[Event] SweClockers BF3 Event #6: Back to SweCore

Permalänk
Hedersmedlem

[Event] SweClockers BF3 Event #6: Back to SweCore

Nu är det event-dags igen!

SweClockers.com Conquest 64 ska fyllas till bredden av Sweclockare som är hungriga efter krig. Vill du kniva admins eller bara skaffa dig nya bekantskaper att spela teamplay med? Då är detta kvällen för dig att spela på.

Eventet är helt enkelt för gemenskapens skull. En kväll där man bara kör med swecare. Samt ett tillfälle för oss att visa de absolut bästa inställningarna för en Battlefield 3-server. Vi förkastar både Normal och Hardcore, det är SweCore som gäller. Vi kommer att köra med ett lösenord och det släpps enbart på vår mumble-server. Så passa på att hoppa in och bekanta dig med folket för att organisera er till squads.

Vi tar ner servern en halvtimme innan event-dags för konfigurering, under denna tid går det inte att nå servern och den syns inte på battlelog.

När?
Torsdag (11:e) 20:00 - Tills sista nätaggregatet sprängs.
På: Sweclockers.com Conquest
Lösenordet släpps bara på Mumble. Klicka på länken för att komma till serverinfo samt guide till hur man installerar mumble.

SweCore?
100% HP
100% Bullet damage
Health Regen = OFF
3rd Person Cam = OFF
Friendly Fire = ON
Show Hud = ON
3D Spotting = OFF
Map Spotting = ON
Kill Cam = OFF
Squad Leader spawn only = Off

Det är dessa inställningar som SweClockers servern körde med i början, men tack vare att Battlelog är så dåligt gjord som den är, så har man det svårare att få in folk i en server som inte är under standard-inställningarna; "Normal" eller "Hardcore".

Vi kör med vår normala kartrotation som är följande:
Seine Crossing
Armored shield - Armored Kill
Kharg Island
Gulf of Oman - Back to Karkand
Death Valley - Armored Kill
Grand Bazaar
Sharqi Peninsula - Back to Karkand
Operation Firestorm
Bandar Desert - Armored Kill
Strike at Karkand - Back to Karkand
Caspian Border

Vi har försökt få ihop en blandning av de bästa kartorna från alla expansioner för att få så mycket variation som möjligt.

Donationer
Servern kommer att till så stor del som möjligt att finansieras via donationer från er medlemmar. Vårt mål är att servern ska gå runt helt själv, i skrivande stund så körs servern till den 7:e November, så gillar ni den, skänk en slant. Det optimala för vår del vore att ni donerar en summa varje månad om ni vill stödja driften av servern - ju fler regelbundna donationer - desto större chans att vi känner oss trygga nog att utöka med fler servrar!
Vill du veta mer och hur du gör för att donera, gå in på länken här nedan:
http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1142850-bf3-...

Filmklipp och Streaminglänkar
Ifall någon kommer att filma eller streama under eventet så länkar vi dessa här.

Vi ses på slagfältet!

Visa signatur

Meow

Permalänk
SpelClockers

Vi har funderingar på att köra med reserverade slots för en liten summa pengar just för att säkerställa driften.
Vi har dock inte fastställt kostnaden eller antal platser som vi kommer göra tillgängliga för detta.

Vad tycker ni andra om denna idén?

Permalänk

Kommer alla vara orankade eller kommer vi åt våra vapen addons ? (sikten etc)

Permalänk
Medlem

Om jag är ledig på torsdag så hoppar jag in.

Den enda skillnaden på SweCore och Hardcore är väl hur mycket liv kan har?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Psychadaelic:

Kommer alla vara orankade eller kommer vi åt våra vapen addons ? (sikten etc)

Lösenord innebär;

Orankad server
Du har fortfarande tillgång till alla unlocks etc. Vi kör med "based on stats" så det du har i början på eventet gäller.
Du tjänar ingen xp på eventet.
Att man spelar lite annorlunda, för att ha kul tillsammans och vinna rundan.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Finfint med SweCore! Hoppas man hinner vara med och spela någon runda.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.35v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Wihi Har man ngt att se fram imot.

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Reyintaz:

Om jag är ledig på torsdag så hoppar jag in.

Den enda skillnaden på SweCore och Hardcore är väl hur mycket liv kan har?

Skillnaden är 100% health istället för 60%, man kan spawna på alla i squadden och man ser hur mycket ammunition man har.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Trevligt trevligt Hardcore är ju helt klart roligare än normal, men det slår inte SweCore.

Dice! Fix!

Permalänk
Hedersmedlem

kommer garanterat vara med

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tkoop1:

kommer garanterat vara med

Trevligt! Alltid kul med garantier.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kinekin:

Trevligt! Alltid kul med garantier.

ja hoppas på mycket folk det är då bf3 är som roligast

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kommer in och lirar en liten stund i alla fall! SweCore är ju trots allt det bästa med BF3. Det var bättre förr?

Permalänk
Medlem

Ska banne mig se till att vara där!

Får bygga upp et lag o.s.v

https://www.youtube.com/watch?v=JuYeHPFR3f0

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Jag är där

Kommer det fortfarande vara samma helvete att komma in? ("Plats 120 i kön...")

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd

Kommer Punkbuster att vara avslaget? Orkar nämligen inte spela Bluefield 3.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Härligt, I'll be there!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SebboD:

Kommer Punkbuster att vara avslaget? Orkar nämligen inte spela Bluefield 3.

Nej, det kommer inte att vara avslaget. Håller dock med om att blåfiltret är överdrivet.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

$%@£&#%*&!!!!! har kemi- och matteprov på fredag (╯°□°)╯︵ ┻━┻ ┳━┳ ◡ ヽ(`Д´)ノ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Schysst val av inställningar! Ni får gärna trycka på en ny standard för spelläge mot dice!

Visa signatur

Ny på g: asus x870e crosshair hero \ amd 9950x3d \ asus rtx 5080 tuf oc \ corsair dominator titanium 6ghz cl30 \ samsung 9100 pro 2tb \ lian li hydroshift tl 360 \ lian li edge 1300w platinum \ lian li pc-o11 dynamic evo svart.
Old:i7 5930k@4.2ghz / arctic liquid freezer 2 280mm / 32gb corsair ddr4 / asus x99-delux / asus gtx rog strix 1080 ti / corsair hx1000i.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av GoOoL:

Schysst val av inställningar! Ni får gärna trycka på en ny standard för spelläge mot dice!

Hah, de här inställningarna körde vi med i vintras och det var populärt redan då. Tyvärr känner inte EA/Dice för att låta oss ha customserver med quickjoin (filtret bestämmer vilka servers du ser och vilka du quickjoinar). Vi syns inte med denna varianten.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Samma här, kul att dem väljer den rätta dagen i alla fall

Edit: Matte 3C och fysik 2

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Samma här, kul att dem väljer den rätta dagen i alla fall

Edit: Matte 3C och fysik 2

Flyttar man fram datumet är det alltid någon annan som drabbas, ingenting man kan förhindra tyvärr.

Permalänk
Medlem

SweCore inställningarna är guld <3 synd bara som ni säger att det är lite on/off med battlelog settingsen.

man vet ju aldrig, kanske är dags att investera i armored kill bara för att vara med å lira lite med swec

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Flyttar man fram datumet är det alltid någon annan som drabbas, ingenting man kan förhindra tyvärr.

Antar att det är så, men visst är det synd endå

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Antar att det är så, men visst är det synd endå

Ja, vi skulle ju helst vilja att alla kunde komma.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Plugga innan och slappna av med lite BF3. Jag har infektionstenta på fredag och det är min plan.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av medstud:

Plugga innan och slappna av med lite BF3. Jag har infektionstenta på fredag och det är min plan.

Det är ett bra förslag men jag behöver nog all tid jag kan få åt plugget. Det kommer nya event i framtiden, hoppas vi...

Permalänk
Medlem

Attans! Just flyttat och har tilltänkta datorrummet fyllt till bredden med flyttkartonger, bara 4g med usel connection och ingen tid att styra upp allt. Grymt avundsjuk, ha så roligt!

Permalänk
Hedersmedlem

tråkigt att så många inte kan vara med

Visa signatur