Permalänk
Skrivet av Theposjo:

Jag har försökt att logga in i 20 min nu men kommer inte in... Börjar bli jävligt irriterande att inte kunna logga in och spela. Måste byta server för att jag ska kunna spela med min polare för Far Shiverpeaks delar upp servern i olika delar och vi kommer inte in på samma.

Det ska gå att joina samma på något sätt. Testa skapa party.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Ha, jag kan inte ens starta spelet <.<

EDIT: På deras support hemsida

We’re experiencing heavy volume right now and our login servers are under high load. We’re monitoring the situation and working to improve the situation.

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.

Permalänk
Medlem

Phu, lyckades komma in i morse (runt 9) och knipa en plats på Far Shiverpeaks. Kanske lugnar ner sig till i morgon så man kan spela lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Det ska gå att joina samma på något sätt. Testa skapa party.

Vi var i party och testa klicka på Join in men inget hände.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk

Nu ska jag ställa en sån fråga som jag egentligen bara kan svara på själv men jag vill ha en push i rätt riktning :).
Ska jag köpa spelet?

Har spelat WoW sen 2006, aldrig varit hardcore men har ändå kört och uppskattat de flesta raiderna sen TBC (blev aldrig maxlvl på Vanillatiden).

Har provat LOTRO, Aion, Rift och SWToR men tröttnade snabbt på alla dessa men kan egentligen inte direkt peka ut anledningen.
Det är någonting med Blizzards spel som gör att man fastnar men som andra inte har lyckats med när det gäller mig personligen iaf.

Jag är dock uppenbarligen lättflirtad och trots tidigare besvikelser gällande mina spelinvesteringar, är jag nästan beredd att lägga ytterligare pengar på ett MMO.
Detta har ju åtminstone ingen månadskostnad.

Har inte satt mig in i det väldigt mycket men jag har fått uppfattningen att GW2 är väldigt PVP-inriktat?!
PvP har aldrig varit min grej och kommer förmodligen aldrig att bli det.
Finns det ändå innehåll nog kvar i GW2 för en PVE-räv att uppskatta?

Svar uppskattas från alla men gärna från er som haft liknande (besvikna) upplevelser från spel utöver WoW.

Permalänk
Medlem

Man kan byta home server, ska inte kosta något under launch.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Va inne och körde och sen plötsligt så kommer "incorrect password" upp och den sparkar ut mig? Va?! Brukar ju inte säga det... Sen kunde jag logga in igen men innan jag han trycka play slängde launchern ut mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av MclarenII:

Nu ska jag ställa en sån fråga som jag egentligen bara kan svara på själv men jag vill ha en push i rätt riktning :).
Ska jag köpa spelet?

Har spelat WoW sen 2006, aldrig varit hardcore men har ändå kört och uppskattat de flesta raiderna sen TBC (blev aldrig maxlvl på Vanillatiden).

Har provat LOTRO, Aion, Rift och SWToR men tröttnade snabbt på alla dessa men kan egentligen inte direkt peka ut anledningen.
Det är någonting med Blizzards spel som gör att man fastnar men som andra inte har lyckats med när det gäller mig personligen iaf.

Jag är dock uppenbarligen lättflirtad och trots tidigare besvikelser gällande mina spelinvesteringar, är jag nästan beredd att lägga ytterligare pengar på ett MMO.
Detta har ju åtminstone ingen månadskostnad.

Har inte satt mig in i det väldigt mycket men jag har fått uppfattningen att GW2 är väldigt PVP-inriktat?!
PvP har aldrig varit min grej och kommer förmodligen aldrig att bli det.
Finns det ändå innehåll nog kvar i GW2 för en PVE-räv att uppskatta?

Svar uppskattas från alla men gärna från er som haft liknande (besvikna) upplevelser från spel utöver WoW.

Köp det! Alla spel du nämner har alldeles för mycket gemensamt, det är WoW i annan förpackning. Guild Wars 2 har verkligen försökt göra saker på sitt eget vis. För det första finns inga quester, du går vart du vill och levlar där du vill (förutsatt att du har rätt level). Helt plötsligt kommer ett uppdrag upp på skärmen att t.ex. en stor centaur måste dö. Du deltar om du vill, annars inte, alla som deltar nog mycket blir belönade. Du får extremt mycket XP av crafting ifall du föredrar det, man får även XP för att explora, du får XP för allt. Hela poängen med att powerlevla har försvunnit då spelet verkligen är kul från level 1.

Min poäng är i alla fall att om något spel någonsin ska slå WoW så är det GW2. Hur PvE ser ut på max vet har jag faktiskt ingen koll på men jag vet att vissa guilds har sagt att dom endast är PvE guilds så någonting lär ju finnas.

Permalänk
Medlem

vad fan hände? sen typ lite mer än 2 timmar sedan droppade jag från ca 70-80 fps när jag questade själv till 20-30. helt ospelbart >.< laggar sönder konstant

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av Ascor:

Köp det!

Att de spelen jag nämnde är WoW i en annan förpackning kan jag enbart hålla med om, och GW2 låter ju spännande med lite nytt tänk då.
Du pushade mig helt klart i rätt riktning även om jag är ganska lätt att putta just nu då jag nästan bestämt mig redan :).
Tack för att du tog dig tid.

Permalänk
Medlem

Sluta klaga, jag kan inte ens logga in..

Permalänk
Skrivet av MclarenII:

Nu ska jag ställa en sån fråga som jag egentligen bara kan svara på själv men jag vill ha en push i rätt riktning :).
Ska jag köpa spelet?

Har spelat WoW sen 2006, aldrig varit hardcore men har ändå kört och uppskattat de flesta raiderna sen TBC (blev aldrig maxlvl på Vanillatiden).

Har provat LOTRO, Aion, Rift och SWToR men tröttnade snabbt på alla dessa men kan egentligen inte direkt peka ut anledningen.
Det är någonting med Blizzards spel som gör att man fastnar men som andra inte har lyckats med när det gäller mig personligen iaf.

Jag är dock uppenbarligen lättflirtad och trots tidigare besvikelser gällande mina spelinvesteringar, är jag nästan beredd att lägga ytterligare pengar på ett MMO.
Detta har ju åtminstone ingen månadskostnad.

Har inte satt mig in i det väldigt mycket men jag har fått uppfattningen att GW2 är väldigt PVP-inriktat?!
PvP har aldrig varit min grej och kommer förmodligen aldrig att bli det.
Finns det ändå innehåll nog kvar i GW2 för en PVE-räv att uppskatta?

Svar uppskattas från alla men gärna från er som haft liknande (besvikna) upplevelser från spel utöver WoW.

Det enda MMO jag har tyckt vara värt min tid var just WoW för några år sedan(WoLK tiden) . GW2 är det första MMO:t sen WoW som jag tycker är kul just för de känns lite nytt, de andra spelen är bara dåliga kopior på WoW (GW2 liknar dock WoW ganska mycket de första levlen för man ska känna igen sig. Man behöver t.ex. inte dodgea i början.). Det kostar inte ens i närheten lika mycket som WoW och du förlorar inget på att testa Har som du inte heller gillat PvP men tyckte ändå WvW var jävligt kul och det finns massvis att göra i PvE även om du inte spelar en sekund PvP eller WvW.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Sitter i en WvW just nu, måste jag ha upptäckt en waypoint för att kunna respawna? Eller måste jag vänta på att någon i vårt lag hjälper mig?

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Sluta klaga, jag kan inte ens logga in..

Verkar som många blev nyss utsparkade, servern kan inte hantera trycket antar jag. :/

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Skrivet av murklor:

Va inne och körde och sen plötsligt så kommer "incorrect password" upp och den sparkar ut mig? Va?! Brukar ju inte säga det... Sen kunde jag logga in igen men innan jag han trycka play slängde launchern ut mig

Samma sak hände precis mig...

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxelent:

Sitter i en WvW just nu, måste jag ha upptäckt en waypoint för att kunna respawna? Eller måste jag vänta på att någon i vårt lag hjälper mig?

Har för mig att alla wvw waypoints redan ska fungera utan att man hittar dom (dvs den enda som finns typ)?

Annars borde det fungera att gå till mists, tror jag.

Permalänk
Skrivet av Exxelent:

Sitter i en WvW just nu, måste jag ha upptäckt en waypoint för att kunna respawna? Eller måste jag vänta på att någon i vårt lag hjälper mig?

Finns bara en Waypoint längst bak där du börjar för att man inte ska kunna spawna precis utanför andras slott och bara ruscha och dö om och om igen. Man kan dock bygga waypoints i slottet i mitten av Eternal Battlegrounds (Stonemist) om man man äger det. Kanske går i andra slott också. Sådana Waypoints kommer du nog se om några dagar.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

vad fan hände? sen typ lite mer än 2 timmar sedan droppade jag från ca 70-80 fps när jag questade själv till 20-30. helt ospelbart >.< laggar sönder konstant

Hade också liknande scenario lite konstigt men vi får väll hoppas att AMD/ATI kommer ut med nya 12.8CAP1 snarast som skall ha en GW2 profil nu kanske detta problem var relaterat till nått annat men alla fix å trix är välkomna!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Va inne och körde och sen plötsligt så kommer "incorrect password" upp och den sparkar ut mig? Va?! Brukar ju inte säga det... Sen kunde jag logga in igen men innan jag han trycka play slängde launchern ut mig

Skrivet av korreWorre:

Samma sak hände precis mig...

Mig med.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

nackdelen med att spela under launch dagar helt enkelt, men dom vet redan om incorrect password och dom andra problemen å håller på och samlar info på twitter nu för att åtgärda allt

Permalänk
Medlem

nu är det verkligen tvärstopp....

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Hände mig med...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag har spelat som en jäkla nöt nu i 7 timmar

Fan vad bra det är!

Visa signatur

-- ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING -- Gainward GeForce RTX 2080 8GB Phoenix GS -- Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB -- Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance -- Samsung 860 EVO 1TB -- AOC 24" AGON AG241QX QHD 144Hz --

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

nu är det verkligen tvärstopp....

Yes vart just dojjad mitt under ett event

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Jupp nu är det kört. BTW, är det någon som vet hur man får ändrat klockan på denna sidan? visar ju helt fel tid på inläggen.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Någon som ens kan logga in nu ?:s

Visa signatur

I7 2600K @4450 16gb @1666 ,Gainward Good 2* Gtx 580 Sli , Corsair AX850w , Nzxt H2, Benq XL2410T

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Jupp nu är det kört. BTW, är det någon som vet hur man får ändrat klockan på denna sidan? visar ju helt fel tid på inläggen.

går det inte efter din klocka?
rätt för mig..

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

verkar mest vara eu området som har grova login problem, och damn min kära fow server är en inofficiell italiensk server =_=

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

går det inte efter din klocka?
rätt för mig..

min går rätt med

Permalänk
Medlem

Det står 12.10 men klockan är 13.10. har rätt tidszon (stockholm)

EDIT: Hade inte på sommartid

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard