Permalänk
Medlem

Fishtank Server

Bygglogg: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?t=1012869

Får anse att jag är klar med bygget nu. Egentligen skulle jag dekorerat tanken med något men har ännu inte funnit det jag söker. Bilderna är inte perfekta (och jag är inte nöjd) men då jag åkte på någon maginfluensa sista veckan hemma innan det var dags för att flytta till studentboendet fick det blir några hastiga bilder.

Specifikationer:
Intel 2400s
8gb Corsair Vengeance blue
Bequit 300w sfx
2x Samsung hd 204ui 2tb
Intel 520 180gb
Ekwb, block, pump och radiator
2x Enermax cluster 120mm
Windows server 2008r2 med hyper-v
Ubuntu 12.04 i en vm foldar för laget http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=...

Material:
12mm mdf
8mm perspex (fult kallat plexi)
Aluminium

Fishtank Server

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Bra jobbat Jocke:)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Snyggt! En liten batterifisk också som simmar runt och lite plastväxter också?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

smart idé att använda sidan som reservoar. blir mycket vatten att värma upp

Permalänk
Medlem

kanske någon vägg inne i tanken kunde ge mera turbulens annars Bubblor! men snyggt bygge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Snyggt! En liten batterifisk också som simmar runt och lite plastväxter också?

Det ser för billigt ut med plast. Så jag har valt bort det av den anledningen.

Skrivet av Mickesven:

smart idé att använda sidan som reservoar. blir mycket vatten att värma upp

Jo i början får man fina temperaturer. Men den stannar på 46-49c på kärnorna vid 21c i inomhus temp under folding @ home med fläktarna i 600rpm. Fläktarna styrs på hårddisktemperaturen, men jag tror det hade fungerat lika bra att köra dem på lägsta hela tiden.

Skrivet av neom96:

kanske någon vägg inne i tanken kunde ge mera turbulens annars Bubblor! men snyggt bygge!

Nej det blir inget sådant. Då det ger från sig ljud, men det hade varit effektfullt.

Skrivet av upl8447:

Riktigt snyggt! Bra jobbat Jocke:)

Tack

edit: Såg att det inte fanns någon bild framifrån. Har en från tidigare, men det saknas etik1er på hårddiskarna.

Permalänk
Medlem

Du skulle ha gått all out och kört mineral olja

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

stiligt, påminner om gamla goda Cray-2

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Du skulle ha gått all out och kört mineral olja

Nej usch, bara kladdigt. Överlåter de oljekylda servrarna åt Intels tekniker.

Skrivet av PBGP:

stiligt, påminner om gamla goda Cray-2

Aldrig sett den tidigare, men visst påminner den lite om den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Nej usch, bara kladdigt. Överlåter de oljekylda servrarna åt Intels tekniker.

Aldrig sett den tidigare, men visst påminner den lite om den.

Måste bara fråga, kanske är uppenbart eller inte. Men är det vatten inuti lådan ?

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 Black Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 Processor : Intel Core i5 2500K 3,3GHz RAM : Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE Grafikkort : Asus GTX570 1280MB Nätaggregrat : XFX Core Edition 650W Skärm #1: BenQ TFT 24'' G2420HDBE Skärm #2: BenQ LED 24'' G2420HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.AwsuM:

Måste bara fråga, kanske är uppenbart eller inte. Men är det vatten inuti lådan ?

Nej, det är det inte. Men det ser ut som det om man kollar genom fönstret/tanken. Den här bilden visar bäst hur det egentligen är.

Kan berätta lite mer när jag ändå skriver. Den högra fläktkontrollen drar ner pumpen på lägsta, för annars låter den för mycket. Den vänstra styr jag fläkten i nätaggregatet med. Jag har även bytt ut fläkten. Så det är svårt att veta hur mycket kylning det behöver men jag har aldrig haft några krascher. Eller nu ljuger jag, när jag stoppar (fungerar kanon att plocka ur) i diskar i hotswapen under drift säckar serverns prestanda ihop, med en norsk reset som följd.

Diskarna sitter i en hotswapbräda som är ett 6gbps uppgraderingskit till Corsair 800d. Då diskarna mestadels står stilla är det tyst men annars hade jag behövt dämpa den mer. Vid den högra fläktkontrollen sitter även startknappen, något som sparsamt används eftersom den är igång 24/7.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Gillas ordentligt! 5!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Häftigt! Inte mycket mer att säga, femma från min sida.

Permalänk
Medlem

snyggt! 5 poäng

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk

Asså jag begriper mig inte på dessa byggen, doppar ni allt vatten eller?

Edit: Jag läste svar längre upp.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z87-GD65 Gaming CPU: i7 4770k Grafikkort: ASUS GTX 780 DCU II - (knäpptyst, supersvalt) RAM: 16GB VENGEANCE PRO 1600Mhz SSD: Samsung EVO 250GB Nätaggregat: Corsair AX860i 80+ Platinum