Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Detta snack om termen "wow-dödare".. Wow kommer endast dö ut när dess spelare inser att spelet är skit, det kommer dröja ett jävligt bra tag för spelet kräver ingen monsterdator att driva, är alldeles för lätt att spela och har funnits väldigt länge nu. Glad för det är jag, för skulle gw2 bli en wow-dödare så skulle det innebära att alla whinande 10-åringar från wow skulle börja med gw2, det känner jag att jag skulle klara mig utan. Dem skulle bara klaga sönder spelet för att det inte finns någon som håller dig i handen hela tiden och belönar dig mes epixx så fort du lyckats gå 10m i spelet. Nej jag hoppas wow lever riktigt länge, då slipper andra spel deras spelarbas.

Skickades från m.sweclockers.com

Alla dessa whinande 10 åringar brukar oftast följa med alla stora spelare och guilder och eftersom D3 verkar svalna riktigt snabbt nu har alla stora som hoppade över från WoW till D3 har nu hoppat över till GW2.

Nihilum, Athene och Swifty är alla stora namn. Nihilum var jättar i WoW tills dom fuskade i WOTLK. Guilden har fortfarande många anhängare och lär locka till sig en hel skara unga spelare precis som under WoW tiden på Magtheridon.

Athene och Swifty youtube partners lär ju få hela deras skara av fans på sin server. Gissar på att dom flesta kommer vara rätt unga.

Skrivet av m1ntos:

Guild Wars, orginalet har fortfarande en extremt stor spelarbas. Trots 7 år på nacken.

Till exempel hade GW 6 miljoner spelare 4 år efter releasen.

http://massively.joystiq.com/2009/04/24/guild-wars-hits-the-6...

Det är antal sålda spel och inte aktiva spelare. Om man kollat på Xfire och statistiken där så ser man tydligt att spelet varit nästan död tills nyligen då spelet fått några få spelare precis som D2 fick just innan D3 release.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Har alltid varit en kvalitetsstämpel
http://en.wikipedia.org/wiki/AAA

Hade du haft fötterna på jorden hade du märkt att spelet inte är perfekt. Visst är det ett bra spel som lär leva på ett bra tag men den kommer aldrig sitta med miljontals spelare om 2-3 år.

Från din egna referens hittar jag "A colloquial adjective referring to the large budget in which video games are made, and is generally associated with a high level of quality. Game development studios that create AAA games are also known as AAA studios."
Så budgeten är det som bestämer AAA titeln på spel och det brukar mena kvalitet. Sen är wiki kanske inte den slutgiltiga källan men nu när du länkar den så...

Permalänk
Medlem

Varken stor patch eller snabb nedladdning...

(bara ett skämt, jag vet att det är cirkus kring servrarna just nu )

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Har alltid varit en kvalitetsstämpel
http://en.wikipedia.org/wiki/AAA

Hade du haft fötterna på jorden hade du märkt att spelet inte är perfekt. Visst är det ett bra spel som lär leva på ett bra tag men den kommer aldrig sitta med miljontals spelare om 2-3 år.

Du kanske ska läsa dina egna länkar..

"A colloquial adjective referring to the large budget in which video games are made, and is generally associated with a high level of quality. Game development studios that create AAA games are also known as AAA studios."
Generally associated betyder att AAA titlar generellt sett har en högre kvalitet, vilket inte vore så konstigt med tanke på den _stora budgeten_. Kvalitet är inte ett kriterie (eftersom kvalitet är en helt omätbar variabel), det är en potentiell effekt av resurserna som lagts ner.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av epatnor:

Varken stor patch eller snabb nedladdning...

http://xpandora.se/images/gw2_1kbs.png

(bara ett skämt, jag vet att det är cirkus kring servrarna just nu )

fuuck får samma fel.. blir o dra o dricka lite öl o äta nått gott o se om de fungerar sent ikväll

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

fuuck får samma fel.. blir o dra o dricka lite öl o äta nått gott o se om de fungerar sent ikväll

Frågan är: kommer DU fungera bra då, efter ett antal öl ^^

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tozz:

Du kanske ska läsa dina egna länkar..

"A colloquial adjective referring to the large budget in which video games are made, and is generally associated with a high level of quality. Game development studios that create AAA games are also known as AAA studios."
Generally associated betyder att AAA titlar generellt sett har en högre kvalitet, vilket inte vore så konstigt med tanke på den _stora budgeten_. Kvalitet är inte ett kriterie (eftersom kvalitet är en helt omätbar variabel), det är en potentiell effekt av resurserna som lagts ner.

Haha jag var rädd att någon skulle hinna först men icke, jag fick vara först denna gång

Permalänk
Medlem

Funkar! 92% nerladdat

EDIT: happ där stannade det tydligen.... 0.00kb/s

EDIT 2 : Och BAM connection error detected..

Permalänk
Medlem

jag är INNE WOHO!!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Ingame nu

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

wtf? jag får samma Connection error som tidigare (se min bild ovan, 1kb patch)

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

INNE!!!!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

>.< Jag köpte head start den 10 april för att få lira 3 st BWEs och ett 10+ tal stress test. 3 dagars förtid var en bonus, men vem förköpte spelet utan att spelat en enda bwe eller stress test?

<----

Visa signatur

Dice, ge tillbaks mitt liv!

Permalänk

går det att komma in nu ?:D

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem

Ah äntligen inne!

Permalänk
Skrivet av turboprocess:

går det att komma in nu ?:D

Japp

Permalänk
Medlem

Jävla piss login server

Permalänk
Medlem

Går fortfarande inte

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av turboprocess:

går det att komma in nu ?:D

Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

Nej...

Permalänk
Medlem

Nu gick det iaf o dra ner en update + få reda på att jag inte är tillåten o spela än (mitt aktiveras på måndag) så kanske värt för er som får spela o prova igen

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Kom in i 2 minuter = S

Visa signatur

Asus Strix z390-F,Intel core i7 9700k,32gb Corsair 3200mhz ram,RM750X psu,Nvidia 1080TI,500gb samsung 970evo,250gb samsung 960evo + 2tb hdd,
Logitech G933 Artemis Spectrum headphones,Steelseries Rival 300 mouse,ADX Pro 1m mousepad,Steelseries Apex M800 keyboard
27" 165hz IPS Acer Predator monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relish:

Kom in i 2 minuter = S

Hann du få nån feeling för hur spelet verkar?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av AntonAn:

jag är fortfarande inne och springer omkring i LA

Permalänk
Medlem

Jag är inne nu iaf.

:S

Känns som det är första BWE1 igen dock.................

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Kan man ladda ner spelet även fast man inte fått sin kopia än? Länka isf gärna!

Permalänk
Medlem

Kul när man surfar runt och läser om hur alla bölar över att servern varit nere i 4 timmar och att det var lagg då och då. Vänta bara på release, the shit has not yet hit the fan!

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Citat:

Guild Wars 2 ‏@GuildWars2
We have re-established server connectivity and are aware of some Error 42 issues.If you find this error please try again to reconnect. ^DO

Verkar vara på g igen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Hann du få nån feeling för hur spelet verkar?

Hehe nja jag var inne på förmiddan och hann lira till level 7 human/ranger samt regga namn = )

Visa signatur

Asus Strix z390-F,Intel core i7 9700k,32gb Corsair 3200mhz ram,RM750X psu,Nvidia 1080TI,500gb samsung 970evo,250gb samsung 960evo + 2tb hdd,
Logitech G933 Artemis Spectrum headphones,Steelseries Rival 300 mouse,ADX Pro 1m mousepad,Steelseries Apex M800 keyboard
27" 165hz IPS Acer Predator monitor