Apple tvingas be Samsung om ursäkt i 14 punkters Arial

Permalänk
Medlem
Skrivet av duck_the_hitman:

När kommer denna ursäkt-texten finnas och på vilken hemsida? www.apple.com?
Kollade nyss, och inget

Antar att det bara gäller UK-sidan sen när det väl kommer.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av duck_the_hitman:

När kommer denna ursäkt-texten finnas och på vilken hemsida? www.apple.com?
Kollade nyss, och inget

Nu gissar jag men antagligen så måste domen träda i laga kraft först och sedan så är det ju i england vilket rimligen innebär www.apple.co.uk kanske?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Helt rätt. Underbart. Apple förtjänar inget annat!!!!

Visa signatur

Chassi : Node 304 Moderkort : Asrock Z890I Nova CPU : Intel Core Ultra 7 265K RAM : Corsair Vengeance 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 M.2 (1) System Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB M.2 (2) Lagring Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Helt rätt. Underbart. Apple förtjänar inget annat!!!!

Lika så samsung som inte har en "lika cool" produkt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Nu gissar jag men antagligen så måste domen träda i laga kraft först och sedan så är det ju i england vilket rimligen innebär www.apple.co.uk kanske?

Domen kom ju redan i våras och av vad jag förstår så har inte Apple överklagat och att det skrivs om det idag är för att domen har vunnit laga kraft.

Edit: Hade lite fel. Första domen kom den 18 juli, Apple överklagade men fick idag avslag och därmed vann domen laga kraft.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Apple:

Breakthrough Retina display.
It's even more than meets the eye.

Hade varit fetgött om Apple blir stämda av Optimus Prime.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

En löjlig påföljd för en löjlig anklagelse. Passande!

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Avstängd

Allvarligt talat varför pratar flera som om detta vore en nyhet:
http://www.bbc.co.uk/news/technology-18895384

Domen kom ju egentligen redan den 18 juli!!

Permalänk
Medlem

Herregud, det här ju fan bara löjligt! Poppa lite popcorn och luta er tillbaka!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

haha klockrent! som sagt, hade varit roligare om dom fick lov att skriva texten i comic sans

Visa signatur

|AMD Phenom x6 1055t @ 4.1 ghz|ASUS Crosshair IV Formula|XFX Radeon 6950 2gb "Dual Fan"|Kingston HyperX 8gb| Samsung Spinpoint 250gb|Cooler Master GX 750W | Windows 7 Ultimate x64| Cooler Master HAF 922|

Permalänk
Medlem

Igentligen så låter det som nån dom apple skulle kunna hitta på.. dom lyckas ju alltid i USA med sånt..

från och med nu så tar jag patent på alla rekangulära mobila/enheter/spelare som kan användas som media enhet,mobil och kan/ska kunna spela ljud och bild och eventuellt kanske spela in ljud och bild, när jag endå håller på kanske jag tar patent på Vit färg på mobiler, tar även silver och svart när jag håller på.. fan glömde nästan.. patent på om det är glasskiva på framsidan som är transparant så man kan se saker igenom enheterna så tar jag patent på det oxo.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem

Haha, helt underbar dom.

Permalänk
Medlem

Hoppas att piken lugnar ner apple i deras krigande hit och dit. Allt för att överleva oavsett om det betyder fjantiga stämningar som handlar om så otroligt åter igen fjantiga saker. Det måste sitta sjukt mycket högavlönat folk och knåpa ihop alla dessa stämningar och hitta kryphål i lagen för att dra in extra pengar.

Sjukt sätt att konkurrera och något som kommer hamna i Apples historieböcker som ett svart moln över de bra saker de faktiskt har producerat. Kunde inte Apple ha varit en föredöme här istället. Hur mycket badwill sånt här ger vet jag inte, om det ens ger någon badwill. Jag hoppas att det kostar Apple mer än vad det smakar och företag som gör samma sak.

Givetvis ska man försvara sina produkter, men man ska inte utnyttja vissa länders bedrövligt kassa system bara för pengarna.

HA Apple!

Hoppas att ni åker på fler nitar!

Tack för nyheten, den värmer.

Tog bort onödigt långt "ahaha!" i caps
Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Skrivet av Mocka:

YES! SCORE! *Hoppar upp från stolen - oj där föll min samsungmobil ut ur fickan*

Ingen fara, skärmen blev inte mosaik

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Det ironiska med domen är ju att domstolen anser att Apple ska skriva en ursäkt i minst 14 punkter Arial.
Arial är en fulkopia av Helvetica. Microsoft var snikna och ville inte betala licensavgift och gjorde istället en "egen" snarlik version av Helvetica.

/jacozz

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Medlem

Haha fan vad underbart! Inget gammalt äppel fan!

Samsung!

Permalänk
Medlem

Har de redan tagit bort ursäkten från deras startsida? Jag hittar den inte på varken den amerikanska, svenska, eller brittiska startsidan. För övrigt jävligt rätt åt dem! Såhär ska det gå till!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Pricken över i:et är ju just att det är Arial!
Microsofts alternativ till Helvetica.

LOL det tänkte jag inte på Gör ju det hela ännu roligare. En löjlig rättegång förtjänar en löjlig dom. Heja UK!

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Avstängd

Strålande! Britterna kan man lita på!

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Helt rätt. Fast egentligen borde de be um ursäkt till alla relevanta tekikföretag då de konsekvent ägnar sig åt innovationshämmande fånigheter så som att patentera "slide to unlock".

De förtjänar det fullt ut då de satt sig i soppan själva. Jävla affärside. "Låt oss skapa så generiska designer på produkterna som möjligt och sedan stämma skiten ur alla när de oundvikligen använder en av de geometriska figurerna vi lyckats patentera".

Amen broder, klokaste inlägget idag.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk

Nu jublas det på tidningarna i England!!!!

Annonnserna kommer säkert att tryckas på minst lästa sidor. Det här blir spännande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Vad är det för fel på ellipsoid?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väl inget fel på det? Använd det ordet du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Hmmmm 1 miljard+ dollar i USA. Men måste be om ursäkt i England. Stackars Apple

den dommen är långt ifrån klar. den har inte ens skrivits under av dommaren. eftersom dom tror att vilseledande har hänt från juryledaren. så den kan missförklaras och sen så blir det en ny rättegång. även om den anses giltig så kan samsung gå till en högre order och då blir det samma sak. och det är ganska sol klart att dom inte gjort som dom skulle här det var svin många patent och dom gick i genom på 3 dagar var det. och man förväntade sig 3 månader att juryn skulle hålla på med detta

Permalänk
Medlem

Allt jag kan säga är hahaha rätt åt det förbannade äpplet!

Permalänk
Medlem

Plattan är alltså en kopia men eftersom Samsung misslyckades kopiera Apple's COOLHET så är det inte en kopia alltså !!!???

Så alla som springer omkring med Samsungprodukter är lika coola som sina föräldrar mao

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gr8t:

Fattiga samsung fanbois hoppar av glädje, tillåt mig le

Sent from my iPad.

"Fattiga"? Ursäkta? Förklara gärna vidare på det där för det är ingen större skillnad på produkterna, båda är flagskepp för företagen och låg på ungefär samma prislapp vid release.

¨

Skrivet av spda242:

Plattan är alltså en kopia men eftersom Samsung misslyckades kopiera Apple's COOLHET så är det inte en kopia alltså !!!???

Så alla som springer omkring med Samsungprodukter är lika coola som sina föräldrar mao

Den slutsatsen kom du fram till hur? Att Apple skulle vara det hippa och coola på marknaden? Inte lätt att vara så förbannat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Allvarligt talat varför pratar flera som om detta vore en nyhet:
http://www.bbc.co.uk/news/technology-18895384

Domen kom ju egentligen redan den 18 juli!!

Domen kom då, men Apple överklagade och det är denna som nu har avslagits. Domen står fast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

"Den slutsatsen kom du fram till hur? Att Apple skulle vara det hippa och coola på marknaden? Inte lätt att vara så förbannat...

Inte jag, men domstolen tycker det uppenbarligen!
Personligen tycker jag att iPhone är det bästa sedan skivat bröd även Smaken urvattnades med 5:an. Det där med COOL överlåter jag åt kunnigare personer som ungdomar och domare!

Just nu undrar jag om Apple kan stämma Samsung för de reklamfilmer (Applekö-filmerna) som Samsung gjort där Samsung försöker framställa sig som coolare än Apple, vilket de nu enl. domstolbeslut inte är i England åtminstonde!

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Deathdancer:

Haha, detta var ju roligt. Nu börjar sandlådan sakta bli underhållning

Hämtar julmust å popcorn..

5..4..3..2..1....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Ohh gud ännu en iSheep som är hjärntvättad. Det finns många tableter i världen som har runda hörn. Inte bara Samsung. Anledningen varför Apple stämde just Samsung är pga konkurrensen i marknaden. Dessutom måste du öppna dina Apple ögon och se att alla tableter har olika design.

Ohh gud ännu en Androidfanboy som är hjärntvättad.
Anledningen varför Apple stämde just Samsung är pga tradedress. Dessutom måste du öppna dina Androidögon och se att Samsung har kopierat (eller efterliknat om du föredrar det ordet) både det ena och det andra från Apples produkter. Det kan till och med en yr höna se, så du ska nog kunna se det också, trots dina Androidögon.

Förövrigt så är det härligt att se vilket konspirationsforum Sweclockers är, där man bara kommer med en massa åsikter och påståenden. Därav mitt uttalande om att domaren var mutad, och där du gick i fällan genom att säga att Apple stämde Samsung på grund av konkurrens. Återigen bara ett påstående från din sida och inget annat. Med andra ord så är ditt inlägg totalt ointressant, precis som mitt förra var genom att jag påstod att domaren var mutad.