riktigt fin ut! Såg någon video på Ytube, måste nog ta och beställa!

Provkörde den igår, helt klart fin. Det man bör tänka på är kanske att ha en tidning under när man kör, eftersom den kan få för sig att spotta olja när den har ångan uppe ordentligt (undvik att ha den på finduken åtminstone).

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Provkörde den igår, helt klart fin. Det man bör tänka på är kanske att ha en tidning under när man kör, eftersom den kan få för sig att spotta olja när den har ångan uppe ordentligt (undvik att ha den på finduken åtminstone).

Får man fråga var det är möjligt att köpa en sådan?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av kode:

Orkar den driva nånting alls, eller är den bara för "dekoration"? Vore kul med en svag belysning skapad av ett värmeljus och en ångdriven Led

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Gopro hero 2 med en MASSOR av tillbehör:

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Orkar den driva nånting alls, eller är den bara för "dekoration"? Vore kul med en svag belysning skapad av ett värmeljus och en ångdriven Led

Nej, den är nog dessvärre för svag för att driva någonting. Provade lite att hålla mot lätt med en tändsticka, och det blev för tungt. 20ml vatten till vattenånga utslaget på runt 30 minuter drifttid ger inte särskilt mycket ångkraft att driva mer än svänghjulet. Men som kuriosa är den ju lite skoj.

Nästa modell upp, D3, kostar ungefär lika mycket men drivs med esbitar och kan nog eventuellt driva en generato (men man vill nog nästan ha en D10 eller större för att få någon egentlig kraft ur det hela, och då är man uppe i runt €160 för ett kit med D10 och generator).

Skrivet av J0hAnN48:

Får man fråga var det är möjligt att köpa en sådan?

Jodå. De finns att köpa lite varstans, men inte i Sverige vad jag har kunnat hitta. Min köpte jag från sell-it-easy.de och den dök upp två dar efter att de skickat den (vilket de gjorde samma dag som jag beställde). Har nog inte hittat den billigare nån annanstans heller.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Skrivet av kode:

Nej, den är nog dessvärre för svag för att driva någonting. Provade lite att hålla mot lätt med en tändsticka, och det blev för tungt. 20ml vatten till vattenånga utslaget på runt 30 minuter drifttid ger inte särskilt mycket ångkraft att driva mer än svänghjulet. Men som kuriosa är den ju lite skoj.

Nästa modell upp, D3, kostar ungefär lika mycket men drivs med esbitar och kan nog eventuellt driva en generato (men man vill nog nästan ha en D10 eller större för att få någon egentlig kraft ur det hela, och då är man uppe i runt €160 för ett kit med D10 och generator).

Jag anade nästan det

En D6 har jag redan. Den klarar av att driva en liten generator iallafall, med viss överfyllnad av brännkammaren får man en lite glödlampa tt lysa rätt bra.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Lämnade tillbaks två av mina skärmar och köpte nytt moderkort och ett till grafikkort.
Skulle bli lite väl dyrt för mig att kunna spela BF3 på tre skärmar.

Permalänk
Medlem

En Seiko Marinemaster 300m

Första gången jag länkar så vi får se om det fungerar eller inte.

Permalänk
Medlem

En kopp kaffe i lobbyn och sweclockers.
Semestern är riktigt skön

Lyckades somna i solen går, så man undviker lite sol idag.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

En kopp kaffe i lobbyn och sweclockers.
Semestern är riktigt skön

Lyckades somna i solen går, så man undviker lite sol idag.

http://i144.photobucket.com/albums/r173/shadowmoon83/2FB1BCB6...

Är det en Euro sedel som ligger på bordet?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Batman:

Noope

Permalänk
Hedersmedlem

Monty Pythons Flying Circus för 99 spänn. Och en snabel till mitt projekt.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Nix, kroatisk 20 Kuna sedel

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hittade habanero på City Gross. Trodde den skulle vara tam.. nu har jag tvättat och hackat en - ångorna som träffade mitt ansikte bränner som om någon satt och brände med en tändare. Tur att jag inte tog ett bett av den, som jag gjorde förra gången jag hittade habanero på Willys(Den var rätt bra). Najs!

För övrigt kan ni hålla er diskussion via PM. Den hör inte hemma i den här tråden.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Lite nya datordelar i nytt chassi och första gången jag har orkat dra kablarna någorlunda snyggt

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Jag hittade habanero på City Gross. Trodde den skulle vara tam.. nu har jag tvättat och hackat en - ångorna som träffade mitt ansikte bränner som om någon satt och brände med en tändare. Tur att jag inte tog ett bett av den, som jag gjorde förra gången jag hittade habanero på Willys(Den var rätt bra). Najs!

Det är väl som röd paprika ungefär? Ett par skivor på ostmackan sitter väl fint?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det är väl som röd paprika ungefär? Ett par skivor på ostmackan sitter väl fint?

Javisst ta du ett par rejäla skivor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Och sen ett glas "death sauce" att skölja ner med

Permalänk
Legendarisk

*Tråd rensad på OT*

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Införskaffade nytt nätagg, äntligen en SSD och ett controllerkort :3
Ber om ursäkt för iPhone kvalitén.

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

http://uglybob.df.lth.se/bilder/sinkop/DSC00447.jpg

För övrigt kan ni hålla er diskussion via PM. Den hör inte hemma i den här tråden.

Haha! Habanero eating race hade vi på senaste fyllan Det tog inte lång tid innan alla satt och bölade som småbarn Just nu odlar vi dock ett par Trinidad Scorpions Så vi får väl se om man lever sen...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

En ny HTC One X, från tre.se:s kampanj med 3total för halva priset

Ber om ursäkt för den lånade bilden men enda kameran jag har är mobilen

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem

Att ta steget till extraktbryggning är inte stort alls, lite jobb men det blir nog helt klart värt det

Förutom själva jäskittet i sig består råvarorna av
* Muntons Midas Touch Gold
* 100 gr Cascade pellets 6.5% AA (helt underbar doft, verkligen top notch! )
* 1 Kg ljust ohumlat maltextrakt (ville ha 2 men killen i kassan sa att det skulle räcka med ett)
* Pilsnerenzym

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Att ta steget till extraktbryggning är inte stort alls, lite jobb men det blir nog helt klart värt det

Förutom själva jäskittet i sig består råvarorna av
* Muntons Midas Touch Gold
* 100 gr Cascade pellets 6.5% AA (helt underbar doft, verkligen top notch! )
* 1 Kg ljust ohumlat maltextrakt (ville ha 2 men killen i kassan sa att det skulle räcka med ett)
* Pilsnerenzym

http://i49.tinypic.com/2m6v9m1.jpg

Vackert

Dags att åka och inhandla lite inför en bryggning nästa vecka.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Instaram