Samsung Galaxy S3 laddar inte

Permalänk
Lego Master

Samsung Galaxy S3 laddar inte

Tjo!

Jag har ett lite skumt problem med min nya S3:a.
Hemma, med väggladdaren jag fick med i paketet, så laddar den alldeles utmärkt. Problemet uppkommer när jag monterar den i bilen. Jag har en aktiv hållare från Brodit som jag sätter i ciggkontakten. Där sätter den (oftast) igång att ladda, men slutar oftast efter ett tag, typ nån minut. Ibland fortsätter den dock ladda tills mobilen är full.
Jag tycker mig ha märkt att det oftast händer när mobilen redan har över 70% batteri kvar. Kopplar jag ur laddaren eller tar ut mobilen och sen ansluter igen, så laddar den en stund för att sedan lägga ner igen. Är det en funktion i Android (typ "ladda inte om det är över 70% kvar")? Kan det vara fel på laddaren? Det skumma är ju som sagt att den laddar utmärkt hemma på nätterna med den vanliga laddaren.

Allt annat jag kopplar in i ciggkontakten i bilen fungerar fint, så det är inte den det är fel på.

Tankar och funderingar är välkomna.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Låter som det är något glapp i laddaren

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Lego Master

Ja, jag fick den utbytt av Brodit och det verkar funka nu. Låter det gå ett par veckor innan jag avskriver ärendet helt dock, den första laddaren funkade också i början.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Max 90% laddning

Litet annat problem om laddning av S3: Min kan ligga i evigheter på laddning, men uppnår bara 90%, hur kommer detta sig? I början funkade det bra, laddade till 100%, nu plötsligt vill den inte krypa över 90%.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quark65:

Litet annat problem om laddning av S3: Min kan ligga i evigheter på laddning, men uppnår bara 90%, hur kommer detta sig? I början funkade det bra, laddade till 100%, nu plötsligt vill den inte krypa över 90%.

Coustom rom? Vissa coustom roms laddar bara till ca 90-96% vilket är fulladdat. Batteriet laddas aldrig till 100%, det bara står så, det är därför den sjunker så snabbt till en början efter laddning.
Kan dock vara ett helt annat fel........

Permalänk
Lego Master

Jag har sett folk med liknande problem när jag surfade runt på Intornät efter en lösning på mitt eget problem...blev dock inte helt klar över vad problemet/felet var för dem. Men googla så lär du hitta massa artiklar och forumtrådar om det.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Max 90% laddning

Inget custom rom. Och bara en knapp vecka gammal. Och givetvis kollat runt på nätet, därav mitt lilla inlägg i denna tråden. Funkade som sagt perfekt, till ett par dagar sedan. Att glaset sprack under en natt är också lite mysko, men det sa Samsung att det kan göra. Nog om glaset, off topic. Men skummt med laddningen dock. Kanske någon mjukvaru-mök.

Permalänk
Lego Master

Har du provat att uppdatera den? Finns inbyggd uppdateringsfunktion, kanske löser problemet? Det var det första jag gjorde, så kan inte säga om jag skulle haft liknande problem utan uppdatering. Värt att prova.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Max 90% laddning

Värt att testa om det finns uppgradering, tack för tippset. Återkommer om resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quark65:

Värt att testa om det finns uppgradering, tack för tippset. Återkommer om resultat.

Återkom med resultat nu då!

Visa signatur

Ridå