Permalänk
Medlem

F1 2012

Uppföljaren till F1 2011, F1 2012 släpps den 21 september. Likt förra året tänkte jag därför att det blir bra med en ny tråd om detta spel, där man kan diskutera åsikter om spelet, dela med sig av sina inställningar eller skryta med sina varvtider.

Nyheter för i år är att karriärläget börjar med "Young driver tests" där man likt riktiga nybörjare får testa att köra F1-bilar efter sista racet i föregående säsong (antar att det blir på Yas Marina-banan i Abu Dhabi) och beroende på hur bra det går där så får man olika erbjudanden från teamen inför 2012-säsongen.
Vädret ska vara bättre och man ska kunna stöta på det klassiska scenariot att det regnar på en del av Spa-Franchorchamps-banan medan det är torrt på en annan del, vilket gör det extra svårt att bestämma vilka däck man ska ha på.
Känslan och fysiken ska vara ytterligare förbättrad, detta återstår dock att se då förbättringarna till F1 2011 inte alltid var positiva.
Ljudet ska vara uppdaterat för bättre kvalitet och realism. De har också lagt till videor med onboard-varv till varje bana så att man ska kunna lära sig hur "proffsen" kör.
Och så får vi hoppas att de har fått ordning på DRS, vilket enligt mig var riktigt dåligt i F1 2011. Både placering/längd på DRS-zonerna samt hur mycket downforce det faktiskt tar bort. Man ser ju på IRL-F1 att kurvor som Blanchimont, 130R, 7an i Korea körs med DRS aktiverat, något som i F1 2011 resulterade i att man åkte käpprätt av banan och kraschade.

Officiell hemsida: http://www.formula1-game.com/uk

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Köpte F1 2010 och tyckte det var väldigt roligt, önskar dock att jag hade en ratt. Har inte bestämt mig ifall jag uppdaterar till 2012 ännu.

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Längtar som satan till nya 2012. Lirat både 2010 & 2011 med stor glädje. Tycker att det är superskoj helt enkelt.
Vi är några stycken som kör ett champoinship online fast endast "only invite". Riktigt hårda men schyssta fighter. Inte kul att köra vanligt online då det alltid är några pucko som kör stockcar när de inte hänger med.

Nu till min fråga, har en kompis som gärna vill vara med oss och köra. Dock så har han en Apple dator.
Fungerar spelet på en Apple och fungerar det att nätverka mot våra andras PC??

Permalänk

Köpte 2010 men skippade 2011. Tänkte köpa mig 2012, testade faktiskt demot till 360 och fyfan vad oskön körning. Hoppas det känns bättre till PC med ratt. Trots allt det jag är van vid...

Permalänk
Medlem

Hoppade också över 2011:an, blir nog dock att köpa 2012:an!

Permalänk
Medlem

Jag satt hela natten igår och körde med min ratt, tycker det är bra realism, men AI är lite puckad (Som vanligt kanske?)
Dock märker jag mer av slip-stream än DRS, förutom att ljudet ändras så känns det inte så stor skillnad.,. (kan visserligen vara dom höga hastigheterna som lurar ögat en del)

Jag kommer i alla fall fortsätta lira tills jag blir lite duktig och kan förhoppningsvis ta ett par Fastest laps och sectors

//Dexel

Visa signatur

I5 2500K + Antec Kühler 620 / Asus P8Z77-V PRO / Corsair 16GB (4KIT) DDR3 1600MHz / Zotac GeForce GTX 470 1280MiB x2 / SSD 80GB Intel X25-M SATA2 x2 + Samsung Spinpoint F1 1000GiB / Antec P182b / Fractal Design Newton R3 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av dexel:

Jag satt hela natten igår och körde med min ratt, tycker det är bra realism, men AI är lite puckad (Som vanligt kanske?)
Dock märker jag mer av slip-stream än DRS, förutom att ljudet ändras så känns det inte så stor skillnad.,. (kan visserligen vara dom höga hastigheterna som lurar ögat en del)

Jag kommer i alla fall fortsätta lira tills jag blir lite duktig och kan förhoppningsvis ta ett par Fastest laps och sectors

//Dexel

Du menar demot eller? Spelet har inte släppts än...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Har någon koll på om patcherna finns att få tag på till PC om man inte köpt spelet via steam? Kan inte hitta något om detta på codemasters forum. http://community.codemasters.com/t5/F1-2012-Technical-Assista...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Fick reda på att det står på baksidan av DVD-omslaget att det krävs ett steamkonto för att kunna spela spelet. Helt meningslöst enligt mig, men det är väl åt det hållet (att man måste vara inloggad via steam, origin osv) som spelmarknaden är på väg.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!