Varför jag väljer MoP istället för GW2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebbon:

Det är exakt vad jag tror! GW2 verkar ju vara ett bra spel, men det är för överhypat och tror inte att det kommer att leva upp till allas förväntningar, t.ex. RIFT, TERA och SWtor hade några miljoner spelare vid release och under betan, det var väl senare, några månader efter, som folk lämnade.

RIFT har just nu mellan 200,000-300,000 spelare. TERA EU servrarna var alltid fulla och man fick alltid vänta i kö för att komma in, inte så längre, nu är alla på Low. Och SWtor som är påväg att bli Free-to-Play eftersom de misslyckades totalt med det spelet.

Vad jag menar just nu är att, GW2 kommer säkert bli bra, spelade betan, men det var för överhypat och till slut så kommer WoW ändå vara det bästsäljande MMORPG som det alltid har varit.

Ja, det är sant det du säger om att TERA, RIFT och SWTOR, då inget av spelen blev särskilt hållbara. Men där SWTOR var ett misslyckat mjölkningsfiasko a la EA och TERA, RIFT var simpla uphottade kloner utan någonting särskilt att erbjuda så finns det mycket mer originella koncept i Guild Wars. Det var mycket därför ettan höll sig så bra, och kommer nog vara detsamma med GW2. Självklart kommer det inte bli 'större än WoW' och jag tycker inte att man ska jämföra spelen på det sättet då de riktar sig till helt olika spelartyper.
Första videon var ett intressant exempel då jag tycker alla punkter som tar upp är plus för Guild Wars, Jag är inte så mycket för grinding, item farming, klassiska döda 20 murlocks quests och andra urvattnade koncept. TS tycker helt tvärtom.

Permalänk
Medlem

GW2 är inte ens släppt än. Tro fan att det inte har stöd för CF/SLI än hörru.

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

Oroa dej inte, 85% av alla feats kommer bli "scrappade" av Blizzard innan launch

med ''scrappade'' menar du borttagna? DVS att saker som account-wide mounts, pets och achievements kan komma att tas bort innan launch och släppas i patch senare?

Är inte helt säker på hur du menar, därför jag frågar

Permalänk
Skrivet av epetersson:

med ''scrappade'' menar du borttagna? DVS att saker som account-wide mounts, pets och achievements kan komma att tas bort innan launch och släppas i patch senare?

Är inte helt säker på hur du menar, därför jag frågar

Precis så jag menade!
Oroa dej inte, jag tod det inte som att du försökte vara dryg eller liknande.
Men ja, precis det. Var ju hur mycke grejer som helst dom tog bort som skulle varit med i både WOTLK o Cata

Permalänk
Inaktiv

Finns bara 1 riktigt anledning varför du väljer MoP över GW2..

Anledning 1: Jag är evig WoW nörd

Allt annat är bara 'post result rationalization'.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Anledning 1: WoW vs GW2

http://www.youtube.com/watch?v=Mgz4wa9VN6k

Den här videon tycker jag talar mer för WoW än den gör för GW2.

Haha enligt min mening så talar den verkligen MOT WoW och FÖR Gw2 Men alla får tycka som de vill.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

Precis så jag menade!
Oroa dej inte, jag tod det inte som att du försökte vara dryg eller liknande.
Men ja, precis det. Var ju hur mycke grejer som helst dom tog bort som skulle varit med i både WOTLK o Cata

Bra, var rädd att jag lät dryg, var bara informationstörst!

Lite bull, då jag är sjukt taggad på att börja igen på grund av account wide mounts osv

Permalänk
Skrivet av Motsols:

Lite kul läsning om än det är väldigt mycket eget tycke från din sida och det faktum att du är mest van vid WoW, som du själv säger "orkar inte levla upp en karaktär i ett nytt spel".
I mitt tycke så är WoW alltdeles för repetitivt och förutbestämt för min smak så det ska bli intressant att testa GW2. Tills det kommer ett spel lika engagerande som Sword Art Online ställer jag mig skeptisk till alla MMO. Jag hade så gott som tröttnat på genren då det är mycket samma sak.

GW2 försöker åtminstone något lite annorlunda, hoppas att det håller mig intresserad till max level. Det finns flera sätt att levla på i GW2 så vill jag ta en paus från ena kan jag alltid prova något annat. I WoW får du bara levla på ett sätt.

Vet inte vad du vill ha ut av denna tråden, ska vi gratulera dig att du valt WoW?

Jag tycker tvärt om att det där fortfarande är ett dåligt system. Varför ska Blizzard bestämma att du vare sig får dela mig dig av saker du lootar eller sälja det till någon annan i raiden? Bästa sättet för dem vore att göra som i SAO jag länkade ovan.

Intressant att läsa hur de försöker förbättra WoW, tack för länken.

Finns flera sätt att levla på i wow förutom questen. Finns pvp, och dungeons, och nu även scenarios om du läste min första inlägg. Man kan göra scenarios mellan level 85-90 om man vill. Random grupper och olika uppdrag varje gång.

För mig handlar inte ett MMO om lore'n utan gemenskap mellan spelare. I gw2 så finns det ej t.ex någon sådan, man kan ej raida, göra dungeons i grupp, och ja den hela holy trinity saknas vilket jag tycker är ett core element för ett mmorpg. Gw2 är ju mer ett single player spel, som 1an var.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Det jag saknar i GW2 är liksom "känslan" och smidigheten när man använder sina skills, istället får man animation lag och helt urbota dumma skill queue systems. Samt så saknar jag att i WoW så är bossarna hårda men rättvisa och ifall man dör så är det oftast någonting som man kan ändra på till nästa pull, i GW2 iaf så kan man dö väldigt ofta utan att ha gjort något fel eller ha kunnat göra någonting åt det.

Med det sagt så kommer jag fortfarande köra GW2 istället för WoW eftersom det inte bara är billigare och mindre tidskrävande utan också att Cataclysm för mig var en besvikelse samt att jag inte kan ta MoP seriöst någonstans. Enligt det jag hört så har Blizzard plockat devs från både WoW och D3 för att arbeta på titan (vilket inte skulle förvåna mig det minsta), så jag är väldigt pepp på det men just nu känns det mest som att det är för sent för mig att börja med WoW igen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk

Jag kan tycka att tråden är meningslös av just den anledningen att GW2 och WoW är två väldigt skilda spel. Som du nämner många gånger så saknar GW2 end game vilket inte riktigt är sant, det som GW2 saknar är grind i end game. Det finns tyngre dungeons som kommer att motsvara majoriteten av WoW's end game, skillnaden är de i GW är tänkta att spelas igenom en gång, medans de i WoW är menade att grindas för loot. Och vad gäller PvP så har GW2 en betydligt ambitiösare tagning på det än WoW någonsin haft. Men det måste noteras att GW2 inte har någon månadskostnad. Man måste inte ha saker att göra 4+ timmar om dagen för att det ska löna sig att spela. Det går att plocka upp emellanåt och lira lite gran. Men visst, vill man ha ett spel där man ska lägga åtskilliga timmar om dagen så är nog WoW det bättre allternativet.

Permalänk

Det fanns en anledning att jag valde och posta den här tråden i World of Warcraft forumet, för att slippa alla GW2 fanbois, men ni verkar besöka WoW-forum delen iallafall. Det är ju lätt och säga att GW2 kommer vara såhär och dit och dat bra när spelet inte ens släpps än. Vi får väl se er besvikelse om någon månad när ni tröttnat på GW2. Alla Wow-haters sa samma sak om Tera, Swtor osv. Det var nåt helt nytt. Men det höll inte. Varje gång ett nytt spel släpps så säger folk "de är nåt nytt", men det är samma skit om igen fast sämre. Nej, enda som lyckats är Wow, och anledningen till att jag skapa den här tråden var för att visa kanske gamla Wow-spelare, så som nya, att det kommer en hel del nya funktioner och förbättringar till Wow som folk inte verka veta, eller fortfarande veta. Men ni kan ju hata ett spel bara för det är pandor med i det, fortfarande så är det spelglädjen som räknas och inte innehållet. Att man bara behöver göra en dungeon en gång i GW2 var ju ett jävligt bra argument, för sen så slutar det ju. I Wow kan man grinda i all oändlighet, det är det som håller spelet i liv.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Äsch varför välja, tänker lira gw2 tills jag stupar i en månad framöver, och sen bränna mop tills jag tar maxlevel och antagligen tröttnar, då lär jag gå tillbaka till gw2. Man kan både behålla kakan och äta den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Det fanns en anledning att jag valde och posta den här tråden i World of Warcraft forumet, för att slippa alla GW2 fanbois, men ni verkar besöka WoW-forum delen iallafall. Det är ju lätt och säga att GW2 kommer vara såhär och dit och dat bra när spelet inte ens släpps än. Vi får väl se er besvikelse om någon månad när ni tröttnat på GW2. Alla Wow-haters sa samma sak om Tera, Swtor osv. Det var nåt helt nytt. Men det höll inte. Varje gång ett nytt spel släpps så säger folk "de är nåt nytt", men det är samma skit om igen fast sämre. Nej, enda som lyckats är Wow, och anledningen till att jag skapa den här tråden var för att visa kanske gamla Wow-spelare, så som nya, att det kommer en hel del nya funktioner och förbättringar till Wow som folk inte verka veta, eller fortfarande veta. Men ni kan ju hata ett spel bara för det är pandor med i det, fortfarande så är det spelglädjen som räknas och inte innehållet. Att man bara behöver göra en dungeon en gång i GW2 var ju ett jävligt bra argument, för sen så slutar det ju. I Wow kan man grinda i all oändlighet, det är det som håller spelet i liv.

Hur kan du säga att det kommer misslyckas när det inte släppt än? Går ju emot ditt egna argument. Finns väl förövrigt inget som hindrar dig från att grinda dungeons i GW2 om det är det du tycker är kul och varför skulle man inte kunna känna spelglädje i GW2 för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Det fanns en anledning att jag valde och posta den här tråden i World of Warcraft forumet, för att slippa alla GW2 fanbois, men ni verkar besöka WoW-forum delen iallafall. Det är ju lätt och säga att GW2 kommer vara såhär och dit och dat bra när spelet inte ens släpps än. Vi får väl se er besvikelse om någon månad när ni tröttnat på GW2. Alla Wow-haters sa samma sak om Tera, Swtor osv. Det var nåt helt nytt. Men det höll inte. Varje gång ett nytt spel släpps så säger folk "de är nåt nytt", men det är samma skit om igen fast sämre. Nej, enda som lyckats är Wow, och anledningen till att jag skapa den här tråden var för att visa kanske gamla Wow-spelare, så som nya, att det kommer en hel del nya funktioner och förbättringar till Wow som folk inte verka veta, eller fortfarande veta. Men ni kan ju hata ett spel bara för det är pandor med i det, fortfarande så är det spelglädjen som räknas och inte innehållet. Att man bara behöver göra en dungeon en gång i GW2 var ju ett jävligt bra argument, för sen så slutar det ju. I Wow kan man grinda i all oändlighet, det är det som håller spelet i liv.

Titta inte nu, men detta gör DIG till ett ganska tydligt WOW-fanboi. Jag vet inte riktigt vad du vill bevisa med hela den här tråden. Alla har hållit en ganska hög nivå i diskussionen och om jag inte missat något har ingen nämnt något om att pandor skulle vara negativt.

WoW har massor av saker man kan göra men inget av det är kul längre. Blizzard får gärna addera vad de vill men för mig är spelet dött, ett tomt skal av sin forna storhet. Allt som de nya tekniska funktionerna i MoP gör är att försöka dölja att spelet inte har någon själ längre. Det handlar bara om loot och vem som kan flexa mest med coolt gear i Org/SW. Och vad gäller gemenskap så tycker jag inte den kan bli mycket sämre än än WoW. Sista tiden jag spelade stängde jag nästan alltid av general chat för att slipa läsa all skit som skrevs där. Ledsen, men det lockar inte mig. Så jag håller mig till mina "misslyckade"* MMORPG i fortsättningen.

Jag kan se att WoW är ett mycket bra spel, på samma sätt som jag kan se att Justin Bieber är en duktig artist, men båda två ger mig ändå kväljningar.

*) Misslyckade MMORPG är allt som inte är WoW enligt WoW-fansen.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Skrivet av epetersson:

Bra, var rädd att jag lät dryg, var bara informationstörst!

Lite bull, då jag är sjukt taggad på att börja igen på grund av account wide mounts osv

We've all been there! xD

Ja! Var ju sjuk besvikelse i både WOTLK o Cata.. Kan ju inte lova att det blir samma sak nu men, räkna med det!

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

We've all been there! xD

Ja! Var ju sjuk besvikelse i både WOTLK o Cata.. Kan ju inte lova att det blir samma sak nu men, räkna med det!

Hehe aja, man får la allt hoppas att blizzard är schyssta!

Permalänk
Skrivet av epetersson:

Hehe aja, man får la allt hoppas att blizzard är schyssta!

Hrrm, dom har aldrig riktigt varit schyssta förut.
Går inte annat än att hoppas! Personligen så bryr jag mej ej, dom förstörde den sista PvPn när dom släppte cata så slutade spela då

Permalänk
Skrivet av Ninji:

Det jag saknar i GW2 är liksom "känslan" och smidigheten när man använder sina skills, istället får man animation lag och helt urbota dumma skill queue systems. Samt så saknar jag att i WoW så är bossarna hårda men rättvisa och ifall man dör så är det oftast någonting som man kan ändra på till nästa pull, i GW2 iaf så kan man dö väldigt ofta utan att ha gjort något fel eller ha kunnat göra någonting åt det.

Med det sagt så kommer jag fortfarande köra GW2 istället för WoW eftersom det inte bara är billigare och mindre tidskrävande utan också att Cataclysm för mig var en besvikelse samt att jag inte kan ta MoP seriöst någonstans. Enligt det jag hört så har Blizzard plockat devs från både WoW och D3 för att arbeta på titan (vilket inte skulle förvåna mig det minsta), så jag är väldigt pepp på det men just nu känns det mest som att det är för sent för mig att börja med WoW igen.

ursäkta min dumma fråga men vad är Titan?

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

Hrrm, dom har aldrig riktigt varit schyssta förut.
Går inte annat än att hoppas! Personligen så bryr jag mej ej, dom förstörde den sista PvPn när dom släppte cata så slutade spela då

Blizzard är inte schyssta och har aldrig vart enligt min mening.

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

Hrrm, dom har aldrig riktigt varit schyssta förut.
Går inte annat än att hoppas! Personligen så bryr jag mej ej, dom förstörde den sista PvPn när dom släppte cata så slutade spela då

Johåller med..

Personligen har jag knappt spelat sedan TBC. Det var då jag upplevde det som bäst. Trots att jag var 12 år gammal, la man på 1900 arena rating, raidade i guild ett par gånger i veckan, full t5.
Minns den tiden då man faktiskt fick kämpa en del för att få värdig gear. Idag kan du springa runt med rätt hyffsade epics efter en vecka.

Hoppas dock på förbättring i MoP.

Permalänk
Medlem

Jag själv har aldrig spelat WoW och aldrig ens tänkt eller knappt hört något om GW2, med den objektiva synen så vet jag inte riktigt vart denna tråden ska leda till,

Permalänk
Skrivet av epetersson:

Johåller med..

Personligen har jag knappt spelat sedan TBC. Det var då jag upplevde det som bäst. Trots att jag var 12 år gammal, la man på 1900 arena rating, raidade i guild ett par gånger i veckan, full t5.
Minns den tiden då man faktiskt fick kämpa en del för att få värdig gear. Idag kan du springa runt med rätt hyffsade epics efter en vecka.

Hoppas dock på förbättring i MoP.

Agreed, gällande att TBC "was the shit" vill säga
Tvivlar tyvärr STARKT på att MoP skulle rädda spelet.
Mitt sista hopp krossades TOTALT med cata.. Det ENDA i den expansionen som var bra var Pinnacle Vortex!
Jävlar vad den instansen var bra... Jag hatar dessutom PvE xD

Hur som, tror MoP blir nästa desperata försöka att sikta in sej på nästa målgrupp, nämligen tjejer.

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

Agreed, gällande att TBC "was the shit" vill säga
Tvivlar tyvärr STARKT på att MoP skulle rädda spelet.
Mitt sista hopp krossades TOTALT med cata.. Det ENDA i den expansionen som var bra var Pinnacle Vortex!
Jävlar vad den instansen var bra... Jag hatar dessutom PvE xD

Hur som, tror MoP blir nästa desperata försöka att sikta in sej på nästa målgrupp, nämligen tjejer.

Vet inte varför, men jag är så trogen det här jävla spelet att även om jag inte spelat på länge känns det som om jag begår ''tjänstefel'' att tvivla.. Spelet har varit skit så länge att jag måste ha hoppet uppe haha!

Avskyr faktumet att om man har spelat WoW, så för min del ser alla andra spel skit ut... Blir automatiskt att jag jämför spelen osv

Permalänk
Skrivet av epetersson:

Vet inte varför, men jag är så trogen det här jävla spelet att även om jag inte spelat på länge känns det som om jag begår ''tjänstefel'' att tvivla.. Spelet har varit skit så länge att jag måste ha hoppet uppe haha!

Avskyr faktumet att om man har spelat WoW, så för min del ser alla andra spel skit ut... Blir automatiskt att jag jämför spelen osv

Hahaha! Det sorgliga är att jag tamejfan förstår vad du menar! xD

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

Hahaha! Det sorgliga är att jag tamejfan förstår vad du menar! xD

Ser dock ljust ut, på tisdag släpps patchen med account wide mounts, pets och achievements. Samt nya talents och sådant!

Permalänk
Skrivet av epetersson:

Ser dock ljust ut, på tisdag släpps patchen med account wide mounts, pets och achievements. Samt nya talents och sådant!

Det var de jävligaste!
Än finns det tid att dra sej ur dock! xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Finns flera sätt att levla på i wow förutom questen. Finns pvp, och dungeons, och nu även scenarios om du läste min första inlägg. Man kan göra scenarios mellan level 85-90 om man vill. Random grupper och olika uppdrag varje gång.

För mig handlar inte ett MMO om lore'n utan gemenskap mellan spelare. I gw2 så finns det ej t.ex någon sådan, man kan ej raida, göra dungeons i grupp, och ja den hela holy trinity saknas vilket jag tycker är ett core element för ett mmorpg. Gw2 är ju mer ett single player spel, som 1an var.

Jag har hört att man tydligen kan levla i Pvp numera men jag är lack på att spela PvP. Alla dåliga spelare skapar sina twinks så det handlar bara om vem som har bäst utrustning istället för skill. Scenarios låter nu ännu mera värdelöst om man måste questa i 85 levels innan man får ta del av dem.

Varför skulle du inte kunna göra instanser i grupp i GW2?
GW2 är visst ett gruppspel. Konstant från level 1 så samarbetar du med andra seplare att döda fiender och köra dynamiska event. Du kanske vill ha något så strikt som ett party men det behövs inte i GW2 då de växt ifrån det. Vill du spela "själv" kan du det men du kommer ändå automatiskt spela med andra då det inte går att undvika. Vill skapa ett party kan du göra det.

Vill du ha bättre gemenskap så håller sig Knight Online ännu bättre än WoW. Inte träffat så många randoms att spela nära med som i KO. Dock kom det redan före WoW (och det förkortas inte WoW) så du kommer inte gilla det.

Skrivet av Twister86:

Det fanns en anledning att jag valde och posta den här tråden i World of Warcraft forumet, för att slippa alla GW2 fanbois, men ni verkar besöka WoW-forum delen iallafall.

Eller så beror det på grejen i högerspalten som heter "Nytt i forumet"?