Sökes: Androidtangentbord med större tangenter.

Permalänk
Medlem

Sökes: Androidtangentbord med större tangenter.

Min tjejs chef har köpt sig en S3a. Han hade en iphone innan men beslutade sig för att gå över to the dark side. Han älskar telefonen men han tycker att knapparna på tangentbordet är för små. Vilket jag tycker är konstigt med tanke på att han hade en iphone innan =P hur som helst. Vad finns det för alternativ med stora tangenter?

Tack.

Permalänk
Medlem

hittade efter en snabb goggle sökning denna https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bigbuttons&hl=sv det gör ju helt klart knapparna större, men ändrar ju samtidigt hela layouten på tangentbordet. men kan va värt att testa.

fanns även en Deluxe variant https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bigbuttons.deluxe2&hl=sv

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D , Kingston Fury 32gb @ 6000MHz, MSI MAG X670E Tomahawk, EVGA RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA, EK-AIO Elite 360, EVGA SuperNOVA 1000 G3, Lian-Li 011 Dynamic Evo, Samsung Odyssey G8 OLED, Asus PB278Q

Permalänk
Medlem

Eller vrid telefonen 90 grader så blir tangenterna större...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av mp5sd:

Eller vrid telefonen 90 grader så blir tangenterna större...

Mjo det sa jag också men det är visst för svårt för han....

Permalänk
Medlem

Säg åt honom att köpa SwiftKey. Han kommer att bli överraskad över hur pass bra det fungerar

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Hacker´s Keyboard använder jag.
Väldigt tydliga knappar.

Du får med ctrl, alt, tag, F tangenterna, mm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
Platsar nog lite bättre i mobildelen.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av edda123:

Säg åt honom att köpa SwiftKey. Han kommer att bli överraskad över hur pass bra det fungerar

Håller med ovanstående! Enda tangentbordet man behöver till Android. I inställningarna kan man sedan göra tangentbordet högre och således få större knappar

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Säg åt honom att köpa SwiftKey. Han kommer att bli överraskad över hur pass bra det fungerar

Skrivet av Constant3831:

Håller med ovanstående! Enda tangentbordet man behöver till Android. I inställningarna kan man sedan göra tangentbordet högre och således få större knappar

Får fortsätta att hålla med jag också. Innan den så skrev jag fel hela tiden på min Galaxy S2, nu skriver jag nästan alltid rätt - trots att jag missar och trycker på fel knappar ibland, men tangentbordet lär sig hur du skriver och vet att "dymkrak" inte är rätt ord utan det var dyngrak du skulle skriva Faktiskt ganska fränt

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Mjo det sa jag också men det är visst för svårt för han....

Det är nog inte att han tycker det är för svårt utan att det blir så osmidigt(tycker det personligen), telefonen är tänkt att användas främst i "stående" läge.
Men hur länge har han haft den skulle tro han vänjer sig efter ett tag.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb