Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Var såklart tvungen att tappa min 3 månader gamla mobil i asfalten..... Den funkar men vart ju fina märken... Gaaah

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Sista veckan för mitt gäng...

Permalänk
Medlem

Känns bra att man fått förlängt på jobbet men känns förjävligt att morsans cancer har kommit tillbaka (den har antagligen inte varit helt borta men ni fattar). Fick reda på det igår. Mår inte direkt bra alls.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Högstadiet var räkmacka för mig, och gymnasiet är definitivt ingen räkmacka men då går jag natur matte/data.
Allt är väl olika.

Jag tyckte att den sociala biten var som tuffast under högstadiet. Det hände mycket och det var viktigt att ha bra kamrater. Av någon anledning så brydde sig folk väldigt mycket om vad andra gjorde, deras klädstil, kroppsform etc. i överdrift. Nu i efterhand när man tänker på det så var det så fånigt så det inte är sant :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Jag tyckte att den sociala biten var som tuffast under högstadiet. Det hände mycket och det var viktigt att ha bra kamrater. Av någon anledning så brydde sig folk väldigt mycket om vad andra gjorde, deras klädstil, kroppsform etc. i överdrift. Nu i efterhand när man tänker på det så var det så fånigt så det inte är sant :).

Haha jo precis likadant känner jag. Det är ju en jobbig del av livet där i högstadiet och man förändras mycket och man har mycket press osv att man ska passa in, vara cool osv. Nu när man går tredje året på gymnasiet så är det ju väldigt slappt när det gäller det. Nu kör man sitt eget race och skiter i alla andra

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Små ångest över dåliga blodvärden och höga levervärden, sen prostata check och lite annat imorn. Underbart!

Permalänk
Skrivet av feliQ:

I efterhand känns både högstadiet och och gymnasiet som rena barnleken. Men behöver ju i princip bara vara där för att klara sig igenom om man är lite lat.

Håller med dig, men jag kan också tycka att högskolan var relativt lätt och då gick jag ändå en natur/matte linje.

Annars är jag ju ganska glad för att man fick jobb för ca 1 vecka sen!

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Små ångest över dåliga blodvärden och höga levervärden, sen prostata check och lite annat imorn. Underbart!

Med lite tur så är det väl iaf tant Olga som ska köra upp knytnäven i prutten på dig

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Små ångest över dåliga blodvärden och höga levervärden, sen prostata check och lite annat imorn. Underbart!

njut av läget
inte ofta någon kör upp nåt där frivilligt där det är enkelriktat.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Prostata check, usch. Inte gjort det själv men fått tarmen undersökt av kvinnlig sjuksköterska efter en semester i Turkiet (som för övrigt slutade i EHEC och sjukhus i fyra dagar). Konstig och tämligen otrevlig upplevelse, tyckte jag.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kalium:

Prostata check, usch. Inte gjort det själv men fått tarmen undersökt av kvinnlig sjuksköterska efter en semester i Turkiet (som för övrigt slutade i EHEC och sjukhus i fyra dagar). Konstig och tämligen otrevlig upplevelse, tyckte jag.

Kan tänka mig att det är lite konstig upplevelse att få nåt upptryckt i tvåan oavsett storlek och vad det är, visserligen sägs att det är tjejerna som gillar det bättre.

Sen hjälper det om hon är någorlunda fin istället för tant agda 60..

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Kan tänka mig att det är lite konstig upplevelse att få nåt upptryckt i tvåan oavsett storlek och vad det är, visserligen sägs att det är tjejerna som gillar det bättre.

Sen hjälper det om hon är någorlunda fin istället för tant agda 60..

Jo, man får väl anta att det är så... Kvinnan som undersökte mig var i 25-års åldern och relativt attraktiv. Som tur var så var jag inte på hemorten, hade varit väldigt pinsamt annars om man kände undersköterskan

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kalium:

Jo, man får väl anta att det är så... Kvinnan som undersökte mig var i 25-års åldern och relativt attraktiv. Som tur var så var jag inte på hemorten, hade varit väldigt pinsamt annars om man kände undersköterskan

HA! Skulle gärna bli undersökt av en brud jag känner, för mig skulle det bli lättare på nåt sätt:p
Eller gärna min tandhygienist, damn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

HA! Skulle gärna bli undersökt av en brud jag känner, för mig skulle det bli lättare på nåt sätt:p
Eller gärna min tandhygienist, damn!

Nej uscha! Helst någon anonym person som man aldrig kommer att träffa igen!
Angående tandhygienist, jag var på besök hos tandvården på en annan ort pga akut smärta vid visdomstand (hade fått någon inflammation) och då var det en tandhygienist där som var förträffande lik Scarlet Johansen. Första gången det inte kändes som rena helvetet att gå till tandläkaren

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kalium:

Nej uscha! Helst någon anonym person som man aldrig kommer att träffa igen!
Angående tandhygienist, jag var på besök hos tandvården på en annan ort pga akut smärta vid visdomstand (hade fått någon inflammation) och då var det en tandhygienist där som var förträffande lik Scarlet Johansen. Första gången det inte kändes som rena helvetet att gå till tandläkaren

Skärp dig nu, en person du trivs med såklart, visst lite awkward kanske men vafasen..
Smarrigt värre Bara låta bli å borsta tänderna;)

Skitdag i övrigt, inget att rapportera.

Permalänk
Medlem

borde fan finnas gloryhole för prostata tittande med

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

kul,där började min GBC kartong släppa i ena kanterna pga kärringhelvete lyckades göra så att man spillde kaffe på lådan.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Suck, brorsans katt har spytt på min ryamatta

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Vilken fin start på helgen. Gick en halvtimme tidigare. Fastna på tunnelbanan i 35 minuter för nåt problem på t-centralen. Stod brevid en tonåring som lät förskyld som fan, lär väl komma som en present sen. Missa pendeltåget som precis stängde dörrarna. Väl hemma fick man vänta på en buss som var försenad. Regnat hela dagen har det gjort också. Meh. Fast nu ska jag snart köra lite GW2 och bli glad igen.

Permalänk
Medlem

Min telefon fick spel för någon månad sedan och ringde en massa nummer, bland annat en vän i Sydafrika. Fick telefonräkningen nu, och det var ganska mycket värre än räknat. 767,50kr gick det på. Gud vad glad man blir, bara att hosta upp...
Jävla skittelefon säger jag bara!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Lagom till helgen blir man förkyld. Den här helgen var det dessutom riktigt bra väder så jag hade planerat att äntligen renovera fönstren på nedervåningen när hyresgästen ändå är bortrest.

Så måste jag köpa kattmat också.

FFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUU-

Permalänk
Medlem

"Inom kort kommer Sverige att få ett nytt larmnummer.
Och om Post- och telestyrelsens förslag står sig, blir det 113 13 som gäller."

Och jag som mer eller mindre precis har lärt mig att det var 112 som gäller och ingenting annat.
Det här kommer ju aldrig att gå väl hemma hos herr Lindström. Jag med mitt sifferminne.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

"Inom kort kommer Sverige att få ett nytt larmnummer.
Och om Post- och telestyrelsens förslag står sig, blir det 113 13 som gäller."

Och jag som mer eller mindre precis har lärt mig att det var 112 som gäller och ingenting annat.
Det här kommer ju aldrig att gå väl hemma hos herr Lindström. Jag med mitt sifferminne.

112 ska ju inte försvinna, det används ju i hela norden afaik som akutnr så dumt om Sverige tar bort det helt.

Sen så läste jag detta;
" Det nya numret ska avlasta 112 och är inte tänkt för akuta ärenden."

113 13 ska vara med av en informations nr. om saker o ting som händer, t.ex. jordbävningar o annat.

Edit: http://sv.wikipedia.org/wiki/112_(telefonnummer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

112 ska ju inte försvinna, det används ju i hela norden afaik som akutnr så dumt om Sverige tar bort det helt.

Sen så läste jag detta;
" Det nya numret ska avlasta 112 och är inte tänkt för akuta ärenden."

113 13 ska vara med av en informations nr. om saker o ting som händer, t.ex. jordbävningar o annat.

Edit: http://sv.wikipedia.org/wiki/112_(telefonnummer)

Aha. Nä, jag läste bara något om att man skulle få ett nytt larmnummer. Tog då förgivet att 112 skulle försvinna helt och hållet. Men nu vet jag bättre.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Södertälje är fan UNIVERSUMS RÖVHÅL !

gahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Permalänk
Medlem

Kämpar vidare själv med grad3 tinnitus och panikångest till följd av det. Har iaf gått framåt senaste 8 månaderna, ingen mer dödslängtan och utan antidepressiva piller som gjorde tinnitusen ännu värre fast man inte trodde det var möjligt.

I miss the silence!

Permalänk

En kompis ska ha sitt första barn om några veckor och skriver något på fb om att det börjar närma sig nu. Inget fel i det men en av kommentarerna blir: "Härligt, snart börjar livet". Alltså jag blir så jävla irriterad, arg och rentav ledsen. Som om barn var det enda som räknades? Ja det finns väl iofs de som tycker, och det får de göra, men hallå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frasse013:

En kompis ska ha sitt första barn om några veckor och skriver något på fb om att det börjar närma sig nu. Inget fel i det men en av kommentarerna blir: "Härligt, snart börjar livet". Alltså jag blir så jävla irriterad, arg och rentav ledsen. Som om barn var det enda som räknades? Ja det finns väl iofs de som tycker, och det får de göra, men hallå...

Mycket klassas som "vuxen poäng" när man skaffar barn.
Har själv inga, men kollar man mitt liv nu, så är precis allt fortfarande lek och stoj.
Och när man skaffar unge blir det en enorm omställning för många, och jag räknar själv att mitt liv "börjar" då, förälder, passa ungen, se så inte hon/han skaffar crappy tjej/kille , sitta med baseballträ vid köksbordet när ungen inte kommer hem i tid

thats life hehe

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

lite sur på att skolan ska börja använda facebook för att lägga ut läxor och inlämning, hur fan ska man göra då om man inte har det...:(

Men men, får väll försöka klara mig igenom en kurs utan info om läxor:P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Mycket klassas som "vuxen poäng" när man skaffar barn.
Har själv inga, men kollar man mitt liv nu, så är precis allt fortfarande lek och stoj.
Och när man skaffar unge blir det en enorm omställning för många, och jag räknar själv att mitt liv "börjar" då, förälder, passa ungen, se så inte hon/han skaffar crappy tjej/kille , sitta med baseballträ vid köksbordet när ungen inte kommer hem i tid

thats life hehe

Du har säkert rätt men jag skulle i så fall uttrycka det som att "ett annat liv" eller "ett nytt liv" börjar när man får barn. Annars låter det som (i mina öron i alla fall) att allt annat är meningslöst och oviktigt.