Hjälp med Iphone 3 , Ska jag jailbreak:a den ?

Permalänk
Medlem

Hjälp med Iphone 3 , Ska jag jailbreak:a den ?

Har en gammal ihpne 3g som jag börjar bli väldigt less . Undrar om det är värt at jailbreaka den ? vet nästa ingenting om detta ämne, Men skulle gärna vilja lära mig lite till . Andlednigar till att jag vill jailbreaka den är att : Det går nästan inte att ta hem några appar för den är för gammal , Har också hört att det går att streama musik och filmer (mest musik då ) Till iphonen då

Permalänk
Medlem

Hur du jailbreakar kan du googla fram.

Jailbreak är root/administratörrättigheter. Sen följer det oftast med en pakethandterare med ett gui (cydia) som tillåter/förenklar installation av programvara som apple inte godkänt..
Det är inget magisk som gör luren nyare eller snabbare.

Klart det är värt att jailbreaka. Utan jailbreak hade jag inte orkat med iphonen längre än en vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Har en gammal ihpne 3g som jag börjar bli väldigt less . Undrar om det är värt at jailbreaka den ? vet nästa ingenting om detta ämne, Men skulle gärna vilja lära mig lite till . Andlednigar till att jag vill jailbreaka den är att : Det går nästan inte att ta hem några appar för den är för gammal , Har också hört att det går att streama musik och filmer (mest musik då ) Till iphonen då

håller med BossE02,
JB är ett måste för att orka med iPhone. senaste JB för 5.1.1 är jättelätt:
in på Greenpois0n.us o hämta Absinthe.
koppla in phönen
kör programmet
win

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av xReverenDx:

håller med BossE02,
JB är ett måste för att orka med iPhone. senaste JB för 5.1.1 är jättelätt:
in på Greenpois0n.us o hämta Absinthe.
koppla in phönen
kör programmet
win

Skickades från m.sweclockers.com

Men vad förlorar jag då ?

EDIT : Och får jag senaste IOS då ? fast med en twist förstås . För jag har inte senaste ioset på min . Min är för gammal .

Permalänk

Du kan ju uppdatera den till 4.2.1 via itunes sedan jailbreaka?

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av xReverenDx:

håller med BossE02,
JB är ett måste för att orka med iPhone. senaste JB för 5.1.1 är jättelätt:
in på Greenpois0n.us o hämta Absinthe.
koppla in phönen
kör programmet
win

Skickades från m.sweclockers.com

Jag jailbreakade fram till IOS 4 sen slutade jag med det. Innan dess var det väldigt begränsat men nu har jag inte längre ngt behov av jailbreak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Har en gammal ihpne 3g som jag börjar bli väldigt less . Undrar om det är värt at jailbreaka den ? vet nästa ingenting om detta ämne, Men skulle gärna vilja lära mig lite till . Andlednigar till att jag vill jailbreaka den är att : Det går nästan inte att ta hem några appar för den är för gammal , Har också hört att det går att streama musik och filmer (mest musik då ) Till iphonen då

Jag skulle inte kunna behålla min iPhone utan JB då de är otroligt låsta utan detta. Det är lätt att jailbreaka, ladda ner t.ex. redsn0w och följ steg för steg guiden. Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Men vad förlorar jag då ?

EDIT : Och får jag senaste IOS då ? fast med en twist förstås . För jag har inte senaste ioset på min . Min är för gammal .

Vaddå förlorar??

Nej. Har inte apple gjort något nyare ios till din så hjälper inte administratörsrättigheter. Men du kanske kan få de funktioner du saknar som apple inte vill erbjuda din telefon via cydias program/paketförråd.

Permalänk
Medlem

Hade en iphone 3g förut
Senaste IOS på iphone 3g är ios 4.2.1 men 4.2.1 är väldigt segt på iphone 3g. Det finns custom ispw ios 3.1.3 (tror jag eller 3.1.2)
och jag tror det finns custom firmware 4.2.1 också. Dom som gjort dom där custom firmwares kallas för Whited00r, jag använde det och min iphone blev mycket snabbare! Man kan ta bort onödiga saker som segar ner sin iphone 3g som tillexempel kan man ta bort onödiga språk, multitasking, wallpapers och massa annat. Sen följer även cydia med

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jag jailbreakade fram till IOS 4 sen slutade jag med det. Innan dess var det väldigt begränsat men nu har jag inte längre ngt behov av jailbreak.

smaken e som rumpan..
jag pallar iaf inte iOS, med sina stora ikoner i grid 4x4.. känns jävligt gammalt o fult.
har man sen investerat en massa pengar i itunes o appstore så e man ändå fast med apple

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red110:

Hade en iphone 3g förut
Senaste IOS på iphone 3g är ios 4.2.1 men 4.2.1 är väldigt segt på iphone 3g. Det finns custom ispw ios 3.1.3 (tror jag eller 3.1.2)
och jag tror det finns custom firmware 4.2.1 också. Dom som gjort dom där custom firmwares kallas för Whited00r, jag använde det och min iphone blev mycket snabbare! Man kan ta bort onödiga saker som segar ner sin iphone 3g som tillexempel kan man ta bort onödiga språk, multitasking, wallpapers och massa annat. Sen följer även cydia med

Gör detta den snabbare på Internet också ? det är nog mest det jag är intresserad av att "boosta" upp Men tror fasen det blir Jailbreak till veckan

förlåt för sent svar men har inte haft tillgång till dator på några dar

Permalänk
Medlem

Är det inte också så att vissa iphones inte går att jailbreaka utan stora komplikationer, exempelvis med ett baseband som 05.16.05? Eller har jag förstått det fel? Kanske inte nödvändigtvis påverkar Fabbeee, men ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av draep:

Är det inte också så att vissa iphones inte går att jailbreaka utan stora komplikationer, exempelvis med ett baseband som 05.16.05? Eller har jag förstått det fel? Kanske inte nödvändigtvis påverkar Fabbeee, men ändå

Nu var det ett tag sedan jag hade iphone så jag är lite rostig men 3G behöver väl inte få firmwaren signerad av apple för flash? vilket bör betyda att man kan backa utan att ha shsh-blob sparad för den firmwaren.
Baseband är väl bara intressant om man vill ta bort operatörslås med t.ex ultrasnow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Nu var det ett tag sedan jag hade iphone så jag är lite rostig men 3G behöver väl inte få firmwaren signerad av apple för flash? vilket bör betyda att man kan backa utan att ha shsh-blob sparad för den firmwaren.
Baseband är väl bara intressant om man vill ta bort operatörslås med t.ex ultrasnow?

Precis! Men det finns även tutorials på "backup baseband to . . . . . . ."

Skrivet av Fabbeee:

Gör detta den snabbare på Internet också ? det är nog mest det jag är intresserad av att "boosta" upp Men tror fasen det blir Jailbreak till veckan

förlåt för sent svar men har inte haft tillgång till dator på några dar

Det skulle jag nog tro, iphone 3g började bli seg efter att apple släppte ios 4 till iphone 3g. Men som jag skrev förut så har Whited00r valt att köra deras custom firmware på 3.1.3 och om du vill ha 4.2.1 kan du köra Red00r, Det är samma personer som gjort red00r och whited00r

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red110:

Precis! Men det finns även tutorials på "backup baseband to . . . . . . ."

Det skulle jag nog tro, iphone 3g började bli seg efter att apple släppte ios 4 till iphone 3g. Men som jag skrev förut så har Whited00r valt att köra deras custom firmware på 3.1.3 och om du vill ha 4.2.1 kan du köra Red00r, Det är samma personer som gjort red00r och whited00r

Men jag fattar inte Vad som är vad ? är whited00r också jailbreak eller bara en "app" ? och vad gör red00r ? och går det att köra båda sammtidigt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Men jag fattar inte Vad som är vad ? är whited00r också jailbreak eller bara en "app" ? och vad gör red00r ? och går det att köra båda sammtidigt ?

Tänk dig att man öppnar windows installationsskivan o tar bort lite onödigt skit. = custom. Idetta fall är det ios (iphonens operativsystem)
De är förmodligen redan jailbreakade och innehåller cydia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Tänk dig att man öppnar windows installationsskivan o tar bort lite onödigt skit. = custom. Idetta fall är det ios (iphonens operativsystem)
De är förmodligen redan jailbreakade och innehåller cydia.

Okej men går det att köra samtidigt ? och kan man lita på Tuts på youtube som visar hur man gör ?

Permalänk
Medlem

Och vad är bättre ? whited00r eller redsn0w ?

Permalänk
Medlem

Och vad är att "unlocka" iphonen ??

Permalänk
Medlem

Unliocka i det här sammanhanget är väll att låsa upp så den inte är operatörslåst, och om jag var du så skulle jag använda redsn0w, men fixa nyaste IOS först

Permalänk
Medlem
Skrivet av -rand-:

Unliocka i det här sammanhanget är väll att låsa upp så den inte är operatörslåst, och om jag var du så skulle jag använda redsn0w, men fixa nyaste IOS först

Men det var ju så knepigt ... tror det blir whited00r , men vad är skillnaden ?

Permalänk
Medlem

Helvete.... tror jag har förstört den ?? nu har jag återslällt den men det verkar inte som det går att få upp den överhuvudettaget för den säger bara "en iphone har anslutits men kunde inte identifieras pröva att ta ur kontakten och ansluta den igen ? ??

Permalänk
Medlem

Näää Förlåt va inge .. Den funkar som den ska nu och håller på att jailbreaka den nu fan va spännande

Permalänk
Medlem

Och om jag vill ha kvar telia abonemanget ska jag då " unlocka" eller är det tvärt om

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Och om jag vill ha kvar telia abonemanget ska jag då " unlocka" eller är det tvärt om

Du behöver inte göra något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Du behöver inte göra något.

Jag kom på det , Men vet du några användbara "apps" ? Som gör iphone bättre ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Jag kom på det , Men vet du några användbara "apps" ? Som gör iphone bättre ?

Hhar gjorts ett par trådar om det tidigare. Prova söka lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Men jag fattar inte Vad som är vad ? är whited00r också jailbreak eller bara en "app" ? och vad gör red00r ? och går det att köra båda sammtidigt ?

Whited00r är som ett "eget" operativsystem men dom har tagit bort massa "skit" som segar ner iphonen (Whited00r körs på IOS 3.1.3
Red00r är samma sak, (eget operativsystem) Men den körs istället på 4.2.1 har har "onödiga" Så man kan säga att whited00r är snabbare än vanlig 3.1.3 men red00r är segare än whited00rs... Men om du jämför med stock firmware (apples riktiga ios) så är både whited00r och red00r mycket snabbare tycker jag.

Skrivet av Fabbeee:

Okej men går det att köra samtidigt ? och kan man lita på Tuts på youtube som visar hur man gör ?

Lita på tutorials kan du absolut göra. Men det bästa innan du gör något är att veta ifall din iphone är låst till operatö

Skrivet av Fabbeee:

Och om jag vill ha kvar telia abonemanget ska jag då " unlocka" eller är det tvärt om

Det behövs nog inte
Edit: Det finns några tips på Whited00r forum hur man kan göra iphonen ännu lite snabbare... Det var så länge sen så jag minns inte till 100% hur man gjorde xD

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red110:

Whited00r är som ett "eget" operativsystem men dom har tagit bort massa "skit" som segar ner iphonen (Whited00r körs på IOS 3.1.3
Red00r är samma sak, (eget operativsystem) Men den körs istället på 4.2.1 har har "onödiga" Så man kan säga att whited00r är snabbare än vanlig 3.1.3 men red00r är segare än whited00rs... Men om du jämför med stock firmware (apples riktiga ios) så är både whited00r och red00r mycket snabbare tycker jag.

Lita på tutorials kan du absolut göra. Men det bästa innan du gör något är att veta ifall din iphone är låst till operatö

Det behövs nog inte
Edit: Det finns några tips på Whited00r forum hur man kan göra iphonen ännu lite snabbare... Det var så länge sen så jag minns inte till 100% hur man gjorde xD

Tack så väldigt mycke för alla svaren jag tog hem redd0r i förrgår och är väldigt nöjd har hittat så många bra tweaks osv så jag tror min nästa mobil blir en iphone 4s som självklart ska jailbreakas

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Och ve du någon bra app som gör att det går att få flera vånigar på hemskärmen ?har prövat page2D redan men den funkade inte så jag skulle vilja ha en annan likadan app

Skickades från m.sweclockers.com