Fungerar mitt gammla nätaggregat med de nya delarna? (hjälp)

Permalänk
Medlem

Fungerar mitt gammla nätaggregat med de nya delarna? (hjälp)

Tja! Har beställt lite nya delar till en gammal dator som legat och skräpat. Den gamla datorn som var en dell dimension 9150 eller 9100 har i alla fall ett nätagg med 375 watt (max), dvd r/rw spelare, 7200 rpm sata hårddisk och en intel pentium D 820 processor som jag ska använda till de nya delarna.

Efter lite research så har jag kommit fram till inget vidare och får blandade resultat :/ Så nu frågar jag er här på Sweclockers om den gamla 375 wattaren kommer klara av de nya delarna jag beställt eller om jag kommer få köpa ett nytt sådant.

De nya delarna jag har köpt är följande:

De gamla delarna är följande:

Kan även lägga in cd spelaren och hårddisken om det skulle behövas.

Under övrigt så snackade jag med supporten på webbshoppen som sa att de inte kunde med säkerhet säga om nätagget skulle palla av alla de nya sakerna men att det ser ganska bra/ok ut ändå.
Även att nätagget är gjort för speciella modeller av Dell datorer har jag hört att det inte ska spela så mycket roll då det bara behöver ha rätt kopplingar till sakerna jag köpt som 24-pinn till moderkortet och kablage till allt annat som cd spelaren och hårddisken(correct me if im wrong).

Tack i förhand!

Permalänk

Det ska fungera, men fundera gärna på att byta ut agget. Antec har ett agg för 399kr som ger dig lite mer säkerhet.
Länk http://www.inet.se/produkt/6901487/antec-vp450p-450w

Visa signatur

"Citera för svar"
|Gigabyte GA-970A-UD3 <> AMD FX-6100 X6 Black Edition @ 3,8GHz - Kühler 620 <> XFX Radeon HD 6870|
|8bg Corsair DOMINATOR <> Cooler Master 500W <> BitFenix Survivor Core|

Permalänk
Medlem

det kommer funka bra. skulle tagit http://www.webbshoppen.se/PartDetail.aspx?q=p:4808685;c:36132... det istället lite bättre.

Visa signatur

|| Amd Phenom II x4 955 @ 3,3ghz|Asus HD 7850 2gb DCII @ 1ghz|8gb|GIGABYTE 870|Corsair CX 500w |Seagate 320gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaathacker:

Det ska fungera, men fundera gärna på att byta ut agget. Antec har ett agg för 399kr som ger dig lite mer säkerhet.
Länk http://www.inet.se/produkt/6901487/antec-vp450p-450w

Nej du behöver inte fundera på att byta ut nätagget sålänge det fungerar som det ska. Det är enbart slöseri med pengar.

Jag vet att Dell vid något tillfälle kört med speciella nätaggregat som krävt Dell-moderkort. Det kan vara värt att kolla upp så det inte är fallet här. Jag tror det ska räcka med att koppla ihop två pinnar, men ge dig inte på det om det inte visar sig vara nödvändigt.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Jag tog hem ett Dell nätagg från jobbet från en skrotad dator, fick det aldrig att fungera med ett vanligt moderkort. iofs så la jag aldrig ner någon längre tid på det.

Mikael

Permalänk
Medlem

Kommer du möjligen ihåg vilken dator det var? vilket år? eller vicket nätagg?
Tack för alla svar hittils!!!

Permalänk
Medlem

Tyvärr så kommer jag inte ihåg alls, vid en andra tanke så kan jag inte ens svära till 100% på att det var en Dell, kanske var en Compaq. Det var typ 4-5 år sedan den datorn skrotades o jag gissar att den var typ celeron 1,7 GHz prestanda eller nått.

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera ett operativsystem till dessa delarna? Tänkte XP då det ska vara en surfdator och ska ha lite möjlighet till spelande.