Det är exakt vad jag tror! GW2 verkar ju vara ett bra spel, men det är för överhypat och tror inte att det kommer att leva upp till allas förväntningar, t.ex. RIFT, TERA och SWtor hade några miljoner spelare vid release och under betan, det var väl senare, några månader efter, som folk lämnade.
RIFT har just nu mellan 200,000-300,000 spelare. TERA EU servrarna var alltid fulla och man fick alltid vänta i kö för att komma in, inte så längre, nu är alla på Low. Och SWtor som är påväg att bli Free-to-Play eftersom de misslyckades totalt med det spelet.
Vad jag menar just nu är att, GW2 kommer säkert bli bra, spelade betan, men det var för överhypat och till slut så kommer WoW ändå vara det bästsäljande MMORPG som det alltid har varit.
Ja, det är sant det du säger om att TERA, RIFT och SWTOR, då inget av spelen blev särskilt hållbara. Men där SWTOR var ett misslyckat mjölkningsfiasko a la EA och TERA, RIFT var simpla uphottade kloner utan någonting särskilt att erbjuda så finns det mycket mer originella koncept i Guild Wars. Det var mycket därför ettan höll sig så bra, och kommer nog vara detsamma med GW2. Självklart kommer det inte bli 'större än WoW' och jag tycker inte att man ska jämföra spelen på det sättet då de riktar sig till helt olika spelartyper.
Första videon var ett intressant exempel då jag tycker alla punkter som tar upp är plus för Guild Wars, Jag är inte så mycket för grinding, item farming, klassiska döda 20 murlocks quests och andra urvattnade koncept. TS tycker helt tvärtom.