Ubisoft: "Piratkopieringen uppgår till 93–95 procent för PC-spel"

Permalänk
Medlem

BULLSHIT! säger jag bara!

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk

När det gäller större spelsläpp av tex mmorpg's då köper jag oftast en fysisk kopia, annat blir oftast digitalt..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Det där är så jävla mycket BS att man spyr, Ubisoft kan dra åt helvete, faktiskt!

Permalänk
Medlem

Haha troligt. Men ubisoft verkar ju leva i sin lilla bubla också. Dåliga spel gör dom också.

Dom anklagar alltså i stort sett alla som spelar spel för att begå brott. Får man göra så utan att ha mer exakta siffror? Har undersökningen gjorts på tpb eller? Deras kunder är ju deras största fiender i så fall. Varför byter dom inte bransch?

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Medlem

Äsch som vanligt räknar de med att alla som laddar ner annars hade köpt spelen. Då får nog en siffra på 5-7%.

Personligen så köper jag inte grejjer jag kan få tag i gratis.

Permalänk
Medlem

Jag har så svårt att tro på det här. Va det inte EA som klagade så in i helvette på pirater och ändå tjänade de mest på PC platformen jämfört med Xbox och PS3. Sen tar dom ju hutlösa jävla priser och Origin i sig självt tar säkert bort 20% av deras omsättning.

Om det finns något forum med pirater är det fan det här. Datanördar med lite teknisk kunskap borde ju vara gruppen av personer som piratar mest, och här säger 80% att vi vill ha en engångskostnad och 10% säger F2P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorulk:

Jag har så svårt att tro på det här. Va det inte EA som klagade så in i helvette på pirater och ändå tjänade de mest på PC platformen jämfört med Xbox och PS3. Sen tar dom ju hutlösa jävla priser och Origin i sig självt tar säkert bort 20% av deras omsättning.

Om det finns något forum med pirater är det fan det här. Datanördar med lite teknisk kunskap borde ju vara gruppen av personer som piratar mest, och här säger 80% att vi vill ha en engångskostnad och 10% säger F2P.

Problemet med de flesta F2P spel är att de har blit Pay To Win spel, så det är inte så konstigt att man inte vill ha skiten. det brukar oftast sluta med att man måste betala mer totalt sett fast i mindre summor än va man hade gjort om man från början köpt spelet för typ 300-400kr.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Muhahaha! Villken superb statestik, lite Juholt-varning på den snubben alltså.

Permalänk
Medlem

Klart fan att 95% piratar deras jävla skitspel, när det fungerar oändligt mycket bättre med crackade ubisoft spel. Jag crackar deras spel även om jag köpt dom...

Dom har grävt sin egen grav med deras drakoniska drm.

Visa signatur

Citera om ni vill att jag ska svara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RandomSwedishGuy:

Tror dom blandade ihop siffrorna lite, det är bara 5-7% av världens befolkning som köper spelen dom säljer.

Inte för att vara taskig, men om 5% av jordens befolkning köpte ubisoft-spel så skulle dom vara ett av de mäktigaste företagen i världen...

Visa signatur

Citera om ni vill att jag ska svara...

Permalänk
Medlem

Man kan ju börja fundera vad Guillemot har innanför pannbenet när han anklagar alla som spelar PC spel för att vara pirater och förbrytare mot lagen. Om ett spel blir misslyckat och folk inte vill köpa det är det utvecklarnas fel, inte konsumentens. Förstår inte att alla inte har anpassats sig efter hur marknaden ser ut idag, det fungerar ju bevisligen för andra. Tänker mest på Valve som var tidigt ute med digitala medier och en egen community överlag. Vi ska inte ens gå in på vad dem gjort med Heroes of Might and Magic serien.

Skall ske något makabert innan jag köper en ny Ubisoft titel.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

Jag antar att dem räknar hur många som laddar ner ett spel och hur många som köper ett spel. Utan att tänka på att en person kan tanka samma spel flera gånger om och om...
Och vi säger om det inte fanns någon möjlighet att få ett spel utan att betala för det skulle inte jag tro att dem resterande 95% skulle köpa spelet. Möjligtvis en ökning med ca 30%

exempel
det köps 5 st spel
och det laddas ner 95 st spel

om det ökas med ca 30%
blir det då ökningen med:
5 * 0,3 = 1,5 (avrunda upp för att vara snäll) =2

alltså istället för 100 st spel som dem säger så blir ökningen från 5st spel till 7 st spel.

Men 30% för ett vinstdrivande företag är enormt mycket ändå.

Visa signatur

Jag har ingen TV, video, tv-box, radio, läsplatta eller dator. Jag har en gammal telefon som bara går att ringa och skicka SMS.

Permalänk
Medlem

Humor att alla här säger att de snackar skit, men ingen kommer med motstridig fakta.

Så vi har nästan 400 kommentarer som också snackar skit...

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Ubisoft.
När släppte ubisoft senast ett spel som ens var värt att spela en halvtimme av?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Innan jag köper ett spel så ska de först testas i form av ett demo eller en piratkopia, är spelet bra köper man det.

Jo jag kan förstå det, jag brukar själv vilja veta att det jag köper är något jag inte slösat pengarna på när jag väl får produkten. Det mesta som alla klagar på (som DRM och kassa konsol-portningar) kan man oftast väldigt lätt läsa sig till dock, behöver inte ladda ner någon piratkopia för att få reda på det..

Om du först piratkopierar en kopia av spelet och sedan köper det kommer du inte rubba procenten i Ubisofts uttalande eftersom det går jämt upp. 93-95% låter dock fortfarande som ett väldigt hög procent, skulle gärna vilja veta hur de fått fram den %en..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon:

Humor att alla här säger att de snackar skit, men ingen kommer med motstridig fakta.

Så vi har nästan 400 kommentarer som också snackar skit...

.Bara för att man inte har någon fakta på att motsatsen stämmer betyder ju inte att ett uttalande som detta är sant.

Permalänk
Medlem

Snubben snackar snackar så mycket skit att det luktar ända hit. Ubisoft håller hela tiden på med det här snacket, dom borde kanske börja tänka på att höja kvalitén på sina spel istället för att skylla på att konsumenterna snor åt sig produkterna.

Permalänk
Medlem

Horseshit!
OM det skulle vara så illa ställt verkar dom ju leva ganska gott på dom 5% spel som dom får sin inkomst från?!?

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att INGEN tror på detta.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem

Orka inte läsa alla kommentar.
Men om man räknar om hans siffror så omsätter spelindustri 1480 miljarder dollar?!
Holy crap säger jag bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon:

Humor att alla här säger att de snackar skit, men ingen kommer med motstridig fakta.

Så vi har nästan 400 kommentarer som också snackar skit...

http://portal.bsa.org/globalpiracy2010/downloads/study_pdf/20...

Piratkopieringen är högst i länder som Georgien, Zimbabwe, Bangladesh, etc, runt 80-90%, men å andra sidan har jag en vag misstanke om att de länderna inte tillhör Ubisofts kärnmarknader. I nordamerika och europa ligger piratkopieringen på runt 20-25%. Och dessa siffror kommer från BSA som har ett eget monetärt intresse av att överdriva siffrorna så mycket som möjligt till deras egen fördel.

Enda som snackar skit här är Guillemot, och nu du.

Visa signatur

Min dator
Storrökande, astmatisk hamster i ett rostigt hamsterhjul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimmp:

Horseshit!
OM det skulle vara så illa ställt verkar dom ju leva ganska gott på dom 5% spel som dom får sin inkomst från?!?

De lever såklart på pengarna de får från konsol-marknaden, inte PC-marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Det är skillnad på onlinespel, det är där pengarna finns. Jag kan ju omöjligen veta varken varifrån han har fått siffrorna och hur pass trovärdiga dem är. Dock kan ingen säga emot att det är en ledsamt stor andel som väljer att ladda ned singeplayerspel, sen om det är för att det är bekvämt eller om det har sina ekonomiska skäl är ju en annan femma. Det blir dock likväl tråkigt för spelutvecklarna som lägger ned massa arbete på detta.

skyrim gick väll också med stor vinst? köpte det, inget online whatsoever där

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

varför blir folk upprörda över detta uttalande? jag förstår inte alls.

Permalänk
Medlem

Känns ju föga överdrivet, men antagligen finns det många som "piratar" för att testa om spelet är ens värt kostnaden.
Sedan upptäcker mer än sällan vilken dynga dom precis spenderat sin tid med!

Visa signatur

Argument bör ha en trovärdig källa

Permalänk
Medlem
Skrivet av dCipher:

http://portal.bsa.org/globalpiracy2010/downloads/study_pdf/20...

Piratkopieringen är högst i länder som Georgien, Zimbabwe, Bangladesh, etc, runt 80-90%, men å andra sidan har jag en vag misstanke om att de länderna inte tillhör Ubisofts kärnmarknader. I nordamerika och europa ligger piratkopieringen på runt 20-25%. Och dessa siffror kommer från BSA som har ett eget monetärt intresse av att överdriva siffrorna så mycket som möjligt till deras egen fördel.

Enda som snackar skit här är Guillemot, och nu du.

Vad i studien menar du betyder att han har fel?

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Spelupplevelsen blir ju bättre när man piratkopierar!

Jag köpte för ett par år sedan prince of persia trilogin och spelade glatt igenom den. Sedan kom det något prince of persia inspirerat skitspel som såg ut som någon halvknarkad surfar-dude så det hoppade jag men när de sedan skulle lansera forgotten sands såg jag verkligen fram emot detta.
Deras fullständigt idiotiska kopieringsskydd som kräver konstant uppkoppling mot nätet gjorde dock att jag inte köpte det. Jag spelar mycket när jag ute och reser (mycket utomlands) och det är då sällan jag har en pålitlig internetuppkoppling. Var ligger incitamentet i att betala för något när det olagliga alternativet ger en bättre spelupplevelse?

Jag vill inte supporta ett företag som skiter så fullständigt i sina kunder men andra företag får ju gärna lära sig av ubisofts misstag

Steam fungerar för övrigt ypperligt och där betalar jag gladeligen för spelen eftersom det fungerar så bra.
Ge oss bara vettiga alternativ så tror jag folk vill göra rätt för sig men straffa inte de som gör det genom löjliga kopieringsskydd.

Sedan ett bra alternativ är demoversioner av spel när dessa saknas. gillar man det så köper man och annars så slänger man det. Pröjsa 500kr för ett spel och så är det skit är ju mindre roligt :/
Med skit menar jag t.ex. skyrim, det spelet när det lanserades var SKIT. Möjligt att det är bättre nu men de borde inte ha släppt det alls i det skicket det var. Patetiskt!

del som kan tolkas som brott mot §7 ändrad
Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Problemet med de flesta F2P spel är att de har blit Pay To Win spel, så det är inte så konstigt att man inte vill ha skiten. det brukar oftast sluta med att man måste betala mer totalt sett fast i mindre summor än va man hade gjort om man från början köpt spelet för typ 300-400kr.

Det är precis varför dom rör sig mot den modellen, du har helt rätt. Det är en sak att mindre produktioner hamnar inom den modellen, då det blir mindre omkostnader mm. Men när de större produktionerna även dom sneglar åt hållet det tycker jag det är synd.

Jag förstår företagen då det finns mer pengar att tjäna. Men jag tycker inte det gynnar oss som "gamers".

Visa signatur

Stuff

Permalänk

Men tjänar mer på pc än consol...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmos92:

skyrim gick väll också med stor vinst? köpte det, inget online whatsoever där

Läste inte jag någonstans att Skyrim är det mest tankade spelet någonsin?