Permalänk
Medlem

nytt headset max 600kr

tja,

Ska köpa headset snart och det ska vara enbart för gaming till spelet bf3 och då undrar jag om ni har något förslag.

Har tänkt att ha en bordsmic istället för att ha den på headset och min budget ligger på max 600kr och vill helst att det ska ligga på omkring 400-500kr då jag har lite ont om pengar just nu:) och om det finns nåt annat headset än siberia v2 skulle det var kanon

Tack för mig och om ni behöver lite mer specificerad information så är det bara och fråga:)

Permalänk
Medlem

har ett måndags exeplar av siberia v2 som är typ så jag stör mej som f*n på det men media markt tycker inte det räcker med halv sönrig volym kontroll

har dock spanat en del på Cm storm Ceres 400 om verkar nice länkar en video: http://www.youtube.com/watch?v=wcpddET_eBE

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PangarN:

tja,

Ska köpa headset snart och det ska vara enbart för gaming till spelet bf3 och då undrar jag om ni har något förslag.

Har tänkt att ha en bordsmic istället för att ha den på headset och min budget ligger på max 600kr och vill helst att det ska ligga på omkring 400-500kr då jag har lite ont om pengar just nu:) och om det finns nåt annat headset än siberia v2 skulle det var kanon

Tack för mig och om ni behöver lite mer specificerad information så är det bara och fråga:)

Synd du inte beställde ett Logitech G35 från komplett tidigare idag var specialpris och kostade 499 eller 599 kr kommer inte ihåg riktigt.
I min erfarenhet så är Siberia V2 headset bra för det priset och jag hade valt det!

Skrivet av simon253:

har ett måndags exeplar av siberia v2 som är typ så jag stör mej som f*n på det men media markt tycker inte det räcker med halv sönrig volym kontroll

har dock spanat en del på Cm storm Ceres 400 om verkar nice länkar en video: http://www.youtube.com/watch?v=wcpddET_eBE

Lämna tillbaka det ifall du fortfarande kan! : O

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Medlem

#bjoen åhh det var synd, här tittat lite på dem här www.prisjakt.nu/produkt.php?o=757007 vad tror du om dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjoen:

Synd du inte beställde ett Logitech G35 från komplett tidigare idag var specialpris och kostade 499 eller 599 kr kommer inte ihåg riktigt.
I min erfarenhet så är Siberia V2 headset bra för det priset och jag hade valt det!

Lämna tillbaka det ifall du fortfarande kan! : O

sa att jag inte kan lämna tillbaka det för media markt säger nej

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera corsair 1500,köpte min för600 kr.men då har du tyvärr mick på headsetet.

Permalänk
Medlem

Razer Electra
Går för runt 550kr hos de flesta

Permalänk
Medlem

Har tittat mycket på Corsair 1500 hur är kvalitén jämfört med siberia v2?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

sa att jag inte kan lämna tillbaka det för media markt säger nej

Ber om ursäkt för att jag inte läste allt du.

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PangarN:

tja,

Har tänkt att ha en bordsmic istället för att ha den på headset ....

Dvs du vill ha ett par hörlurar plus en bordsmikrofon? Isf. finns det ett par hyfsade budgetalternativ:

Creative Aurvana Live:
http://www.proshop.se/Horlurar-Headset/Creative-Aurvana-Live!...

Superlux HD668B
http://www.thomann.de/se/superlux_hd668_b.htm

Dessa spöar lätt Logitech G35, Siberia V-skit och likn.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Skrivet av PangarN:

Har tittat mycket på Corsair 1500 hur är kvalitén jämfört med siberia v2?:)

Enligt mej som har det headsetet 1000 gånger bättre en siberia v2 det är vad jag tycker. man för ett riktigt bra headset för vad det säljs för så recommenderar det säljer den på dustin för 629 och om du är student blir det fraktfri

Permalänk
Medlem
Skrivet av siferhumen:

Enligt mej som har det headsetet 1000 gånger bättre en siberia v2 det är vad jag tycker. man för ett riktigt bra headset för vad det säljs för så recommenderar det säljer den på dustin för 629 och om du är student blir det fraktfri

Skönt att höra:) kör du bf3 om ja hur är ljudet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av PangarN:

Skönt att höra:) kör du bf3 om ja hur är ljudet?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag kör bf3 och ljudet är utmärkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

har ett måndags exeplar av siberia v2 som är typ så jag stör mej som f*n på det men media markt tycker inte det räcker med halv sönrig volym kontroll

har dock spanat en del på Cm storm Ceres 400 om verkar nice länkar en video: http://www.youtube.com/watch?v=wcpddET_eBE

Om inte butiken tycker det så prata med tillverkaren istället. Krånglar volymkontrollen tkr jag du ska ha ett nytt iaf.

Jag har själv kollat lite på headset i 600kr-klassen men det är svårt att få några klara besked. Dels för att de är bra på olika saker och att lyssnarnas öron föredrar olika. Generellt brukar det rekommenderas separat mick till ett par hörlurar kontra headset

Permalänk
Entusiast

Den enda utmanaren till Siberia V2 som jag har hört talas om är Logitech G35 men usch så tungt headsetet är och det satt inte alls bra på mitt huvud när jag testade det, dessutom så har jag hört att vissa tycker att G35:ans surround låter lite surrealistiskt och konstigt jämfört med vanligt stereo ljud men vad vet jag...

Siberia V2 är och förblir det säkra kortet för mig ett tag framöver, allting är perfekt med headsetet för mig förutom att det går sönder ganska fort =/

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Hade först tänkt att rekommendera G35, men mitt gick sönder för ca 10min sedan.
Då fick jag möjligheten att titta närmare på konstruktionen. Har använt det dagligen i ca ett år, och det gick av vid infästningen, där kåpan ska kunna justera sig för rätt vinkel mot huvudet.

Corsair har samma konstruktion, fast en annan tjockare "pinne" som kåpan vrider sig runt.
Så jag skulle rekommendera att titta på ett headset med annan konstruktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av siferhumen:

Ja jag kör bf3 och ljudet är utmärkt

Okej skönt att höra:) ska köpa det headset snart när jag har råd.

Tack för hjälpen:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av PangarN:

Okej skönt att höra:) ska köpa det headset snart när jag har råd.

Tack för hjälpen:)

Skickades från m.sweclockers.com

Varför köpa ett headset med mic om du ändå ska köpa en bordsmic?

Du får ett bättre ljud om du köper riktiga hörlurar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

vänta på G35 rea säger jag bara, 500g massiva 7.1 surround lurar med rejält ljud som ofta reas ut! köpte mina på cdon för 649kr + sweclockers rabatt + fraktfritt som hamnade på under 600 lappen, bätte lurar för pengarna kan man inte få!

edit: riktigt obehagliga lurar innan du vant dig vid dom eftersom dom vägar något oerhört tog mig ungefär 2 månader och vänja mig och nu sitter som riktigt skönt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Dvs du vill ha ett par hörlurar plus en bordsmikrofon? Isf. finns det ett par hyfsade budgetalternativ:

Creative Aurvana Live:
http://www.proshop.se/Horlurar-Headset/Creative-Aurvana-Live!...

Superlux HD668B
http://www.thomann.de/se/superlux_hd668_b.htm

Dessa spöar lätt Logitech G35, Siberia V-skit och likn.

+1 på HD668B, stor ljudscen (inte den pricksäkraste dock) och "rumblig" bas. Riktigt sköna lurar att spela BF med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PangarN:

#bjoen åhh det var synd, här tittat lite på dem här www.prisjakt.nu/produkt.php?o=757007 vad tror du om dem?

Kanon headset! bra ljud, skön komfort och mycket bra mikrofon som inte tar upp massa ljud i omgivningen.

finns även utan USB-ljudkortet till ungefär halva priset (ja det passar även om det står att det är till 360 för jag har det själv) http://www.dustinhome.se/product/5010611165/creative-sound-bl...

och enligt mig och 2 av mina vänner som har det headsetet så är det de bästa under 500kr

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Okej nu blir jag förvirad är dem här bättre http://www.thomann.de/se/superlux_hd668_b.htm Än corsair 1500?

Såg nu att dem kosta bara 245kr kan tänka mig att betala några hundralappar mer, men då ska det vara skillnad på ljud och sånt:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PangarN:

Okej nu blir jag förvirad är dem här bättre http://www.thomann.de/se/superlux_hd668_b.htm Än corsair 1500?

Såg nu att dem kosta bara 245kr kan tänka mig att betala några hundralappar mer, men då ska det vara skillnad på ljud och sånt:)

Skickades från m.sweclockers.com

Vill du ha ljudkvalité, köp Superlux. Vill du vara cool bland dina P12 kompisar, köp xXV3ngenceXxZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Vill du ha ljudkvalité, köp Superlux. Vill du vara cool bland dina P12 kompisar, köp xXV3ngenceXxZ

Okej vad bra finns det nån som är lite dyrare fast bättre ljud annars är det bra:) en fråga till bara hur är komforten på superlux?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PangarN:

Okej vad bra finns det nån som är lite dyrare fast bättre ljud annars är det bra:) en fråga till bara hur är komforten på superlux?

Superlux hörlurarna är svårslagna under 1000 lappen FWIR, det är möjlig att det finns andra hölurar som är dyrarer men har samm "prestanda per krona", men det är inga jag känner till. Superlux hörlurarna är inte jätte sköna då "bandet" trycker på huvudet och kuddarna trycker runt öronen, men jag står ut flera timmar i sträck. Det bör dock nämnas att jag har rakat huvud och glasögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Superlux hörlurarna är svårslagna under 1000 lappen FWIR, det är möjlig att det finns andra hölurar som är dyrarer men har samm "prestanda per krona", men det är inga jag känner till. Superlux hörlurarna är inte jätte sköna då "bandet" trycker på huvudet och kuddarna trycker runt öronen, men jag står ut flera timmar i sträck. Det bör dock nämnas att jag har rakat huvud och glasögon.

Okej tack för svaret, det lär väl bli såna och medans vi håller på kan man använda dem till att lyssna på musik på mobilen?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PangarN:

Okej tack för svaret, det lär väl bli såna och medans vi håller på kan man använda dem till att lyssna på musik på mobilen?:)

Ja det går det, hade dock inte gått runt med dem på stan då de är stora och fula samt semi öppna

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Ja det går det, hade dock inte gått runt med dem på stan då de är stora och fula samt semi öppna

okej tack för svaret:)

Skickades från m.sweclockers.com