För- och motargument till GW2's kommande spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Fram till Cataclysm hade World of Warcraft förmodligen upplevt mindre nedgångar i subscribtions i slutet av varje expansion, även om Blizzard aldrig officiellt medgivit det. Situationen efter Cataclysm är unik. Blizzard har aldrig tidigare räknat förlorade subscribtions i miljoner. Vilket blir uppenbart i kvartalsrapporterna det senaste 1.5 året, där Blizzard tackvare lägre intäkter inte haft något annat val än att öppet redovisa nedgången för aktieägarna i Activision. Något som aldrig tidigare hänt.

Även om World of Warcraft fortfarande är överlägset störst, råder det inget tvivel om att spelet har sin storhetstid bakom sig, vilket siffrorna nedan tydligt visar:

December 2010: 12.2 miljoner
Mars 2011: 11.4 miljoner
November 2011: 10.3 miljoner
Augusti 2012: 9.1 miljoner

Även om Blizzard som företag fortfarande är mycket lönsamt, kan du vara övertygad om att investerarna och aktieägarna (Vivendi) är allt annat än nöjda över den nedåtgående trenden. Deras aktiekurs har fallit från knappt 24euro till 16euro under de senaste åren, och till följd av det letar Vivendi efter köpare för Activision/Blizzard.

World of warcraft är och förblir det största MMOG spelet i EU/NA säkerligen något år till, men att spelet "bara växer och växer" är långt i från korrekt.

Jag tycker vi får ta denna diskussion efter 25sept, då blir svaret klart och tydligt. (Jag är allt annat än WoW-fanboy så hoppas fan på att de tappar tronen som största MMO men tvivlar att de händer de närmsta åren).

Edit: Vi får inte bortse att stora delar av förlusten är pga släppet utav Diablo 3. Spelare som troligen kommer tillbaka till WoW.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Turbojan:

Nu är ju detta siffror på Blizzard Inc och inte endast World of Warcraft?

Majoriteten av pengarna lär ju komma från alla miljontals kunder som betalar en månadskostnad?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbojan:

För:
Nytänkande INOM mmo-genren.
Fin grafik INOM mmo-genren.
Ingen månadakostnad.

Mot:
Mmo's är utnött och långtråkigt.
Jämfört med andra spel är grafiken horribel och ej optimerad för datorer.
Ingen månadakostnad håller inte för mmo's då det behöver konstant pengarflöde vilket det krävs en månadskostnad för.

Guild Wars 1 har klarat sig i 7 år utan månadskostnad och det får uppdateringar varje vecka fortfarande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Majoriteten av pengarna lär ju komma från alla miljontals kunder som betalar en månadskostnad?

Inte bara. Dessutom var det Activision Blizzard, där Activision gjort stora bästsäljande speltitlar som Guitar Hero, Call of duty serien (världens största FPS spel i dagens läge) etc. Var inte trångsynt och räkna bort allt detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbojan:

För:
Nytänkande INOM mmo-genren.
Fin grafik INOM mmo-genren.
Ingen månadakostnad.

Mot:
Mmo's är utnött och långtråkigt.
Jämfört med andra spel är grafiken horribel och ej optimerad för datorer.
Ingen månadakostnad håller inte för mmo's då det behöver konstant pengarflöde vilket det krävs en månadskostnad för.

1. MMO's är inte utnött eller långtråkigt, tycker jag. (detta är subjektivt - håller med andra ord inte som argument).
2. Jämfört med vilka spel? Jämför vi med världens mest populära MMORPG (WoW) faller även detta argument. Dessutom har GW2 inte ens lanserats, vilket innebär att kommande "optimeringar" (vad det nu än du tror de mer kan göra) , är att vänta.
3. Det är snarare bevisat att free to play fungerar. Har du hört talas om Guild Wars (orginalet), League Of Legends, och detta fenomen kallat micro-transaktioner.

FÖR:
Undviker grind, goldsinks, och andra MMORPG-typiska drag som på "inte är kul".
Grafiken är härlig, fungerar både på low end och high end datorer.
Väldigt nyttänkande (typ alla skills och sådant).

MOT:
Är osäker om det blir en e-sport (kan gå lite hur som helst).
Vet inte om man orkar spela någon längre stund, kanske blir långtråkigt..
Kameran känns lite konstig i spelet..

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Något som ska bli extremt spännande att ta del av är Orr, det verkar vara helt sjukt kul. Men jag har dock inte fått någon känsla av skala på "landskapet" där.. Som jag har förstått så är det ett enda stort dynamic event där man ska ta sig ifrån punkt A till punkt B. Dock så är jag FORTFARANDE tveksam om det räcker till Och andra sidan så har vi PvP´n och alla dungeons så sysselsatt lär man hålla sig ett bra tag. Har någon av er hört någonting om hur länge det tar att nå just 80 med normalfart ? Jag vet att detta är jätterelativt, men det brukar alltid spås om tiden ändå

Visa signatur

Fractal Define Design R03, Intel 2500K, 16GB DDR3 1600MHz, GIGABYTE PH-67-DS3-B3, GIGABYTE 6950 1GB. PAOW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crusaderr:

Något som ska bli extremt spännande att ta del av är Orr, det verkar vara helt sjukt kul. Men jag har dock inte fått någon känsla av skala på "landskapet" där.. Som jag har förstått så är det ett enda stort dynamic event där man ska ta sig ifrån punkt A till punkt B. Dock så är jag FORTFARANDE tveksam om det räcker till Och andra sidan så har vi PvP´n och alla dungeons så sysselsatt lär man hålla sig ett bra tag. Har någon av er hört någonting om hur länge det tar att nå just 80 med normalfart ? Jag vet att detta är jätterelativt, men det brukar alltid spås om tiden ändå

Med tanke på att det tog mig runt 40-50 timmar om jag minns rätt att ta mig till lvl 40 i BWE1 och BWE2 så räknar jag med att det tar nog minst 100 timmar att nå lvl 80 i normalfart.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

View distance på 50 meter? Om det stämmer gör ju bara det spelet ointressant..

Kikade på några youtbue vids över pvp, det såg lika dant ut som striderna i secret world. Vilka jag tycker är simpla och tråkiga.

RvR vill jag ha.. helst i öppen värld.. detta ser inte ut att ge mig vad jag vill ha.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

View distance på 50 meter? Om det stämmer gör ju bara det spelet ointressant..

Kikade på några youtbue vids över pvp, det såg lika dant ut som striderna i secret world. Vilka jag tycker är simpla och tråkiga.

RvR vill jag ha.. helst i öppen värld.. detta ser inte ut att ge mig vad jag vill ha.

Att jämföra striderna i Guild Wars 2 och TSW är verkligen inte rättvist. (Har spelat båda spelen)

GW2 har ingen GCD, mycket bättre system för både buffar och debuffar, bredare klassvariation, fler typer av skills (läs gärna samtliga skills för samtliga klasser på gw2wikin om du har tid över) och oändligt mycket fler valmöjligheter när det gäller specs. Dessutom är bredden på vad som går att göra i combat knappt jämförbar då GW2 också innehåller massor av combos och diverse knep och tricks som inte finns i TSWs stridssystem. Läs som sagt gärna samtliga skills och en guide till de olika combos som finns, det är nämligen en del.

Kort sammanfattat: Striderna i Guild Wars är allt annat än simpla, något man inser efter att en riktigt erfaren PvP:are kört över ens stackars karaktär som en bandvagn.

RvR eller WvW som det kallas här är också öppet men avskilt från PvE-zonerna genom portaler. Dessutom är det 3-faction vilket i min bok är gött som tusan.

View distance har jag sämre koll på, får mäta lite på release.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

+ grymt bra PvP, WvWvW, PvE

- Man får inte betalt för att spela

Visa signatur

-- ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING -- Gainward GeForce RTX 2080 8GB Phoenix GS -- Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB -- Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance -- Samsung 860 EVO 1TB -- AOC 24" AGON AG241QX QHD 144Hz --

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Att jämföra striderna i Guild Wars 2 och TSW är verkligen inte rättvist. (Har spelat båda spelen)

GW2 har ingen GCD, mycket bättre system för både buffar och debuffar, bredare klassvariation, fler typer av skills (läs gärna samtliga skills för samtliga klasser på gw2wikin om du har tid över) och oändligt mycket fler valmöjligheter när det gäller specs. Dessutom är bredden på vad som går att göra i combat knappt jämförbar då GW2 också innehåller massor av combos och diverse knep och tricks som inte finns i TSWs stridssystem. Läs som sagt gärna samtliga skills och en guide till de olika combos som finns, det är nämligen en del.

Kort sammanfattat: Striderna i Guild Wars är allt annat än simpla, något man inser efter att en riktigt erfaren PvP:are kört över ens stackars karaktär som en bandvagn.

RvR eller WvW som det kallas här är också öppet men avskilt från PvE-zonerna genom portaler. Dessutom är det 3-faction vilket i min bok är gött som tusan.

View distance har jag sämre koll på, får mäta lite på release.

Om view distance stämmer, 50m, så är det ju helt stört... lär förstöra spelkänslan ordentligt.

Antalet attacker i secret world är rätt många att välja på men få att köra samtidigt, från vad jag kunde se är det lika dant i gw2. De flesta som kör pvp tycks mata samma knapp rätt ofta och ibland någon annan skill, tycker jag ser rätt tråkigt ut. Men om du tycker striderna är roligare i gw2 och mer komplexa så är det ju bra, men hur pass mycket mer? Når det tex Rift där man satte upp rätt fina macron för visso men rätt mycket ändock? Eller når det AoC där man hade en casting cycle på 7-8 skills på sin necro? Isf låter det mer intressant... för vad jag sett så ser det inte så tilltalande ut, har du någon video där du kan visa mig charmen?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Om view distance stämmer, 50m, så är det ju helt stört... lär förstöra spelkänslan ordentligt.

Antalet attacker i secret world är rätt många att välja på men få att köra samtidigt, från vad jag kunde se är det lika dant i gw2. De flesta som kör pvp tycks mata samma knapp rätt ofta och ibland någon annan skill, tycker jag ser rätt tråkigt ut. Men om du tycker striderna är roligare i gw2 och mer komplexa så är det ju bra, men hur pass mycket mer? Når det tex Rift där man satte upp rätt fina macron för visso men rätt mycket ändock? Eller når det AoC där man hade en casting cycle på 7-8 skills på sin necro? Isf låter det mer intressant... för vad jag sett så ser det inte så tilltalande ut, har du någon video där du kan visa mig charmen?

Visst finns det balansproblem som gör att vissa klasser blir starka genom att använda tre, fyra skills. Det hoppas jag att de löser, men systemet bjuder på väldigt mycket mer också.

TSW krävde i min mening också för mycket setup till många skills, systemet i Guild Wars är betydligt smidigare då det inte finns några direkta klassresurser som måste byggas.

Vad sägs om följande:

3x kit som ger 5 nya skills som du inte ser CD på när kittet inte används.
4 skills på f1-4 som är kopplade till kitten
5 vanliga skills på pistolen, här syns inte heller CDs om du använder något av kitten.

Krävs en del pysslande och övning för att en använda allt, kombinerat med att dodga och faktiskt se sig omkring är det minst sagt en knepig uppgift.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stårk:

Håller verkligen inte med. Grafiskt ser det för det mesta, sämre ut än de flesta andra MMO spel. Samtidigt som prestandan är avskyvärd och saknar t.ex. en bra View Distance, andra spelare samt NPCs försvinner redan vid 40-50m bort, och sedan är det en konstig tjock dimma, speciellt i Caledon Forest som börjar redan vid under 100m bort och därav orsakar att allt bortom är "osynligt".

Jag ser folk väldigt långt bort, absolut längre än 50meter, snarare 200 meter... Inte som i Wow som jag lirade innan då man väldigt ofta inte såg den person man mötte förrän man sprungit förbi varandra....

Permalänk
Skrivet av Klocker:

Jag ser folk väldigt långt bort, absolut längre än 50meter, snarare 200 meter... Inte som i Wow som jag lirade innan då man väldigt ofta inte såg den person man mötte förrän man sprungit förbi varandra....

Jag ser också folk på avstånd som är betydligt längre bort än 50 meter. Undrar hur det kan se ut så för han...Dålig på avståndsbedömning eller faktiska 50 meter ?

Visa signatur

Fractal Define Design R03, Intel 2500K, 16GB DDR3 1600MHz, GIGABYTE PH-67-DS3-B3, GIGABYTE 6950 1GB. PAOW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockerpapi:

+ Försöker vara annorlunda från andra MMO spel, med mycket som är nytt och känns fräscht
+ Ingen månadskostnad
+ Pengarna går inte till EA, Activision/Blizzard eller Ubishit

- Har fortfarande kvar för mycket av det som är dåligt med MMO genren
- Personligen så gillar jag inte downed state i pvp
? "Content", kommer det räcka ett tag eller ta slut snabbt? Hur mycket finns det egentligen att göra?

Edit: ändrade sista minuset till ett frågetecken istället

Att säga att pengarina inte går till ett specifikt företag är ju bara fel. Har du någon aning om vad Blizzard/Activision, eller Ubisoft gjort för spelindustrin? Om du inte kan komma upp med några bättre spel själv kanske du inte ska klanka ner på några utav de största spelföretagen i världen.

*obs jag la inte till EA eftersom de har blivit röstade till sämsta företaget flertalet gånger..

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Att säga att pengarina inte går till ett specifikt företag är ju bara fel. Har du någon aning om vad Blizzard/Activision, eller Ubisoft gjort för spelindustrin? Om du inte kan komma upp med några bättre spel själv kanske du inte ska klanka ner på några utav de största spelföretagen i världen.

*obs jag la inte till EA eftersom de har blivit röstade till sämsta företaget flertalet gånger..

Vad spelar det för roll vad de har gjort för spelindustrin? Han ser uppenbart att det är positivt att de inte går till de nämnda företagen.

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som stör mej på rubriken?
"...Gw2's kommande spel"

Precis som att GW var ett företag

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LeafBox:

Är det bara jag som stör mej på rubriken?
"...Gw2's kommande spel"

Precis som att GW var ett företag

Nej. Tror dock TS själv insett detta då man kan se att han redigerat titeln i första posten. Tyvärr påverkas inte trådtiteln av detta, den är det bara mods som kan ändra.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brandt3n:

Vad spelar det för roll vad de har gjort för spelindustrin? Han ser uppenbart att det är positivt att de inte går till de nämnda företagen.

Spelar väl jätte stor roll vad dom gjort för spelindustrin? Har man ingen direkt anledning till just VARFÖR pengarna inte ska gå till något av de företagen så kna man fan inte komma och säga "vill inte ge dom pengar bara för att det är företag X eller Y" det är ju som att spelföretagen säger "Nae vi kommer inte utveckla spelen längre bara för att X piratkopierar våra spel"...

Vill ni ha bra spel så får ni fan ta och betala priset till det företaget som gjort spelhelvetet och inte gnälla som svenskar är så jävla bra på att göra... Finns värre saker här i världen som behöver mer uppmärksamhet..

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fronix:

Spelar väl jätte stor roll vad dom gjort för spelindustrin? Har man ingen direkt anledning till just VARFÖR pengarna inte ska gå till något av de företagen så kna man fan inte komma och säga "vill inte ge dom pengar bara för att det är företag X eller Y" det är ju som att spelföretagen säger "Nae vi kommer inte utveckla spelen längre bara för att X piratkopierar våra spel"...

Vill ni ha bra spel så får ni fan ta och betala priset till det företaget som gjort spelhelvetet och inte gnälla som svenskar är så jävla bra på att göra... Finns värre saker här i världen som behöver mer uppmärksamhet..

Men man kan väl ogilla ett företag oavsett om de gjort något bra "för industrin" eller ej? T.ex., låt säga att EA har gjort jättemycket betydelsefullt för spelindustrin i sig genom alla åren de funnits, men att jag tycker att deras nuvarande metoder som de använder i dagsläget är helt åt skogen, eller att jag tycker att deras VD är ett rövhål som inte förtjänar ett öre till från mig. Säg mig då, varför ska jag ta hänsyn till vad de har gjort för industrin tidigare?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Phukkitt:

Men man kan väl ogilla ett företag oavsett om de gjort något bra "för industrin" eller ej? T.ex., låt säga att EA har gjort jättemycket betydelsefullt för spelindustrin i sig genom alla åren de funnits, men att jag tycker att deras nuvarande metoder som de använder i dagsläget är helt åt skogen, eller att jag tycker att deras VD är ett rövhål som inte förtjänar ett öre till från mig. Säg mig då, varför ska jag ta hänsyn till vad de har gjort för industrin tidigare?

Exakt, kolla bara vad Ubisoft gjort för spelbranschen innan de började med sitt "online-DRM", de kodade mycket grymma grejer. Nu har de kvar grymma spel fortfarande, men man har ingen lust att köpa dem på grund av att man inte ens kan spela single player kampanjer när deras servrar bråkar eller på tåget/bussen längre. Vad gäller Blizzard så började de vandra den vägen med Diablo 3 vilket gjorde att jag tappade suget för det spelet innan jag ens köpt det.

Så nog går det precis som du säger ogilla företag fast de har varit fantastiska tidigare.

Permalänk
Medlem

+ PvP verkar intressant och något annorlunda.
+ Mycket att hålla koll på i pvp, i alla fall som engineer, lätt att se vilka som kan spela.
+ Intressant questsystem, i grund och botten samma som de flesta andra mmo men med en annan aproach.
+ Jumping Puzzles och diverse andra hemligheter.
+ Skillsystemet, olika beroende på vapen och kits.
+ Förhoppningsvis inte lockande för den stora skalan som förstört wow (även om det vara självdödande till viss del efter BC)

- Något ostabilt nu (enbart av att dömma från BWE, stresstesterna var mycket bättre)
- PvE är ännu okänt hur det blir (inte för att jag direkt bryr mig)

Återstår att se hur det blir, svårt att göra några stora slutsatser som det är nu.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

-Tror det är en enorm uppförsbacke. WoW har satt nivån, folk har spelat sönder sig och förväntar sig nytt, mer, bättre, större

Vill man bara ha mer bättre större går det bra att vänta till nästa WoW expansion.

Jag tror faktiskt problement ligger i att de flesta vill ha en annorlunda spelupplevelse, medans alla andra utvecklare försöker kopiera WoW men omöjligtvis kan nå samma nivå av polerat spel då blizzard har investerat många miljarder under åren.

Permalänk
Medlem

Angående PvP så kan man nog dra den där gamla pokerskrönan, It takes a minute to learn, but a lifetime to master.

Bara att lära sig sin egen karaktärs alla "ins & outs" tar nog en bra stund. Sen ska man snappa upp alla andra klassers olika spelstilar och attacker.
Combos kommer nog att spela en större och större roll ju högre upp i rankingen man tittar.

Jag tror det finns något för alla inom PvP.

Ett stort +

Visa signatur

-- ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING -- Gainward GeForce RTX 2080 8GB Phoenix GS -- Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB -- Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance -- Samsung 860 EVO 1TB -- AOC 24" AGON AG241QX QHD 144Hz --

Permalänk
Skrivet av LeafBox:

Är det bara jag som stör mej på rubriken?
"...Gw2's kommande spel"

Precis som att GW var ett företag

Jo, redigera det direkt. Tänkte mig inte för, tråkigt att du stör dig dock... FÖRLÅT

Visa signatur

Fractal Define Design R03, Intel 2500K, 16GB DDR3 1600MHz, GIGABYTE PH-67-DS3-B3, GIGABYTE 6950 1GB. PAOW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crusaderr:

Jo, redigera det direkt. Tänkte mig inte för, tråkigt att du stör dig dock... FÖRLÅT

Haha, tack.
Jag förlåter dej D:

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av LeafBox:

Haha, tack.
Jag förlåter dej D:

TACK!

Folk som kört theif, vad tycker ni rent spontant om det ni sett än så länge ?

Visa signatur

Fractal Define Design R03, Intel 2500K, 16GB DDR3 1600MHz, GIGABYTE PH-67-DS3-B3, GIGABYTE 6950 1GB. PAOW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crusaderr:

Folk som kört theif, vad tycker ni rent spontant om det ni sett än så länge ?

Från sidan som tar emot, heartseeker thieves kan äga sönder allt under en tank byggd warrior på några sekunder. Det är den enda klassen som jag hatar att möta engentligen, ett enda litet snedsteg och du är stunnad o död. Till och med warriors är enklare att undvika.

Personligen så har jag dock aldrig lyckats bygga nån bra theif, men så tycker jag inte heller riktigt om melee lika bra som ranged. Dessutom så gillar jag mer sida-vid-sida support, theif är starkare bakom linjerna istället för AoE/direkt support. Men gillar man stealth så är det ju perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Vill man bara ha mer bättre större går det bra att vänta till nästa WoW expansion.

Jag tror faktiskt problement ligger i att de flesta vill ha en annorlunda spelupplevelse, medans alla andra utvecklare försöker kopiera WoW men omöjligtvis kan nå samma nivå av polerat spel då blizzard har investerat många miljarder under åren.

Jo, därav att jag även skrev "nytt".
Men deet räcker inte bara med nytt, folk har blivit såpass rutinerade att det måste vara en kombination av allting.
Kolla bara på D3, som ändå kom från blizzard själva, där rejsade folk igenom spelet på nån/några veckor och sen lessnade dom på att det inte fanns något "end game" (eller, ja, det är ju grindingen, men dagens spelare nöjer sig inte med en repetativ enformig grinding där målet är att få nån legendaaaaary drop).

Även StarWars som jag inte ens testat, hör man ju konstant att folk klankar ner, för likt wow, för lite content, yada yada.

Mao så är ju problemet precis som du säger, folk förväntar sig att vid release, kanske inom 3 månader efter release, ha ett spel som har samma nivå som wow uppnått på vad det nu är, 6-7 år. Där tror jag problemet ligger, folk minns inte / såg inte wow vid release utan har blvit vana vid dagens nivå.

Men till sist, för min egen del är det nemas problem, sålänge det inte är en månadskostnad så blir det en helt annorlunda situation, förväntar mig mycket mindre från ett spel med engångskostnad. Gör ingenting om det blir "downtimes" och så vidare, bara att komma tillbaka när/om dom lagt till nått mer.
Och sen även detta att alla förväntar sig att man ska spela _ett_ spel....

Jag vill snarare ha spel där man kan bli färdig, så man kan gå vidare och spela nästa....
Jag skojar inte när jag säger att min backlog på spel som jag _vill_ spela säkert ligger uppemot 100 spel nu. Skiten kommer ut i sån takt att problemet inte är att hitta spel, problemet är att hitta tiden att spela dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

Spelar väl jätte stor roll vad dom gjort för spelindustrin? Har man ingen direkt anledning till just VARFÖR pengarna inte ska gå till något av de företagen så kna man fan inte komma och säga "vill inte ge dom pengar bara för att det är företag X eller Y" det är ju som att spelföretagen säger "Nae vi kommer inte utveckla spelen längre bara för att X piratkopierar våra spel"...

Vill ni ha bra spel så får ni fan ta och betala priset till det företaget som gjort spelhelvetet och inte gnälla som svenskar är så jävla bra på att göra... Finns värre saker här i världen som behöver mer uppmärksamhet..

"The goal that I had in bringing a lot of the packaged goods folks into Activision about 10 years ago was to take all the fun out of making video games." - Bobby Kotick VD för Activision Blizzard

Få det att gå runt och käna pengar och allt det, men jag känner att jag hellre betalar pengar till tex. CD-Projekt RED som ger gratis contentpatches till deras redan grymma spel Witcher 2, än till en girig skitstövel vars enda mål är att suga ut så mycket cash som möjligt ur min plånbok och ge det till activisions aktieägare och sparka utvecklare om de inte ger tillräckligt hög återbäring.

"With respect to the franchises that don’t have the potential to be exploited every year across every platform, with clear sequel potential that can meet our objectives of, over time, becoming $100 million-plus franchises, that’s a strategy that has worked very well for us."
Bobby Kotick VD för Activision Blizzard