Fallout 3, omotiverad FPS-drop i tunnelbanor

Permalänk
Medlem

Fallout 3, omotiverad FPS-drop i tunnelbanor

Jo jag har ett ganska stort problem i Fallout 3, det är så att när jag går ner i en tunnelbana/metrostation så är det ett håll jag inte kan kolla åt... För om jag kollar åt det hållet så sjunker FPS-en till ca 3-4, från 60-70. Det spelar ingen roll vart jag än är i tunnelbanan utan det är helatiden Just när jag kollar åt det hållet.

Någon som stött på samma sak? Det är väldigt irriterande då jag just nu har massor att utforska där nere, och jag ska gå åt det hållet -.-. Det är när jag kollar mot Mitten av världen som det helt plötsligt bara tyngs ner extremt, samma sak händer likaväl på lägsta grafik som högsta. Jag kan titta åt det hållet och sedan ner i backen, då hackar det inte. Men så fort jag tittar upp...

Permalänk
Medlem

Löste sig det här problemet?

Jag fick kraftiga prestandadrops i vissa rum i underjordsbanor, men var precis så det gick att spela förbi dem iallafall... Misstänker att det var rökeffekter som ställde till det, men är inte säker.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem som dig, förutom att det inte bara är i tunnelbanor som jag upplever FPS drops. Helt plötsligt när jag kollar åt ett visst håll så sjunker min FPS ner till runt 20-25 från 70 (Där jag har den cappad med Fallout 3 Stutter Remover).

Vore extremt bra om någon kände till ett fix till detta problem!

Visa signatur

Spelar: Battlefield 4, DayZ SA, Guild Wars | Moderkort: Asus Maximus VI Hero | RAM: 8GB Corsair Vengeance | CPU: i7 4770k @ 3.5 GHZ | CPU-Kylare: Corsair H80i | Chassi: Fractal Design Define R3 | GPU: Gigabyte GTX 780 Ti Windforce OC | Nätaggregat: Corsair AX 850W 80+ GOLD | Operativsystem: Windows 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Avstängd

Trippelnekro! <3

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av MacKzZ0R:

Jag har samma problem som dig, förutom att det inte bara är i tunnelbanor som jag upplever FPS drops. Helt plötsligt när jag kollar åt ett visst håll så sjunker min FPS ner till runt 20-25 från 70 (Där jag har den cappad med Fallout 3 Stutter Remover).

Vore extremt bra om någon kände till ett fix till detta problem!

Du insåg nyss att du "Bumpa" en 3 år gammal tråd?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonMattila:

Du insåg nyss att du "Bumpa" en 3 år gammal tråd?

Gör väl inget att han bumpar en gammal tråd när han har samma problem som TS.
Slipper man ju att skapa flera trådar.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR