Permalänk

Kör av Netgear ReadyNAS NV+ v2

Nu har det blivit dags att införskaffa sig en NAS. Eftersom det finns en hel uppsjö utan olika NASar så vänder jag mig till er i hopp om lite expert hjälp.

Den ska bara användas i ett "vanligt" hem till att ha backup på. Och så att man kan komma åt den från andra ställen (tex semestern)
Den måste också kunna ha RAID 1

Så jag hittade denna Netgear ReadyNAS NV+ v2 4-bay som var på 40% rea och jag undrar om någon kan rekommendera den eller kanske någon annan.

Tacksam för snabb hjälp

Permalänk
Medlem

Har pillrat en del på NV+ V2 och den är helt OK.
Men dubbelkolla att det faktiskt är NV+ V2 för den är nämligen rejält mycket snabbare än vanliga NV+.

Permalänk
Medlem

Om din "kravspec" är såpass enkel så kolla http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s92113272&o=lokal_rank&...
o läs litet omdömen. Det mesta skulle funka för dig.

Permalänk
Keeper of Traditions

Köpte själv den när Komplett reade ut den förra gången, och den funkar riktigt bra.

Det saknas fortfarande en riktig file manager, men en av programmerarna sitter och snickrar på en, så förhoppningsvis finns det snart.

Att den automatiskt sköter allt som har med RAID att göra är skönt, den känns även väldigt stabil.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.